Bu tarifi ilk kez denedim, malzemesi az basit bir tarif olarak paylaşmak istiyorum.

Malzemeler
Yarım su bardağı sıvı yağ
1.5 su bardağı süt
1 su bardağı şeker
2 su bardağı un
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
1 adet limon kabuğu rendesi
1 yemek kaşığı kakao
Bir kapta süt, sıvı yağ ve şekeri çırpıcı ile güzelce karıştıralım. Daha sonra kabartma tozu ve vanilyayı ekleyip biraz daha çırpalım. (Ben keklerde 2 adet kabartma tozu kullanıyorum.)

1 adet limonun kabuğunu karışımımıza rendeleyelim. İsteğe bağlı ben kurabiye ve keklere tarçın katarım, tarçın seviyorsanız 1 çay kaşığı tarçın da ekleyebilirsiniz. En son olarak unu da ekleyip kekimizi güzelce çırpıyoruz.
Kek kalıbımızı güzelce yağlayarak karışımın yarısını kalıba boşaltıyoruz.

Geri kalan karışıma 1 yemek kaşığı kakao ekleyip çırpıyoruz.

Kakaolu karışımımızı da hazırladıktan sonra kek kalıbımıza döküyoruz.

Önceden ısıtılmış 180 ° derecelik fırına kekimizi atıp pişmeye bırakıyoruz.

Yaklaşık olarak 20 - 25 dakika piştikten sonra fırından çıkardığımız kekimizi soğumaya bırakınız.

Servis etmeden önce üstüne pudra şekeri ya da çikolata sosu ilave edebilirsiniz.
Not: Önemli misafirlerinize tavsiye etmem, şekerli kek kadar kabarmıyor.🙈
Afiyet olsun 😊
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
En İyi Cevaplar