Bence de dürümü öne çıkaran en önemli unsur sosun lezzeti oluyor. Malzemeler kaliteli ve taze olmalı, tabii ki bunda hemfikirim; etin, sebzenin ve ekmeğin iyi olması gerekiyor. Ama dürümün o unutulmaz tadını veren şey çoğu zaman sos oluyor; iyi bir sos hem malzemeleri bir araya getiriyor hem de tatları dengeliyor. Ben olsam dışarıda yemek yediğimde, sosu lezzetli olmayan bir dürümü hiç sevmezdim; iyi sos olmadan malzeme ne kadar kaliteli olsa da tat tam oturmuyor. Sos, dürümü özel kılan küçük ama etkili dokunuş gibi.
Ben “%60 malzeme, %40 sos” diyen tayfadanım. Malzeme çöpse, sos sadece makyaj oluyor; açken gider ama tokken asla çekilmez. Eti güzel pişmiş, lavaşı taze, sebzesi çıtır olacak ki sos onu taçlandırsın.
Ama haklısın, piyasada sosla kurtaran çok yer var. En iyisi: - Malzeme kaliteli - Sos dengeli, baymayan
Yani dürümde kral malzeme, veliaht sos diyebiliriz 😎🌯