Değişik pişirme yöntemleri var kimileri fırında kimileri haşlayarak pişiriyor. Kimileri ise tencereye yağ koyup üstüne sulu salça sosu ekleyip pişiriyor onu denedim gayet güzeldi :D
Ben normal dolmayı da fırında yapıyorum çok daha lezzetli oluyor denemelisin. Sadece üzeri kurumasın pişerken ona dikkat:) Bir de kıymalı ya da kıymasız yapılsın, içine sumak ekliyorum. Biraz da acı biber 😍
Biberleri tencereye diziyorum sonra yağını koyuyorum yüksek ateşde biraz altını kızartıyorum üstüne azcık şeker ve tuz atıyorum sonra biberlerin yarısına gelecek şekilde az salçalı sos yapıyorum ve yine yüksek ateşte 10 dakika kaynatıyorum tencerenin kapağı yarım açık olacak 10 dakika sonra altını kısıyor tencerenin kapanığını kapatıyorum 15 dakikada daha pişiriyorum ve mis gibi oluyor.
biraz fazla pismis sankii ama yinede lezzteli duruyor.. ben tencerede dik bir sekilde diziyorum üstünede salcali suyu ekliyorum birazda vegeta tm.. kisik ateste pisirdikten sonrada üstüne sosu döküyorum ya sarimsakli yogurt ya da salcali yogurt sos...
Fazla pişmiş sanki. Tencerede pişireceksem dik koyarım salçalı suyuda yarısına kadar doldururum kısık ateşte kendi kendine pişer. Biberlere bıçakla delik açmayı unutmadan tabiki yoksa içi kuru oluyor. Bir tarifte kayınvalidemden bulgar göçmeni eşim. Dolmaları doldurur hatta kırmızı kapya biber kullanılır genel de. Fırın tepsisine dizip biraz salçalı suyla biraz pişirip sonra üstüne kaymak ya da yoğurt sürülür. Imm çok lezzetli oluyor. Görüntüsüde nar gibi kızarmış börek gibi oluyor
En İyi Cevaplar