Gitgide depresyonda girmeye başladım ve ortada büyük bir sorun da yok.
Niye böyle oluyordur?
Niye böyle oluyordur?
Evliliğe karar vermiş bireyler arasında özellikle son yıllarda yoğun kaygılarla ortaya çıkan bir duygu durumu var. Aslında bu, bir tür evlilik depresyonu.
Evlilik depresyonu olarak tanımlayabileceğim bu durumun da iki yönü var. İlki evlenmeden önce başlayan korku ve kaygılar, ikincisi evlendikten sonra ortaya çıkan korku ve kaygılar.
Evlenmeden önce başlayan kaygılarda genellikle evlilik kurumuna yönelik endişeler dikkat çekicidir. Özellikle,
Geçmiş deneyimler,
Kişinin büyüdüğü ailenin yapısı, kendi anne babasının evliliği ve evliliğe bakış açısı,
Ailenin kültür ve eğitim düzeyi,
Evlilik algısı ve evlilikten beklentileri gibi konular daha ön plandadır.
Eskisi kadar özgür olabilecek miyiz?
Ayrıca evlendiğinde eskisi kadar özgür olamayacağı düşüncesi, eşi dahi olsa bir başka insana sorumlu olması, hesap vermek zorunda kalacağına dair inançları, iş hayatının ve akademik kariyerinin engellenebileceği biçimindeki korkuları dikkat çekicidir. Özellikle ne kadar tanımış olursa olsun, bir insanla aynı çatı altında yaşamak, zaman içinde ‘Sıkılır mıyım?’ duygusuna kapılmak ya da flört döneminde olduğu kadar kolayca ‘Kararlarımı değiştiremem, geri dönemem.’ duygusuyla başa çıkmak zordur.
Evlendikten sonra ortaya çıkan kaygıların türü ise biraz daha farklıdır. Bu kez evlenmeden önce var olan korkuların bir bölümüyle yüzleşmek gibi bir durum ortaya çıkar. Örneğin gerçekten de eskisi kadar özgür olamadığı, eşine bilgi vermediğinde onu merak eden, nerede olduğunu öğrenmek isteyen bir insanın sürekli varlığı, yaptığı her şeyden haberdar olmak isteyen bir insanla aynı evde yaşama zorunluluğu ilk başlarda kaygıların artmasına yol açabilir.
Giren sana girecek ondandır...
Soyup soğana çevirecekler
Ne yapsan da beğenmeyecekler
Sonra 5 yıl borç ödeycen belki...
Bu süreçte eğer boşanma olmazsa bu sefer gay misin? kalkmıyo mu ehu ehu vb. saçma sapan şeylerle çocuk yap baskısı kuracaklar...
Bitti mi? Bitmedi...
Velev ki bir kızın oldu diyelim " aaa neden oğlan değil?" diyecekler...
Sonra o günahsız yavruyu
-Oraya bakma,
-Vitrin camından arkanı kontrol et
- Erkekler selam verirse yüzünü çevir
-Bak etrafına her yer sapık dolu diye beynini yıkayacaklar
Kız yalnız başına gündüz vakti yürümeye korkar hale gelecek...
Bak gördünüz mü ne kadar da namuslu yetiştirdik kızımızı...
O kadar namuslu ki ruh sağlığını kaybetti paranoyak oldu...
Sonra birileri o kızı haspel kader sevecek..
Adettenmiş soracaksınız adama kaç paralık adamsın diye...
" Seni satın alacak kadar" diyecek...
Sonra " Ne diyon lan sen." ile başlayan bir gurur incinmesi kavgası yaşanacak..
Sonra belki evlenecek o kızcağız..
Birileri " El alem ne der?" sorusunu yine yönetecek ve " Karına söyle böyle giyinmesin sen söyleyemiyorsan ben diyim" diyecek...
Başka biri kocasına " Kadın kısmının karnında sıpayı sırtından sopayı Eksik etmeyeceksin" diyerek şiddete başvurmasını öğütleyecek...
Erkek olursa mı?
Yuvada kızlara yaklaşırsa helal olsun koçuma diyecekler... Ama o yaklaşılan kız zilli olacak.
Top oynarken camı çerçeveyi indirirse afferin koçuma kaç paraysa veririz diyecekler... O çocuk ne zaman sıkışsa kaç paraysa veririz diyecek... 10 lu yaşlarına geldiğinde " süt çocuğu olmadığını" ispatlamak için sigaraya başlayacak. Gerine gerine sigara içmeyi, erkeklik sanacak...
15 li yaşlarda ise rakı sofrasına oturacak, erkekliğinin alkole dayanıklılığını gösterecek... Ha bir de " Erkek" olduğunu hissetsin diye yakınları tarafından " Eve kız atması ya da geneleve gitmesi" öğütlenecek...
Kadınları da " Parası ile satın alabileceğini zannedecek"
Ha bu sureçte sana mı ne olacak?
Yaş yetmiş, iş bitmiş
Yalanlar, safsatalar, dedikodular ile savaşan bir ömür olacak...
Benim Türkiye 'de gördüğüm bunlar...
Bu pahalılıkda evlenirsen normal. Pahalı olmasa yine normal özgürlük bitecek, tek başına karar veremeyeceksin, boşanma zahmetli, boşandıktan sonra nafaka vs kolay değil doğuştan beri belli özgürlüğün ve sorumsuzluğun var. Bir çok arkadaşınla bağını koparacaksın nedense Türkiye'de öyle oluyor.
Normal bir durum bu kadın ve erkek düğün yaklaştıkça bir kararsızlık yaşar, eskisi gibi olmayacağından sanki her şey bitecek gibi ama hayır kendi ailenizi kuracaksınız harika bir şey bu.. Kötü düşünceleri kafandan sil güzel şeyleri çağır. Gerekirse uzmandan yardım al
Cevap
35Cevap
ciddi bir ilişki içerisindeydim. evlenmek üzere adım aatacaktık. her şey çok güzel ilerliyordu. aileler anlaşıyor. bütün hazırlıklar gayet güzeldi. ama ben günden güne sorun varmışcasına stres yapmaya ve depresyona girmeye başladım. sonunda bu durum daha da ilerledi. o beni ne kadar sakşnleştirmeye çalışsa da olmadı. durduk yere sonu hiç olmayan tartışmalar ve kavgalar olmaya başladı. sonunda dayanamayıp ilişkimi bitirdim. onun içinde benim içinde büyük yıykımdı. bile isteye gitmemiştim ama ben ona zarrar vermeye başlamıştım. buda benim canımı acıtıyordu. bunu tek sebebi stresti. güzel şeylere odaklanıp anın tadını çıkarmak varken durduk yere depresyona girdim. şu an çok pişmanım ama hiçbirşeyi de geri getiremiyorum. anlayacağın ben ettim sen etme. sahip çık sevdiğine. güzel şeylere odaklan. hayaller kurun beraber. her anın tadını çıkarın.
@Sedeaaa deprsyona odaklanmak yerine bu depresyon uzayıp giderse sonucunun neler doğuracağını bizzat başkasından görsün istedim.
Ben de şuna aynı durumdayım nişanlıyım 3 aylık
nişanlım biraz enerjisi düşük ve negatif biri 1 ay sonra düğünümüz vardı ileri tarihe attım depresyona girdim onun yanında ruhum daralıyor 5 yıldır yalnız yaşayan bir kadınım 29 yaşındayım sorumluluktan mı korkuyorum nişanlımı mı sevmiyorum bilmiyorum çok iyi ve mantıklı biri ikimizinde meslekleri ve maddi durumlarımız iyi ben neden böyleyim bilmiyorum
@Leylişleyliş takıpp atar mısın lütfen 😊👍
Bunu ben biraz lohusalık sendromuna bağlıyorum. Sanki hayatın kökten değişecekmiş gibi düşünüyor insan evlilik arifesinde. Evet değişiyor aslında ama doğru kişiyle yapılan evlilikte insan özgürlüğünü koruduğunda bence evlilik güzel bir şey. Karşılıklı saygı ve sevgi varsa problem yok. Aşk ile peynir ekmek gemisi gibi evlilik de bir yere kadar yürür bence. Çünkü aşk 10 yıllar boyunca sürmez ama sevgi sonsuza dek sürebilir.
Doğru insan olduğundan emin olun yeter. Eğer emin değilseniz yoluna girdik artık diyip vazgeçmekten de korkmayın
Gerginlik durumundadırKolay değil evlenmek, ne kadar eşitlik densede erkeğin üstünde daha büyük bir sorumluluk oluyor. Hepimiz yaşadık bunları, rahat ol, akışına birak
41 yaşındasın ve cok güzelsin
Evlilik kaygısı var bilinç altında. Acaba ne olur nasıl olur gibi. Ayrıca sorumluluk korkusu da sarmış olabilir ruhunu. Terapi alabilirsin o güne kadar.
Gelecek kaygisi, ekonomik durumlar, acaba mutlu olur muyuz dusuncesi, ailenin beklentileri yeni bir baslangic gibi gorulen evlilik… bunlar seni ister istemez geriyor. Ama korkma atlatacaksin.
Kendine endişeden kaynaklı psijolojik baskı yapıyorsundur, sen fark etmesen de içten içe vardır bu bence psikoloğa git konuş yoksa daha büyük sorunlara sebebiyet verebilir.
Eğer bu evlenmek istemediğinden kaynaklıysa evlenme sakın, kendine de kadına da hayatı cehenneme dönüştürme.
Evlilik sonrası bazı olumsuzluklara karşı anksiyete geliştiriyor olabilirsin. Yok karımı başkası becerir mı yok işsiz kalır mıyım yok bosanirsam nafaka öder miyim gibi. Doğru mu arkadaşım?
Hayırlısı olsun inşallah. Hayat şartlarından dolayı ve insanların bizlere sunduğu kötü etkilesimlerden dolayı içimizde hep bir acaba olduğu için bence. ben mesela asla evlenmek ıstemem:(
Neden korkuyorsun aksine sevin hayatında her zaman yanında olucak her sırrını herşeyini alinlatabiliceğin biriyle yeni hayata adım atıyorsun bundan sonra sen ve o var her özelini bir arkadaşına değilde hayat boyu yanında olucak hayat arkadaşına anlatıcaksın sen bir konuda birisine bir şey anlatırken kırk kere düşünürsün acaba birine dermi endişesi bunda o olmıcak en güzeli de o bence sevin evlilik güzel şey evli değilim ama evlenmek istediğim adamla böyle düşününce bende a stres sıkıntı kalmıyor
Acaba birind der mi endişesi hep olur..
Kızlar her şeyi anasına yumurtlar
Hayır saçmalama güvendiğin birisiyse yumurtlamaz en azından ben öyle yaparım başkasını bilemem ama gücenebiliceğin birsiyse neden söylesin karı koca arasındaki şeye kaynana ne b*kuna karışır çxmcns
Evlilik stresi, düğün stresi vs bunlar çok doğal. Istersen profesyonel destek alabilirsin.
Bu seviyeye kadar gelmişken kendini de eşini de üzme. Yaşayacağınız güzel günleri düşün.
Yapma Sende Düğün Düğün Yapmak Zaten Başlı başına İsraf ve Gereksiz Bana göre düğün yapanlar aptaldır Zengin olursun para çok olur neyse ama Memur bi kişinin Boş yere kendisini zora sokmaya değer mi sırf eğlence için
ya öyle oluyo. önemli olaylar öncesi insan strese giriyor. hatta hiç bir şey yiyemiyo.
sonuçta bi seçim yapmışsın ve bütün hayatın değişecek.
Hiç depresyona girilcek zamam değil bak bi psikolog ücreti 400 den fazla oldu aklına mukayet olun evlilik arifesinde olur öyle şeyler geçer gider
Önemli bı karar e bı yandan da büyük sorumluluk normal normal
Tamamen şeytanın vesvesesi
Güzel şeyleri bozmaya çalışmakta
Bir numara kulak asmayın
Mutluluklar dilerim
Evliliğin evlenmenin eş olmanın bilincine varıp bu sorumluluğun size ağır gelmesinden korkup kaldıramamaktan mı çekiniyorsunuz acaba
Korkuların var ve çok düşünüyorsun doğal olarak dikkat et fazla düşünme en fazla heyecan yaparsın elin ayağına dolaşır ki damarlarda öyle oluyor😊
Damat*dicektim
Enerjin yok kendin kasvetlisindir. toprak yokmu oralarda iyi gelir enerji alanını temizler ya da iyi gelen şeyleri yap
Direkt olumsuz yöne çekmeye gerek yok, tecrübe etmedin belki o yüzden heyecan vesaire olabilir, evlilik sorumluluk isteyen bir şey sonuçta
O bendede var Kasım ayında bizim de olacak hazır hissetmemekten degil de sende özgürlüğe tek yaşamaya alıştıysan belkı de o yüzden olabilir
Hazır degilsindir maddi ve manevi olarak.
Ya iliskinden, ya evlenme isteginden, ya alacağın sorumluluktan emin degilsindir.
sevismeye hazir ama evlilige degil oyle mi ne sorumlulugu karsisindaki kiz sorumluluk almiyor mu bence bu zorla birisi kendini solletmis kakanmis o yuzden deprresyonda bakire temzi kiz alsa mutlu olurdu
Evlenme kizada sebep olma sevsen depresyona girmez mutlu olurdun
evlilik oyun değil oğlum kendine gel sorumluluk alacaksın
Evlilik çok büyük bi iş doğru kişidir umarım yoksa rezillik bro
Kadinlar evlendikten sonra s ker😉 içten içe bunu anlamışsın
Susar mısın sen
@Batuhansolmaz tmam aşkım
Ben izin vermeden yorum yapma bi daha 😁
@Yomeyamo
H. sonu Arkadaşlarınla maça gitmeyeceksin
Sadece benimle gezeceksin
Adamların 2 saat maç keyfi var TV de izleyip stres atmak istiyor, o sırada eve süpürge çekmeler, TV nin elektriğini kapatmalar
Adam seks isteyip kadına yanaşır, "bana şunu almazsan senle yatmam" diye tehdit etmeler
Yüzüğünü küçük bulup aysenin Fatmanın daha büyük, ben de istiyorumlar
Kendi ev hanımıdır, akşama kadar köpek gibi çalışmış kocasına 1 kap yemeği çok görür , pişirmez
Adam evleneceğine evine kedi alsa, sevgi ihtiyacını daha çok giderirdi
Hep hep hep ben haklıyım
Öyle olmasa da kadin oldugum için haklıyım
Çünkü benim *mim var diğer kadınlarda *m yok
@buuk-memeli-kadin ya bu nasıl mükemmel bir çözümlemedir aşkım ya 😁
@buuk-memeli-kadin
Senin yaşın 22 olamaz bu kadar çok şeyi nasıl bilebilirsin
@Batuhansolmaz
25 im kadinlarin ciğerini bilirim
@buuk-memeli-kadin
Yaşın 25 ama tespitlerin gerçekten çok doğru biliyo musun
@Batuhansolmaz
Evet o yüzden böyle kadinlardan hep nefret ettim
Ama erkekler hayatı ona zindan eden kadinlara bayılıyor. Anlayamiyorum
@buuk-memeli-kadin
Ben seninle aynı fikirde değilim, aslında bizlerin aradığı tam olarak senin gibi halden anlayan bir kadın olması, hepsi olmasada çoğunluk senin gibi düşüncelere sahip olan bir kadını ister ama evrende bir dengesizlik var isteyene istediği gibi değilde istemediği özelliklere sahip kişiler denk geliyo
@Batuhansolmaz erkek olduğu için bu kadar iyi biliyor olabilir mi sadece soruyorum 🤣🤣🤣
@kimsinlanben
Gel telegram veriyim konuşalım kim erkek 🤣🤣🤣
Hahahaj
Yemez qmq senin gibiler erkek diyip çekilince görevini tamamlamış ezikler oluyor
@buuk-memeli-kadin
Sakın ol şampiyon
@Batuhansolmaz hayir o kadinlari da siz seçiyorsunuz
Daha sevgililikte başlıyor bu kadınların sizi kısıtlaması
En basiti: hali saha maçına gidemezsin
durduk yere kadın düşmanlığı yapman düşündürdü 🤣ver niye yemesin ayol hahah
@kimsinlanben
Kadınlarin ne yaptığını anlatmak, hiçbir zaman kadın düşmanlığı olamaz 😏
Lakin gercekler acıtıyor işte
Evlencegin hiç
Hayatta hiç tatmadığın bi deneyim
2-3 yıl sündürmeli sevgililiklerin sonu böyle oluyor işte
Dönüşü olmayan yola giriyorsun bir nevi ondan mı acaba
Kanka evlilik oncesi olur boyle stresler en iyi yolu sakin kslıp sabırlı olmak
Hayatın kararıyor dostum 6. hissin seni uyarıyor olan biten bu
Kendine sor biz bilemeyiz. Duygularını yaz. Ancak bu şekilde anlarsın.
Evlilik kaygısı, sorumluluk korkusu vs. kontrol altına alman gerekir.
Başına tuz torbası geçiyor çünkü. Sorumluluk alıyorsun
Bekarlığa alıştığın için evlilik zor geliyor. Alışırsın.
Düğün stresidir ama böyle hallere girince biz daha çok üzülüyoruz benimle mi evlenmek istemiyor diye
Beklentiler çok mu yüksek maddi olarak masraf çok fazlaysa soğumuş olabilirsin
İnsan hata mı yapıyorum, doğru insan mı acaba diye kafayı yiyormuş
Islak bi sopa verin şunu bi güzel dövelim depresyon falan kalmaz.
O korku herkes te olabilir.. rahat ol oluruna bırak
Evleneceksin kendine gel depresyonun sırası değil. Evlenince girersin.
Kredi mi çektin yoksa bak ondan olabilir.
Aile kurmaya Cesaret edemiyorsundur evlilik bekar hayatı degik sonuçta yavaş yavaş başka bir boyuta geçiş çocuk aile vs vs
ilk ciddi ilişkim 3 yıl sürdü evlenmeyi hayal ederken birden çocuğun tek harekiyle ondan soğudum. ben evlenmekten korkuyorum yani evlendiğim adamdan soğursam ne yapacağım korkusundan kurtulamıyorum? seninki de böyle bir şey mi?
Evlenme derim. Eşin anlayışsız ve toxic biri %99 ki depresyona giriyposun. Yoksa evlilikte bir şey yok. Evlenceğin kişi kötüyse depreyson girersin
Acaba hazirmi degilsin? Veya eski hayatini özliceginimi dusunuyorsun ki, belki yakin arkadaslarin senin aklini karistiriyo olabilir. Sevdiginle olucaksin, kötu dusuncelerini cikar aklindan. Iyi dusunmeye bak, mutlu olucaksiniz.
Bunlar sancili dönemler maalesef gecis donemleri hep boyle olur dedigin gibi ortada bisey yok bu dusunceleri yok et
Çok fazla düşünüp stres yapıyor olabilirsin. Bir de düğün zamanı yaklaştıkça stres seviyesi de artıyor. Özellikle düğün hazırlıkları ve insanların baskısı gerçekten çok zorluyor. Düğün hazırlıkları konusunda yardım alabileceğin dostun yok mu?
Bunlar normal. Biraz daha sakin kalmaya çalış. Benim oğlum da 2 ay sonra evleniyor. Allah yardımcın olsun.
evden ayrılacak olmak korkutuyo olabilir. bide aile gözümüzü açar açmaz yanımızdaydı ama şu an tanımadığın biri ile bi evi paylaşma fikri geriyor olabilir bence
Boşuna sorumluluk almayacaksan evlenme altından kalkamazsiniz sonra
Bu devirde evlenilmez net kavga gürültü dertler seni bekler üzgünüm kolay gelsin
Düğün bitene kadar sürer
Pişman olucaksınız evlenmeyin. Nafakadan kurtulamazsınız
offf be ben de bu yaz evlenmek istiyodum niye depresyona giriyosun
Gerdeğe girince hic biseyin kalmaz
Evliliğin sorumlugunu taşımaktan aciz xik kafalı bünyeler evlenmesin...
Evlenince hayatında büyük değişimlerin olacağını düşündüğün için endişelisin. Haliyle bu durum seni depresyona itmiş. Değişimden korkuyorsun ama olumlu düşünmeye bak. 😊
Belki düğün masrafları istemsizce canını sıkmıştır shshdhdd
Ben daha evlenecek birisini bulamadan evlilik korkusuna başladım. Aşırı kötü bir his.
Yok artık
Ne yapayım? Toplum baskısı berbat bir şey. Her şeyi eleştiriyorlar
Depresyonluk Bir Durum Yok Ama Lan Düğün Yapan Herkes Yazımı Buldu Lan Yav 6 Tane Davetiye Var 4 Ü Haziran'da
Bende şuanda öyleyim isteyip istemediğimi sorguluyorum öylemisin
Senin de mi yaza düğün var?
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?