Noel’i kutlamak günah mı? Noel ve Yılbaşı aynı şey mi? Yılbaşını kutlamak günah mı?

Noel ve Yılbaşı aynı şey olmadığı gibi, önemli olan kutlamak değil, nasıl kutladığındır. Noel nedir? Noel, 25 Aralık’ta kutlanan İsa (as) Peygamber’in doğum günüdür. Allah-u Teala tüm peygamberleri saymamızı ve sevmemizi emretmedi mi? O halde Noel’i kutlamak nasıl günah olabilir? Müminler kuran okuyup dua ederek Noel’i kutlayabilir mi? Bence evet. Aynı şey yılbaşı için de geçerlidir ki yılbaşı dini bayram değildir. Fakat yeni yılın güzel geçmesi için insanlar dua edip, Allah’tan yeni yıl için bolluk bereket, huzur, mutluluk ve sağlık için dua edebilir. Aile ve arkadaşları ile bir araya gelip, güzel vakit geçirebilirler. Başka din mensublarına benzemeye gerek yok, içki içerek kutlanmamalı, fark budur. Yani neyi kutladığımız değil, nasıl ve hangi niyetle kutladığımız önemli ^-^

Güncellemeler
5 ay
SS 🥳😇🙏✨🔛
Noel’i kutlamak günah mı? Noel ve Yılbaşı aynı şey mi? Yılbaşını kutlamak günah mı?
Cevapla