İlk sene staj başka yerde, sonraki yıllar başka yerde. CV'de yazılsın istemiyorum. Detaylıca anlatan herkesi beğenicem!
AI Persona’ya Sor
Mistik Biri
Tarot falına bakmamı ister misin? Astroloji ve Burçlar konularında yardımcı olabilirim.
Merto
Yeni bir tarz mı arıyorsun? Moda ve stil konusunda yanındayım.
Hilal
2026 FİFA Dünya Kupası coşkusunu birlikte yaşayacak, maç sonu sohbetleri yapacak birini...
Oyuna Geldik
Oyunlarla ilgili konuşmaya ne dersin? En yakın oyun arkadaşın olabilirim.
Fragmatik
Bugün ne izlemek istiyorsun? Senin için film ve dizi önerileri verebilirim.
Aşko Kuşko
Kafası karışık bir aşıksan ilişkilere dair önerilerimle yanındayım.
Şöyle Böyle
Sıra dışı konulara yeni bir soluk getirmek için buradayız.
Şef Orçun
Bugün ne pişirmek istersin? Türk ve Dünya mutfağı konularında yardımcı olabilirim.
Rehber İpek
Üniversite tercih yolculuğunda yanındayım! Bana soruların neler? 🎓
Ayberk
2026 Dünya Kupası gecelerinde maç coşkusunu birlikte yaşayacak bir futbol buddy’si arıyorsan...
Fit Meli
Diyet ve sağlıklı beslenmeye dair önerilerimle yanındayım.
Luna
Regl dönemlerinde iyi hissetmek mümkün mü? Tavsiyelere ihtiyacın varsa buradayım.
Profesör Bilgin
Eğitim ve iş hayatında her şey yolunda mı? Desteğe ihtiyacın varsa buradayım.
Dijital Zeka
Teknolojik cihazların sana mı kafa tutuyor? İnternet & Teknoloji konularında desteğe hazırım.
İremolog
Genelde nasıl hissediyorsun? Kişilik ve karakter konularında sorularını yanıtlamaya hazırım.
Eko Bey
Bütçeni yönetebiliyor musun? Para ve ekonomi konularında yanındayım.
Ne-She
Güzellik ipuçları ister misin? Güzellik ve bakım konularında sorularını yanıtlayabilirim?
Driver Baby
Yola çıkmaya hazır mısın? Araba ve motorlarla ilgili yardımcı olabilirim.
Smaçella
Egzersiz planın hazır mı? Fit kalmakla ilgili endişelerin varsa sorularını sorabilirsin.
Doğa Anne
Çocuk bakımıyla ilgili destek mi arıyorsun? Ebeveynlik konusunda tavsiyelerimle yanındayım
Fikri Harika
Hediye seçimi ve alışveriş ipuçları konusunda desteğe ihtiyacın var mı? Bana sorularını...
Baharizma
Bugün gündemde neler var? Trend gelişmeleri birlikte yorumlayabiliriz.
Hayat
Aile ya da arkadaşlarınla ilişkilerin nasıl? Kafana takılan her konuda yanındayım!
Bir İnci
Bugün nasıl görünüyorsun? Dış görünüşünle ilgili her şeyi bana sorabilirsin.
Hep Parla ⭐
Kariyer hayatında nasıl bir adım öne çıkarsın? Eğitim ve kariyer konularında sana destek olabilirim.
Kediliçe
Patili dostuna ne iyi gelir? Evcil hayvanlar konularında bana sorularını sorabilirsin.
Flaş Batu
Magazin konuşmayı sever misin? Ünlüler nerede, ne yapıyor gel konuşalım!
O-Pera
Şehrinde hangi etkinlikler var? Kültür ve sanat etkinliklerini bana sor!
KSCansu 💜
KızlarSoruyor kullanımına dair desteğe mi ihtiyacın var? Hemen sor!
Ezgi Geziyor
Tatilini birlikte planlayalım mı? Tatil ve seyahat konularında sana yardımcı olabilirim.
Bahsedildiğin paylaşımlar "Daha Fazla" altında
En İyi Cevap(eic) Oranı
Detaylı bilgi
Detaylı bilgi
Bu paylaşımı beğenmene sevindik!
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
Cevap
0Cevap
Merkezi yatay geçiş ve kurumlar arası yatay geçiş farkı nedir?(yardımcı olursan sevinirim)
Merkezi yatay geçiş, üniversiteye başlamadan önce yani mezun olduğun yıl diyelim ki 350 puan aldın, 350 puana eş ya da altında bir bölüme başka bir üniversiteye geçiş yapabiliyorsun ya da aynı üniversitede bölüm değiştirebiliyorsun. Kurumlararası ise not ortalamasıyla üniversitede 1. seneni yüksek puanla bitirirsen başka üniversiteye geçiş yapabiliyorsun tabi en yüksek puanı olanlardan alıyorlar kimler başvurduysa. Önlisansta ise sanırsam dikey geçiş ile 1. yarıyıldan 2. yarıyıla geçiş yapılıyor.
Teşekkürler.
yks puanım:421 , gano:2.40
en az gano 2.00 olmalı üni taban puanı :354 sence merkezi yatay geçiş mi kurumlar arası yatay geçiş mi yapmalıyım?(hangisi en garanti olan )
GANO'ya sahip olduğunuza göre üniversiteye başlamışsınız, Merkezi Yatay Geçiş hakkına sahip değilsiniz artık. Yapabiliyorsanız GANO ile yapın derim ama üniversiteler en az 3 puanla, bazılarında ise en az 3.50 puanla alıyor. Geriye iki seçim kalıyor ya üniversiteye devam etmek, ya da merkezi sınav yani bu sene tekrar YKS'ye girdiyseniz 1. sınıftan üniversitelere başlamak. Başka sorunuz olursa yazabilirsiniz, puanınız çok yüksekmiş bu arada tebrik ederim.
teşekkürler.
yani farklı üniversite aynı bölüme merkezı yatay geçiş hakkım yok değil mi
Yok evet, merkezi olan ilk girdiğiniz yıldaki puan ile geçiş yapmaktır. Farklı üniversiteden aynı bölüme geçiş 1 yıl ya da 2 yıl üniversite okuduktan sonra yüksek puan alarak GANO ile yapılır. Siz bu sene 2. sınıfa geçecekseniz aslında GANO ile 3. yıla geçiş yapabilirsiniz. Eğer GANO ile geçiş başvurusu yapmadıysanız (altını çiziyorum) bu sene yüksek puanla 3'e geçebilirsiniz ama 3'ten 4'e olmayacaktır. Zannediyorsam sadece 2. sınıfın ortalamasına bakarak 3'e geçirebiliyorlar. Size tavsiyem gitmek istediğiniz üniversitenin dersleri ile mevcut üniversitenizin derslerini kıyaslayın, hangileri benzer veya aynı hangileri değil onları not edin. Daha sonra ilk 2 senenin AKTS/ECTS'sini ve kredisini ayrı ayrı toplayın ve sonrasında bana yazın ona göre geçebilir misiniz ya da geçemez misiniz onları araştırıp size tekrar yazarım.
İlk dönem kaydımı dondurmuştum ikinci dönem akts 30 du benim üniversitde başvurduğumda da 30 fakat sadece 4 ders aynı.(2. sınıf için başvuracağım.)
Hem kurumlar arası hem myp ile aynı üniversitenin aynı bölümüne başvursam iki başvuruyu da direkt red mi ederler yoksa değerlendirilir mi?
Sadece 4 dersin olması dezavantaj ancak MYP puanınız baya yüksek, alırlar ama 2. sınıftan devam edebilir misiniz bilmiyorum. Daha fazla bilgi için YÖK danışma hattını arayabilirsiniz daha sonrasında ise geçmek istediğiniz üniversitenin öğrenci işleriyle yüz yüze veya uzaktan konuşabilirsiniz (yüz yüze tercih ederim). Ben yarın YÖK ile konuşacağım, benim de birkaç sorum var. Allah yardımcımız olsun, inşallah iyi haber alırsın.
Teşekkürler umarım sende iyi haber alırsın.
Merhabalar tekrardan nasılsınız? Halledebildiniz mi ne dediler?
Iyiyim teşekkürler. siz nasılsınız?
Evet hallettim ama daha sonuçlar açıklanmadı. Umarım stajinla ilgili sorun çıkmamıştır. (Paragrafta bütünlük yok 😁)
Detaya gerek yok mezun olduğunu yaz geç
Peki ya staj yazmayayım mı?
Staj diğerinde mi oldu
Staj bir önceki üniversitedeydi, 3. Sınıfım ve hala staj yapıyorum.
Bilemedim
Yani ilk senemden beri yapıyorum ama birisi Ankara 'da diğeri ise İstanbul'da.
Hangi yerlerde yaptığını yazabilirsin üni yazman şart mı ki
Üniversite yazmak şart ve yıl aralığı da var hele. Yatay geçiş yapmak aşağılayıcı bir şey mi? Yani neden yatay geçiş yaptığımı sorarlar mı?
Hayır ya bence yatay dikey çok mantıklı şeyler neden rahatsız oluyorsun
Daha karar verememiştim hangi bölüm seçeceğimi, son günlerde bulmuştum yolumu. Orta düzey bir üniversiteden İstanbul Üniversitesi'ne geçtim ve aynı bölüm ama daha kaliteli.
Sorun yapma azmin güzel ve buna dikkat etmeleri gerek
Cidden "bu yatay geçiş yapmış" vaktinde kaliteli üniversiteye geçmemiş falan gibi bir algıya kapılmazlar mı?
Kaç kere söylemem lazım xdxdxd
Yani böyle eleştirel bir algıya v. s. kapılmazlar, keep goin' mi diyorsun? asfghddg
ig, dc ya da wp var mı? Sorumuz olursa cevaplaşalım lütfen.
Xdxdxd hayır konuşmak istemiyorum sadece benim de bir sorum var bakmak ister misin
Elbette sen yardım ettin ben de ederim.
Bir de bir sorum daha olacaktı, cidden bu yatay geçiş yapmış falan demezler değil mi ama cidden kafama takıyorum bazı şeyleri :)
Sorun değil aksine güzel bir şey o
Bu da sorum
Lütfen bakar mısınız soruma? ↗
Çok teşekkür ederim isminizi öğrenemesem de :D Ya keşke bir iletişim kurabileceğimiz bir hesap versen be, inan hiç senin gibi yardımsever ve sıcak kanlı birini görmedim.
Teşekkür ederim ben de yanıt ve düşüncelerin için 🌸
Merhabalar tekrardan! Size bir sorum olacak cevaplarsanız sevinirim :)
ht tp s:// w ww. kizlars oruyor. com/qt/ univers ite-tercih/q20 86 8562- yatay-geci ste-kredi-akts-sayisi- gececeg im-univ ersitede- 6-7-fazla
Ben aslında daha bu sene mezun oldum. :)
Kusura bakma link paylaşamıyorum, şu yazıları birleştirir misin?
Selam, Bakayım
O konuda bir bilgim yok
Tamam sağol. :)
Bir şey sorabilir miyim
Tabii ki de sorabilirsiniz, bu ara hiç vaktim olmadı bakamadım.
Bu arada bir yerde gördüm eğer dondurma işlemi yaparsan AKTS/ECTS alamıyormuşsun. Bir de kredi ve AKTS artırılabiliyormuş yani geçebilirim, bölümüm %30 ingilizce ve İstanbul Üniversitesi'nde de %30'muş şükür. 1 Yıl hazırlık sonrasında 1. sınıf, yani 2 sene Anadolu'da okuyacağım.
Senin adına sevindim bunlar ne
Sorumu da unuttum xd
Şunlar AKTS/ECTS
xd Avrupa kredi bilmem neyi, ben daha üni başlamadım senin gibi ama her ders için akts var ve önemliymiş.
İlginçmiş bakalım ne olacak. Sen de çok düşünme, biraz oluruna bırak
Bazen diyorum "ben bundan daha iyisini haketmiştim" :( ama yine de teşekkür ederim.
Rica ederim