Fiziksel ve psikolojik şiddet gösteren kısıtlayıcı aileyle nasıl başa çıkılır?

Merhaba, ben 20 yaşında bir kızım. Doğma büyüme İstanbul ama aslen doğuluyum. Babam yok yani bizimle değil bu konuda detaya girmeyeceğim. annem ve dört abim var. Küçüklüğümden beri hem annem hem abilerimden şiddet görüyorum. Fiziksel ve psikolojik şiddet. Okul okumuyorum liseyi bitirdikten sonra maddi durumdan kaynaklı mecburen ise girdim çalışıyorum. Okumayi hep çok sevdim üniversiteye gitmeyi çok çok istiyorum ama ailemle mümkün değil. Eskiden yani daha küçükken başka şehre kesinlikle gidemezsin İstanbul'da dizimizin dibinde olursun derlerdi şimdi o da yok. Okumak ne çok istiyorsan dışardan oku diyorlar. Abilerim eve kız arkadaşlarını getiriyorlar annemle oturup sohbet ediyorlar akşama kadar. Benimse bir hafta öncesine kadar iş yerinden bir erkek arkadaşımi yanımda gördüler diye telefonumu aldilar interneti yasakladılar ve abimden şiddet gördüm. Bu gibi bir durumda şikayet etmek bana en mantıklısı gibi gelir çünkü ailen de olsa şiddet şiddettir diye düşünüyorum. Ama doğu tarafında kız çocukların yaptığı bir şey annelerin başına patlar. Sevgilim olsa anneme kızına bir şey gösterememiş annesi namussuz ki o da öyle. Annesi öğretiyor annesinin hatası hatta iş anneyi öldürmeye kadar geliyor. Bu hem abimler tarafından yapılır hem amcamlae hem akrabalarım tarafından. Konu gerçekten ciddi. Bense çok yoruldum hayatımın baharında bunları yaşamaktan nefret ediyorum. Çok değil yanımda bir erkek gördüklerinde böyle yapmasalar. Okul okumama izin verseler şiddeti azaltsalae bile şükredecek haldeyim. Çok kez ölmeyi denedim. O kadar acınacak haldeyim ki bunu bir tanidigima dostuma anlatmaya utanıyor burada anonim olarak soruyorum. Lütfen dalga geçmeden beni anlayarak cevap verin.

Güncellemeler
+1 yıl
Hayatım aynı. Enerjiye inanan biriyim kendi kendime iyi hissetmek için birşeyler yapmaya çalışıyorum. Yazarak güzel şeylerin olduğunu özgür olduğumu, ekonomik anlamda geliştiğimi, tek başıma yaşadığımı yazıyorum. Düsünce olarak da "evet hayatım böyle ama ben bundan ibaret değilim. Hayat hep böyle de devam etmeyecek. Hayatın neler getirdiğini bilemiyoruz. Güzel bir yüzüm var çoğu insan ilerde yüz modelliği yapabilirsin diyor en kötüsü ilerde bir gün hayat bana gülerse bu işi yaparim.
Fiziksel ve psikolojik şiddet gösteren kısıtlayıcı aileyle nasıl başa çıkılır?
Cevapla