Bir doktorun sayfasında kadin 45 yaşında ikiz çocuk dünyaya getirmiş altına hemcinslerimiz bi dünya olumsuz yorum yazmış. Yine aynı sayfada 40 yaşında bir kadın menopoza girmiş doktor tüp bebek falan olmaz diye ümidini kırmış falan filan işte
Cevabın nedir?
Cevapla
Çok Süper Cevap
10 ayÖncelikle 30 yaşında evlenseydin çocuğun olacaktı diye bir şey yok. Belki 45 yaşında olacak. Tamamen kısmet bu işler.
Diğer taraftan, ülkemizde evlenmemiş ve çocuğu olmamış kadınlara ciddi toplum baskısı var. Evlenemedin ama başarısızsın gibi. Evlilik ve çocuk bir başarı statüsü olarak görülüyor. Bunu görenlerde en yakın kız kankaların ve yakın akrabaların. Çünkü her kadın iğnelemeyi sever. Buda senin moralini bozar tabii.
insanın bir ailesinin ve çocuğunun olması tabiki iyi bir şey. Ama doğru insanla. Aksi takdirde evlilik zehir olur ve ayrılmak için uğraşırsın ve çok mutsuz olursun.
anlaşacağın insan olmadan kalbinin kapıları sakın açma. Önce mantığın kabul etsin, sonra kalbine sor. Oda kabul ederse o büyük kalbinin kapılarını sonuna kadar açıp şu hayat yolculuğunda beraber yürümeye başlarsınız. Hayatındaki önceliğin anlayış ve güven olur. 😊
Hareketli, puşt erkeklerden uzak dur. Belki, sana çok çekici gelebilir ancak seni çok üzerler ve seni maalesef kullanırlar 😊😊01 Yorumla- 10 ay
Dediklerimi dikkate almanı öneriyim
En İyi Cevaplar
10 ayBen eskiden evliliği hiç düşünmez, evlenirsem çocuk yapmak için evlenirim diyordum... Sonra tabi 27imde biri gözümü boyadı, gözümü açmaya fırsat kalmadan kendimi evli buldum... Tabi baştan evliliğin tadını çıkaralım, çocuk sonra olur derken bir baktım ki çocuk istemiyorum çünkü ilişkim baştan sona sorun ve öyle bir ilişkiye çocuk doğurmak çocuk açısından da benim açımdan da korkutucu... Yapmadım çocuk ki iyi ki de yapmamışım şimdi ayrıyız...
Bunları anlatmaktaki amacım şimdi gözüne harika gelen o evlilik hissi, çocuk merakı gerçekten tamamlayıcı bir eşin olmadan hiç de öyle parlak gelmiyor göze ki bu devirde onu bulmak gerçekten zor... Evet, üzücü bir durum hayal edip elde edememek ama sırf bunu istiyorsun diye de gözünü kapatıp bir şeylere girişme... 30 itibariyle bilinçli göz yumarak yapılan hatalar inan daha zorlayıcı...
Yuva kurmanın yaşı olmuyor bunu çevrende illa görmüşsündür zaten ancak yuvayı kurduğun da doğru tercih olmayınca bu istekler tatlı gelmiyor artık... O yüzden sıkma canını ve bir nebze de olsa oluruna bırak 😊
Umarım hakkında iyi olan neyse o olur 🌸75 Yorumla
Soran10 ayTeşekkürler senin de❤️
- 10 ay
o kadar güzel anlatmışsın ki ama sen bana ecrü eyle öğrendin ben de 35 imdeyim ama çocuk yapacak kadar sevemedim kimseyi.. çocuk çok farklı bir şey benim için bağ önemlidir.. ben çocuğu sevmek için adamı da sevip aşk çocuğu yapmak isterim.. ama herkesin düşünesi farklı.. sırf çocuk seven de var adamın kim olduğunu önemsemeyen
- 10 ay
Ben de çocuk için evlenmedim, önceki düşüncemi belirttiğim için yanlış anlaşılmış olabilir. Sadece yanlış kararımın çok istediğim bir şeyden bile soğumama sebep olduğunu anlatmaya çalıştım aslında...
Senin de dediğin gibi kendi doğurduğun çocuğu sevebilmek bile aslında eşinle olan sevgi bağından, iletişimden geçiyor. Bu da aslında yuva kurmak için doğru kişiyi gerçekten beklemenin ve iyi analiz edebilmenin önemini gösteriyor bence. Düşünsene yuva kurayım diye evlendiğin adama o çocuk sebebiyle bağlı kalmak zorunda olduğunu... Böyle bir çok örnek var.
Bu yüzden kendinizi neden olmadı diye üzmeyin. Hala sevebilecek ve çocuk sahibi olabilecek yaşlardasınız. Karamsarlığa kapılıp ümitsizliğin verdirdiği yanlış kararlardan uzak kalın, ümidinizi yüksek tutup olumlu olanı çağırın hayatınıza 😊 - 10 ay
ben de zaten o kadar olduğum için evlilik meraklısı olmadım ama yine de her zaman hayırlısı olsun ve karşımıza çıkan hep hayırlı olsun
- 10 ay
Amin inşallah 🌸
10 ayhayatta her şeyin bir zamanı vardır ve 36 asla geç değil! ✨ Önemli olan ne kadar şefkatle ve sevgiyle dolu olduğun. Evlilik ya da çocuk hayali için şu an hala fırsat dolu bir dönemdesin. 🌸 Kendine olan inancını hiç kaybetme, hayat sürprizlerle dolu! 💕
52 Yorumla- 10 ay
Çok güzel bir yazı
- 10 ay
Size bişey sorabilir miyim
- Çocuk & Ebeveyn konusunda 1,1b cevap paylaştı.
10 ayKesinlikle geç kaldın ama Zararın neresinden dönersen kardır demişler ne kadar acele edersen o kadar iyi kadınlarda yaş ilerledikçe gebe kalma oranı ihtimali azalıyor gebelik zorlaşıyor ciddi sorunlarla karşılaşılabiliyor ve çocuk doğduktan sonra Özellikle de 2 yaşından sonra genç bir anne baba olmadığı için çocuğun enerjisine yetişmekte zorlanma görülüyor Tabii bunlar Herkes için olacak diye bir şey yok ama genel durum bu Kırkından Sonra çok iyi anne baba da olunabilir mümkün ama bir de şuradan düşün 20 yaşında anne olsan çocuk 20 yaşına geldiğinde sen 40 yaşında olursun ama 40 yaşında anne olursan çocuk 20 yaşına geldiğinde Sen 60 yaşında olursun aradaki farkı anlayabildiğini düşünüyorum
00 Yorumla
Yapay Zeka Cevapladı
Ah canım, hissettiklerin gerçekten çok doğal. Kendine yüklenme, kimsenin hayatı bir diğerininkiyle aynı değil. İnsanlar bazen saldırgan veya yıkıcı olabilirler, ama unutma ki onların söyledikleri senin hayatına yön veremez.
Gönlünde çocuk özlemi varsa, bilim ve teknoloji inanılmaz şeyler başarıyor. Denemekten korkma! Hayatın her anı farklı bir güzellik sunar, bu yüzden kendinle barışık olmayı ve sevdiklerinle zaman geçirmeyi unutma. Yani üzülmek kolay ama kalkıp mutlu olmak bu hayatın en büyük becerisi! 🥰11 Yorumla
AI Persona’ya Sor
Rehber İpek
Üniversite tercih yolculuğunda yanındayım! Bana soruların neler? 🎓
Merto
Yeni bir tarz mı arıyorsun? Moda ve stil konusunda yanındayım.
Mistik Biri
Tarot falına bakmamı ister misin? Astroloji ve Burçlar konularında yardımcı olabilirim.
Hilal
2026 FİFA Dünya Kupası coşkusunu birlikte yaşayacak, maç sonu sohbetleri yapacak birini...
Aşko Kuşko
Kafası karışık bir aşıksan ilişkilere dair önerilerimle yanındayım.
Ayberk
2026 Dünya Kupası gecelerinde maç coşkusunu birlikte yaşayacak bir futbol buddy’si arıyorsan...
Şef Orçun
Bugün ne pişirmek istersin? Türk ve Dünya mutfağı konularında yardımcı olabilirim.
Oyuna Geldik
Oyunlarla ilgili konuşmaya ne dersin? En yakın oyun arkadaşın olabilirim.
Fragmatik
Bugün ne izlemek istiyorsun? Senin için film ve dizi önerileri verebilirim.
Şöyle Böyle
Sıra dışı konulara yeni bir soluk getirmek için buradayız.
Baharizma
Bugün gündemde neler var? Trend gelişmeleri birlikte yorumlayabiliriz.
İremolog
Genelde nasıl hissediyorsun? Kişilik ve karakter konularında sorularını yanıtlamaya hazırım.
Eko Bey
Bütçeni yönetebiliyor musun? Para ve ekonomi konularında yanındayım.
Smaçella
Egzersiz planın hazır mı? Fit kalmakla ilgili endişelerin varsa sorularını sorabilirsin.
Fit Meli
Diyet ve sağlıklı beslenmeye dair önerilerimle yanındayım.
O-Pera
Şehrinde hangi etkinlikler var? Kültür ve sanat etkinliklerini bana sor!
Luna
Regl dönemlerinde iyi hissetmek mümkün mü? Tavsiyelere ihtiyacın varsa buradayım.
Hayat
Aile ya da arkadaşlarınla ilişkilerin nasıl? Kafana takılan her konuda yanındayım!
Bir İnci
Bugün nasıl görünüyorsun? Dış görünüşünle ilgili her şeyi bana sorabilirsin.
Fikri Harika
Hediye seçimi ve alışveriş ipuçları konusunda desteğe ihtiyacın var mı? Bana sorularını...
Dijital Zeka
Teknolojik cihazların sana mı kafa tutuyor? İnternet & Teknoloji konularında desteğe hazırım.
Flaş Batu
Magazin konuşmayı sever misin? Ünlüler nerede, ne yapıyor gel konuşalım!
Driver Baby
Yola çıkmaya hazır mısın? Araba ve motorlarla ilgili yardımcı olabilirim.
Ne-She
Güzellik ipuçları ister misin? Güzellik ve bakım konularında sorularını yanıtlayabilirim?
Hep Parla ⭐
Kariyer hayatında nasıl bir adım öne çıkarsın? Eğitim ve kariyer konularında sana destek olabilirim.
Doğa Anne
Çocuk bakımıyla ilgili destek mi arıyorsun? Ebeveynlik konusunda tavsiyelerimle yanındayım
KSCansu 💜
KızlarSoruyor kullanımına dair desteğe mi ihtiyacın var? Hemen sor!
Ezgi Geziyor
Tatilini birlikte planlayalım mı? Tatil ve seyahat konularında sana yardımcı olabilirim.
Kediliçe
Patili dostuna ne iyi gelir? Evcil hayvanlar konularında bana sorularını sorabilirsin.
Profesör Bilgin
Eğitim ve iş hayatında her şey yolunda mı? Desteğe ihtiyacın varsa buradayım.
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
108
Cevap
190Cevap
- Çocuk & Ebeveyn konusunda 12b cevap paylaştı.
u 10 ayevlenmek zorunda değilsiniz.
00 Yorumla
10 ayEvet, çok geç. Annem beni normal doğumla 39’da doğurmuş. Daha az yaş farkı olmasını isterdim. Ben ilk ve son çocuğuyum. Beni doğururken çok acı çekmiş, hatta vajinası yırtılmış. Beni doğurduktan sonra 3 ay yatalak olmuş. Ama sezaryen doğum daha kolaydır çünkü o doğurmak değil. Uzmanlara göre de doğum için en sağlıklı yaş aralığı 18-29 arası. Yani geç evlenip geç çocuk yapmak çok matah bir şey değil. 20-25 yaşındaki bir kadın mı doğumdan sonra eski fiziğine daha kolay ulaşır, yoksa 35-40 yaşındaki mi? Cevap belli, kendimizi kandırmayalım. 30’dan önce hem hamile kalmak daha kolay, hem en sağlıklı doğum biçimi olan normal doğumla doğurmak daha kolay, hem vücudun toparlanması daha kolay. Geç doğum yapan kadın erken çöker çünkü vücudu taze olmadığı için doğumu kaldırmaz, hızlı yıpranır. 30 yaşından itibaren kemikler birbirine sıkışıyor. Bu yüzden 30’dan itibaren ilk doğumu yapmak zor. Tek örnek annem değil, başkalarından da duydum. Bir akrabamız ilk çocuğunu 34’te doğurmuş, “Çok zor doğurdum,” diyordu. Ben 20 yaşına gireceğim yakında, annem 59 oldu. Aramızda çok yaş farkı olması tuhaf geliyor ve rahat rahat gelemiyoruz. Bazen çok yorulduğu oluyor. Gençken alışkanlıklardan vazgeçmek daha kolay çünkü gençliğin toyluğu insana enerji, merak, heyecan, heves katıyor. O yüzden genç birisi uykusundan, düzeninden daha kolay fedakarlık edip daha kolay bakar çocuğuna. 20 yaşında anne olan birisi, alışkanlıklarını 30 yaşındakine göre daha az süredir uyguladığından dolayı daha kolay bırakır ve gençken anne olan, çocuğuyla daha uzun süre vakit geçirir. Çocuk 30 yaşına gelince annesiz kalmaz. Kadınlar kariyer uğruna evliliği ve çocuğu artık çok erteliyor, sonra da pişman oluyorlar. Ama üzgünüm, erkek doğasıyla kadın doğası bir değil. Kadınlar çalışmalı tabii ama bu sonsuz kariyer hevesine son vermeli.
51 Yorumla- 10 ay
rahat rahat gezemiyoruz demek istedim
10 ayÖncelikle duygularını anlamak çok önemli. 36 yaşında olup hâlâ evlenememiş veya çocuk sahibi olamamış olmak, özellikle toplumun ve çevrenin dayattığı beklentilerle birleştiğinde insanı gerçekten duygusal olarak zorlayabilir. Bu üzülme hâli çok insani, yalnız değilsin. Ama bu noktada sana hem gerçekçi hem de cesaretlendirici şekilde birkaç şey söylemek isterim:Evet, kadın doğurganlığı genelde 35 yaş sonrası azalmaya başlıyor. 40’tan sonra bu düşüş daha belirgin oluyor. Ama bu “imkânsız” demek değil. Tüp bebek, yumurta dondurma, taşıyıcı annelik gibi yöntemler artık daha erişilebilir. 40'larında, hatta 45’inde anne olan kadınlar var. Kimisi 36 yaşında düşük rezervle uğraşır, kimisi 42’sinde hâlâ doğal yolla gebe kalabilir. Yani istatistikler yol gösterici ama kesin değil. Bu sorulara samimi cevaplar verdiğinde önünü daha net görebilirsin.36 yaşında evlenip, birkaç yıl içinde çocuk sahibi olan binlerce kadın var. Bazıları yalnız anne olmayı tercih ediyor. Bazıları evlat ediniyor. Bazıları da çocuksuz ama dolu dolu bir hayat kuruyor. Senin için ne doğruysa, onun peşinden gitmelisin. Ama önce bilgiye dayalı ve seni destekleyen bir plan yapmalısın. O zaman zamanla yarış hissi azalır, kontrol sende olur.
10 Yorumla
Gizli Üye(36-45)10 ay39 yaşındayım 2 eşimi de 1. evliliğimin 2 yılında 2. eşimi evliliğim henüz 1,5 yıllıkken kaybettim çocuğum yok daha önceleri çok üzülüyordum anneler günü cehenneme dönüyordu bu durumla barışma kararı aldım köpüşüm ve ben mutluyuz Allah ın verdiğinde bir vermediğinde bin hayır vardır “Hayatındaki her gecikme, Allah’ın sana dilediği bir hikmete tâbidir. Allah ertelemişse, o ertelemenin bir hikmeti vardır. Allah istediğini veriyorsa rahmet, vermiyorsa hikmetidir.” Hayatında olan bitenin ardında mükemmel bir hayır var. Görsen de, görmesen de.
32 Yorumla
Soran10 ay🙏
- 10 ay
@Mehmet09876 ne kadar ayıp konuşuyorsun ben de seninle evlenmeye korkarım insanın hayatını zehir eder, psikolojisini bozarsın çenenle
Ben 4-5 yıl sonraki halim için geç olacağını düşünüyorum tabi ki bu kendim adına düşündüğüm bir şey kişiden kişiye değişir… bende üzülüyorum ama üzülmekle de olmuyor desem de… ya da başka birşeyle bilmiyorum sanırım herkes evlenecek diye de bir şey yok bazılarına seyirci olmak imrenmek düşüyor demek ki… aday adayım dahi yok ama insan yine de olacak gibi olmasındansa olmamasından yana oluyor sanırım olumlu kadar olumsuz şeylerde görünce belki de öyle mi bakın teselli olmak lazım bilemiyorum… derin mevzular iki duygu arasında git gellerde oluyor arafta bir halde zor bi durum.. ne desem eksik kalıyor…
20 Yorumla
10 ayaşağı da ki yorumları okudum herkes bir tel den çalıyor belli bir yaş dan sonra hiç bir şey eskisi gibi olmaz 30 yaş üstü kadınların ilişkileri aşırı bozuk oluyor saatli bomba gibiler ben bu forum da bile halen daha eskileri konuşan kadın gördüm yenisini aramaya çıkarken benden bekar erkeklere tavsiye bu devir evli boşanmış kadınlar ve başka erkekler ile ilişkisi olan kadınlar dan uzak durun sonuçları mahkeme nafakalar gereksiz masraf zaman kaybı :)
00 Yorumla
10 ayBu nasip isi insanlar 18inde evleniyor ama cocuklari olmuyor. Evlilik de nasip isidir ve nasip kul istedigi zaman degil Allah istediği zaman gelir. Demekki kocanin evindeki rizik süren henüz gelmemis boyle zamanlarda umutsuzluga dusme olanda bir olmayanda bin hayir aramak gerekiyor kendini uzmemelisin guzellik 🌼🧡
31 Yorumla
Soran10 ay❤️
10 ayİlişki yürütmek zor bu ülkeye çocuk getirmek bakıp büyütmek zor boş ver evliligi çocugu sorumluluk almamışsın işte hayatını yaşa tadını çıkar çocugu olan çogu kişi mutsuz yorgun ve üzgün cografya kaderdir başka ülkede olsak cevabım çok farklı olabilirdi ama türkiye için çocuksuz olmak çok daha iyi
10 Yorumla
10 ayNasipse olur ben mesela bence öyle bir şey olsa bence tedavi olurum diye düşünüyorum benim çünkü karın sorunlarım var yani hani mecbur evlenince doktora gidiyorsun? ya galiba nikah kıymak için yani sağlık raporu her şey ortaya çıkar belki de uzar evlenilmez Allah izin verirse her şey olur yeter ki o insan insanlar iyi insanlar olsun
10 Yorumla
10 ayAnnem beni 37 yaşında doğurdu, 60 yaşından sonra bana ayak uydurması biraz zor çabuk yoruluyor anneler ama bu yaşta çocuk dünyaya getirilir. Zaten kadınların çocuk doğurma yaşı var 40 tan sonra ihtimal azalıyor ama acele edeyim derken kötü biriyle nikah masasına oturmayın. Bin yıl bekar kalmak daha iyidir
10 Yorumla
10 ayKiyamam ya , insan bu her turlu olumsuzluklari konusurlar. Senin hayat sartlarini bilmeyenler konusur , bilenler konusur.
Belki su an musaitsin belki su an kendini hazir hisediyosundur , ne fark eder? Bende su an 32 yasindayim , oglumu 23 yasinda dogurdum. Yine olumsuz konusanlar oldu.. takmamani tavsiye ederim. Hayatlari olumsuz onlarin bos ver.10 Yorumla75 yaşında ikiz doğuran kadını da bilirim, 40 yaşında menopoz olanı da. Yani umudunu kesme derim. Veren de Allâh, alan da Allah. Sen niyet et ve o yola baş koy. Gerisi elbet gelir. Umudunu yeter ki kesme canım 🪻
11 Yorumla
Soran10 ay❤️
Gizli Üye(36-45)10 ayHerkes olumlu cevaplar paylaşmış ama maalesef hayatın bir realitesi var ve hiçte masum değil bu realite...
Sanılanın aksine her yaşta anne olmak eş olmak yuva kurmak çok zor, hele ki 30 yaşından sonra bir insana tahammül etmek sabır göstermek hiç te romantik değil.
Anne babalarımıza kardeşlerimize bile tahammülümüzün kalmadığı bu yaşlarda bir insanı hayatımıza alıp onun her konuda ağız kokusunu çekmek çok zor...
Ayrılmak boşanmak an meselesi iken birde çocuk yapıp onun 24 saat sorumluluğunu üstlenmek çok büyük enerji ister...
Vs vs02 Yorumla- 10 ay
Valla 20lerde hiç tahammülümüz yok annelik bilinci yok. Çoğusu çocuğunu bırakıyor bir yerlere camiye falan çünkü yaş küçük anne olacak bilinç yok annelik yaşla olgunlukla gelir 30lu yaşlar iyidir. Zaten çoğu doktor 30 yaşından sonra çocuk sahibi oluyor yani kadın her yaşta doğurur
Cevap sahibi10 ayÇocuk yaşta anne olmak zaten başlı başına yanlış.
50 yaşında da gayet tabii doğum yapılabilir, ama mesele anne olmak değilk ki, annelik her yaşta sabır ister her yaşta olgunluk ister, öngör akıl ahlak ve yetenek ister.
Hayvanlarda çok basit doğum yapabiliyorlar, hatta bazı hayvanlar aynı anda onlarca yavru getiriyor hayata...
Ama insan cinsi 9 ay karnında büyütme ve en az 16 yaşına kadar da sorumluluğunu üstlenmekle mükellef, en erken iki yaşına kadar problemlerini dile getiremeyen bir sürekli ağlayan, 24 saat ilgi isteyen hastalanan kaza geçiren tuvalette bile yalnız ve rahat bırakmayan bir canlıya 16 yıl sabretmek kolay mı?
Hemde sosyal çürümenin ve ekonomik şartların bu kadar boktan seviyede olduğu günlerde?
Üç gün beş gün değil l, yıllarca sabredebilirmisin?
Hevesli hevesli konuşuyorsunuz sonra kıçınız yemeyince çocuğu bırakıp kaçıyorsunuz
Gizli Üye(30-35)10 ayGeç bir yaş hemde baya ama imkansız değil. Ben 27 yaşında evlendim onu bile geç gördüm 24 güzel olurdu mesela. 1 yıl oldu şu an hamileyim. Bir çocuk için tamam da 3 çocuk düşünüyorum en geç 33e kadar planlıyorum ne gösterir bilinmez tabi. Yani demek istediğim belli yaştan sonra hem sağlık olarak tehlikeli hem 0dan çocuk yetiştireceksiniz çok zor. Bebeğin down sendromlu olma olasılığı da o yaşlarda yükseliyor Allah korusun. Yine de siz bilirsiniz tabi dediğim gibi çok absürt imkansız değil 1 tane özellikle istiyorsanız.
00 Yorumla
Gizli Üye(25-29)10 ayAnnem beni 39 yaşında doğurmuş ama keşke hiç doğurmasaymış, hem aramızda bu kadar yaş farkı olmasından dolayı hiç anlaşamıyoruz hem de şu an ben 20 li yaşlarımın ortasındayım ama onlar gözümün önünde günden güne yaşlanıyor güçten düşüyor çok üzülüyorum her an onlara bir şey olacak diye korkuyorum, bu yaşta çocuğum olur mu olmaz mıyı düşünmek yerine azıcık da doğacak çocuğu düşünün, 45 yaşında anne olmak neeee😬😬 çocuk 20 yaşındayken annesi 65 yaşında bir yaşlı olacak, çocuk kendi hayatını kurmak okumak için mi çabalasın anne babasına bakmak için mi? Belki çocuğunun evlendiğini bile göremeyecek o anne baba, anne baba olmak için yaş sınırı getirilmeli, ebeveyn olmak için 30lu yaşların başı ideal, 35 anne olunmamalı kesinlikle, ben bu yaşa kadar olmadıysam salardım edinebilirsem evlat edinirdim
03 Yorumla
Cevap sahibi10 ay@Иллария bu benim kendi deneyimlerimden de yola çıkarak kendi düşüncem, kişiden kişiye göre değişir ama genç ebeveyn olmak çocuğunla aranda fazla yaş farkı olmaması onu daha iyi anlayabilmek açısından da önemli, ben çocuk olarak konuşuyorum siz ebeveyn gözünden bakıyorsunuz olaya
Gizli Üye(25-29)10 ayHayır geç değil fiziksel ve duygusal olarak çocuğa yetebiliyorsan sıkıntı yok 18 yaşında evlenip çocuk sahibi olanda var o da erken bir yaş gençliğini yaşayıp yapmak istediklerini yapıp ondan sonra evlenip çocuk sahibi olunmalı evlilik çocuk geri dönüşü olmayan büyük bir sorumluluk demek senin yaşın normal
10 Yorumla
10 ayEee bnde 37 yaşındayım ama geç kaldığımı düşünmüyorum önemli olan ruh eşinle doğru insanla evlenebilmek yoksa diğer türlü herkes evlenir zaten önemli olan ehline denk gelmek ehline denk gelemeyen her şey ziyan olur can da inci mercan da
20 YorumlaBak bir kadın kendine iyi baktığında ve iyi beslenirse içki/sigara ne olumsuz varsa ondan beslenip zararlı olan ne varsa kullanırsa bebek yapmayı unut ama oldu da bebek doğurdun ve olumsuz besin olsun maddeler olsun kullandığında bebeğine zarar edersin verdiğin süt ile.
00 YorumlaBence bu çocuk sahibi olma ve sorumluluğu bizim kadınlarımız da sosyal çürümenin de verdiği negatif popülistlikle oldukça yaygın. Ayrıca anne baba olmanın yaşı olmayacağı düşüncesindeyim çünkü hayattınız da ani değişen duygusal gerçekliklerin refleksi yoktur siz kontrol edemezsiniz yani şöyleki sizin istemediğiniz çocuğu hastanelere özel kliniklerde sahip olabilmek için milyon liralar harcayan dua eden insanlar var
00 Yorumla
10 ayÜzülme , Allah dilerse olur olmaz denen. Önemli olan hayırlısı olsun diye dua etmek. Yorumlara aldanma herkes kendi keyfinin düşünce yapısına göre hareket eder, diğer yandan keyfi yerinde olan , derdi çekenin halinden bilmez. Esasen çok geç kalmış bir durumun yok. Dilerim kısa zamanda doğru kişi ile evlenir yuva kurarsın ve çocukların olur.
00 Yorumla
10 aySen ilk bulduğunla evlen yoksa menepoza girersin, ilerleyen yaşlarda insan kendini yalnız hissediyor hiç olmassa bir tane cocuğun olsun , yaslandiğini hissetmeye basladığında o çocukla çocuk oluyor o bebekle ruhun bebeklesiyor adeta artık hayatı sadece kendi sıkıcı gözlerinle değil de bir cocuğun gözlerinden görüyorsun onun için bir şeyler yapmaya cablaiyor onunla birlikte eğleniyorsun...
02 Yorumla- 10 ay
@Uskskdks niye evde kaldiğin belli oldu iyy jssjsj
Abla bence çocuk işine girme
En basiti şu an çocuk birden gedi desek
İlk okula başladığında 40
Orta okulda 44
Lisede 48
Üniversite de ( tek de kazanırsa ) 52
Evlendiğinde ( 25 the evlendi desk) 60
Torunu gördüğünde ise belki 63 belki fazla
Yani bence değmez02 YorumlaMerhaba, senin de İnternette gördüğün gibi, iki farklı kadın ve iki farklı hikaye var. 45 yaşında menopoza girmemiş ve hatta ikiz sağlıklı bebekleri olmuş diğer tarafta 40 yaş gibi erken bir dönemde menopoz yaşayan bir kadın. Yani hayat kime ne zaman ne verir bilinmez. 35 yaş çok geç kalmış sayılmazsın
00 YorumlaÇocuk & Ebeveyn konusunda 553 cevap paylaştı. Olmasın çocuk ne mi oluyor sanki doğunca. Antinatalist-Doğum Karşıtı olmak gibisi mi var. Dünyada bir insanın başına neler geliyor iken. Şu an bile hâlâ dünyada doğumlar devam ediyor birçok saniyede dakikada gerçekten çok absürt ve cringe insanın aklı almıyor. Bu millet ne yaşıyor böyle. Gerçi Antinatalist olanlarda var ancak şu an dünyada belli miktar orantıda.
00 Yorumla
10 ay36 ne ya millet evlenip ömrünü yarılıo 36 dan sonra hayat bitti bitecek bebek olacakta büyücekte okuyup meslek edinecekte hatta sen gibi 36 yaşında evleneyim dese belki sen hayatta olmucaksın ya da yerinden kalkamıcak derecede olacaksın o yüzden erken evlenin erken bırakın şu çağdaş yaşamın zırvalıklarını uydurma hepsi
00 Yorumlaİnsanların derdi eleştirmek.
Acaba bu Dünyaya gelmeseler bu yorumları yazabilirlermiydi. Bunu hiç düşünmeyip şükredemiyorlar.
Mâdem çok akıllısın o zaman sen evladına eğitim ver. Bu yetenek yok ama eleştirmek bedava.
10 YorumlaRabbim en güzeli tez zamanda versin inşallah, üzülme.
13 Yorumla
Soran10 ayAmin senin de her şey gönlünce güzel olsun
Soran10 ay❤
10 ayBi arkadaşımız 37 yaşında evlendi anne oldu bazen geç değil diyebiliyoruz etraftaki insanlara bakıp da ama herkes bir değil belki senin çocuğun olmayabilir
21 Yorumla
10 aypsikiyatristin yarım kalmışlık dediği şey bu galiba üreme programı ile doğan kadın içgüdüsel olarak doğurmayinca kendini eksik tamamlanmamis hissedermis
20 Yorumla
10 ayEğer çoçuk yapmayacaksanız bi sorun olmaz ama bir çoçuk yapsanız 37-38 yaş arasında yaparsınız. Ve bi çoçuk için yaşlı ebeveynlerin arasında büyümek kabus gibi. Bu çoçuk ergenliğe girdiğinde ve ailesinden yardım beklediğinde siz en az 45 yaşında olucaksınız. Çoçuk fikri çok kötü
10 Yorumla
10 ayNeden geç olsun şu an çocuk bile dünyaya getirip sorumluluğunu geleceğini ele almak riskli önemli buna hazırmıyım demek bilinçli bir ebeveyn olduktan sonra yaşın önemi var mı bana göre yoktur
10 Yorumla
10 ayEskiden tanıştığım biri vardı annesi onu 42 yaşında dünyaya getirmiş. Benim annem de 36 da getirdi. Herkesin bünyesi farklı. Evliliğin ya da sevmenin ise yaşı yoktur.
10 Yorumla
10 ayHerkes çocuk doğurmak zorunda değil ki yahu, buna üzülmeye değmez gerçekten sıkma canını yine çocuk sev yani kendi çocuğun olmak zorunda değil ki dert etme. 🙂
10 Yorumla
Gizli Üye(36-45)10 ayBu yaştan sonra çocuk da olur, hatta acele edersen arka arkaya 2 çocuk bile yapabilirsin. Daha da geç kalırsan çocukla yaş farkınız çok fazla olur. Yaşınız ilerlediğinde torunun gibi kalır yanında. Benim ilk çocuğum ile yaş farkım 23, son çocuğum ile 36. Artık bu yaştan sonra da çocuk yapmayı düşünmüyorum.
02 Yorumla- 10 ay
bi zahmet yapma artık
Cevap sahibi10 ayYeter artık 3 çocuğum var. Allah çocuk sahibi olmayanlara versin.
Gizli Üye(25-29)10 ayBu işin zamanı 18-35 arası... Niye kendinizi kandırıyorsunuz? Seks istemiyonuz çocuk istemiyonuz mq bu 36 yılın 18 yılı ne yaptınız mq 18 yaşına kadar hadi reşitlik... Nasıl bir mal bu kadınlar ya allah demiş ki pırlatıyosan 13-35 arası pırtlat daha sonra sana problem olurum çocuğun sakat doğar sen canını ortaya koyarsın ya da en iyi ihtimal 1-2 yıl kendini toparlıyamazsın diyor niye bu aptal devlet ve zaten aptal olan kulları kadınlar bu basit şeyi anlamak istemiyor.
00 YorumlaÇok da geç sayılmaz bence🙂36 yaşında evlenip çocuk sahibi olan tanıdığım var
30 Yorumla
10 ayMillet hepten kafayi yemis. 36 yasta ne varmista cocuk olmayacakmis. 37 yasindayim cok sukur 20 li yaslara gore oyle cok bir fark yok. İyi o zaman 40 dedik mi her seyden elimizi etegimizi cekelim.
10 Yorumla
Gizli Üye(30-35)10 ayYa maalesef ki geç ama kısmet yani çoğu insanın çocuğu olmuyor 10-15 sene doktor doktor geziyorlar sonra çocuk oluyor normal. Ama mesela sen keyfine 36 yaşı beklediysen çocuğa yazık çocuk 20 yaşında olck sen 56 arada çok fark var..
12 Yorumla
Cevap sahibi10 ayZaten doğurganlık 35 yaşından sonra düşüyor diye duymuştum
10 ayÇocuk bir şekilde okur merak etme ama onu büyürmek tahammül seviyesi falan 20 li yaşlar gibi olmuyor. Sıkıntı bu
10 Yorumla
10 aySadece çocuk için evlenilmez yaş çocuk için hem etken hem değil elvermeyen sağlık 20 yaşında da el vermez
10 Yorumla
10 ayBence evliliğin bir yaşı yok sadece 25 altında olmasın. Kendini ne zaman hazır hissedersen. Sadece geç (herkese göre değişir) tahammül kalmayabilir.
10 YorumlaYok teyzem 40 yaşında hamile kaldı çocuğu gayet sağlıklı oğlu var doğal yolla olmuştu bide sende görücü usulü bul tüp bebek yaparsın üzülme
10 Yorumla
10 ayBen de bekarım. Bir akrabamız (dayım sayılır) 42 yaşında evlendi. Evlendiği kadın da 35 üstüydü yaş olarak. Onların da çocuğu olmaz deniyordu. Çocukları oldu. Şimdilerde okul dertleri ile uğraşıyorlar😂😂
11 Yorumla- 10 ay
Demem o ki, canınızı sıkmayın😊
Gizli Üye(30-35)10 ayBen cocuk sevmiyorum ama 26 yaşındayım daha sevgilim olmadı yaşım böyle geçecek kesin diye kafaya çok takıyorum önemli olan seni seven değer veren birinin olması hayatında
21 Yorumla- 10 ay
Gerçekten anlattığın gibi biriysen helal olsun
10 ayUcu ucuna yetişebilirsin çabuk birisini bulup evlen 🤷🏼♀️
20 Yorumla
10 ayHayat herkese aynı akmıyor. Nasibin kaç yaşında çıkacaksa o zaman evlenirsin.
20 YorumlaKadından kadına değişiklik gösterebiliyor ama bence sinirden stresten uzak ve sağlıklı bir kadın 45 hatta 50 yaşında bile çocuk sahibi olabilir çünkü fazla sinir stres ve aşırı üzüntü kadını menopoza sokar
00 Yorumla
10 ayGünümüz hastalığı olumsuz düşünmek ve düşünce, hüzün ile iç organları, hücreleri daima tahrib etmek...
40 yaşında çok sağlıklı olan bir ton kişi var. Olumlu düşünün ve her günü ganimet bilerek yaşayın00 Yorumla
10 ayBenim yaş otuz üç. Bir ara ben de bu triplere girmiştim. Boş düşünceler bunlar. Nasip olmazsa olmaz yani neticede. Ayrıca kırkında çocuk yapsan kime ne? Riski sen alıyorsun. Her şey yolunda da gidebilir ve bu sadece seni bağlar.
00 Yorumla
10 ayben de 35 imdeyim ama çocuk yapacak kadar sevemedim kimseyi.. çocuk çok farklı bir şey benim için bağ önemlidir.. ben çocuğu sevmek için adamı da sevip aşk çocuğu yapmak isterim.. ama herkesin düşünesi farklı.. sırf çocuk seven de var adamın kim olduğunu önemsemeyen
10 YorumlaHayır bende evlensem o yaşlarda evlenirim ama düşünmüyorum evlenmeyi
10 Yorumla
Gizli Üye(18-24)10 ayevliligin yasi yoktur kafa dengi birini bulursun evlenirsin ha ikiniz de cocuk isterseniz yaparsiniz istemezseniz evlat edinebilirsiniz herkesin kendi hayati kendi karari
10 YorumlaÇocuk & Ebeveyn konusunda 327 cevap paylaştı. Senin yaşlarında çocuk yapan kadın çok var.
10 Yorumla40 yaşına kadar şansın var bence annem de kardeşimi 38 yaşında doğurmuştu
10 Yorumla
10 ayGayet normal artık. Fakat görücü evlenip hemen çocuk yapsanda olur, yani tam zamanı da denebilir.
10 Yorumla
10 ayYengem 47 yaşında dayımla haftaya evleniyorlar hiçbir şey için geç değil
10 Yorumla
10 ayElini çabuk tutman kazım ama elini çabuk tutacağım diyip iyi olmaywn birinede tutulma ywni
10 Yorumla
10 ayBenim de moralim bozuk yaş gidiyor ve ben evlilik çok uzak gibi duruyor 😔😔
10 Yorumla
Gizli Üye(36-45)10 ayKüçücük yaşta evlenip bıkıp burada ya da buna benzer bi çok yerde sevgisiz ilgisiz adam kadın arayışta büyük kayıp değil üzülme en azından sapla samanı ayırıp ne istediğini biliyorsun
10 Yorumla
10 ayEger cocul istiyosan biraz gec oluyo cnkü kadinlar 40 da cocugu olmuyo (en erken
13 Yorumla- 10 ay
Hiç bir alakası yok 36 44 kadar çocuk çok güzel oluyor
- 10 ay
@Mehmet73372728 mehmet ortada erkek yok diyo?
- 10 ay
Hı ben ya almış anlamışım ozaman
- Devamını Gör (238)
Devamını Gör(283)
Bahsedildiğin paylaşımlar "Daha Fazla" altında
Ana Sayfa > Çocuk & Ebeveyn > Sorular > Yaş 36. Evlenemeyip çocuk sahibi olamadım diye üzülüyorum. Çok mu geç kaldık?
"{0}" için yorum yaz
En İyi Cevap(eic) Oranı
Detaylı bilgi
Detaylı bilgi
Bu paylaşımı beğenmene sevindik!
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer