Erkeklerin kızlara karşı pek de masum olamayacağını, çeşitli tehlikeli düşünceler besleyebileceklerini bildikleri için, ayrıca abilerde kız kardeşini, babalarda kızını kollama içgüdüsü olduğu için, yani sizi çok sevdikleri içindir. Fakat burada kız kardeşini kollama ve abilik içgüdüsünü egoizme ve şiddete dönüştürmek son derece yanlış. Yani yukarıdaki mesajda olduğu gibi, kardeşine senin ağzına bilemem ne yaparım demek de bir abinin yapacağı iş değil. Kardeşine güzelce nasihat etmeli. Endişe duyduğu şeyleri ona anlatmalı. Kız da, erkeklerin kızlar hakkında ne düşündüğünü abisinin daha iyi bileceğinin farkında olmalı.
00 Yorumla
En İyi Cevaplar
- Aşk İlişkileri konusunda 1,7b cevap paylaştı.
+1 yılNedeni açık aslında. Dedikoducu bir toplum var.
Burda bile var ya... Çok komik... İnsanlar rahat bırakılmıyor ki. Kadınlar da, erkekler de.3-4 gün önce bir arkadaşım geldi. Misafirimdi birkaç gün. Sonrasında, karşı komşum zile bastı. Hayırdır... ? Diye yüzünde bir ifade. 35 yaşlarında bankası bir kadının şeytani bir yüz ifadesi...
Hey sakin şampiyon dedim.
Eski bir arkadaşım, ve biraz dinlemek dertleşmek üzere geldi sadece... Olan da buydu sadece... Ama sıkılıyorum artık neyin ne anlaşıldığından...
Bir daha sana kek vermem bak diyerek ikna ettim.
Ya da ikna olduğunu düşünmek istedim... Ya da her neyse ne işte...
.
.
.
#Neşeliadam
'' Hayat ciddiye almak için çok kısa... ''00 Yorumla
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
Cevap
23Cevap
u +1 yılŞimdi knk, kızım olduğunu düşünelim ve bende hele ki böyle bir zamanda korumacı olacağımı düşünüyorum. Yıl 2021 olabilir ama etrafta kötü niyetli ve sapık çok. İnsan değer verdiğini kaybetmek istemez, sevdiğini korur kollar. Sorun erkek arkadaş edinmeleri değil. Başlarına bir şey gelmesinden korkuyorlar. Tabii herkes bu düşünceyle hareket etmiyor olabilir 🤔
11 Yorumla- +1 yıl
kankacım haklısın ama sadece erkek arkadaşları var diye bu muammeleyi görenlerden bahsediyorum kendi haremini kuruyorlar ama o erkekler (!)
+1 yılÇünkü fikri sabit bir milletiz. Bizde fikir değişimi kolay kolay olmuyor
Millet Mars'a ulaşdi biz hâlâ...
📌Esas fakirlik, her yerde olan fakirlik, açlık ya da açıklık değildir. Fakirlik para ve altına sahip olamama da değildir. Fakirlik, sahafta satılmamış bir kitabın üzerindeki tozdur. Fakirlik, kağıt imha makinasında, gazete parçalayan bir bıçaktır. Fakirlik, arabanın camından dışarıya atılmış muz kabuğudur. Fakirlik yemeksiz geçirilen bir gece değildir, fakirlik “düşünmeden” geçirilen bir gecedir..
Düşünce fakiriyiz.10 Yorumla- Aşk İlişkileri konusunda 307 cevap paylaştı.
+1 yılYetiştirmeden dolayı kaynaklı bir durum
Topluma dayatırsan bu şekilde sonuçlar olur
Baba oğluna yok mu kız arkadaşın biz senin yaşındayken neler neler yapıyorduk diyip elalemin kızlarına o. ruspı muamelesi yapıp
Kendi kızının dizginlerini aile büyüklerinin eline verdiği sürece bu durum değişmez
Tek istediğim böyle abilerin kız arkadaşlarının 10 tane abisi olup onları görüşyürmeyip çocuğu eşşek sudan gelinceye kadar dövmesidir50 Yorumla
+1 yılBu abi cahildir, kendisi karı kız peşinde iken aynı muameleyi görseydi o halde. şimdi diyorsunuz ki neden şiddet var acaba neden? Kadın dediğin evinde otursun erkek arkadaşı olamaz gibi salak sığ düşüncelere sahip insanları hep kınıyorum. Benim kızımın erkek arkadaşı olabilir bu normal tabi evine gitmediği sürece koruyucu aile olmak bu değildir dangalak olanlar bunu ayırt edemez.
02 Yorumla- +1 yıl
heh ağzına sağlık en doğru açıklamayı sen yaptımn bende onu vurguluyorum sabahtan beri kendileri harem kurar erkektir yapar ama kendi bacılarına geldimi aslan kesilir
- +1 yıl
Tabi ki eve veya otel odasına gitmemeli zaten aklı başında bir kız kimi seçeceğini iyi bilir bunu güzel bir dille anlatmak gerekir aç kapıyı lan geliyorum gibi bir hayvanca tavırla değil. Bu ülkede "sen kadınsın gülemezsin" algısı var, üstelik cehalet kaplamış. pardon madem cinayet var erkeklerde öldürülüyor. anlatamazsın maalesef güzelce anlatmak yerine kılık kıyafet, sevgili, arkadaş kısıtlaması yaparlar. Ben ailemden güzel şeyler öğrendim aynısını kızıma kızımın abisine öğreteceğim benim kızımın abisi kardeşinin düşmanı değil dostu olacak.
Gizli Üye(45 üstü)+1 yılÇünkü hemcinslerini iyi tanıyorlar niyetlerini bildikleri için koruma içgüdüsüyle davranıyorlar. Sonra kızlar sevgilileri tarafından otel odasında orada burada katledilince kızın babasına abisine sahip çıksaydınız kızınıza demesini biliyorlar. Sahip çıkınca da geri kafalılık mı oluyor. Abilerden dolayı kız kardeşini rahat rahat götüremeyen erkek sitemleri bunlar. 30 yaşındaki kıza da hiçbir abi böyle mesaj yazmaz belli ki kızın yaşı küçük.
38 Yorumla- +1 yıl
yaşı büyükte olsa görüyoruz hep ya baba ya abi hep müdahale ediyor bu şimdi değil ki eskiden beri böyle sadece yıl 2021 iken böyle zihniyetlerin artması kötü peki o korumacı erkeklerin kurduğu hareme ne demeli :D
Cevap sahibi+1 yılYıl 2021 kadın cinayetleri durmuş herkes bir güvenilir olmuşken hala böyle korumacıların olması yanlış haklısın! Öyle bir zamana geldik ki kimse çocuğunu kapı önünde bile yalnız bırakamıyor artık ama eskiden öyle değildi akşama kadar çocuklar dışarılarda oynardı. Hâlâ yıl olmuş 2021 diyorsun..
- +1 yıl
bağlantıyı anlarsan zaten bu dediğimi de anlamış olacaksın diyorum ki yukarıdaki resime dikkatli bak istersen oradaki küfüre kadın cinayetlerini çöıkartan kim hangi kafa yapğısında olan insanlar dikkatli incele bakalım o sözde korumacı erkek tipleri işte erkektir yapar altına haremini kurar ama kendi öz kardeşine ablasına geldimi böyle küfür ederek tehdit eder bak bakalım kadın cinayetlerini meşru kılanlar kimler hemen söylüyorum böyle erkek gibi görünüp sözde kardeşini koruyan yarın bi gün evlendiği zamanda eşini gözünü kırpmadan öldüren kanı bozuk tipler anlatabildimmi oradaki bağlantıyı yakala lütfen geöen haberde vardı sözde baba bak baba diyorum kızını koruma adı altında namusumuzu kirlettin diyip öldürdü ee hani korumacı politika geç o işleri o korumaya çalışan sözde erkek müsvettelerini de gördük kendi istediği bk ları yiyo afedersin sana geldimi namus beköisi kesiliyor
- +1 yıl
demişsin ki 30 yaşındaki bir kıza yazamaz öyle mi ataerkil zihniyeti savunan bir erkek (!) ister 15 yaşında olsun ister 40 yalında olsun o kadın veya kız o hakkı kendinde görür ne yazık ki erkeklik damarları vardır ya şerefizlerin
Cevap sahibi+1 yılBen küfürü savunmuyorum zaten erkek arkadaşlarına karışmasını korumasını savunuyorum. Şahsen benim de ileride kızım olursa git kafana göre erkeklerle takıl zihniyetinde olmam gayette karışırım. Erkek çocuğuma da erkektir yapar git harem kur de
mem tabii ki. Cinsiyet farketmeksizin kendi doğrularımla yetiştiririm. Yıl 2021 olmuş diye doğrularımdan taviz verecek değilim..
Cevap sahibi+1 yılYorumuma muhalefet olmazsanız sevinirim herkesin kendi görüş alanı var. Ayrıca ben küfürü veya cinayeti savunmadım. "Otel odasında öldürülenlerin ailelerine saldırı oluyor kızınıza sahip çıksaydınız diye koruyunca da geri kafalı deniliyor" dedim aradaki farkı iyi ayırt edin atlamadan önce...
- +1 yıl
Güzel bir dille ifade etmelisiniz dedim ben. Ben ailemden çokça öğrendim pardon neden otel odasına veya eve gitmiyorum? Hiçte kısıtlamazlar. İyi günler.
Cevap sahibi+1 yılBen de güzel dille öğretmekten yanayım zaten. Ben mesajı değil konunun içeriğini savundum (yani abiler de karışabilir tabi güzel dille). Haberlerin çoğu abisi tarafından değil sevgilileri, eski eşleri tarafından öldürülenlerden ibaret. Isteyen otel odasına gidebilir kimsenin ahlak bekçisi değilim ben gitmem kızımın gitmesine de müsaade etmem. Iyi günler...
- Aşk İlişkileri konusunda 5b cevap paylaştı.
+1 yılVer bunu diyen abinin Allah bilir kaç tane konuştuğu kız vardır tam sopalık 😄 şunu aklınıza sokun beyler yasak elma daima tatlı gelir ve ne kadar birşeyleri eşinizden kızınızdan kardeşinizden kısıtlarsanız kısıtlayın o insanın içinde varsa her şekilde yapar.
10 Yorumla Toplumumuzda namus yalnızca kadınlara has bir şey olduğu ve kızların deli gibi bunu koruması gerektiğini düşünen insanlar olduğu için malesef. Tecavüz gibi vakaların %95’inde kızların adı kirlenir gibi bir algı var hala anlayamadığım. Kızların erkek arkadaşı olsa nasıl namusumuzu kirletirsin? Derler erkeğin kız arkadaşı olsa aferin koçum benim derler. Toplumumuzun iğrenç zihniyetinden kaynaklı bir mesele…
00 Yorumla
+1 yılGercekten her konuda gerideyiz. Geriden takip ediyoruz dünyayi. Oğlu yapsa aslan parcasi derler. Oysaki oğullari da bir kiz ile beraber. bu durumda empatiden yoksun olduklarini anliyoruz. Empatiden yoksun aileler kizlarini ogullarini anlayamaz. Kafalarinda bi döngü halinde surekli sığ dusunceler donup dolaşir. Madem kizinizin erkek arkadasi olamaz bu kdr evlilige duskun kafalariniza soruyorum. Erkek arkadasi olmadan nasi evlensin? Evlilik ne ki sadece hukuki açidan bi imza ile evli oluyosun ve her sey serbest... bi dayatma bu resmen. Sacmalik yobazlikk.
00 Yorumla- Aşk İlişkileri konusunda 1,3b cevap paylaştı.
+1 yılsen bacını başka erkeklerle görüp bir şey demiyorsan o senin gevşekliğindir aga
72 Yorumla- +1 yıl
Ağa benim haremim yok yalnız kusura bakmada erkeklerin yüzde doksaninin ne bk olduğu ortada sen istediğin karı kızla gezecen kardeşine geldi mi aslan parçası kesilecen kusura bakma da ben dağda yetismedim şükür
- +1 yıl
Sanki erkeklerin yüzde doksanı çok masum bak o korumacı abi tiplerine altında 100 tane çıtır kiz var ki öylelerini çok bozdum ve daha kötüsü işte o ss teki gibi tehdit eden sözde erkek müsveddeleri bak altında kadına şiddeti savunur evlenir eşini koruma adı altında öldürme hakkına sahip olduğunu zanneder o yüzden kardeş şu korumacı tipleri bana sakın savunma kendileri istediği boku yiyecek kendi bacısına geldi mi rengi değişecek kusura bakmada
Ne yapsın kız kardeşimin sevgilisi olmuş kokteylmi patlatsın kardeşine sahip çıkıyor ama bu hanzo gibi de sahip çıkılmaz medeni bir şekilde karşına alır konuşur kızla neyin nesidir çocuk diye sorar kız kardeşine
30 YorumlaBu tarz erkekler böyle der ama hepsi de kızların peşinde.
Ve bu toplumda hala namus diyince sadece kadın akla geliyor.
"Erkektir yapar" bakış açısı yok olmuyor.
Düzelmicez maalesef.10 YorumlaBi yandan haklı bi yandan değil... Bizim erkeklerimiz arkadaşa falan bakmayıp abuk subuk düşünebiliyor abiside bunu bildiği için kızmış olabilir.. Bi diger sebebi cahil olabilir
20 Yorumla
+1 yılNegüzel iste, yanlis yola sapmani istemiyor koruyor kolluyor, bunun neresi kötü, bende böyle bi abim olsun isterdim
18 Yorumla- +1 yıl
Bu yaşa gelmişsin ve sen hala neyin doğru neyin yanlış olduğunu bilmiyor musun hep başkaları mı koruyup kollayacak sizi?
- +1 yıl
- +1 yıl
@hdhjxjxhzjjz hala bilmedigim cok sey oldugunu ve gün gectikce yeni seyler ögrendigimden beri, evet bilmiyorum.. Zaten zaman kötü, insanlara güvenilmez bu devirde, istedigin kadar neyin dogru neyin yanlis oldugunu bil, bir kadin olarak bedensel olarak gücsüzsün, basina birsey gelse, elinden birsey gelmez.. O yüzden böyle bir abin varsa, sansilisin..
- +1 yıl
- +1 yıl
Iste kadınlar güçsüz imajını verirsen erkeklerde (!) Kendini bi halt zanneder gider o hırsla evliyken karısını döver
- +1 yıl
Ne sacmaliyorsun sanki ben kadin her konuda gücsüzmü dedim? Ayrica kim öyle biriyle evlenir zaten, öyle kisiler basta kendini belli eder birsekilde, evlenmeden önce cevredeki kisilerde iyice bir arastirir zaten, rastgele birine kim verir kizini? Ayrica konumuz bu degildi! Abi dedigin zaten hep korur kollar, evliyken de bunu esi yapmasi gerekir, ozaman abisi zaten karismaz, cünki kardesi emin ellerde zaten...
+1 yılBunlar da kendileri kız arkadaş yaparken iyi ama kendi kardeşlerini pek bir kısıtlıyorlar. Ben bir kız olsam ve şöyle bir abim olsa çeker vururum
20 YorumlaAşk İlişkileri konusunda 547 cevap paylaştı. toplum kuralları denen bir şey var ve bazı ebeveynler bunu çok benimsiyor bu sebeple hâlâ ilerleme kat edilememiş olabilir kişiye göre
02 Yorumla- +1 yıl
Toplum kuralları sanki çok doğru da 😂😂
belli bi yaştan sonrasını zaten takmıyorum onlar dinozor tarihinde kalma ve öyle kişiler tarafından yetiştirilmiş yaratıklar
10 Yorumla
+1 yılBilmem halen çoğu seyi asamadik desem yeridir erkekler her turlu halti yiyor ama kadin yapinca sorun oluyor
10 Yorumla
+1 yılÇünkü namus kadınlar içindir diye büyüyor bu köpüşler👊
20 Yorumla
+1 yıl"Gelince ağzını sıçıcam" ne ya, ne kadar kaba ve seviyesizce.
20 Yorumla- Aşk İlişkileri konusunda 1,8b cevap paylaştı.
+1 yılKızların böyle tipleri sevmeleri ve sonrasında olanlar..
10 Yorumla Aşk İlişkileri konusunda 2,4b cevap paylaştı. Bunun yılla alakası yok ilk önce bunu öğrenelim. Teknoloji geliştikçe beyin gelişmiyor...
10 Yorumla
+1 yılÇünkü onların çünkü var bizim yok erkekler herşeyi yapabilir..
11 Yorumla- Aşk İlişkileri konusunda 4,6b cevap paylaştı.
+1 yılSeni korumak iç güdüsüyle yapıyor çünkü abin bir erkek erkeklere güvenmemesi çok normal
00 Yorumla
+1 yılÇünkü eski toprak böyle yetişti ce yetiştirildi bu tür şeyler onlara ağır basıyor
00 Yorumla
Gizli Üye(18-24)+1 yılbabama göre asla erkek arkadaşım (normal arkadaş) olamaz sadece bu yaz 2 arkadaşım da erkekti onları da tanıyo diye takılmaya izin verdi çok şaşkınım
08 Yorumla- +1 yıl
Nasıl takilma
Cevap sahibi+1 yıl@İbrraahhim2 oyun falan oynuyoduk işte geceleri voleybol gibi
- +1 yıl
Anlaidm
- +1 yıl
Yikiliyo artık bu zihniyetler artık inşallah bunu yapanlar zaten 40 45 üstü ve bide ailesi tarafından beyni yıkanmış gençler
Cevap sahibi+1 yılbana güveni tamsa arkadaş olarak seçtiğim kişilere de güvensinler yani 19 yaşındayım aw yıkılıcak zamanla inşallah
- +1 yıl
50 yas ustu zaten bi çoğu çöp hepsi 80 den kalma
- +1 yıl
Peki tanıdığı taktirde sevgili olmanıza izin verebilir mi?
Cevap sahibi+1 yıl@hdhjxjxhzjjz yani üniversitede birini bulursun kendin gibi falan demişti, son sınıfta falan birini tanıştırırsam sıkıntı çıkmaz bence ama şu an gtüm yemez
Benim ailemde karşı. Fazla korumacılar ama bundan rahatsız değilim.
00 YorumlaAşk İlişkileri konusunda 26,3b cevap paylaştı. Kendilerinden biliyorlar..
21 Yorumla- +1 yıl
Sen çoğu şeyi kendin kıyasla öğrendiğin için bu düşünceye kapılmış olmayasın?
Gizli Üye(25-29)+1 yılasırı sinir bozucuu istedigim kadar kankam olur cevrem olur kime ne? ben sınırlarımı bilen biriyim sonuctA
00 Yorumla
+1 yılCoi fazla sapik zihniyetli insan oldugundan insanlar hala korkuyor
00 Yorumla
+1 yılmaalesef o kadar üzüldüğüm bi durumdur ki bu elimizden hiçbişey gelmiyor amaç kızları korumak ve namus meselesi erkekdir yapar ama kızın bi ağırlığı olmalı düşüncesi ve pek çok kızın benimde dahil bunaldığımız durum.
00 YorumlaBu tipler birlikte oldukları kızları kaşar orsp olarak gördüğü için kız, kardeşleri biriyle görününce oropu oldu sanıyolar
10 Yorumla
+1 yılYalnız bir detay fark ettim erkekle demiyor erkeklerle diyor.
22 Yorumla- +1 yıl
olabilir bir çok erkek arkadaşı olabilir ne var bunda kanunla mı sınırlanmış kızların şu kadar erkek arkadaşı olacaktır diye çook saçma yani :D :D
- +1 yıl
Ben de cinsiyetçilik yok sadece kızlar da yanlış görmüyorum erkeklerin de kız arkadaşları olması bana göre yanlış çünkü kızlar ve erkeklerin anlaşabileceğini düşünmüyorum ayrıca ilgi alanları da uyuşmaz.
Bir abi olarak kardeşini koruyor bu normal.
+1 yılSacmalik… kizlarina kardeslerine nasil dogru birini secebileceklerini ogretmekten yoksun aile bireylerinin herkesi kendi gibi sanip yasadiklari korludan baska birsey degil bu.
00 Yorumla
+1 yılSen kızlarla fingirderken güzelde ben erkeklerle gezdiğimdemi bişi oluyor kardeş nerde bu adalet de 😅
00 Yorumla
+1 yılCinayet tecavüz had safhada olduğu için olmasın sakın
03 Yorumla- +1 yıl
E onları yapan da zaten sözde korumacılar zaten
- +1 yıl
Bir insanı abisi veya babası koruyamacaksa abi veya baba olmanın da bi anlamı da yok zaten
- +1 yıl
Evet goruyoruz ama namusumuzu kirlettin adı altında baba kızını dağa kaldırıp öldürüyor sonra abi kız kardeşini 10 yerinden bıçakliyor bide bu tipler evleniyor karısına şiddet uyguluyor o yüzden ben inanmıyorum ona kesinlikle
+1 yılİnsanlar erkeklere Ahlakı öğretmek yerine, kızları kısıtlamayı seçiyorlar, her şeyden önce Ahlak!!!
10 YorumlaYaşı küçükse korumak için olabilir ama yaşı büyümüş bir insana da karışmak abes kaçıyor
00 Yorumlabence yeterli bir dozda bir sınırı olmalı aşırı olunca kötü oluyor
00 Yorumla
+1 yılAslında karşı gelmek değil abiler erkeklerin nasıl olduğunu bildiği için uzak tutmak istiyor
00 Yorumla
+1 yılTürkiye ortamı böyle ama ben Almanya’dayken böyle bir şey yoktu
00 YorumlaYanındaki arkadaşın bile olsa çoğu insan garip geliyor bende anlayamadım
01 Yorumla
+1 yılÇünkü burası Türkiye. 🇹🇷
01 Yorumla- +1 yıl
Maalesef ki
+1 yılYıl ile ne alakası var bunun
10 Yorumla
+1 yılOnlara sorun ne bilelim
00 Yorumlabizimkiler biliyor ve tanışıyorlar bile
00 Yorumla
+1 yıliyi ki abim olmamış 😀
00 YorumlaAşk İlişkileri konusunda 3,7b cevap paylaştı. Yaşı 20 altiysa bende dururum
00 YorumlaKendi yedikleri haltlardan dolayi olabilir.
00 YorumlaOff çok sinir bozucu m. q
00 Yorumla
+1 yılKiz kardese sahip cikmak guzel bisey
05 Yorumla- +1 yıl
Evet güzel bir şey ama böyle değil gelicek adam akıllı konuşucak sorucak. Bunun yaptığı cahillik, medeniyetsizlik oluyor
- +1 yıl
@uchihasasukee belki abartmis ama sene 2021 diyede kimse esine kardesine karismasinmi
- +1 yıl
Karışmasın diye bir şey mi dedim?
- +1 yıl
Karışsın ama dozunda karışsın önceki dediğim gibi
- +1 yıl
@uchihasasukee okeyiz ozaman :)
Gizli Üye(30-35)+1 yılKeşke abim olsaydıda şu mesajı gönderseydi
21 Yorumla
+1 yılÇok şükür öyle karışan biri yok hayatimda
00 Yorumla- Aşk İlişkileri konusunda 7,8b cevap paylaştı.
+1 yılErkekler değil, abiler olacaktı o sanırım.
00 Yorumla
+1 yılçünkü erkekleri tanıyoruz :)
00 YorumlaAşk İlişkileri konusunda 768 cevap paylaştı. Cehalet
20 Yorumla
+1 yılApple ile çekilmiş android teması
01 Yorumla- +1 yıl
Böyleleri var yabana atamayiz
+1 yılSeninle mi görmüş?
01 Yorumla- +1 yıl
Olayın benle ilgisi yok genel bi soru
+1 yılBenimkiler de karşı yapacak bi şey yokk
12 Yorumla- +1 yıl
Dewam yani
- +1 yıl
@18YaşındaBiri yani evet
Cahillik
10 YorumlaAşk İlişkileri konusunda 367 cevap paylaştı. Geri kafalılar
10 Yorumla- Devamını Gör (9)
Detaylı bilgi
Bu paylaşımı beğenmene sevindik!
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer 