48 yaşındayım eşim duysa hemen doğur der cocuk hastası. ama ben bunu kaldıracak tahammülde değilim. durumumuz iyi 2 tane çocuğumuz var bu hamilelik olayı duyulsa millet kotu konuşmaz mi hem? bu yaştan sonra cocuk doğuruyor falan diye. hadi onlar neyse de cidden istemiyorum günaha girer miyim veya doğru karar mi ikilemdeyim ne yapsam sizce
Cevabın nedir?
Cevapla
Çok Süper Cevap
+1 yılSizin adınıza gerçekten çok sevindim ve tebrik ederim. Bu gün kendinizde tahammül göremeyebilirsiniz fakat o geldiği zaman size verdiği sevgi ile bütün olumsuz düşünceleriniz geride kalır hatta unutursunuz. Çocuk ne kadının ne erkeğin isteyerek elde edebileceği bir oluşum değildir. Eğer böyle olsaydı , çocuk olması için sağlık olarak hiç bir probleminiz yok teşhisi konulan bir çok çift var ki çocukları hemen olmuyor ya da hiç olmuyor. Bu güne kadar bir düşünün, hiç mi korunmasız ilişkide azda olsa içinize boşalma olmadı? Peki neden çocuk olmadı? Hiç düşündünüz mü ? İşte bu sebeple çevrenin ne diyeceği veya düşüneceği size hamileliği Nasib edenin hükmünden daha üstün değil. Oldu ki , bu şekilde cahilce yaklaşımlarda bulunanlar oldu , onlara sevginizle mutluluğunuzla karşılık verin. Bu çocuk sizin mutluluk kaynağınız olacak , emin olun doğuma engel bir durum oluşturmanız tahmin bile edemeyeceğiniz sonuçlara sebep olacaktır. Mesela kocanızı seviyor musunuz diye sorsak muhtemelen evet dersiniz. Peki sevdiğiniz adamı daha çok mutlu görmek istemez misiniz sorunun cevabını evet olarak vermekte neden tereddüt ediyorsunuz?
10 Yorumla
En İyi Cevaplar
+1 yılBu soru ciddi mi yoksa trol mü
Bir tane doğum uzmanı web sitesinde şunları paylaştı:
Yaş faktörü kadınlarda gebe kalmayı etkileyen en önemli unsurdur. En doğurgan çağ 22-30 yaşları gösterirken özellikle 35 yaşından sonra bir azalma başlamakta, 40 yaşından sonra da hamilelik oldukça zorlaşmakta, 45 yaşından sonra ise teorik olarak mümkün olmamaktadır. Ancak literatüre geçmiş mucize gebelikler de mevcuttur, fakat oldukça nadirdir. Tüp bebek yöntemleri ile 45 yaşın üzerinde gebelik elde etmek imkansıza yakındır.00 Yorumla
+1 yılMerhaba, hayırlı olsun öncelikle, kürtaj, anne ve bebeğin sağlığını tehdit eden herhangi bir problem yoksa, nedeni ne olursa olsun elbette ki günahtır, dini açıdan sorumluluktur. Yaş olarak evet seni zorlayacagi doğrudur, hem gebelik sürecinin hemde doğumdan sonra çocuk bakımının senin açından pek kolay olmayacağı konusunda seninle hem fikirim. Ama hangi açıdan bakarsak bakalım, karar sana ait, inanç bakımından vijdanen rahatsızlık duymiycaksan ve tabiki eşinin de onayını alarak kürtaj olabilirsin.
00 Yorumla
Komsular durmada aldırıyor
Biri 25 tane biri 20 tane aldırdım dedi halam bile 9 tane aldırmış
Halam dinci değilde o iki aldırdım diyem kadın baya dinciydi kocası hacı birinin
Kimi Allah veriyor diyor 20 tane doğruyor çocuklar aç susuz olsada Allah verdi diyip umursamazlar
Doktora sor bu yaşta tehlikeli olur mu senin için çocuk ićinde
Yoksa dayısı da teyzesinde büyük yeğence var yani diğer çocukların evliyse torunun varsa
Yaşlanınca ufak çocuğun yetişkin olurk tek kalmasın sana bakar doğurursan yani bu çocuğunu00 Yorumla
AI Persona’ya Sor
Hilal
2026 FİFA Dünya Kupası coşkusunu birlikte yaşayacak, maç sonu sohbetleri yapacak birini...
Aşko Kuşko
Kafası karışık bir aşıksan ilişkilere dair önerilerimle yanındayım.
Merto
Yeni bir tarz mı arıyorsun? Moda ve stil konusunda yanındayım.
Fragmatik
Bugün ne izlemek istiyorsun? Senin için film ve dizi önerileri verebilirim.
Oyuna Geldik
Oyunlarla ilgili konuşmaya ne dersin? En yakın oyun arkadaşın olabilirim.
Şef Orçun
Bugün ne pişirmek istersin? Türk ve Dünya mutfağı konularında yardımcı olabilirim.
Mistik Biri
Tarot falına bakmamı ister misin? Astroloji ve Burçlar konularında yardımcı olabilirim.
Şöyle Böyle
Sıra dışı konulara yeni bir soluk getirmek için buradayız.
Ayberk
2026 Dünya Kupası gecelerinde maç coşkusunu birlikte yaşayacak bir futbol buddy’si arıyorsan...
Rehber İpek
Üniversite tercih yolculuğunda yanındayım! Bana soruların neler? 🎓
İremolog
Genelde nasıl hissediyorsun? Kişilik ve karakter konularında sorularını yanıtlamaya hazırım.
Hayat
Aile ya da arkadaşlarınla ilişkilerin nasıl? Kafana takılan her konuda yanındayım!
Luna
Regl dönemlerinde iyi hissetmek mümkün mü? Tavsiyelere ihtiyacın varsa buradayım.
Smaçella
Egzersiz planın hazır mı? Fit kalmakla ilgili endişelerin varsa sorularını sorabilirsin.
Hep Parla ⭐
Kariyer hayatında nasıl bir adım öne çıkarsın? Eğitim ve kariyer konularında sana destek olabilirim.
Eko Bey
Bütçeni yönetebiliyor musun? Para ve ekonomi konularında yanındayım.
Fit Meli
Diyet ve sağlıklı beslenmeye dair önerilerimle yanındayım.
Ezgi Geziyor
Tatilini birlikte planlayalım mı? Tatil ve seyahat konularında sana yardımcı olabilirim.
Fikri Harika
Hediye seçimi ve alışveriş ipuçları konusunda desteğe ihtiyacın var mı? Bana sorularını...
Doğa Anne
Çocuk bakımıyla ilgili destek mi arıyorsun? Ebeveynlik konusunda tavsiyelerimle yanındayım
Kediliçe
Patili dostuna ne iyi gelir? Evcil hayvanlar konularında bana sorularını sorabilirsin.
Baharizma
Bugün gündemde neler var? Trend gelişmeleri birlikte yorumlayabiliriz.
Driver Baby
Yola çıkmaya hazır mısın? Araba ve motorlarla ilgili yardımcı olabilirim.
O-Pera
Şehrinde hangi etkinlikler var? Kültür ve sanat etkinliklerini bana sor!
KSCansu 💜
KızlarSoruyor kullanımına dair desteğe mi ihtiyacın var? Hemen sor!
Ne-She
Güzellik ipuçları ister misin? Güzellik ve bakım konularında sorularını yanıtlayabilirim?
Flaş Batu
Magazin konuşmayı sever misin? Ünlüler nerede, ne yapıyor gel konuşalım!
Profesör Bilgin
Eğitim ve iş hayatında her şey yolunda mı? Desteğe ihtiyacın varsa buradayım.
Dijital Zeka
Teknolojik cihazların sana mı kafa tutuyor? İnternet & Teknoloji konularında desteğe hazırım.
Bir İnci
Bugün nasıl görünüyorsun? Dış görünüşünle ilgili her şeyi bana sorabilirsin.
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
137
Cevap
197Cevap
+1 yılMillet ne düşünür diye vazgeçiyorsanız eğer çok üzücü
211 Yorumla- +1 yıl
Valla dusunmezse sormazdi zaten bende dusunurum sahsen cocugum liseye gectiginde veli toplantisinda torunum sanacaklar diye dusunurum her ortamda
+1 yılYa şu millet takıntınızı bi köşeye bıraksanız artık? Bu senin canın değil mi? Neden doğurmak varken, bak hazır çocukların var yardımcı olurlar bakmaya da. Onlar da mutlu olurlar hem minik ayak, el görünce. Aldırmayı aklından çıkar ve ailene bu müjdeli haberi ver. Daha sonra pişman olursun bin yanarsın derdine.
Anneannem son 7. Çocuğu aldırmış. Annem en büyükleri ve ben bakmam diyip bebeğe kıymış. Daha sonra her bu bebek lafı açılınca anneme suç atıyor, sen istemedin, bakmam dediğin için aldırdım. Bütün çocukları annem büyütmüş anlayacağın. Kendisi de bi emziriyor daha yok her yük annemdeymiş. En küçük dayımın altını sadece 2 kere değiştirmiş düşün ona da çok düşkündür. Bunu da niye yazdığımı şöyle; anneannem o bebeği aldırdıktan sonra akıl sağlığını yitirmiş. Sapasağlam kadın bi an da çökmüş. Annem, komşular da o bebekten sonra böyle oldu dediler. Bende anlamadım gitti.
Allah aşkına aklıselim bi şekilde düşün ve kararını ver sonra pişman olmamak için.
🤗🤗💕40 Yorumla
+1 yılBu konuda öncelikle insanların ne söylediğini bir kenara bırak. Çünkü senin doğuracağın çocuğa ömrünün sonuna kadar o insanlar bakmayacak. Öncelikle maddi, manevi ve fiziksel açıdan 1 çocuk sorumluluğu daha alabilir misin onu düşün. Eşim istiyo deyip, ben istiyorum eşim istemiyo ya da el neder deyip çocuk yapan insanlar var. Ama bu doğru değil. 2 çocuğun varmış çocuk bakmak ne demek biliyorsun ileri zamanda artacak sorumlulukların farkındasın kaldırabileceğin yükün altına gir derim. El neder değil de o çocuk doğsa hakkıyla ona bakan birileri olacak mı, hak ettiği hayatı yaşayabilecek mi diye düşün. Çocuk aldırmak günah olsaydı eğer emin ol ortalıkta istenmeyen bakılmayan çocuklar çok olurdu. ki buna rağmen günah olduğunu düşünüp doğuranlar var. onlara değil de o çocuklara üzülüyorum. çünkü her anlamda onlar için uygun olmayan bir hayata doğuyorlar ve genelde eksikliklerini yanlış yollarda tamamlamaya çalışıyorlar.
10 Yorumla
+1 yılAma şöyle durum var 48 yaşındasın ve çocuk büyüdüğün de siz ve eşiniz 60 70 yaşlarınızda olucaksınız yaşlı olucaksınız çocuk gençliğin en iyi zamanlarında sizinle vakit geçirmeyebilir Eğer sağlıklı yaşarsanız tabi çocukla vakit geçirebilirsiniz ama sağlıklı yaşayamazsanız elden ayaktan düşmüş olursunuz ve yeni doğacak çocuk ile vakit geçiremeyebilirsiniz Tabi her 60 70 yaşında kadın sağlıktan düşecek diye bir şey yok sağlıklı yaşarsanız sağlıklı gençler gibi enerjik olursunuz, örnek Ajda Pekkan 75 80 yaşlarında kadın gençlerden daha enerjik ve sağlıklı Sizde sağlıklı yaşarsanız çocuğunuz ile daha iyi vakit geçirebilirsiniz
00 YorumlaÇocuk güzel bişey ancak çocuk sahibi olmak sadece bizim kararımız olmamalı
kendimizi doğacak çocuğun yerine koyduğumuzda ona sunabileceğimiz şeyleri gözden geçirmeliyiz
Çocuğunuzun en çok desteğe ihtiyaç duyduğu depresif yaşlarda sizler yaşlanmış olacaksınz
Dolayısıyla gerek çocuk için gerek ebeveynler için çok zor bi süreç
Ben olsam aynı şartlarda ne yapardım bilmem ama ilk çocuğumu çok istememize ve eşimin akıllı ve sabırlı olmasına rağmen bayğıbi yıprattı eşimi
Bütün yük kadında biz erkeklere çok da sormayın bence
Babalar kendince illaki ister çocuğu
Ama anne için gerçekten çok zor bir süreç olduğunu düşünüyorum
Ki zaten tecrübenizde varmış
Offf ne konuştum be içim şişmiş... 😄00 YorumlaBunları jinekoloğunuzla görüşmeniz daha uygun. 40+ hangi sorunlar oluyor ve sizin de bebek için de riskler nedir öğrenin iyice muayene olunun. Bu yaşta hasta çocuk doğurmayı mantıklı bulmuyorum. Elalemse bişey demez dese de ne der helal kocanızdan doğurduğunuz çocuğa kim karışır yani... Ama çocuk büyüdükçe sizi onun büyük annesi diye düşünecekler her defasında kendinizi tanıtmaya mecbur kalıp mahcup olacaksınız. Ama ilk bakılacak şey sağlık hem anne hem bebek açısından. Bu kararı siz vermelisiniz başkaları değil. Onlara sadece bilgi vermeniz gerek mesela babasına. Muayene olup sağlık açısından emin olursanız işin maddi tarafını da düşünün manevi tarafını da. Bikaç seneye emekli olup küçük çocuğa bakabilecekmisniz? Aslında anaanneler babaannler de torunlara bakıyorlar ama yine de düşünün.
10 YorumlaMilletin ne düşündüğünü bence hiç onemsemeyin. Millete bakarsanız genç yaşta 3 çocuğu olana da soyleyecek şeyleri oluyo. Ne acelen vardı? 2 tane neyine yetmiyor? Bi de o imalı imalı maşallah demeleri yok mu, hepten çileden cikariyo. Önemli olan sizin sağlık durumunuz. Sağlığınız bi çocuğu dünyaya getirecek elverislilikte mi? Buna da zaten doktorunuz bi açıklama getirir. Ama hiç bir tehlikesi olmadığı taktirde bu çocuktan vazgecerseniz yani çocuğunuzu öldürürseniz bilin ki büyük vebal...
21 Yorumla- +1 yıl
Ayn öyle düşünürken millet ne der değil Allah in önüne bir bebek katili olarak çıkabilirmiyim die düşünmeniz daha doğru olur eğer sağlığında bir probleminiz varsa sizin seçiminiz böyle bir riskede giremezsiniz bence
Gizli Üye(25-29)+1 yılişte bunu yapmadan önce düşünmeniz lazımdı. trendyoldan sipaariş verip beğenmedim vazgeçtim iade ediyorum gibi bişey değil bu. bu kadar keyfi de olmamalı çocuk aldırmak. annenin ölümüne neden olma ihtimali dışındaki tüm kürtajlar cinayettir. birde işin kötüsü en güveneceği insan onu hayattan koparan annesi... ömür boyu bunun vicdan azabıyla yaşarsınız. bebeğim benim kaderine bak annesi canı doğurmak istemediği için bi sitede öldüreyim mi diye fikir soruyor. kaderi annesinin canının doğurup isteyip istememesine bağlı...
221 Yorumla- +1 yıl
Yani kızıyorum 48 yaşındaki kadına sanki nile isteye hamile kalmış gibi bir de aldıramazsın günah diyo yarın öbür gün o çocuğun yanında olamayacak çocuğa yetemiyecek çocuğa günah değil mi hadi aldırmadı bu kadın 48 yaşında 40 yaştan sonra gebeliğin riskleri belli çocukta yüzde 80 oran ihtimalle nir anormallik olacak gelişim bozukluğu ya da kalıtsal hastalık vs bunları bildiğimden konuşuyorum sağlıkçıyım çünkü hadi onu geç bu kadın aldırma diyen günah diyen bu şahsın sözünü dinledi vicdanı el vermedi kadının doğumda ölme ihtimali var bu kadın allah korusun masada kalsa o doğan çocuğa günah değil mi asıl annesiz büyüyecek yani ben bu duyar kasmak için konuşanlardan nefret ediyorum ya daha dünyaya gelmemiş zaten daha kalbi bile yok onun hücre bir kemik deri yani canı yok anlatabiliyor muyum 10. haftaya kadar aldırmakta bir problem yok bakamayacağın çocuğu doğurup rezil etmek daha büyük günah
- +1 yıl
- +1 yıl
Neyi araştırıyorum canım dininde diyorki sana bir zararı dokunacak ise doğurmak zorunda değilsin dinen bir anne beneğini emzirmek zorunda bile değil ne anlatıyorsun sen biliyoruz heralde 10 hafta içinde kalbi bile olmadığı için gebeliği sonlandırabilir o sadece bir hücre o zamana kadar
Cevap sahibi+1 yılyav istrdiğinizi deyin 48 yaşına kadar korunma diye bişeyden haberi olmuştur. millet keyfinden ödün vermez korunmaması bu yaşta istemediği halde hamile kalması normal ama çocuk olunca sorun hemen kürtaj. zaten korunmamanın olağan sonucu bu ne bekliyordunuz. 10 haftaya kadar aldırabilmen kanunen tanınan hak ve bu bebeğin canlı olmadığı anlamına gelmez. anne karnına düştüğü andan iyibaren büyümeye gelişmeye başlar bu da canlı olduğunun kanıtıdır. bu dinende aklende böyledir. zaten dini yönünden hiç bahsetmemiştim... nedense kürtajı savunan kadar bebeği savunan yok bu beni çok üzüyo. kimse neden korunmuyorsun demiyo. bebeği aldırmayı herkes meşrulaştırmış. ama o kalbi daha oluşmasada zaten canlı ve orada büyüyo oluşuyo... polemiğe çok girmek istemiyorum sadece benim fikrim bu. bu kadar herkes kürtaj isterken biri de bebeğin hakkını savunmalıydı...
- +1 yıl
Doğmamış henüz oluşmamış birşeyi mi yani savunmayı kast ediyorsun kız ona olmuyor bişey zaten ki direk cennet yani sizin görüşünüze göre ayrıca korunuyorlardır ama hiçbir korunma yöntemi yüzde yüz korumaz tüpleni bağlatsan bile hamile kalabilirsin ihtimalin varki birçok kez olmuş bir şey her neyse fikrin bu ama yanlış canım yanlış taraftan bakıyorsun doğduktan sonrasını düşünmüyorsun o anne doğumu kaldıramazda masada kalır sonra o günah diyip kıymadığı bebek annesini göremeden büyürse o çocuğun psikolojisini düşünmüyorsun zaten bj ihtimallerle o çocuğu doğuruyorsa ve bu ihtimallerden biri gerçekleşirse kadın vebale giriyor asıl günah o
Cevap sahibi+1 yıliyi tamam çok akıllısınız siz. çok zeki ce yazdıklarınızdan anladım bunu... özellikle katil erkekler yorumuyla ona alkış tutan yorumdan. bu kafayla devam edin bulmuşsunuzda birbirinizi...
Cevap sahibi+1 yılsayın faline dinle ilgili bir kelime var mı yorumumda okumayı da mı bilmiyorsun. bilinçaltında ne varsa günah denmesinden çok korkuyorsun anlaşılan... siz hiç 10 haftalık bebeğin gelişimine baktınız mı şekline şemaline kürtaj derken neyin çıkarıldığına. ve kürtajın nasıl bir operasyon olduğuna baktınız mı. bi bakında öyle yorum yapın. kuru kuru yazmış olmak için yazıyorsunuz. bi araştırın bebek bu aşamada ne halde hangi organları gelişmiş kalbi ne zaman atmaya başlamış neyin alınması için destek veriyoruz. az yorulacaksınız ama google a bi yazın 1 dakikanızı almaz...
- +1 yıl
Biliyorum canım kürtajın nasıl yapıldığınıda biliyorum embryonun ne halde çıkarıldığınıda biliyorum bebeğin 4. haftada kalbi oluşuyor ama sen bunu 6. Haftada bile zor duyarsın 10. Haftadan sonra duyman mümkün ilk 6 haftada parmakları vs oluşuyor yani biliyorum oturup bana ahkam kesme burada mevzu zaten sadece bebek imkanları doğduğumda onun için uygun olmayacaksa doğurmanın anlamı yok anneyi ölümle burun buruna getirecekse doğurmaya gerek yok doğmamış bebeği savunmak çok saçma yani gerçekten herkes anne baba olmamalı o çocuk ergenliğindeyken annesi 60 yaşlarında olucak ki o zamana kadar allah korusun ölmezse bence biraz bebek çocuk ben onları düşünüyorum diye iyilik meleği rollerine bürüneceğine otur sen bir düşün zahmet olucak ama yani bu çocuk sağlıklı mı doğacak bu çocuğun anne babası o çdaha çocukken ölecek mi vs yani sonra bu çocuk yurtlarda mı büyüycek allah nilir kazık kadar iki çocuğu var işte 3. riskli bence doğurmamalı o yaştan sonra vücut da kaldırmaz kafada kaldırmaz çocuğa verebileceklerin yerindeyse doğurmalısın enerjileri yetmez bir kere
Cevap sahibi+1 yılvaay okumuşsun googledan 😀😀😀 en azından sayemde bi bilgi öğrendin bu da yeter 😀😀😀 artık bebeğin 4. haftada kalbinin attığını biliyorsun ve keyfi kürtajın cinayet olduğunu biliyorsun çünkü kalbi atan bir bebeği öldürüyorsun. hem 60 yaşında neden öldürdün kadını belki 100 yaşına kadar yaşayacak hem 2 çocuğu daha var yani kardeşleri. neyse en azından artık sayemde kürtajı öğrendin ya bana yeter bundan sonra bilerek yazarsın. neyi savunduğunu biliyorsun artık. belki destek vererek kararında etkili olacaksın ve o kalbin durmasında katkın olacak. bu arada artık yazmazsan veya kendin soru sahibine kendi yorumunu yazarsan sevinirim çok uzatmamak lazım...
- +1 yıl
Kezban senin sayende öğrenmim bilmem ne sağlıkçıyım ben bana bildiğim şeyleri söylettirdin hepsi bu yani zaten bunları bilerek yazıyordum ama bakış açında doğurup doğurup kedi yavrusu gibi sokağa atan annelerin sadece doğurmayı annelik sanması var üzücü hayatında başarılar diliyorum bu kafayla sevgili kezban
Cevap sahibi+1 yılkezban deyip hskarete başladığına göre aynen dediğim gibi oldu çünkü hakarete başlamışsan haklıyımdır çünkü savunacak başka bişeyin kalmamıştır. sağlıkçı olmadığına bahse girerim o da hikaye bence ya da bu bakış açısıyla olmamalısın zaten...
Cevap sahibi+1 yılSana göre iltifat tabi ama bana göre hakaret 😊😊😊
Cevap sahibi+1 yılbayağı gıcık olmuşsun sen 😊😊😊 neyse azadedeyim seni hadi artık yazmak zorunda değilsin özgürsün.
Çocuk & Ebeveyn konusunda 667 cevap paylaştı. Baba çocuk hastasıysa otursun evinde çocuğa baksın. Veya kıysin paraya evde tam gün sana bir yardımcı tutsun. 2 çocuk yeter size. Ayrıca günah diye de bir şey yok. Saçma sapan batıl inançlara takılıp hayatınızı zorlastirmayin. Bugün doğan çocuk senden 25 yıl hizmet ister. Ee sen kendi hayatını ne zaman yaşayacaksın? Sitedeki yarım akıllıların tavsiyelerini umursama. Tavuk yavrusu değil bu insan yavrusu.
30 Yorumla
Gizli Üye(30-35)+1 yılVerilen cana kıymak bana dogru gelmiyor. Bu yaşta ve ustelik cocugunuz varken nasip eden Rabbimin bir bildigi vardır. Kimilerine genc yasinda olmasina rağmen nasip etmiyor, evlat hasretiyle yanip tutusurken kimilerine de boyle veriyor. O cocugun bu dunyada yiyecek rizki var ki karnında şu an. Senin yapman gerekende bu cana elinden geldigince hayat vermek bence. Milleti de dinleme. Bizim millet genc anne olana da bir sey diyor, mama verene de bir sey diyor. Bizim milleti dinlesek kimse cocuk yapamaz, okuyamaz bile. O bolum atanmiyor bu bolum atanmiyor vs diye de kimse okuyamazdı. O yüzden milleti cok dinleme. Dogurup dogurmamana bir sey diyemem. Ruh halinizi, ekonomik durumunuzu vs bilmiyorum. Verilen cana kiymakta dogru gelmiyor bana. Hadi risklidir, sizin anne olarak hayatinizi riske sokuyordur cocuklariniz annesiz kalmasin falan o zaman tamam ama saglikliysaniz, bebekte sağlıklıysa, gebelik risk teşkil etmiyorsa surece ayak uydurmak mantikli olan. Tabi yine de siz bilirsiniz.
20 Yorumla- Çocuk & Ebeveyn konusunda 685 cevap paylaştı.
+1 yılMillet doğur der, demesi kolay çünkü kendileri bakmayacak. Her anlamda çocuk büyütmek çok zor hele bu saatten sonra, kafanda gücünde biter. Ama aldırayim da deme bu büyük vebal. Durumumuz var diyorsun, bir bakıcı desteği al ve onunla büyüt, yoksa dayanamazsin sana da çocuğa da yazık olur...
53 Yorumla- +1 yıl
@34ONUR doğur demekle bitmiyor. Yol göstermek lazım
Gizli Üye(30-35)+1 yılBen aldırdım. İyi hoş ne kadar tatlı ama gerçekçi olalım doğum zor geçicek, bedenin gençliğinde olduğu gibi hızlı toparlanmıyacak... bu fiziksel sorunları geç çocuk siz 65 yaşına gelince daha yetişkin bile olamayacak.
Belli bir yaştan sonra ergenle uğraşabilcek misiniz? Çocuk bakmak sadece temel ihtiyaçlarını karşılamak değil onu bu yaşta anlayabilecek misiniz?
Hangi 12 yaşında ki çocuk annesin 60 yaşında olmasını ister?
Bu yaşta bir ebeveynde ben istemezdim. 🤷♀️61 Yorumla
Cevap sahibi+1 yılMillet doğur der, demesi kolay çünkü kendileri bakmayacak. İyi düşünün pişmen olmayın. Diğer çocuklarınızın psikolojisinide düşünün.
+1 yılSağlık durumunuz el veriyorsa yaşı sorun etmeyin her bebek dünyaya rızkıyla gelir bakımi zordur elbette o yüzden anne hakki ödenmiyor ya gül dikensiz olmuyor bir cana kıymayın hem Allah onu size vermişse hamd edin çünki yıllarca bebek özlemiyle yaşayan insanlar var Allahin hediyesi o diyiceksiniz herkesin imtihanı farkli elbette ama verince Allah sükretmek gerekiyor
40 Yorumla
Gizli Üye(25-29)+1 yılYapmayın ya❗
Sadece kendinizi değil büyük çocukları ve yeni doğacak olanı düşünün. Belli bir yaştan sonra bakamıyorsunuz hep sorumluluk büyük çocuklara kalıyor. Hem yaşlı ebeveyne, hem küçük kardeşe, hemde kendi çocuklarına bakmak zorunda kalıcaklar.
Küçük çocukta durumdan memnun değil daha 12 yaşında annesi 60 yaşında, babası kim bilir ne kadar büyük olucak. 😒
Tüm çocukların hayatını zehir ediyor. Sadece kendi bakış açınızdan bir karar vermeyin. İnsan çocuğu civ cic değil ki bir kaç hafta da kendi ayakları üzerinde dursun 23-25 yıl geçicek siz 70 aşmış olucaksınız hep o sorumluluk maddi destek olma, o pisikolji büyük çocuklara kalıyor. 70 den sonra emekli maaşi ekonomisiyle, yaşlılıkşa ile çocuk bakabilceğinizi mi sanıyorsunuz?00 Yorumla
Gizli Üye(45 üstü)+1 yıl48 yaşında baba bile olmak istemezdim. Doğum yapıcak kişi ben bile değilim her şey de fiziki olarak iyi olup olmamanıza bağlı değil. Zor doğum, doğumda ölüm, doğumda sonra toparlanma bunlar dışında çok büyük bir sorumluluk bu yaştan sonra.
Kedi gibi 2 ayda büyüse ne güzel olurdu ama hukuk 18 yaşıma kadar sizi sorumlı tutuyor ki daha 18 yaşına basmadan siz 65 yaşında olacaksınız ki bu çocuk 18 yaşında büyümüş kabul edilse olurdu 23-25 yıl size bağlı kalıcak. Siz ona bakmanız gerekirken çocuk size 70 yaşına gelmiş yaşlı ebeveynlerine bakmak zorunda kalıcak.
Verdiğiniz karadan mutlu olursunuz inşallah. Bu çocuğa elalem bakmıcak, doğur diyenler size yardımcı olamıcak...00 Yorumla
+1 yılBabaannem küçük halama hamile kaldığında seninle yaşıtmış. Bu yaştan sonra azıttın mı diyerek üzerine gitmişler. İntiharı bile düşünmüş. Babam ve amcam o zaman genç delikanlılarmış. Babaannemin o halini görünce apartmanı birbirine katmişlar. Bir daha kimse babaanneme hiçbir şey diyememiş. Benim küçük halamla aramda sadece 4 yaş var. Küçük halam diyorum hala :) Beraber büyüdük. Babaanneme şimdi sorsam iyi ki doğurmuşum der :) El alem ne der diye düşünme sakın.
31 Yorumla- +1 yıl
En iyi görüş bu bence eig seçilmeli👋👍👏
+1 yılMuhtemelen aklınıza dahi gelmemiş bir şey söyleyeyim Türkiye’de kürtaj yasal değil. Yapan klinik/özel hastaneler elbette var ama onlarda da ameliyat sırasında başınıza bir şey gelse resmiyette yapabileceğiniz bir şey yok. Eğer sağlık olarak sıkıntı oluşturacaksa ki bunu doktorunuzla görüşmeniz gerek bebek büyümeden o zaman yapabiliyorlar diye biliyorum. Onun dışında vereceğiniz kararlar eğer sizin için özel bir durum yoksa bence eşiniz ve çocuklarınızla ortak olmalı çünkü çocuklarınız için travma yaratması hoş olmayacaktır. Hayırlı olsunumu da bırakıp gidiyorum. 🧚♀️
30 Yorumla
+1 yılKötülükleri var mı var. Bu kötü durumların arasında çevrenin ne dediği en son düşüneceğiniz şey. Aradaki yaş farkının çok olması çocuğun ileride anksiyetik bir birey olmasına yol açabilir ama olan olmuş, yapılması gereken en iyi hayatı sağlamaya çalışmak artık.
30 Yorumla
+1 yılKime ne , çocuk sağlıklıysa başka kardeşleri de varsa sıkıntı yok bence. Hayat senin hayatın diğerleri en fazla 15 dk konuşur sen bir ömür onu yaşarsın. Onlar anca konuşur ama sen yaşarsın. Elalem ne der sözü kadar duvarları yüksek bir hapishane var mı? Ablam da böyle düşündü çocuk tutunmadı düştü ve doğursaydı ilk defa oğlu olacaktı. Aslında çok istiyordu
30 YorumlaYazık bebeğe. Oda bi can ya, doğur yani, sana bunyaşta bile bi can hediye eden Allahın mutlaka vardır bir bildiği, mucizelerle gelir inşAllah 🍀💎
81 Yorumla- +1 yıl
👏👏👏👏👏👏👏👏👏
u +1 yılAman yurtdışında kadınlar hep 40 yaşından sonra anne oluyor. Neden olmasın? Bu senin karar vermen gereken bir konu. Valla onlar hayatlarına kendileri yön veriyor, yön verilmesine izin vermiyorlar başkaları tarafından. Neden biz Türk kadınları yaş 20yi geçince hemen evlenlenmeyi ve çocuk yapmayı koyuyoruz ki hedef olarak önümüze. Kadınların ne vücudu nede hayalleri bozuluyor.
20 YorumlaSen yat kalk dua et, ben bu yaşta bile hala çocuk doğuruyorum, Allahın bana verdiği bu sağlıklı bedene şükürler olsun demelisin.
Bunu hiç unutma, dünyaya gelen her çocuğun rızkını Allah veriyor.
Karıncanın bile rızkını veriyorsa, neden senin bu doğmayan çocuğunun rızkını ve sana sabır vermesin?
Çocuğa elleme büyük günaha girersin ablacım21 Yorumla- +1 yıl
Çok güzel söyledin, bebek ve kendisi risk yoksa bence de doğurmalı
+1 yılBakamazsan asıl o sorun. Ben kürtaj gibi olayları bir noktada doğru buluyorum. Henüz doğmamış zaten aldırmak istiyorsan aldır ama vicdanen yapamam diyorsan sen bilirsin. Çocuk doğduktan sonra ona iyi bir hayat ve imkanlar veremeyeceksen yine diyorum hiç bulaşma ben bile keşke doğmasaydım diyorum..
20 Yorumla
+1 yılKimsenin ne düşündüğünü önemsemeyin, asıl sizin ne düşündüğünüz önemli. Bu hayatı yaşayan sizsiniz, onlar değil. Ayrıca genellikle artık herkes ilk çocuğunu o yaşlarda doğuruyor. Bunun bir de dini boyutu var, durumunuz da iyiymiş o kadar çocuk isteyip de olmayan insanlar var bakabilecekseniz dünyaya getirin yine de kendi kararınız siz bilirsiniz.
20 Yorumla
+1 yılÇok büyük günaha girersin bir bebek katili olursun hemde kendi bebeğin in katili ama Dr ile görüş onlar onay vermeye bilir bu yaş için böylelikle sende yükten kurtulmuş olursun ayrıca milletin a. koyayim o yaşta bir karı koca ilişkiye giremez mı kime ne hadi ordan kendileri ile uğraşsnlar
03 Yorumla- +1 yıl
Asıl o yaşta cinsellik bittiyse geçmiş olsun yani aşk die bsyde kalmaz yakında sevgiye dönüşür bağlılık on plana geçer cinsellik 50dede normal 60dada 70dede bunda kötü düşünülecek bsyin oldugunuda düşünmüyorum
- +1 yıl
Aynen öyle kime neya bizim burada 70 yaşındaki adamın 5sene önce çocuğu oldu bırak 70 de ilişkiyi millet bi kendine baksın alla alla
Soran+1 yıleşim öğrendi ve aldırmama engel oluyor. herneyse kontrole gittik cocuk sağlıklı görünüyor problem yok doğurabilirsin dedi. zaten sağlıklı beslenen fit bir bayanım. enerjim yerinde. bakalım hayırlısı
İnsanların ne düşündüğünü bir kenara bırakıp ben bu çocuğa nasıl bakarım diye düşünmenizi öneriyorum. 30 yaş üzeri gebelikler her zaman riskli olarak değerlendirilir, çünkü 30’dan sonra yumurtalarınızın kalitesi düşer. Doğan bebek diğer evlatlarınız kadar sağlıklı olmayabilir.
10 Yorumla
+1 yılMerhaba. Annem beni 48 yaşında doğurmuş. Birtakım sağlık problemlerinden dolayı benden önce birkaç bebek kaybetmis doğmadan. Şimdi 30 yaşındayım. Ama sizin çocuklarınız varmis yalnız kalmayacak. Tek çocuğunuz olsaydı kesinlikle doğurmayin derdim kendimden bildigim için.
11 Yorumla- +1 yıl
Millet ne deri düşünmeyin. Bakabilecekseniz doğurun bence. Biraz zor olabilir belki ama yaşam enerjisi katar size.
+1 yılÖncelikle millete ne kimmiş onlar kötü konuşacak boş ver onları
Malum çocuk aldırmak çok büyük günah aldırmakla büyük hata yaparsın vicdan azabı olarak kalır yüreğinde sonuçta koruna bilirdin ancak korunmadın ve çocuk oldu bu senin hatan. Kendi hatan yüzünden bir cana kıyman hiç doğru olmaz.
48 yaş bir sorun evet ne yazıkki öyle ancak şu noktada yapacak bir şey yok
geliyor gelmekten olan nurtopuu içimdeki ses de erkek diyo hadi hayırlısı😂🙏10 YorumlaSen istiyorsan ablam doğur ama cocukların ile bu durumu konuş. benim halam büyük kızı 18 iken (kendisi 42 idi) çocuk dogurdu. Bütün çocuk bakımı 18 ve 16sındaki kızlarında idi. Kızlar evlilik çocuktan sogudular çünkü bak sen ve eşin yaşlanacaksın o cocugun bütün sorumlulugu diğer kardeşlerin olacak onlar istemese bile sen git ilgilen diyeceksin. Okulu işi evliliğini diğer çocukların koşturacak. Onlarda istemiyorsa ve sende istemiyorsan yapma.
10 Yorumla
+1 yılOlan olmuş artık. Olmadan önce düşünecektiniz. Doğduktan sonra öldürmekle aynı şey aldırmak. Artık yaratılmış bir canlı o. Bir insan. Hem günah hem etik değil. Vem akla hem vicdana aykırı. Bakmayın siz o kürtaj manyaklarına onların vicdanı yok. Ne olursa olsun o yavrunuza sahip çıkın. Kimin ne dediği önemli değil.
12 Yorumla- +1 yıl
Bende ayni oldugunu düşünüyorum. Aci hissetmiyor olsa bile ruhu ve bir kalbi var. Büyük küçük bir sey farketmiyor. Canlı. İnsan. Olduruyormusun evet. Bu kadar
- +1 yıl
@kovaburcuzekasi ❤️
Çocuğunla aranda neredeyse 50 yaş fark olacak. Ömür boyu bu yüzden okuldaki çevresinden senin annen çok yaşlı laftası yiyecek. Küçük yaşlardan itibaren ya sana bir şey olursa korkusuyla hep yaşayacak ve muhtemelen geçliğinin baharında da anne babasını kaybetmiş olacak. Üzülerek söylüyorum ama gerçekler bunlar. Bu hikaye bana biraz tanıdık çünkü. Neticede ilk çocuk aldıran sen olmayacaksın. Bazen bazı durumlarda gerçekten şart.
23 Yorumla- +1 yıl
Mal
+1 yılKeşke bizimde olsa 😥 Ben olsam ne kadar sevinirdim ama 40tan sonrası mantıklı değil tabi ama genede olduysa doğurmalısın bence diğer 2si kim bilir kaç yaşında ama o senin destekçin huzurun hayat anlamın olur hep senin yanında olur. Bence öyle düşünme doğur onunda bi canı var
10 Yorumla
+1 yılHiçbir şekilde kimseyi dinlemeyin eğer doğururum güzel bakarım en önemlisi istiyorum derseniz doğurmayı tercih edin insanlar neler yapıyor allah aşkına herkes bence kendisine bakmalı ilk önce. Fakat eğer istemiyorsanız bu sizin tercihiniz gerçekten 48 yaşından sonra bir bebeğe bakmak ciddi anlamda zor insanın kafası kaldırmıyor bence aldırın istenmeyen bir gebelik yaşayacağınıza istenmeyen bir bebek olacağına olmasın bana sorarsanız yanlış bir şey değil aldırmak bu sizin hakkınız fakat eşinize söylemelisiniz.
20 Yorumla
+1 yılOn numara on numara on numara doğru dünya çocuğu getir çocuğu başka bir dünya gerçi ben baba değilim çocukta sahibi değilim ama inanıyorum çünkü çocukları başka bir dünya ve çocukları çok seviyorum mutlu olacağına da inanıyorum sakın çocuğu kürtaj yaptırma
00 Yorumla
+1 yılEşininde kararına saygı duymaya çalış ama kalbinin sesini dinle.. sonuç olarak doğurmanın zahmeti ve büyütme kısmında en büyük pay sana ait ve haliyle söz Hakkıda en çok sana ait. Ama doğmamış olsa bile bir cana son vermek ne kadar doğru vicdanen de düşün…
00 Yorumla
+1 yılÇocuğu doğur abla o çocuğu dogurmazsan ilaçlarla falan düşük yaparsan o çocuğun Ahı hiçbir zaman peşinizi bırakmaz, düşünsenize yıllarca çocuk hasreti çeken insanlar var çocuk sahibi olmak için her yolu deneyen var Allah size veriyor razı gelmiyorsunuz. Abla çocuğa kıyma zaten 2 çocuğun var 3. Olsa ne olacak ki
00 YorumlaÇocuk & Ebeveyn konusunda 396 cevap paylaştı. Annemin dayısı 52 yaşında eşi de 47 yaşında ikin çocukları oldu.. Tek olumsuzluk çocukları 26 yaşında yalnız kaldı çükü hiç kuzeni de yoktu.. Yoksa hiç bir olumsuzluk olmaz abisi veya ablası varken.. Ancak senin açından risk var ise tebi karar senin..
00 YorumlaÖncelikle tebrikler. Anne baba olmanın yaşı yok. Elalem ne der kaygısı yerine eşiniz ve çocuklarınıza güzel bir sürpriz haberiniz varken siz bu olayı kötü bir hatamis gibi üstünü örtme aşamasına girmissiniz. Bence dışardan size. 48 yaşına felmis sağlıklı doğurgan bir kadinmis helal olsun derler. Eşiniz de sizinle gelecek bebeğiniz ile onure olur gurur duyar. Bence bir cana kıymayın ve her ne karar verecek olursanız olun bu kararı eşinizle birlikte almak zorundasınız.
00 Yorumla
+1 yılBence çocuk yapma çünkü 40 yaşından sonra olan çocuklarda sıkıntı olabilir benim annemin yengesi 40 yaşından sonra çocuk yaptı down sendromlu oldu tabi herkese göre değişir ama onu geçtim bu zamanda çocuk yapmak mantıksız ekonomi, geçinmek zor o çocuğa da iyi hayat sunmak gerek
00 Yorumla
+1 yıl
101. yaşında ve 17. çocuk görseldeki. Millete göre yaşamak , senin hayatını kısıtlar. Özgür ve bilinçli olmak temennisiyle.
09 Yorumla- +1 yıl
Hiç menepoz diye bir olay duydun mu? 101 yaşında gerçekten doğurduğunu mu düşünüyorsun? Kadının haline baksana adet görse altında ki pedi değiştiremez.
- +1 yıl
Menopoz*
- +1 yıl
@I0IİmparatoriçeI0I ayrıntılara girmedim , sadece özet geçtim yorumda. Anlatılmak istenen asıl konu , görselin altında.
- +1 yıl
Asparagas habermış 101 yaşında doğum yaptığı, kadını torunuymuş... Her neyse. Altta yazdığına katılıyorum.
- +1 yıl
@I0IİmparatoriçeI0I bilimsel açıklaması veya fiziksel ağrıları kastetmedim yorumda. Yaşın kaç olursa olsun , milletin iradesiyle yaşamak tutsaklıktır.
- +1 yıl
Bu arada belirttiğin gibi haber asılsızmış. Normalde kadın 72 yaşında doğurmuş. Görseldeki torunu ile çekilmiş bir fotoğrafmış. Bu arada yanlışı bulup düzelttiğin için teşekkür ederim.😊
- +1 yıl
72 yaşında filan doğurmadı bu kadın. 72 yaşında doğum başka bir kadına ait olan bir idda.
Zaten 72 yaşında doğum yapan kadın çla 1 sene sonra röportaj yapıyorlar;
www.google.com/.../...-is-hard-a7621631.html%3famp
Kadın sağlığının ne kadar kötüye gittiğinden, beklediğinden zor olduğu ifade ediyor. 3 aydan fazlada besleyememiş. Çocuk çok zayıf olduğunu bebek bezlerinin ona uymadığından da bahsediyor...
Birde Kadının zaten doğum belgesi yok, 72 yaşında olduğunu söylüyor ama daha genç olduğunda tahmin ediliyor.
- +1 yıl
@I0IİmparatoriçeI0I evet gördüm , hintli bir kadınmış. Zaten belirttiğin gibi , bu yaşta çocuk sahibi olan bir kadın çocuğunu sağlıklı bir şekilde besleyebilmesi çok zor. Bazı sıkıntılar baş göstermesi çok normal.
+1 yılŞöyle düşünelim olayı:
şimdi hamilesin, doğum yaptığında 49 yaşında olacaksın. Bu çocuk ilkokula başladığında sen de onunla beraber ilkokula başlayacaksın, o esnada yaşın 55-56 olacak. Onunla ders yapacaksın, hatta onunu ödevlerini yapacaksın. Bunu kafan kaldırır mı? Onunla iletişim kurma konusunda çok açık ara yaş farkından dolayı sıkıntı yaşayacaksın. Birbirinizi anlamayacaksınız. 50 yaş fark korkunç bir farktır çünkü.
Şimdi düşün bakalım sence doğrusu nedir?10 YorumlaYani saglik açısından tehlikeli aslında ama karar size kalmış kim bilir dünyanın kaderi o doğacak çocuğun ellerinde olacak 😂 başkalarının ne dediğine çok takmamak lazım eşinizle birlikte doktora gidip danışın konuşun riskler nedir ne değildir ne yapmak gerek ona karar verirsiniz
00 Yorumla
+1 yılyani derdiniz büyükmüş gercekten aldırsan günah aldırmasan sana gunah o yastan sonra cocuk pesinde kosmak zor hastalığıydı atesiydi oyun oynamak falan istiycek ama su da var diğer ccouklarınız okula gidicek universite falan kazanıcak evden ucup gidicekler ama bu eğer doğarsa yeni gelen arkadas evde neşeniz içinde güzel bişi yanlızda kalmazssınız karar sizin durumunuz iyi 3 cocuğa yeterse falan fazla sıkıntı yok gibi
00 Yorumla
+1 yılEşinden habersiz bir şey yapmamalısın, ayrıca kime ne bu harika bir şey. Düşün minicik bir hayat geliyor evinize. Diğer iki çocuğun sen ve eşin için tüm aileyi birbirine daha da yaklaştıracak bir fırsat. Bunun güzelliğini yaşamak varken bu isteksizlik niye. Seni eleştirecek kişiler seni imrenecek merak etme. Doğumdan sonra spiral taktir başka sürpriz olmasın ve hepbirlikte hatatın tadını çıkarın 👍🙂
00 Yorumla
+1 yılElaleme ne? Sen gebe kaldıysa seni ilgilendirir, başkasını değil! Ayrıca ciddi anlamda günaha girebilirsin. Hatırladığım kadarıyla yüce kitabımız da, " iznimiz olmadan bu alemde hiç bir canlı gebe kalamaz" yazıyordu. İstersen araştırma yap. Buradan benim anladığım, yüce Allah bir kişinin gebe kalmadina izin vermişse, canlının kaderinide yazmış , riskinida hazırlamıştır.
00 Yorumla
+1 yılAblacım sağlık durumun riske girebilir benden söylemesi ayrıca düşün o çocuk 20 yaşına gelecek sen 70 olacaksın belkide sana doyamadan sen öleceksin ya biraz kafanızı kullanın desem hiç çocuğun yok amenna yapmaya gelince insan dikkat eder keyfinizin sonuçlarını biraz düşünün o çocuk belkide olamayacak sebebi ne
02 Yorumla
Soran+1 yılSen bunu bilemezsin dedem 50yken çocuğu olmuş 94unde öldü torununu bile gördü
- +1 yıl
Siz bilirsiniz hanımefendi o zaman sormayın bize bildiğinizi yapın
Gizli Üye(25-29)+1 yılEvet kolay bir şey değil bu yaşta tekrar anne olmak ama o çocuğun bu dünyada rızkı varsa zaten sen engelleyemessin. Aldırmak kesinlikle dinen yasak bir durum. Bekleyip kabul etmekten başka hiçbir yapamazsınız şu an. Bide şöyle düşünün, o bebek tutunmuş oraya. Doğmak için çırpınıyor, bırakın şans verin. Yaşınızda bence tam sınırda, elalem ne der diye düşünmeyib. Elalem ne olsa konuşur
30 YorumlaÇevremde çocuğunu evliyken aldırmak isteyip sonrası çok vicdan azabı duyan insan oldu. İyi düşünmelisin. Bir can sonuçta. Kıyılmaması gerektiğine inananlardanım.
60 Yorumla
Gizli Üye(45 üstü)+1 yıl50 yaş fark olacak neredeyse iki kuşak kadar oldukça riskli bence. Ki Dayımın eşi 41 yaşında anne oldu doğum sonrası bunalıma girdi. Çünkü en küçük evladı ile nerdeyse 20 yaş fark vardı. Eskilerin tabiriyle tekne kazıntısı deniyor ama inan gerçekte pek de öyle sevimli bir durum olmadı. Büyümeye çalışan çocuk da ne çocuk gibi davranabiliyor ne de birey. Küçük bir kadın gibi konuşuyor etrafında hep yetişkin olduğu için. Karar sizin.
21 Yorumla1 Sonuçta yaşın olsada çok yaşlı sayılmazssın
2 sonuçta evlisin gayri bir durum yok
3 sonuçta durumunuzda var bakabilirsin
4 sonuçta dinimizde de aldırmak çok günah katillik yani hem ne güzel kocan da istiyormuş mutlu olurmuş ne güzel
5 bu sana allahın bir lutfü çocuk bereketiyle gelir inan bunu sana Allah verdi denemek için biraz zor da olsa sana bir sınav bu bence iyi değerlendir git kocana müjdeyi ver güzel güzel doğur bak Allah şimdiden analı babalı büyütsün10 Yorumla
+1 yılNe milleti ya millet sensin herkes her şeyi kabul etmek zorunda yok öyle kültür neyin artık ben millet neyin tanımıyorum. Sen ister doğur ister doğurma kral sensin hadi😊kuzu kuzu kabullenecekler
10 Yorumla
Gizli Üye(30-35)+1 yılBunun için kötü düşünen olursa onun insanlığından ve cahilliğinden şüphe etmek gerekir. "48 yaşından sonra" ne demek ayrıca? İnsanlar toplumun yarattığı kalıplara göre mi yaşamak zorundalar?
Bu çocuğu eşiniz istiyor diye doğurmak da kendinize saygısızlık olur. Öncelikle haberi eşinizle paylaşın. Sonra neden istemediğinizi açıklayın. Size saygı duyar diye düşünüyorum eğer sağlıklı bir bireyse.10 Yorumla
+1 yılBen olsam doğururum. Ekonomik durumumda iyi. Bütün metobolizmam yenilenir. Genç kalırsın. Üretken olursun. Sağlıklı olursun. Menopoza girip ne 💩 yicen? İçten içe yaşlanıp çürüyeceksin. 1 an olsun düşünmezdim.
20 Yorumla
Gizli Üye(30-35)+1 yılBu devirde kimse milleti kaale almıyor bence.. ve sizinde milleti bahane etmeniz tamamen saçma. Bence siz istemiyorsunuz bebek doğurmak ama suçu millet istemeze atiyorsunuz. Bakacak ve sevecek olsaniz eminim doğururdunuz. Oyuzden bosuna millet ne der demeyin, ben yaslandim bakamam diyin
00 Yorumla
+1 yılKimseyi ilgilendirmez. Hayat sizin hayatınız. Allah verdiyse vardır bir sebebi. Ben olsam kıyamazdım.
50 Yorumla
+1 yılZaten iki tane çocuğunuz varmış hiç olmasa doğurun tabiki. Günah kısmı size kalmışta çocuk bakımı o kadar zor ki zaten sizde biliyorsunuz bir daha baştan başlamak ister misiniz uykusuz geceler ağlama krizleri bunları bir düşünün rahatınızı bozmayın derim
40 Yorumla- Çocuk & Ebeveyn konusunda 745 cevap paylaştı.
+1 yılDoğurmalısın. Yiyecek rızkı varmış gelmiş. Evlada kıyılır mı? Evlilik birliği içinde doğan ocuk için kim ne desin? Neden kötü konuşsun? Hey maşallah derler 😁🧿
30 Yorumla hiç bir akıl hiç bir mantık Allahın verdiği canı almayı açıklayamaz şu an 2 tane evladın var Allah uzun ömürlü etsin tırnağı kırılsa senin yüreğin sızlar peki karnında kalbi atan o evladı nasıl öldürmeyi düşünüyorsun Allah katında günahından söz etmedim bile
00 YorumlaSakinleş, otur iyice düşün. Bu düşündüğün şeyler ne kadar doğru diye. ona göre ver kararını. Sakin ol önce. Millet laf eder diye çocuk aldırma bahanesi olmaz ;))🤜🤛
30 Yorumla
+1 yılHayır değil çünkü kadın anatomisi belli yaşlarda doğuma müsaade olabiliyor. 35 yaş üstü doğumlar bedeni yorar ve çökmesine sebep olur. Sağlıklı değil ama çocuk sahibi olmak istiyorsanız da kimse bir şey diyemez beden sizin bedeniniz.
10 Yorumla- Devamını Gör (274)
Devamını Gör(319)
Bahsedildiğin paylaşımlar "Daha Fazla" altında
Ana Sayfa > Çocuk & Ebeveyn > Sorular > 48 yaşındayım, hamileyim. Bu yaştan sonra çocuk doğurmam mantıklı mı?
"{0}" için yorum yaz
En İyi Cevap(eic) Oranı
Detaylı bilgi
Detaylı bilgi
Bu paylaşımı beğenmene sevindik!
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer 