Bonjour! Yani o anki duruma göre bence yapılmalı. Önceden haber verdiği halde, işimiz yoksa ve yemek yapmamışsak veya herhangi bir sebepten dolayı evde yemek yediremiyorsak dışarı götürmek daha iyi. Biz Almanya'dan gelen misafirler için ev yemeği yapıyoruz mesela. Onları götürüp dışarıda kebap filan yedirmek saçma kaçar. Biraz hasret kaldıkları yemekleri yedirmek en iyisi. <3
Yemek hazırlığı, yemek, sonrası çay kahve derken kadınların ömrü mutfakta geçiyor. Oturup iki lafın belini kiramiyorlar. O yüzden git dışarda ye yemeğini, hem başkası hizmet etsin , hem sen yemek yerken bile muhabbetini et. Her zaman hizmetin taşeron olani makbuldur benim gözümde.
Maliyet normalde çok gibi görünür ama geneli gerçekten hesap edersen taşeron hizmet daha ucuza gelir.
İlk karşılama olarak evde olmalı.. Akşam ya da öğlen fark etmeksizin, nezaketen olması gereken de budur.. Çünkü sana gelmiştir.. Evimde ağırlamayacaksam ne anlamı var? Birkaç gün kalacaksa, sonra dışarda da vakit geçirilebilir..
Genelde şehir dışından gelen misafirlere dışarda yemek yedirmek ve şehri gezdirmek daha güzel oluyor. Aynı şehirden ise misafirler, evde yemek yapılması daha mantıklı geldi bana ya da biz öyle yapıyoruz diye böyle düşündüm...
Misafir eve geldiyse ev yemekleri yapılır ve geldiği saate bağlı yani sabah geldiyse kahvaltı hazırlanır kahvaltıdan sonra gezmeye çıkılır öğlen veya akşam yemeği dışarıda yenir vs…