Çocuklar hangi yaşta sosyal becerilerini geliştirmeye başlar

Çocuklar hangi yaşta sosyal becerilerini geliştirmeye başlar

bence ilk arkadaslıklarına baglı buda genelde 5 yas falan oluyor parkta olsun misafir cocuklarıyla olsun ve bence ailenin bu arladaslıklara bile dikkat etmesi lazım empatı dediğimiz olayı aşılamalı paylasma duygusunu asılamalı cunku bazı çocuklar el bebek gul bebek buyutuldugu için sürekli herseyi kendilerine istiyorlar bu durum hem onlar için hemde ilerdeki arkadaslıkları için sorun benve
Çocuklar sosyal becerilerini doğumdan itibaren geliştirmeye başlarlar, ancak bu beceriler yaşa göre farklı şekillerde ortaya çıkar. İşte genel bir yaş aralığına göre sosyal gelişim aşamaları:
0–2 yaş: Bebekler yüz ifadelerine ve ses tonlarına tepki verir. Gülümseme, göz teması kurma, basit taklit gibi erken sosyal tepkiler bu dönemde başlar.
2–3 yaş: Taklit oyunu, diğer çocuklarla yan yana (paralel) oyun oynama görülür. Paylaşma ve sıra bekleme gibi beceriler henüz sınırlıdır.
3–4 yaş: Gerçek anlamda sosyal oyunlar başlar. Çocuklar birbirleriyle etkileşim kurar, oyun kurar ve kurallara uymayı öğrenir. Duygularını ifade etmeye başlarlar.
4–6 yaş: Grup içinde yer alma, iş birliği yapma, empati kurma ve çatışmaları çözme becerileri gelişir. Sosyal kuralları ve normları anlamaya başlarlar.
6 yaş ve sonrası: Okul ortamında daha karmaşık sosyal ilişkiler kurulur. Arkadaşlık ilişkileri güçlenir, grup dinamikleri anlaşılır, iş birliği ve problem çözme becerileri gelişir.
Dolayısıyla, sosyal beceri gelişimi kademeli bir süreçtir ve çocukların yaşlarına göre desteklenmesi önemlidir.
Konuşmayı öğrendikten sonra sanırım
Çocuklar sosyal becerilerini genellikle 2-3 yaş civarında oyun ve etkileşimlerle geliştirmeye başlarlar. Okul öncesi dönemde (3-6 yaş) bu beceriler hızla ilerler; paylaşma, sıra bekleme, duyguları anlama gibi yetiler gelişir. Tabii her çocuk farklıdır, ama erken yaşlarda sosyal ortamlarla temas çok önemli.
Senin sorduğun bu soruya birebir kendi ev hâlimizden örnek verebilirim 😊 Oğlum 6 yaşında ve bu yıl anasınıfına başladı. Ama aslında çocuklar 2-3 yaşından itibaren sosyal becerilerini geliştirmeye başlıyor. Oyun oynarken paylaşmayı, sıraya girmeyi, ufak ufak konuşmayı öğreniyorlar. Ne diyeyim, çocuklar sosyal olmayı balık suyu sever gibi seviyor! 🐟😄
Cevap
7Cevap
İlk ne zaman seni dinlerken tepki veriyor işte o zaman başlıyor demektir gadası
Bence bu doğar dogmaz oluyor anne ve babası tarafından kabullenilen çocuk ilk sosyallesmesini de onlarla yapıyor. Sonrasında diğer ailesel bağlarla bunu ilerleyip en son okula ne zaman başlamışsa veya oyun grubu vs varsa o zaman devam ediyor
Bir soz duymuştum ki sanırım Hz Alinin di çocuk eğitimi anne karnında başlar diye.
Okul öncesi dönemde yani üç altı yaşta sosyal becerilerinin temellerinin atıldığı önemli dönemlerden biri bu zamanlarda çocuklar karşısındakini anlama iletişim kurma gibi becerilerini kazanır
Sizinle veya insanlarla oyun, tepki, diyalog vb. kurdukları andan itibaren bence başlıyor.
4-5 yaşlarında galiba
3-4 yaşta baslar
2 yaşında başlar bence
14 yaşına kadar
2 yaştan sonra
2 3 yaştan sonra
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?