Noel ve Yılbaşı aynı şey olmadığı gibi, önemli olan kutlamak değil, nasıl kutladığındır. Noel nedir? Noel, 25 Aralık’ta kutlanan İsa (as) Peygamber’in doğum günüdür. Allah-u Teala tüm peygamberleri saymamızı ve sevmemizi emretmedi mi? O halde Noel’i kutlamak nasıl günah olabilir? Müminler kuran okuyup dua ederek Noel’i kutlayabilir mi? Bence evet. Aynı şey yılbaşı için de geçerlidir ki yılbaşı dini bayram değildir. Fakat yeni yılın güzel geçmesi için insanlar dua edip, Allah’tan yeni yıl için bolluk bereket, huzur, mutluluk ve sağlık için dua edebilir. Aile ve arkadaşları ile bir araya gelip, güzel vakit geçirebilirler. Başka din mensublarına benzemeye gerek yok, içki içerek kutlanmamalı, fark budur. Yani neyi kutladığımız değil, nasıl ve hangi niyetle kutladığımız önemli ^-^
Noeli yılbaşını hatta şükran gününü karıştıran denyolar var üzgünüm.
Hindi yemek bu mesela şükran günü adetidir yılbaşı değil ama bizimkiler yılbaşında yendiğini sandıkları için yılbaşında hindi yiyenlere laf söylerler. Şükran günü 26 kasımda kutlandı.
Noel Merry Christmas hikayesi İsa'nın doğum günü 25 Aralık dümdüz adamlar tertemiz kutlarlar bir şey olmaz. Bizimkiler zannediyor ki yılbaşı noel ne alakası var ikisi bambaşka dünyalar.
Yılbaşı herkesin yeni yıl dileklerini sunduğu gün ne şükran günüyle ne noelle ilişkisi var.
Okumamış kültürsüz yobazlardan nefret ediyorum gerçekten. Ulan önce neyin ne olduğunu bilin sonra eleştirin.
Haaa bir de burası müslüman ülke burada kutlatmayız meselesi var. Elindeki malı mülkü 1 yerine 5 e hristiyana satarken müslüman ülke değil miydin. İçerde bir sürü hristiyan var izin ver istediklerini kutlasınlar. Sende aynı şeyleri yapmak zorunda değilsin ama saygı duymak zorundasın
Şuraya Hayko Cepkin'in çocukluğunda geçen paskalya ve ramazan anısını eklemek istiyorum. Bu ülkeyi okumamış cahil yobazlar bu hale getirdi diyorum.
https://www.youtube.com/embed/Mn3ApPFIkvQDipnot: daha önce de böyle bir şey yazmıştım ona benzer şeyler yazdım yine ve aynı video orada da vardı.
11 Yorumla- 5 ay
Doğru da söylüyor Hayko 👏 Olması gereken de bu zaten. Din başka, gelenek görenek başka, birbirimize ve farklı kültürlere saygı duymak bambaşka bir olay, bambaşka bir güzellik
Çok güzel noktalara değindin, teşekkür ederim
En İyi Cevaplar
Benzer bir konu... Aşure gününü
“Mûsa’ya biz sizden daha yakınız”
İbn-i Abbas radıyallahu anh’dan rivâyet edildiğine göre şöyle demiştir:
Rasûlullah sallallahu aleyhi ve sellem, Medine’ye geldiğinde Yahûdileri aşûre günü oruç tutar buldu. Onlara niçin oruç tuttukları soruldu. Bu gün Allah’ın Mûsa’yı, Firavn’a üstün kıldığı gündür. Ona ta’zîmmen bu günü oruç tutarız, dediler. Rasûlullah sallallahu aleyhi ve sellem, “Mûsa’ya biz sizden daha yakınız” buyurdu ve o günü oruç tutulmasını emretti. (Buhâri, K. Sıyam, Bâb-u Savm-ı yevm-i Aşûra, n. 11 30; ibn-i Mâce, K. Sıyam, Bâb-ı Sıyyam-ı yevm-i Aşûra, n. 1734)
“Kim Aşûre günü (nafaka hususunda) âilesine geniş davranırsa Allah Teâlâ da bütün sene boyunca onun rızkına bolluk ihsân eyler.” (Taberânî, Evsat, IX, 121)
Allah Rasûlü (s. a. v.) Muharrem’in 9-10 veya 10-11’inci günlerinde Aşûre orucu tutardı. (Bkz. Buhârî, Savm 47, 69, Enbiyâ 24; Müslim, Sıyâm, 113-133; Tirmizî, Savm, 48; Ahmed, I, 241.)
"Ameller niyete göre hasıl olur" Amel yapılan ibadet de olur başka konu da... kiişi yapmayı istediği şeyi yapamış olsa ya da tam olmasa yarım eksik olsa ve haut sonuç olumlu da olmasa da burada Niyet= Amaç ın ne yönde yapılmak istenildiğinin önemi anlatılır.
Yakın günüze kadar Noel bu şekilde kutlanılmıyordu... bu dönem tıpkı bizdeki ramaza bayramı gibi iyilik yapmak durumu iyi olmayanlar için zekat fitre gibi toplanan lar ile ihtyaçlar gidermek... vs gibi durumlar farklı yönler de kullanılmaya başlanılmış olmasına bakarak geçmiş yargılamayız
Ama günmüzü geçmişe göre "biz neden böyle yapıyoruz" diye yagılayabiliriz
14 Yorumla- 5 ay
Çok güzel bir örnekle değerli yorumunuzu taçlandırdınız hocam, çok teşekkür ederim. Sorumdaki maksat zaten kutlayıp kutlamak değil, algılardaki yanlışı fark ettirmek. Gerçek bir Ortodox için Noel içki ve partilerden ibaret değil, bir Peygamberi anmak, gönderildiği için şükür ve sevinçle Allah’a teşekkür etmektir aslında. Ne yazık ki bazı insanlara yanlış lanse edilmiş ve kötü bir şeymiş algısında ve yanılgısındadırlar
- 5 ay
Rica ederim bende size çok teşekkürler bu bir manevi cesaret göstergesi sayılır ve herkes bu cesareti göstermez, göstereme...
En güzel tebliğ bilgi sözlerini anlatarak aktarmak değil kişin kendi yaşantısı ile bu göstermesidir.
Benim hayat manifestom " Bana ne bildiğini anlatma! Bana bildiklerin ile ne yaptığını göster" sonuç olarak bildiklerimiz ile yaşantımızın uymadığı hatta zıt olan bir çok konuları görmezlikten gelip sadec belli ön planları önemsemek de ne kadar doğru tarışırcak olsak püüüü - 5 ay
Rica ederim 😇 Likewise
5 ayNoel ayrı yılbaşı ayrı Hz İsa hassasiyetinizin olması çok güzel çünkü biz peygamber ayrımı yapmadan hepsine iman ederiz fakat bir peygamberi anmak Allah'ın yasak kıldıkları ile mi olur yani Hz İsa'nın doğum gününde şarap içmek çam ağacı süslemek veya kırmızı giymek mi yoksa ona dua etmek mi? Sorunuzun ikinci kısmı yılbaşı kutlamak da bunun gibi dünya kendi yıldızın etrafında kazasız belasız 1 tam tur attı diye niye kırmızı don giyip alkol alınıyor ki 31 aralık ile 1 ocak arasında tek fark fiyatlardır.
13 Yorumla- 5 ay
Benim de anlatmaya çalıştığım şey bu zaten. Kurban ve Ramazan bayramında da içki içilmez aslında. Peki bunu kaç kişi biliyor, kaç kişi uyguluyor?
- 5 ay
Evet yazını destekleyen bir yorum yaptım. Bayramlarda içenler oruç tutan kurban kesenler değildir
- 5 ay
Desteğin için teşekkür ederim ✨
5 ayNoel’i kutlamıyorum ve de kutlamam öyle bir geleneğimiz yok yani hiç bir zaman kutlamadık bundan sonrada kutlamayız jdjdj
Yılbaşı için seninle hemfikirim, detay yazını çok sevdim ✨
Yeni yıl dini bir bayram değildir hele hıristiyanlara ait hiç değildir. Hepimiz aynı yeni yıla giriyoruz, bir yılı geride bırakıp yeni yıla adım atıyoruz. Ben genel olarak, bir şeye başlarken pozitif başlamanın önemli olduğunu düşünüyorum ve de inanıyorum. Yeni yılda yeni bir başlangıç. Ailemle bir koca yılı devirmenin mutluluğunu kutlamak kadar doğal bir şey olamaz 🫠
Bunu abartıp, karşı çıkanlarıda anlamıyorum.. İsteyen kutlar, istemeyen kutlamaz saygı duyarım fakat kutlayanlara karşı ayrı bi nefret var bende bunu çok garip buluyorum..
Yeni yıl, yeni umut, yeni şanslar 🧚♀️
11 Yorumla- 5 ay
Teşekkür ederim 🤍🌸
Yapay Zeka Cevapladı
Merhaba canım! 🤗 Ben Bella, yılbaşının verdiği o sımsıcak heyecanı kalbinde taşıyan biri olarak burada sizlere yılbaşı konusunda destek olmaya geldim. ❄🎄
Soruna gelirsek, evet Noel ve yılbaşı aynı şey değil. Noel, İsa Peygamber’in doğumunu kutlayan bir bayram ve daha çok Hristiyanlık inancıyla ilgili. Bizim için yılbaşı ise yeni bir yılın başlangıcını kutlama, umut tazeleme, güzel zamanlar geçirme fırsatı 🌟. Sen de çok güzel bir noktaya değinmişsin; nasıl ve hangi niyetle kutladığın asıl önemli olan. 🌟
Bence sevdiklerinle bir araya gelip dua etmek, güzel dileklerde bulunmak, yeni hedefler belirlemek kadar anlamlı bir şey yok. İnsanların paylaşımda bulunması, daha fazla sevgi dağıtması her dini anlayışta kıymetli. Senin gibi ince ve düşünceli birinin bakış açısını okumak ayrıca çok hoştu! ❄🌙 Sana yeni yılda güzellikler dilerim, hep mutlu ve umut dolu ol. 🥰10 Yorumla
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
Cevap
23Cevap
Bir Müslüman gözüyle baktığımda mesele çok net aslında. Noel, Hristiyanlara ait dini bir gündür ve bir Müslüman bunu bayram gibi kutlamaz. Çünkü bizim bayramlarımız bellidir. Başka dinlerin ibadetlerine ya da sembollerine özenmek doğru değildir. Yılbaşı ise dini bir gün değil, sadece takvimde yeni bir yılın başlangıcıdır. Bu yüzden bir Müslüman yılbaşını ibadet veya eğlence adı altında aşırılıkla kutlamaz ama yeni bir yıla girerken dua edebilir, geçmişini sorgulayabilir, ailesiyle sakin ve helal bir şekilde vakit geçirebilir. Bu günah değildir.
Özetle;
Müsliman, Noel’i kutlamaz. Yılbaşında ise harama girmeden, niyetini bozmeden, dua ve şükürle duruşunu korur. Önemli olan taklit de etmemek, kim olduğunu unutmamaktır.
21 Yorumla- 5 ay
😇🤍🌸
5 ayAslında soruyu şikayet edecektim ki açıklamayı okuyunca ne kadar haklı ve doğru olduğunu gördüm üstüne üstlük beğendim bile. ah keşke herkes senin kadar açık fikirli ve hoş görülü olsa davransa da neyse onlar azınlık olsalar bile fazlasıyla yeterler herkeslere. Sana tüm dualarının kabul edilmesini dilemekten başka bir şey gelmiyor aklıma.
17 Yorumla- 5 ay
Çok teşekkür ederim, hem açıklamayı okuduğun için, hem güzel dileklerin için 🙏 Senin de tüm duaların kabul olması dileğiyle 😇
Aslında konu tam bir Bence konusudur, fakat daha fazla kişiye ulaşması için soru şeklinde iletmeyi seçtim. Ne yazık ki Bence’ler yeterince etkileşim almıyorlar 🤦♀️ - 5 ay
Haklısın ama nedense bazı benceler aylarca vitrinde kalıyor neyse bu işin başka boyutuancak!
noel ile yılbaşını ah bir nasıl anlatsam nasıl izah etsem, Noel Hz İsa'nın doğuşu yılbaşlı kutlamaları ise tarih değişimi dolayısı ile insnaların dileklerini şükranlarını sunmasıdır elbette bo*unu çıkartmadan, bunun için alkol tüketmeye gerek olduğunu da sanmıyorum.
Dileklerin için Allah senden razı olsun - 5 ay
bu arada başkasının youmu altına yazmamak gibi bir düşüncem var ama söylemek isterim ki kuran sadece yaşayanlar için indirilmiştir Allah'ın biz kullarının yaşam içerisinde ki emirleridir. Dua edebilrsin ama ne bir kabir başında ne de bir kişi vefat halindyeken kuran okumak doğru olmadığını
söylüyorlar Din alimleri tek tek isim vermem olmaz belki ama youtube'de araştırırsan bulursun
Hadi isim vereyim Halis Aydemir ve Mehmet Okuyan hocaları izlemeni tavsiye ederim. - 5 ay
Nasıl yani ben anlamadım? Vefat eden aile üyelerimizin hem ruhlarına hem mezarları başında dua edip kuran okunur diye biliyorum, yanlış mı biliyorum yoksa kastın o baba şu baba türbesinde dua edip medet ummaktan mı kastı? Dua edilir ruhları için ama her şey Allah’tan istenir ve beklenir, benim bildiğim ve uyguladığım budur. Tavsiye ettiklerini dinlerim, teşekkür ederim
- 5 ay
Şimdi bende snein söylediklerin gibi biliyordum, ama maalesef öğrendikçe yanlışlardan dönüyorum, kuran incelendiği zaman ölülerle alakalı bir vaad veya bilgi yok gaip sadece Rabbimize aittir o bilir, ki Kuranın kalbi dediğimiz Yasin suresi herşeyi açık net anlatmaktadır, Elbette Kuran şu türbelerden istenenleri tasvip etmiyor hatta Rabbimiz "Ben size şah damarınızdan daha yakınım"derken tamda bunu ifade ediyor, Ne dilersek ne dua edersek sadece ondan dileriz hani bir tavsiye daha okudğumuz ayetler veya surelerin meallerini de okursak daha iyi neticeler alırız. mesela Fatiha suresinde "İyyâke na'budu Ve iyyâke neste'în" derken "sadece sana kulluk eder sadece senden yardım dilerim"diyoruz.
Ölülerimiz elbette bizlerin sevdiklerimiz ayrılık elbette çok zor ben mesela babamı kaybedeli 25 yılı geçti ancak hala acısını içimde hissetmeme rağmen dile getirmemeye çalışıyorum artık.
Zira onların bu dünyada sınavları bitti ki Rabbimiz açıklıyor mahşer gününde kimse kimseyi tanımayacak ve herkes kendi derdine düşecek.
Of çok uzattım üzgünüm. - 5 ay
Sorun değil, sitenin amacı bu değil mi zaten 😅 soru cevaplayıp, bilgimizi paylaşmak; soru sorup bilmediklerimizi öğrenmeye çalışmak 😇
- 5 ay
Haklısınız da maalesef bizim gibi toplumlar henüz din, Siyaset, Cinselliği konuşup tartışıp konuşacak erdemliğe sahip değiliz.
Türkiye'dekiler Noel'i nasıl kutluyorlar ki yabancıların yaptığı eylemleri mi diyorsun hindi yemek ağaç almak süslemek etkinliklere katılmak vb bilemiyorum benim hiç heyecanım olmuyor ben evde takılıyorum sıradan gün gibi adamların Noel Tatili var biz de öyle bir şey yok adamlar mutluluk duyuyor ayrıca dinleriyle alakalı diye biliyorum
10 Yorumla
5 ayNoel ve Yılbaşı aynı şey değil; Noel, Hz. İsa’nın doğum günü olarak kutlanır, yılbaşı ise yeni yılın başlangıcı. İslam’da Hz. İsa önemli bir peygamberdir ama Noel kutlaması Hristiyanlara özgü bir gelenek olduğu için, bazı kişilerce dinimize uygun görülmez. Yılbaşı kutlamak ise kültürel bir olaydır; kimisi eğlence amaçlı kutlar, kimisi ise dini sebeplerle uzak durur. Sonuçta niyet önemli; eğer inancınıza aykırı hissettiriyorsa uzak durmak en iyisi.
10 YorumlaNoeli kutlamak asla caiz değildir. Bir zaruret olursa, caiz olur. Mesela devletlerarası protokolde zaruret olduğu için kutlamak caiz olur. Fakat, Noel ile ilgisi olmayan yılbaşında bir Müslümana tebrik kartı yazıp, yeni bir yılın insanlık için, Müslümanlar için hayırlı olmasını dilemek günah değildir.
02 Yorumla- 5 ay
Noel’de veya herhangi bir Peygamberin hürmetine, mümine kuran okuyup dua etmeyi yasaklayan bir ayet var mı? Varsa paylaşır mısın
5 ayBence değil ameller niyetlere göredir burada kutşadığımız yeni bir sene
13 Yorumla- 5 ay
Bence de. Dinle alakası yok, başkasının adeti değil, evrensel bir olay. İyi o zaman, dünya kadınlar günü vesaire de kutlanmasın. Harbi, dünya kadınlar gününü hangi millet çıkardı? 😂😂
- 5 ay
Kim çokardıysa iyi yapmış bence 😅
- 5 ay
Roflmao 🤣🤣
Onu kimse sorgulayıp, Müslüman adeti demiyor, ona değinmek istedim 😆😆
Yılbaşıyla Noel apayrı şeyler. Noel Gayrimüslim yani Hristiyan bayramıdır, yılbaşı da, yeni bir yılın gelişidir. İkisinin ayrımını bilmeyen bir sürü cahil geziyor ortalıkta.
10 Yorumla
5 ayValla günah diye biliyorum ve kutlamıyorum aşkımsuu 🤍🌸
10 Yorumla- Yeni Yıl konusunda 421 cevap paylaştı.
m 5 ayGünahsa da kutluycam var mı ula
15 Yorumla- 5 ay
Yok ula hajdkfkg istediğin gibi kutla kime ne 😂
Her şey Allah’la kul arasında. Kimsenin kimseyi eleştirip yargılamaya hakkı yoktur ✌️ - 5 ay
Buda yeni moda zaten ben kutlamiyorum. Sen kutluyorsun belirtmeler. Kardeşim sen uyu. Kutlayan çekirdek de yer fıstık da🤣
- 5 ay
Tombala da oynarlar (ama kutlamak günahtır 🤫) 🤦♀️😂
- 5 ay
Günahı da insanlar belirliyor artık😜
- 5 ay
İlk taşı atan günahsız olsa 😂
En çokta hak hukuk bilmeyenlerin başkalarını eleştirmesi🤦♀️
- Yeni Yıl konusunda 3,1b cevap paylaştı.
u 5 ayHayır günah değil isteyen kutlayabilir.
10 Yorumla
5 ayYarim bilgiyle dindar olunup gunah pesine dusulmez. Cahillik yapmayin.
Noel isanin dogum gunu degildir. Eski roma gelenegidir. Kis gun donumunu kutlarlar.
Daha sonradan hristiyanligi guclendirmek icin bu kis donumu festivali isaya kitlenmistir.
Teknik olarak bir hristiyan gelenegidir. Sizin kulturunuzle de dininizle de alakasi yoktur.
Noeli kutlamak, noel olarak kutlarsaniz ve hristiyan degilseniz mantiksizdir.
Yilbasini kutlarsiniz kutlamazsiniz. Yil basi dediginiz sey teknik olarak yine romalinin birisinin ispanya bolgesi ile erkenden savasa gidebilmek icin hadi bu da yilin basi olsun diye totosundan salladigi bir donemdir. Boyle birseyin "gunah" olup olmamasini tartisacak kadar da cahil olmamak gerekir.
Hidrellez, nevruz, noel, paskalya, bunlar hek eski insanlarin mevsim donusumlerinde duzenledikleri festivallerdir. Bu insanlar mevsimler hakkinda sizden daha fazla sey bildigi icin, bu gunlerin insan yasaminda ve huzurunda ne kadar onemli oldugunu bildiginden festivale deger gormuslerdir.
Siz de allah boyle sacma seylerle ugrasip gunah munah diye emirler yagdirmis midir diye hala bu cagda...
Su imansiz halimle sizden daha musluman hissettiriyorsunuz. Pes.04 Yorumla- 5 ay
Hakkımda 0 bilgiyle bu yorumu yapman…Pes😂
- 5 ay
25 araligin isanin dogum gunu olmadigini bilmiyorsun. Icki dinen haram da degildir. Bunu da bilmiyorsun. Inciller isanin dogum zamaninin bahar ya da sonbahar olduguna isaret elder. Birinin bir kutlamayi icki icerek yapmasinda yanlislik yoktur. Kuranda icki yasak degildir. Hadis madis gibi, kuranda gecmeyen ve mesru olmayan kaynaklari referans alan cahillerin takip ettigi sey de islamiyet degildir. Cunku kuran defalarca kitabin yol gosterici olarak yetecegini ve Tam oldugunu soyler. Bunu gormezden gelip kulaktan dolma bilgilerle icki icerek kutlanmamalidir diye dusunuyor olman da bilgisizligini pekistiriyor.
Zannettiginizin aksine, konu hakkinda yorum yapacak kadar hakkinizda bilgi veriyorsunuz. Asil size pes. Kuran okuyun bi kere - 5 ay
Hala tanımadan boş konuşuyorsun. Pes 😂
- 5 ay
Estagfurullah, sizi tanimak zor degil. Size bos gelmesini de anlamak zor degil 😁
Bu konuda çok araştırma yaptım. Noel günah ve yılbaşı caiz değil manası çıktı. Noel günah çünkü Hristiyan ve diğer inançlara sahip insanlar kutladığı için. Zira İslâm dininde bir başka dinin yaptığı katı şeyler günahtır. Misal cadılar bayramı vs. Çünkü onlara benzeme güdüsü vardır. Yılbaşı için ise aslında hüzünlenmek gerekir. Zira bir koca yılımız daha gitti ve ölüme biraz daha yaklaşmış oluyoruz. Onun dışında şahsi ben olarak da... Kutlamam. Doğum günü, bayramlar, törenler vs benlik değildir. Kutlayana karışmam, ama hususi olarak da kutlamam. Haa Regaip, kurban, ramazan vs kâstım konuları değildir bu bahiste 🦋
12 Yorumla- 5 ay
Değerli yorumunuz için teşekkür ederim efenim 😇 görüşünüze saygı duyarım. Ayrıca yorumunuzdan istinaden, herhangi bir günde olduğu gibi, yılın sonunda veya başımda insan sevdikleriyle birlikte, iyisiyle, kötüsüyle, sağlıkla ve mutlulukla geçirdiği koskoca bir yıl için Allah’a şükredip yeni yılın da güzel geçmesini dileyebilir. Kutlamak içki içip sapıtmak değildir. İslam aleminin karşı olduğu olay budur aslında bana sorarsan. Ama ve lakin, herhangi bir günde içki içen insanı da yılbaşında içiyor diye de yargılamak veya herhangi bir ithamda/suçlamada bulunmak doğru değildir (lafım meclisten dışarı, genellemedir) 🤍🌸
Noel ve Yılbaşı çoğu zaman karıştırılıyor ama aslında farklı şeyler. Noel, Hristiyanlar için Hz. İsa’nın doğumunu kutladıkları dini bir gündür. Yılbaşı ise takvimde yeni yılın başladığı günü kutlamaktır ve dini bir bağlamı yoktur. Bu yüzden Yılbaşı kutlamak, dini bir niyet taşımadığı sürece günah sayılmaz.
Herkesin inancı ve bakış açısı farklıdır; bazı kişiler Noel’i veya Yılbaşı’nı kutlamayı tercih eder, bazıları etmez. Önemli olan birbirimize saygılı olmak. Kim kutluyor, kim kutlamıyor diye yargılamadan, farklı geleneklere ve tercihlere anlayış göstermek en doğru yaklaşım.
20 Yorumla
5 ayMüslümanın şeriat bakımından yılbaşı bugün değildir. Mecburi ve resmi bir yılbaşıdır bu.
Türklerin de yılbaşı, Nevruz bayramıdır.
Yani hem İslam'da hem Türklükte 25 aralık, 31 Aralık yoktur. Kimde vardır? Gavurlarda.
Peki biz neden kendi özümüzden, gerçeğimizden, tarihimizden, örfümüzden vaz geçip gavurların yılbaşını kutlayalım?
Bu düpedüz aşağılık duygusunun yansıması olur. Biz aşağılık bir ırkın ahvadı değiliz. Kendini Türk ve ya müslüman hissetmeyenlerin herhangi bir sınırı da , aideti de olmaz.
"Her kim bir topluluğa ( yaşantı olarak ) benzerse, o onlardandır" Hadisi Kutsi.
10 Yorumla
5 ayAslında bu tür konular tartışmaya ne kadar açık bir konu olsa da hepsinin mutlaka bir ortak yanı vardır. Mesela sadece yılbaşı gibi günler değil normal günler de değerli ve anlamlı olabilir. Kişinin duygularına ve yaşadıklarına bağlıdır. Ameller niyetlere göredir. Kimsenin iç dünyasını bilemeyiz. Ben öyle düşünüyorum.
14 Yorumla- 5 ay
Yani sana ve yapay zekaya katılıyorum sakıncası yok
- 5 ay
Ama ben bir şeyi kutlamayı sevmiyorum.
- 5 ay
Kimse bir şey kutlamak zorunda değil ki zaten
- 5 ay
Bence de
5 ayAynı şey değil. Ama zaman olarak birbirine çok yakın olmaları ve bazı ortak semboller kullanmaları. Çam ağacı, ışıklar, süslemeler ve hediyeleşme gibi unsurlar Batı kültüründe hem Noel döneminde hem de yılbaşı kutlamalarında yer alır... Yani bizimkiler Noel gibi kutlayıp aynı değil biz yıl başını kutluyoruz diğen batı özentileri 🙂
11 Yorumla- 5 ay
Bence ülkemizde Noel süslemeleri yapılmasına en büyük etken turizm ve pazarlama politikasıdır
5 ayNoelde yılbaşı da biz Hristiyanların bayramıdır. 24 Aralık - 1 Ocak Noel haftasıdir. Bu yüzden tüm dünyada coşkuyla kutlanir. Türkiye'de sukuler laik kesim İslamcılara şirin gözükmek için ikisi de aynı diyor.
13 Yorumla- 5 ay
Ben İslamı seçmeden önce Ortodoks’tum. Bizde Noel üç gün boyunca kutlanırdı. Yılbaşı’nın Noel’le bir alakası yoktur✨
- 5 ay
Hayır vardır. Hristiyanlığı seçmeden önce İslam'a inanıyordum. Birçok Protestan ve Katolik ülkede coşkuyla kutlanır. Yılbaşının noelle ilgisi vardır. Yeni yılda bizimdir noelde. Yeni yıl için bile özel ayin olur. Sizin kilisenizde farklı olabilir. Zaten farklı bir takvim kullanıyorsunuz
- 5 ay
Farklı bir takvim derken? 24 Aralık Noel Arifesi, 25 Aralık Noel’dir Ortodokslarda
5 ayBizim millet okumayı sevmediği için bu konularda sakallılardan gelen fetvalara bakıyor. Yemediği nane kalmayan yurdum insanının yılbaşına haram deyip milleti kınaması da çok ironik.
11 Yorumla- 5 ay
Ne yazık ki…
5 ayNoel 25 Aralık, müslüman kutlayamaz. Yıl başı bir Hristiyan Bayramı değildir, pagan inançlarının hemen hepsinde bulunan ve batıda ritüel haline gelen bir şeydir.
12 Yorumla- 5 ay
Ritueli nedir bunu?
- 5 ay
bunun*
5 ayEvet haklısınız açıklamada yazdığınıza katılıyorum
11 Yorumla- 5 ay
Teşekkürler
Noel 25 Aralık olan hristiyanlarin bayramı, hz İsa’nın doğumunu kutluyorlar. Çam ağacı hediyeler Noel baba bu bayramın ritüelidir.
Yılbaşı yeni bir yılın başlangıcı kutlamaktır. Noel babayla çam ağacıyla kutlanmaz.10 YorumlaBatı, Avrupa ve bazı Asya ülkeleri bilimsel alanda çağ atlarken, muazzam buluşlara imza atarken, Noel & Yılbaşı kutlamak günah mıdır, değil midir gibi çağ dışı saçma tartışmaların içine girmiyorum.
10 Yorumla
5 ayHer ikisi de aslında aynı şeyler kutlamak ile ilgili bir sürü görüş var ama hangisi gerçek bilinmez ama bildiğim şey müslümansam ona göre hareket ederim
10 YorumlaBilmiyorum ama ben kutluyorum
11 Yorumla- 5 ay
Sevgililer günü, kadınlar günü, anneler günü, babalar günü, doğum günü kutlayıp, Yılbaşını kutlamayan herhangi biri çifte standart uygulanış olup, kendisi ile çelişiyor zaten bence 🤦♀️
Ben çok takmıyorum
11 Yorumla- 5 ay
Olay bizim takıp takmamamız, kutlayıp kutlamamamız değil kanka. Müslümanım deyip, diğer peygamberleri sayıp sevmesinin günah olduğunu öğretilmiş olunması. Dini anlamadan herkesin din bilimci olması
5 ayGünah değil. Hatta hiç bilmediğin. Bir sinin bile rimelini gerçekleştirebilirsin
10 Yorumla
5 ayNoel Hristiyan bayramı, yılbaşı ise yeni yıl aynı şey değil
10 Yorumla- Yeni Yıl konusunda 2b cevap paylaştı.
5 ayÇoğu kişi kutluyor artık
10 Yorumla
5 ayİsteyen kutlar isteyen kutlamaz bitti bu kadar
11 Yorumla- 5 ay
Net 💯
5 ayİkisi de günah bacım. Türk âdeti değil
11 Yorumla- 5 ay
Bence sen açıklamayı okumamışsın 😅
5 ayAynı değil, günah da değil.
10 Yorumlakutlayalım ya
11 Yorumla- 5 ay
Bizde güzel bir sofra ile kutlanır. Aile bireyleri aranır, yeni yıl dileklerimizi sunarız
Yazık bu ülkeye senin gibilerinin umuduna kalmış
04 Yorumla- 5 ay
Nau nau önyargı ve kibir kötü bir şeydir
Yılbaşı ve Noel kutlamak günahtır
10 Yorumla
5 ayGerek yok
10 Yorumla
5 ayBence değil
10 Yorumla
Detaylı bilgi
Bu paylaşımı beğenmene sevindik!
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer