Benim annem babam güneydoğulu ama ben doğuma büyüme İstanbul. Hiç şivem yok burada yetiştiğim için.. Aslına bakarsanız memleketimi söylemezsem güneydoğulu olduğumu söyleyebilen de çıkmaz. Ben bizim oraların kültürüne kafa yapısına doğduğumdan beri adapte olamadım. Bizim oralar insanı iyidir ama çok ön yargılıdır. Adeta "yargı machine" derler ya. İşte tam olarak öyle. İnsanlıklarına diyecek bir şeyim yok lakin bu tür sebeplerden dolayı sevemedim bizim oraların insanların kafa yapısını. O yüzden kendimi olabildiğince geliştirdim. Kimseyi yargıladığımı ayrımcılık ırkçılık yaptığımızı ya da kültür şakşakçılığı yaptığımı hatırlamam. Dedim ya sevmiyorum böyle şeyleri. İyi bir okul mezunuyum. İyi bir giden kariyerim var. Uzun boylu, Türkiye standartlarına göre bence fena sayılmayacak bir yüze sahibim. Ayrıca çok bakımlıyım.
Konu şu, ben böyle bir insanken çevrem tarafından özellikle daha önce tanıştığım kız arkadaşlarım, sevgili ya da normal arkadaş fark etmez, bana hep şaşırıp oranın insanı gibi olmadığımı söyler. Aslına bakarsanız bu söz beni hep üzmüştür. Oranın insanı dediğiniz herkes aynı değil ki. Benden hoşlanan kişilerin memleketimi öğrenince soğuduğuna bile şahit oldum. Bu bence bizim ülkenin kronik sorunu. Kim nereli ise onu hemen bir kalıba koyarız. Karadenizli ise sinirli, egeli ise kemalist, trakyalı ise şopar falan diye kendi kendimize etiketler koyuyoruz. Bu yanlış...
İşte bu ön yargıların ceremesini hayatım boyunca dünyama giren dostlarımdan çektim. Hatta daha fazlası ırkçılığa dahi maruz kaldım.
Bir ara üniversitede arkadaşlarla yeni tanışmışız. Arkadaşlar benim nereli olduğumu bilmiyor. Tabi benim de çok önemsediğim bir sorun değil. Kimseye memleketini sormam. Neyse bir tanesi başladı ırkçılığa... Ve bunu çok mide bulandırıcı seviyede yaptı. Sesimi çıkarmadım alıştığım bir durum gibiydi benim için. Sonra zamanla o arkadaşlarla vakit geçirdikçe hepsinin belirli konuda aşağılık kompleksine sahip olduğunu gördüm. Aşağılık kompleksine sahip insanlar daha ırkçı daha genellemeci oluyor.
Neyse biraz uzun oldu ama sorum başlıkta yazılı. Görüşlerinizi yazarsanız memnun olurum.
Konu şu, ben böyle bir insanken çevrem tarafından özellikle daha önce tanıştığım kız arkadaşlarım, sevgili ya da normal arkadaş fark etmez, bana hep şaşırıp oranın insanı gibi olmadığımı söyler. Aslına bakarsanız bu söz beni hep üzmüştür. Oranın insanı dediğiniz herkes aynı değil ki. Benden hoşlanan kişilerin memleketimi öğrenince soğuduğuna bile şahit oldum. Bu bence bizim ülkenin kronik sorunu. Kim nereli ise onu hemen bir kalıba koyarız. Karadenizli ise sinirli, egeli ise kemalist, trakyalı ise şopar falan diye kendi kendimize etiketler koyuyoruz. Bu yanlış...
İşte bu ön yargıların ceremesini hayatım boyunca dünyama giren dostlarımdan çektim. Hatta daha fazlası ırkçılığa dahi maruz kaldım.
Bir ara üniversitede arkadaşlarla yeni tanışmışız. Arkadaşlar benim nereli olduğumu bilmiyor. Tabi benim de çok önemsediğim bir sorun değil. Kimseye memleketini sormam. Neyse bir tanesi başladı ırkçılığa... Ve bunu çok mide bulandırıcı seviyede yaptı. Sesimi çıkarmadım alıştığım bir durum gibiydi benim için. Sonra zamanla o arkadaşlarla vakit geçirdikçe hepsinin belirli konuda aşağılık kompleksine sahip olduğunu gördüm. Aşağılık kompleksine sahip insanlar daha ırkçı daha genellemeci oluyor.
Neyse biraz uzun oldu ama sorum başlıkta yazılı. Görüşlerinizi yazarsanız memnun olurum.
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer