Maalesef yükün büyük bir kesimini bizler çekiyoruz... Düğün masrafını hesaplayan kişi rakamı görünce evililikten kaçıyor... Kişi ev kirasını mı ödesin düğün masraflarını mı ödesin evin ihtiyaçlarını mı gidersin hangi birisine para yetiştirecek... Hele ki kadın çalışmıyorsa ya da çalışmak istemiyorsa işler daha da sarpa sarıyor... Evlilik bu zamanda çok zor... Ben şahsen düğün taraftarı değilim... Düğüne harcıyacağım parayla aldığım eşyaların ödemesini yaparım... Olması gereken iki tarafında ortaklaşa bu işe el atması iki tarafında bu yükü sırtlayıp altından beraber kalkmaları işte o zaman bu evlilik bir anlam kazanır... Bazı pembeliler eksilyecektir bu sözlerimden hoşlanmayıp ama kimse kimseyi sırtında da taşımak zorunda değil...
Bazı kadınlar çok açgöz. Doymak bilmiyorlar. Çevremden görüyorumda, sırf altınlar onlar bunlar için evlendiklerini düşünüyorum. Yahu sen mutlu olmak için mi evleniyorsun kocayı finans kaynağı olarak tutmak için mi? Allah aç gözlülerden korusun.. 🙏🙏🙏🙏
Erkekler de o duruma dusmesin. Onu bilmem de turkler cok abartiyor ceyiz giyim isini. Bazen agzim acik kaliyor bir keresinde komsunun nisanindaydim nisanli kiz uzerindekileri reklam edip milletin icinde hepsini nisanlima ödettim mecbur ödeyecek demisti.. Bunu da duydum ya ölsemde gam yemem artik. Insanin yuzu kizarir utanir ne bileyim mutevazi olur onda ne arar bagira cagira bunu söylemesi kimseden cekinmeden etmeden. Disindan bakiyorsun ne iyi kiz diyorsun ama gercekler 🙈 Görgusuz görgusuz liste yapani da gördu duydu bu gözler kulaklar: Ne aldirayim? Avrupalilar zenginler diyeni de duydum aman Allahim 🙄😳 Yani sövusluyorsun tamam da ama ileride o esin olacak?
Evet düğün masrafları erkek tarafının ama nişan ve kına kız tarafı karşılıyo evi zaten birlikte dayayıp döşüyorlar düğünde ekstra bir masraf olabilir ama sadece erkek tarafı tüm bunları karşılamıyo sonuçta. Ama tabiki hepsinin eşit karşılanması daha iyi olur
Bu paylaşımı görünce aklıma yaşadığım bir olay geldi, on yıl kadar önce birini çok seviyordum, onunda beni sevdiğini düşünüyordum, velhasıl evlilik için yarım kilo takı, yemekli kır düğünü, ve yüklü bir miktarda ev eşyası istemişti. Ben bu kadarını yapamam dedikçe, o'da elalem ne der diyordu, sonrasında o kendine zengin koca buldu. aradan yıllar geçti şimdi benim durumum çok iyi ama onun çocuğu var ve eşinden ayrıldı. Ayrılma sebebi evlendiği kişi düğünde sahte takılar takmış ve gırtlağa kadar borçu varmış
Evet kız tarafının işine geldiği için sıkıntı yok mantığı ile bakılıyor. Ben kesinlikle tüm masrafları eşime yıkamam. Buna ailelerin yapmasına da izin veremem. Ben yuva kuracaksam ihtiyacım olan para. Çar çur edip el elimizin üstünde evde oturamayız dimi ama?
bence ailelere maddi yardım yapmasa kendi parası olabilse... o zaman erkekler zengin olur ama hem aileye hem evliliğe masraf yapmak belimizi bukuyor. ... ailelerde suç erkek çocuğu sömüren ailelerdir. ... kız almaya gelince herşey göze batıyor ama hayatı boyunca aileye vermiş parasını hesabı soramiyorsun. .. neyse ben aileye para vermeyi kestim ve biriktirecem
Çünkü geleneksel olarak erkek çalışan taraftır. Evi geçindirmek de erkeğin görevidir. Kadın çalışsa bile evi geçindirmek zorunda değildir. Kazancını kocasına vermek zorunda da değildir. Eşitlik öyle olmuyor. Erkek çocuk doğurmuyor çocuk bakmıyor evi temizlemiyor yemek yapmıyor ütü yapmıyor. Bütün sorumlulukları kadına yüklemişsiniz yetmiyo kadın da çalışsın para kazansın eve para da getirsin dediniz, yetmedi düğünü de kadın yapsın mı diyonuz? Sırada ne var? Adamı da sırtımıza da mı alalım?
Bence yanlış biliyorsun kına nişan kadın tarafının düğün de erkek tam denk gelmese de oturup çetelesinin tutulacak hali yok Bunun dışında ev eşyalarını da ortak alıyorlar ama ekonomik güçler birbirine orantılı değilse aralarında da anlaşabilirlerse bir taraf daha fazla masraf yapıyor
Belki başka ülkelerde de vardır Hindistan filan gibi bilmiyorum tam ama Türkiye de en saçma şey bu zaten yok evinde her şey tam takım olsun yok düğün yemekli olsun yok kıza şu kadar altın olsun bilmem ne tamam geleneklerimiz var onlara saygım sonsuz ama her şeyin dört dörtlük olmasınada gerek yok bence sonuçta o borçların cefasını yine evlenen insanlar çekecek
Bizim yörede kına kız tarafına, düğün erkek tarafına aittir. Evin döşenmesine de her iki taraf katkı sağlamakla beraber çoğunluk erkeğin üzerindedir. Bu zamana kadar kadınların çalışmadığı erkeklerin maddiyatı karşıladığı zamanlarda bu zorunluluktu ama şimdi gelenek olarak süregeliyor.
Düğünde aşırı masraf kadar daha saçma bişey varsa o da Selami Şahin in peruğudur.. Gereksiz düğün alışverişi ve masrafı çiftlere yapılan eziyet ve kötülüktür. O parayla evinizi bakınızı alın gezin tozun daha kaliteli arabaya binin yatırım yapın.. Gereksiz çeyiz ve harcamalardan kaçının
Yatak odası ve mutfak kız tarafına derler.. Evlilik, müşterektir.. Ailelerin anlaşmasıyla yarı yarıya masraf karşılanabilir.. Ya da bütçeye göre erkek tarafı biraz daha fazla karşılayabilir..
Anlayışlı eş ve ailelerle karşılaştırsın Rabbim herkesi..
daha evlenmeden borc batagina sokan gelin adayina anne ve babalara yazik gercekten lafa gelince cocuklarimizin mutlulugunu dusunuyoruz derler ama bilmezlerki daha evliligin ilk zamanlarinda borc odemekten kursagi kuruyan gelin ve damada Allah sabir versin... acik ve net param yok evlenemicem... daha dogrusu evlenmiyorum ulan..
Erkek her turlu sikıntıyı ceker ama bir gün adı geçmez.. varsa yoksa kadın.. erkek genç yaşta askere gider, erkek calısip ailesine bakar, erkek evlenir bütün masraf ustünde, erkek calışir hayatın yükü omuzlarinda.. ama kadın 1 tencere yemek yapar aksam adamın beynini yer dirdiriyla.. sonra bir de kadinlar gunü.. erkek zaman magdur olan taraf oldu
Geleneklerimiz orf ve adetlerimiz var elden birakmadigimiz.. o kiz baba evinden cikip gozyasi dokerken kapida o erkegin davul zurnayla oynamasida bir gelenek kiza imam nikahinda verilen mehir (ki simdiki kizlar cok iyi onlara alinan altinlari mehir olarak gosteriyorlar) normalde mehir kizin kendi istegidir ama iste.. Yani bence yoğun bir yuklenme yok sen simdi altin istemezsen erkek tarafi kabul etmiyor devir boyle yuklenme yok.
0
0 Yorumla
Gizli Üye
(30-35)
+1 yıl
Evet hala bu tarz dayatmalar yapanlar var ama çoğu kişi kendisi yükleniyor artık yükünü yani anne baba karışmıyor gelin damat yapıyor yuva kurmayı bunların örneğinide çok gördüm. Hatta bunun için bana para biriktir lazım olur evlenirken diyen kız arkadaşlarımda oldu. Bence abartıosunuz.
Ben bu zamana kadar böyle birşey görmedim ve buna karşıyım çok kötü ve saçma gerçekten büyük çoğunluk böyle mi yapıyor Türkiye de? Denk gelmedim buna ama yanlış
Evet sadece Türkiye’ye özgü bir şey bu. Eski adıyla töre, yeni adıyla gelenek, ama kural budur yapacak bir şey yok. Taraflar anlaşabiliyorsa karşılıklı, işte aklını ve zekasını orantılı kullanabilen bir çift demek lazım gelir
Düğün dernek... Bir baba evladını sünnet ettirir, okula gonderir, askere gönderir ve evlendirir.. Ben koy yerinde ismail çocuğuna düğün yaptıramadi dedirtmem.
Nokta atışı yorumuyla ismail abiye sevgiler saygılar. .😄
Avrupa'da evlilik yok birlikte yaşam var kira ortak mutfak masrafı ortak onlarda çeyiz ve düğünde yok kimilerinde çocuk olduğu zaman kilisede bir nikah iş bitti
Maalesef kızlarımızda bir kez evleniyoruz şımarıklığı var. Bunun cezasını ise erkek tarafı çekiyor. Döviz ve altının tavan yaptığı bu günlerde evlenmek birçok kişi adına hayal olacak.
1
0 Yorumla
Gizli Üye
(30-35)
+1 yıl
Bizim sülale de kimse öyle yapmıyor beyaz eşya ve yatak odası kadına aittir evin diğer eşyalarını da erkek alır sonra kimin evi varsa onda kalınır ya da kira olur düğün masrafları da öyle damatın herşeyini kız tarafı alır kız tarafını da damat alır düğün salonu parası da takılan paralardan geriye ne kalıyor ki zaten
Yatak odasini kizbabasi aliyormuş.. bunu öğrendiğimde çok şaşirmiştim.. tuhaf tuhaf adetler. Babaya yazik yaa. zaten kizini veriyor bide yatağini mi alacak..
En İyi Cevaplar