6 yıllık bir ilişkim var. Geçen ay nişan yaptık nişan için 40 gr bilezik taktık. Bu zamana kadar hiç gündemde yokken 200 gr altın istendi. İlk baş duyduğumda şaka sandım ama değilmiş arkadaşlar. Onu çok seviyorum ama annesinin gazına gelmesi beni mahfetti.
Nişanlım 200 gr altın bulamazsan beni unut dedi. Sizce yol yakınken vaz mı geçmeliyim bu evlilikten?
Gerçekten sevmeyen kadınların istedikleri işte böyle tehtit ederler ve kullanırlar erkekleri. 200 Gr altın buldun ve evlendin gerçekten seni sevmediği için evlendikten sonra bile ekonomik baskı uygular getirmediğin zaman konuşmaz hiç çok kötü evlilik olur bi şiddet uyguladın o zaman darp raporu alıp boşanma davası açar ve altınları alıp boşanır üstüne nafaka borcunu da ödersin. Resmi açıklamada altınlar kadınların oluyor ve şiddet uyguladığın için ya da herhangi bir ufacık suçta mahkemede uğraşırsın üstüne hapis cezası bile alabilirsin. O yüzden evlənməyin asla evlenmeden önde 100 kez düşünün
9 sene önce benzer bir durum başıma geldi düğüne birkaç hafta kala işi bozdum çünkü annesinin istekleri hiç bitmiyordu ve en sonunda “ben ananı değil seni koynuma karı yapıcam yeter artık onun ağzından konuşmayı bırak” dedim ve yüzüğü suratıma fırlattı bu ilk atışı değildi 2 kez daha atmıştı daha önce ama bende dedimki 3 cü olursa 2 dünya bir araya gelse daha seninle evlenmem dedim ve sonuçta tam 1.5 yıl peşimden koştu annesiyle 1 sene küs kaldı ama geciken telafi “idam mahkumunun asılmasından sonra gelen af gibi “ oldu ve bitti. sende aynı şeyleri yaşayacaksın demiyorum ama ben ayrıldıktan sonra üzerimden sanki tonlarca yük kalktı doğru karar almışım seviyordum ama bitirdim bazen hayatını düzene sokmak istiyorsan radikal kararlar alman lazım çok dikkatli ol sıkıntılı ve çok stresli bir süreç Allah yardımcın olsun…
Böyle şeyleri duyunca gerçekten acaba ben nasıl bir kadınım diyorum, kendimden şüphe ediyorum 🫤kadın mıdır kız mıdır bilmem, midemi bulandırdı. kendini satmayı kafaya koymuş, mesele sadece fiyatta anlaşmak. O ailede yetişen kızdan, kuvvetli ihtimal hayır gelmez. tabi, hayır kavramınız da önemli.🙂
Ben 7 yıllık evliyim evlenirken annem eşimden bilezik istedi ben dedim ki hayır istemiyorum eşim bana hiç bir şey almadı altın sadece yüzüğüm, bilekliğim vardı o kadar ne demek altın istemek hele de 200 gram yol yakınken dön o insanlar geçim insanı değil.
Evvela ruhani dinginlik, huzur ve güzellikten bahsedip, istişare ve ailelerin uyuşmasından bahsedip, sonrasında '' maaş limitinin '' konuşulduğu aileler biliyorum ben. Yani kınamıyoruz, Allah elbette hayırlısını versin ama şundan emin olun ki, maddiyatı şart koşan insanlarda samimiyet göremiyorum ben.
'' Mehir '' güzel bir sünnettir, mehirin kıstası ve uygulama alanı farklıdır. Minicik bir şey de olsa mehir verilmeli bence mesela. Hanım, sonrasında eşine verip ev için harcayabilir o parayı. Onda sorun yok.
Ama maddiyatın diretildiği durumlarda, karşı tarafın hele hele elinde yoksa, gencecik insanların dünyada iken kendi cehennemini yaşaması hiç hoş değil. Daha yola çıkmadan yoruyor, kırıyor, incitiyor ve eskitiyorlar insanları. Durumu vardır, ellerinde vardır, çocuklarının da iyi bir yaşam sürmelerini isterler, bunu anlarım. Ama ellerinde bilhassa yoksa, o zaman kalkıp kız babasının da, oğlan babasının da yardım etmesi, ortaya güzel eklemeler yapması gerekmektedir.
'' Hayırlı işte denge varsa, kolaylayın '' lafını yanlış anlıyoruz toplum olarak...
Ailesinin isteğini yerine getirmeni ve onlara bunu yapabileceğini kanıtlamak istiyor. Klasik aile baskısı. Eğer nişanlın genel anlamda seninle takılırken maddiyatçı biri degildiyse endişe etme geçecek tüm bunlar...
Ailesiyle konuş bence, şu an bu kadar açılırsam evlendiğimizde bunun zorluğunu kızınızla birlikte biz yaşayacağız o yüzden daha anlayışlı yaklaşın, ben evlenince hiç bir ihtiyacını eksik bırakacak bir adam değilim zaten" de
5
0 Yorumla
Gizli Üye
(30-35)
+1 yıl
Evlilik öncesi bazılarının maskesinin düşmesi ne güzel ne hayırlı oluyor. Annesinin gazına gelmek nedir? Bu annesinin gazına gelmek değil annesinin ona verdiği aklın ona da mantıklı gelmesi durumudur. İçindekiler çıkıyor ortaya. Hep annesinin dediğini yapmış gibi. Seninle evlenmeyi kendi istedi onun seçimi annesi istemeseydi dinler miydi hiçte bile. Böyle dilenci gibi adet gelenek görenek adı altında utanmazca pazarlık yapandan koşar adım kaçacaksın kalsın sap gibi ortada aklı başıa gelsin
Hayır yok sonuçta sana baştan 200 gram isteriz diye bir şart koşmamışlar sonradan kafalarına esip 200 gram altına çeviriyorlar yani resmen fırsatçılık bu. Eğer nişanlın da buna alet oluyorsa baştan ayrılmanız zaten çok daha iyi.
Sen dua et direkt gram olarak istemiş Allah'tan yok şöyle kolye yok şöyle saat yok şöyle takım set falan dememişler. ablamlarda nişanlı bizim karşı taraftan şu kadar gram altın gibi bir isteğimiz olmadı ama insan içine çıkacak kadar olsun dedi annem onlarda ilk defa gelin alıyor biz de ilk defa kız evlendiriyoruz yarın bir gün ihtiyaçları olsa onları satacaklar değeri olan şeyler lazım yani kimse kusura bakmasın ama evlenen kişiler böyle şeyleri göze alacak siz istiyorsunuz ki kuru kuru evlenelim olur canım
Kardeşim çok iyi düşün ona göre karar ver. Bende 1 yıllık nişanlım vardı benden isteme gecesinde toplam 160 gram altın istendi düğünümüze 5 gün kala nişanlımın annesi 250 gram diye tutturdu gittim 4 tane 20 gram bilezik aldım üstüne 80 gram set aldılar toplam 160 gram tuttu. Kuyumcudan çıktıktan sonra ise gittim aksama doğru aradık nişanlımı. Açar açmaz bana bağırdı çağırdı ve dedi ki kesss sesini annem diyor ki git onu boşa... Adam olupta arkanda durupta bi altın alamadı... Ben bu lafından sonra bitirdim evlenmekten vazgeçtim. Yani Allah bazen önüne çıkarır bu şansı iyi değerlendir. Seni sen olduğun gibi kabul edecek birini bul evlen. Seninle gerekirse kuru ekmek yiyecek seni gerçekten sevecek birini bul ve sana dönüp desin ki ne alırsan başım gözüm üstüne bana sen lazım altın değil... Çok iyi düşün yerinde olsaydım ayrılırdım hakkında hayırlısı
Bak kardeşim benimde baskimdan geçti. Eğer 200 altın için ya takarsın ya unut demesi. Sana çok büyük uyarı. Simdi sen ayrilsan takdig8n 40 grm altında vermezler. Adettir takılır vs gücün yettiğince ama nisandan sonra 200 daha takacaks8n yoksa beni unut gibi bi cümle kurulmuş sa bence çok sevende ayrıl. Evlensende huzurun olmaz böylesi ile
Allah yardımcın olsun kardeşim. Eğer bu gerçek ve ironi değilse korkunç bir durum; koşarak uçarak yüzerek hoplayarak zıplayarak bu evlilikten aşkından gebersende vazgeç. Hayatının geride kalanını sinir stres anksiyete ve çeşitli karışık hsstalıklar ile geçirmek istemiyorsan fikirlere saygı duymalısın. Top sen de 👍
İnsanlar bir şey isterken karşı taraftakinin durumunu göz önüne almak zorunda yani eğer karşıdaki 200 gram altını alabilecek güce sahip değilse ondan böyle bir şey istemek insafsızlıktır vicdansızlıktır evlilik para ile olmaz insan evlenirken maddiyata takılmamalı Çünkü bugün varlık içinde olan birisinin Yarın yokluğa düşmeyeceğinin bir garantisi yok ya da yarın zengin olmayacağına dair bir Garanti yok önce insanlık önce karakter
Evlenirken baştan parasını verirsin. Diğer türlü beraber olduğun kadar ödersin kirasını.
Bu şekilde düşün ve mantığını çalıştır. Ne kadar masraf ettiysen hepsini geri iste ve işi bitir. Kızınız daha iyilerine layikmiş diyerek Alfalığını koy ortaya. Aptallık yapma..
Benden de istedi. Ama bu yapılan altın yine sana ve eşine kalacağı için problem olmaz. Bana bir seçenek daha sundu nişanlım, yapacağın altın yerine uygun bir ev alabilirsin dedi. Yani her şekilde aynı şey ama sonuçta altın da yapılsa ev de alınsa yine senin ve eşinin. Ha istenmese daha iyi ama isteniyor. Özellikle doğu tarafında
6 ay da nasıl karar veriyorsunuz evliliğe pek mantığım almıyor. Bilezikleri takmayaydın iyiydi.. :) Yanlış hesaplamıyorsam, 200 bin tl civarı para ediyor.. Bilezikler filan heralde 300-350 gider..
Bana inanılmaz saçma geliyor. Hayır o altınlar kime gidiyor, tekrar eşineyse, ortak paranız zaten de..
Aman boş ver hacı abi, balık baştan kokarmış. Bileziklerini de al, yoluna bak.
Yani böyle bir şey isteyip bir de annesinin gazına gelip seni karşısına alıyorsa bu büyük saygısızlık zaten maddi durumuna göre takar herkes. Sonuçta siz bir aile olacaksınız bu borç sizin olacak ve bu huzursuzluk yaratacak. Eğer hala durum böyle ise bırakın yol yakınken dönün annesi kendi istediği gibi birini bulsun.
Böyle kadınlar sonunda hep boşuyor benim erkek arkadaşım vardı ( sevgili değiliz) Bir tane kız buldu oda senin gibiydi İki tane televizyon ev sonra evi beğenmedi dublex alındı annesi oğluna bu kızdan vazgeç demişti dinlemedi ben onsuz yaşayamam dedi 2-3 yıl sonra kadın evi terk etti Adamın oğlu oldu haftada 1 kere görüyor o yüzden bırak bunlardan hayır gelmez
Kardesim en büyük problem bu.. Bende evlenmıyorum evlenemedıgımden degıl. Kız tarafının paragöz aç gözlü olmasından. Türkşyedeki en büyük prıblemkerden biriai hayatlarında hiçbir başarıyı yakalayamamıs kız tarafı erkek tarafından varını yopunu istiyor tamamıyla gösteriş nispet instegramda facebookta hava atmak için. Brn 33 yasındayım 12 yasından beri hep mücadele içindeyim evimi arabamı birikimimi 21 yıllık mücadelemi onlara kapturmam ya da borca girmem. Eğerki borca girersen strea sıkıntı yasıyacaksın sonra o evlilik çatırdayacak... İlyas salmanın ŞAŞKIN ÖRDEK diye filmi var orada şuanki ilişkileri aile yapısını evliliği kız tarafının isteklerını alıyor... Ve. 200 grmı almazsan bu iş biter diyırsa cehenneme kadar yolu var seni 200 bine degısen bir kişiyle senşn yuvan olmaz...
200 gram altını düğünde başkalarına gösteriş yapmak için mi istiyorlar. Yoksa gerçekten kendilerine mi alacaklar? 6 yıllık bir ilişki diyorsun 6 yılda bu konular hiç mi konuşulmadı? Kız daha önce bu konularda ne söylüyordu şimdi neden böyle demeye geçti Bunlar önemli detaylar Ama açık konuşayım tüm bunlardan hariç Net bir şekilde 200 gram altın bulamazsan beni unut diyen kadından zerre hayır gelmez. Böyle bir zehiri eve sokmaktansa bal gibide unuturum
0
0 Yorumla
Gizli Üye
(30-35)
+1 yıl
Kesinlikle öyle altın isteyip bunu sorun eden insanlarla akraba olmak için adım atmayın. Ben 3 sene önce evlendim ailem eşime gücün neye yeterse onu yap dediler o da sağolsun bi bilezik bi saat aldı, herkes zaten eşi olacak insan için en iyisini yapmaya çalışır. Allah böyle aç gözlü insanları bildiği gibi yapsın
0
0 Yorumla
Gizli Üye
(45 üstü)
+1 yıl
Altınlar sizde kalacağına göre zor durumlar için bir kenarda altınınız olsun istiyorlardır. Bu çok eski bir gelenek ama bence zorunlu değil. Bu daha çok gösteriş için yapılan bir şey. Yani akrabalarına bakın damat ne taktı deyip hava atacaklar. Bence saçmalık.
Paragöz altıncı belliki ondan sana hayır gelmez sen elinden geleni yapmana rağmen hala herşeyin ulaşılması zor ve zora kosuyorsa yapabildigin kadarından aşırılık taşkınlık varsa ondan sana hayır gelmez
ohooo ben çoktan defetmiştim öyle insanı biliyorum biraz zor oluyor ama yapacak bir şey yok giderim dilenciye veririm o altını tanımadığım dilenciye ama sevdiğim o kıza vermem menfaat için seviyormuş derim kendimce...
Utancımdan ölücem galiba. KANKA İLİŞKİNE KARIŞMAK BANA DÜŞMEZ DUYGULARINA YORUM YAPMAK DA HADDİME DEĞİL AMA YANLIŞ KONUŞMUŞ YA DURUMU İZAH EDİCEN BİR ŞANS DAHA VERİCEN YA DA ONCA ZAMANDAN SANRA BU CÜMLE KURULMAZ DİYİP FİŞİ ÇEKİCEN
Ayrıl. Sevgi her şey değildir. daha yolun başında anasının gazına geliyorsa yolunuzun sonu yoktur. Nişan atılınca iki tarafta birbirlerine verdiklerini geri yollar bu da aklında kalsın
Altınla mı evlenecek hanfendi seviyorsanız bir şeu diyemem ama nişanlınız sizin maddi durumunuzun farkında olmasına rağmen böyle bir istekte bulunuyorsa bazı şeyleri gözden geçirmenizi tavsiye ederim
Eğer annesinin lafını dinleyen biriyse hiç iyi bir şey değil böyle insanların gözleri çok aç olur doymak bilmez tabi evlenirken altın takılır ama karşıdaki kişinin bütçesine göre takılır seni gerçekten seven evlenmek isteyen insanın hiçbiri umrunda olmaz yol yakınken dön derim
Herkes değer görmek ister. Kadınların bazı şeyler içinde sonra ukde kalıyor ama pazarlığa dönüşmesi hiç hoş değil. Hemde yıllar süren bir ilişkide, bu supriz hoş değil. Bence konuşarak anlaşın.
Ben evlenirken hiçbir şey istemedim kayınvalidem iki bilezik taktı sadece düğün ve nişan dahil. Düğün masraflarını da tamamen eşimle biz karşıladık. Ama şimdi ki aklım olsa dizi dizi bilezik isterdim bilezik isteyen gelinler çok kıymetli oldu ben kıymetsiz oldum. Evleneceğin kız istesin alma gücün varsa al. Zaten bilezikleri bi süre takacak ev araba alırken de sana destek olmak için bozacak takma kafana😎
O parayı faize yatır bence Evlendikten sonra en fazla haftada bir kere birlikte olacaksın O paranın faizi ile ayda iki kere para ile ilişkiye girsen daha çok zevk alırsın.
Cidden hayret ediyorum ya , ben hiç bir zaman eşime yüklenmedim nişanlılık döneminde hep yardımcı oldum 4 aydır evliyiz borçsuz düğün yaptık eşimden 5 tane bilezik istedim bir bilezik 10 gr önemli olan altın para mal mülk değil gerçekten mutluluk, bence nişanlının da anlayışlı olması lazım 6 yıllık birliktelik az değil bu devirde bu kadar üstüne gelmeleri açıkçası çok yanlış.
Yav nedir bu kendisine değer biçme isteği bazı kadınların hayır alınca nolcak mk ne saçma slk işler ya ya bak bikere şunu anlamıyolar artık eşinle sen birliksin bri yaşıcaksınız o senin sömürme aracın değil aga Bence bak bence olmaz bundan unut beni ne mk patates çuvalı pazarlığımı yapıyosunuz
İki kişi birbirini sevip hayatı paylaşıp bazı konuları artık ciddiyete bindirmek istediğinde yani evlenmek istediğinde altın çeyiz o bu şu pahalı şeyler istenmesi çok saçma geliyor bana kiiii bence sen bunları yaptığında emin ol devamı gelecek bunlarla kalmayacak ama yine de sen bilirsin orta yol bulunmalı bence inşallah hakkınızda hayırlısı olur mutlu olursunuz 🙂
Maddiyata dayalı biriyle hayat kurulmaz. Et pazarında evlat satan zihniyet bunlar. Bu bileziklerin modası geçti değiştirelim diyen mahlukatları gördü bu gözler. Hayatını zindan edersin. Yaptıklarını geri alıp o birlikteliği sonlandırmanı tavsiye ederim.
Bu tip abartılı ve keskin istekler çoğu evliliği başlamadan bitiriyor, doğru da değil, hoş da değil.
0
0 Yorumla
Gizli Üye
(36-45)
+1 yıl
böyle paragöz insanlarla asla yuva kurmayın tek derdi altın para maddiyat arayan ailedende kizdanda hayır gelmez yol yakınken vazgeçin yoklukta sizi bı anda bırakır giderler birde aşk evlililigi sözde k bakmayın ama seni değil parayı sevmis
Kanka Sen o zaman trilyoner olman lazım salla öğle iş mi olur azda değil 200 bin tl
0
0 Yorumla
Gizli Üye
(30-35)
+1 yıl
Evin varsa birak gitsin yoksa ev sahibi olmaya bak yinede 200gr verebilecek durumun varsada verme. Ayıp annesi kendine almayacaksa niye istiyor zaten size kalacak ne gerek var?
0
0 Yorumla
Gizli Üye
(25-29)
+1 yıl
Vazgec diyemem ama bence al karşına bir konuş derim iyice ciddi ciddj vazgeç demekle olmaz sen de belli ki çok seviyorsun... Eger ki konusmayla da anlamassa aklına ilk gelen seyi yap!!! Ben de evliyim evlendiğim adamdan böyle isteklerim olmadı hatta aksine altından nefret eden biriyim.