Vazgeçersin bazen, sevmediğinden değil, yorulduğundan.
Affetmek ile vazgeçmek arasındaki ince çizgi, Birini asla af etmeyeceğini anladığın anda ondan vazgeçersin. Birini ondan asla vazgeçemeyeçeğini anladığın anda affedersin..— Deniz (@eylemd123) May 1, 2020
"Birey bilişsel bir cimridir. " diyor, sosyal psikologlar. Olabildiğince az düşünür ve bir kez bir şeye inandıktan sonra ondan vazgeçmek istemez.— Helin Şahin (@siyaahmaavi) May 2, 2020
Aşk, kendinden vazgeçmek mi? Yoksa onun mutluluğu için ondan vazgeçmek mi?
Aşık olan kadın zaten kendinden vazgeçer, onun mutluluğu için eğer mutlu olacaksa, ondan vazgeçmektir aşk en azından mutlu oldugunu bilirsin, hissedersin buna tutunursun. Onun mutluluğunu izlemek bile mutlu eder insanı bazen yakar, kavurur ama mutlu olduğu aklına gelir bence aşk yanacağını bile bile sevmektir
Gerektiğinde kendinden geçersin, gerektiğinde ondan vazgeçersin. Çünkü aşk öyle garip bir duygu bir histir ki senin elinde ne varsa sömürüp bitirir. Hayallerin , hayatın sanki bir anda onun üzerine kurulur ama bir cokuste herşey paramparça olur evet aşk bencildir ya çok seversin mutlu eder ya çok seversin o zamanda üzer bu yüzden ortası hiç yoktur , aşık olmak için iki kez düşünülmeli evet şimdi bazılarımız aşık olmak için sebep olmaz deselerde sebep vardır çünkü hayatına aldığın an herşeyin ne olacağı o aşık olduğun insanın yaptıklarına bağlı bu yüzden iradeyi çoğu zaman kontrol edebilmeli ipleri karşı tarafın eline vermemeliyiz.
Benle mutlu değilse zorla yanımda tutmanın ne manası var? Zorla tutamam ki bir yanım" bırak kiminle mutluysa onla mutlu olsun önemli olan onun mutluluğu değil mi? Sevdiğininin iyiliğini istemez mi insan? Ona gulecekse yüzü , bende onun mutlu olmasına mutlu olurum " der , bir yanımda başkasıyla mutlu olmasını görmeye dayanamazdi tahammul edemezdi muhtemelen hani bir soz vardır " bir kadın sevdiği adamın başkasıyla mutluluğunu izleyeceğine , ölümünü izlemeyi tercih eder" diye o yüzden bu iki fikir arasında gider gelirdim heralde.
Vazgeçmek bir çırpıda olan bir şey değil, vazgeçmek kalbe sormadan, ondan izinsiz veya zorla beyine hükmetmek bazen... Mutlu etmek veya aşk dilinde mutlu edebilmek, bunun için her şeyi göze almak, kendi mutluluğunu bile yok saymak, önemsememek... Her adım atışta sanki geri gitmek, kabuslara sürüklenmek hiç uyanmamacasına, deli gibi severcesine vazgeçemek, sadece sevdiğinden değil, hayattan vazgeçemek.
1
0 Yorumla
Gizli Üye
(45 üstü)
+1 yıl
AŞK: Beni mutsuz ettiği halde o mutluysa, "kendimden vazgeçip" birlikteliğimize devam ederim.. (bunu başarabilenler %50) GERÇEK AŞK: Beni mutlu ettiği halde kendisi benimle mutlu değilse, "ondan vazgeçip" onu özgür bırakıp birlikteliğimizi sonlandırırım.. (bunu başarabilenler %25) OLAĞANÜSTÜ AŞK: Benimle mutsuz olduğu halde bir başkasıyla mutluysa, onu mutlu eden kişiyle arasını yaparım.. Böylece "hem kendimden hem de ondan vazgeçmiş" olurum… (bunu başarabilenler %1)
2
3 Yorumla
Cevap sahibi
+1 yıl
AŞK: Beni mutsuz ettiği halde o mutluysa, "kendimden vazgeçip" birlikteliğimize devam ederim.. (bunu başarabilenler %50)
GERÇEK AŞK: Beni mutlu ettiği halde kendisi benimle mutlu değilse, "ondan vazgeçip" onu özgür bırakıp birlikteliğimizi sonlandırırım.. (bunu başarabilenler %25)
OLAĞANÜSTÜ AŞK: Benimle mutsuz olduğu halde bir başkasıyla mutluysa, onu mutlu eden kişiyle arasını yaparım.. Böylece "hem kendimden hem de ondan vazgeçmiş" olurum… (bunu başarabilenler %1)
empati olmayınca kavgalar tartışmalar büyür ve sonuç ayrılık... halbuki saygı olsa zamanla hersey rayına oturur.. bir acelecilik bir telaş yangından mal kaçırır gibi anlamak mümkün değil insanları.. herşeyi cabuk tüketmek, aşkın var olmasına izin vermiyor.
"bir acelecilik bir telaş yangından mal kaçırır gibi anlamak mümkün değil insanları.." bunu bende anlamıyorum, herkes bu konuda özeleştiri yapmalı kendine
Onun mutluluğu için vazgeçmek demektir. Bir insanı seviyorsan onun daima mutlu olmasını istersin baktın senle mutlu olamıyor vazgeçeceksin sırf mutluluğu için buna gerçek aşk derler
Aşk demek zaten kendinden vazgeçmek demek. Bir kişiyi kendinden daha çok önemsemek ve düşünmek demek. Birinden vazgeviyorsa aşık olan kişi o kişi kendisidir bu kadar net
Uyumda problem varsa ben onun gerçek aşk olmadığını tecrübeyle sabitledim, vazgeçmek iki taraf için de en ideali. Öbür türlü sırf onun iyiliği diyerek vazgeçmek (iki tarafta seviyprsa) en büyük kötülük olur Hayat boyu yarım hissettirmekten daha büyük kötülük düşünemiyorum
Uyumun olmadığı hiç bir ilişkiye onay vermiyorum. Uyumun olmadığı yerde saygısızlık artarak devam eder. Bu konu tartışmasızdır. Diğeri ise tartışmaya açık.
Hisler varsa zaten uyum kaçınılmaz, yine de bu gerçekten uyumlu olunduğu manasına da gelmiyor, görünmez boşluklar zamanla beliriyor ve dayanma sınırını zorluyor Gerçek aşkta vazgeçmeyi kabul edemiyorum, bu çok trajik Üç günlük dünyada sevgiden daha önemli ne olabilir ki o daha az önemli şey için vazgeçilsin Bunu haklı bulmam imkansız gibi
Kendımı sevıyorum ama narsıstlık derecesınde degıl Baskasının mutlulugu ıcın vazgecmekte neye gore kıme gore vazgecıs kendımı araya kaynatmakta yıne hos degıl belkı çoğu olgunluk dıyecek ama oyle o olgunluk sevıyesıne erısemedım ne yazık kı😉
Sevdıklerım neden boyle soyletsın kı Ask ıcın neden kendımı hıce sayayım elbette guzel kıymetlı bır duygu ama Iste o amalar yuzunden karsı tarafın mutlulugu ıcınde ondan vazgecmekten kasıt su belkı olabılır bana karsı deger duygusu yoksa ben oldugu yerde bırakırım aaa evettt 3-5 cabalarım durumun ne olup ne olmadığını gormek ıcın ama baktım olmuyorsa herkesın kendı yolunda olması gereklı Ruh saglılıgımız ıcın⭐️