Nottingham Üniversitesi'nin yaptığı bir araştırma; en az 10 iyi arkadaşa sahip olan insanların, 5 veya daha az arkadaşa sahip olanlardan daha mutlu olduğunu ortaya koymuş. Sizce doğru olabilir mi? Geniş bir arkadaş çevresi mutluluk kaynağı mı?
En az 10 iyi arkadaşa sahip insanlar daha mutlu! Geniş arkadaş çevresi mutluluk kaynağı olabilir mi?
Çok arkadaşım var ama 10 tanesi candandır. Küçüklüğümüz beraber geçmiştir. Kardeş gibiyiz. İşin kötüsü onlardan ayrı kaldım. Daha doğrusu her birimiz ayrıldık ama kısa zamanda buluşacağız.
Moralim bozuk olduğu zamanlarda onlarla buluştuğum zaman kendimi iyi hissediyordum. Çok maceralarımız oldu. Beraber yuvarlandık çamurda, beraber toprak attık üstümüze. https://i.hizliresim.com/Np2rPk.jpg Mesela bu fotoğrafı çeken benim. Bu en basiti, yılbaşı gecesi karlı havada saat 22.00'de sadece iç çamaşırı kalacak şekilde saklambaç oynamaktan ağaca bağlı salıncağın uçurum aşağısına doğru birbirimizi sallamaya kadar...
En az böyle 2 bin tane var, saklıyoruz. Bunlar 5-6 yıl önce çekildi çünkü en çılgın olduğumuz yaşlar o zamanlardı. Arada fotoğraflara bakıp gülümsüyoruz.
Mutlu huzursuzlar var. Mutsuz huzurlular var. Mutsuz huzursuz var. Mutlu huzurlu var. Son dediğime nail olan insan göremedim. Huzursuz olduğun sürece gülsen ne fayda... Bir insan hayat problemini bir kişi ile çözemez. Problemi parçalara ayırıp birden çok insana paylaştırınca daha seri ve hızlı çözer. Bir insanın bütün huylarını sevemediğine göre bir çok insanda tanımalısın ki o huya olan nefretin kine dönüşmemesi için. Doğrudur diyelim geçelim. Bir olayı bir yerden tutarak değerlendirmek yanlış dır... Başka bir bakış acısı bu gözlemi çürütebilir...
Çok arkadaşın olması önemli değil, gerçek arkadaşın olması önemli, evet çok fazla arkadaşım var mutluyum, ama gerçek arkadaşlarımı seçerken dikkat ederim, onlara istedikleri ilgiyi veremiyecek pozisyondaysam çok fazla samimi olmamaya gayret ederim.
öncelikle çok güzel bir paylaşım bu fenomen hanım. lakin çok arkadaşı olan, herkesle arkadaşlık kurmaya çalışan insanlardan uzak dururum. güvenemiyorumda
bir insanın yüzlerce arkadaşı olur, önemli olan "dost" edinmek. ülkelerin kültür ve davranışları farklı olduğundan insanlık ilişkileri de farklı olabilir. o yüzden bu araştırmanın türkiye için geçerli olacağını düşünmüyorum ben. maksimum 5 iyi "dost'u olan insanlar mutludur bence.
Ayy tişikkirlir 😄 Bir de her soruma uydurma yazan tipler var kapak etmekten bıktım. Yoruma kaynağı atıyorum valla artık o morarma anlarını ss alıp ifşa edesim geliyor 😂
Ben mesela minnağın sorularına damlarım 😂 adam kafasından sallıyor shksh cevapta yok Sen kaynak gösterdiğin için güvenilir oldu artık zamanla sorgulamazlar
Attı buluştuk hatta içecek bişeyler ısmarladım Sohbet muhabbet derken ona içinde bulunduğumuz konunun bu konuma gelmesinin hoş olmadığını dedim sözlerimin onur kırıcı olmasından dolayı özür diledim filan dhaj
Sadece çocukluk arkadaşlarım var 2 tane onlar yetiyo gerisi hep yalan dolanmış bunu anladım bazen insan kalabalığın içinde de yanlız kalabilir 2 tane dostum olsun bana yeter
Geniş bir arkadaş çevresine gerek duymuyorum aslında. Kaldı ki 10 kişi bana göre çok fazla. Samimiyetine inandığım tek bir kişi bile olsa benim mutluluk kaynağım olabilir.
Adana'da yaşadığım dönemlerde arkadaş çevrem çok genişti. Çok mutluydum.5-6 yıldır Ankara'dayım ve neredeyse samimi olarak görüştüğüm arkadaş sayım koca bir sıfır. Elbette doğrudur bu tez
mutsuz olmaya odaklanacak fırsat vermiyor beyin. eğer 10'u da aktifse her gün kafa dağıtılıyor. bunu tek başıma iş yerinde iken de yapabilirim. önemli nokta kafa dağılması..
Dostluk bölüşmeyi zamanı geldiğinde bölünmeyi gerektirir Düğünde Halay başı Cenazede Tabut başında yer alır Herkesi Dost olur sanma bugün yanında duran yarın karşında durur yinede biraz mesafe ile epey arkadaşın olabilir
En İyi Cevaplar