hadi bakalım arkadaşlar kıza görücü gelince neden özellikle türk kahvesi yapılır ? nedenlerini bilenler yazsın bakalım :)
link
link
Beraberinde getirdiği dostluk, sevgi ve paylaşım için bir fincan kahveye büyük anlamlar yüklenir. "Bir fincan Kahvenin kırk yıl hatırı vardır" sözü bunu en iyi şekilde vurgular. kahve içmek Türk halkı için o kadar büyük önem taşır ki, dilimizdeki "kahvaltı" kelimesi kahve-altı sözcüklerinin bir araya gelmesiyle ortaya çıkmıştır.
Kahve ikramı da dostlukların pekişmesinde önemli bir yer tutar. Ev sahibi misafirine verdiği değeri, hazırladığı ve özenle sunduğu Kahvesi ile gösterir. Evlilik öncesi kız istenirken, gelin adayının damadın ailesine kahve yaparak ikram etmesi de âdettendir. Kahvenin kabulü ise ikramda bulunanı onurlandırır. Dilimize yerleşen "kahvesi içilir olmak" ve "bir Kahveni içerim" deyişleri bunu ifade eder.
Çünkü istemeye de gelinmiş olsa o kişiler misafirdir ve iyi ağırlanmak zorundadır. Adetimiz gereği eskiden misafirlere Bol köpüklü kahve yapılırdı. Kız tarafı istekliyse kahve en iyi şekilde köpüklü yapılır ve önce kayınpederinden başlayarak dağıtılır. Ha eğer istekli değilse kız kahveye bilerek tuz koyar ve damat a verir ki ben seni istemiyorum ailemin de bundan haberi var. Çok uzatmaya gerek yok gidin demektir. Ne yazık ki bu tuz koyma olayı günümüzde evlenmek isteyen kızlar tarafından da yapılmaya başlanmıştır. Suyunu çıkarmışlardır.
kahve kültürünün türk kültürüne etki yapmış olmasındandır kahveyle alakalı bir sürü adet vardır özellikle güneydoğudaki türkmen aşiretlerinde mırra denilen kahvenin acı türünde ikram ediliş tarzı bardağı yapılışı kaç bardak içilmesi gerektiği üç bardaktan sonrası hakaret bile sayılırmış bide yabancılara bak kahve sadece kahvedir bundan yüzyıllar önce kımız ikram edilirmiş mesela yani gelenekle alakalı
Bilmiyorum Boncukum bana hiç görücü gelmiyo nan çook çirkinim :(
O değilde
şu şarkıyı eve gidince dinle :)
Cevap
23Cevap
Türk kahvesiyle ilgili şöyle bir anım var,
4-5 sene önce, bizim biradere kız istemeye gitmiştik ailece, kızın annesi tek tek sordu herkese, ''Kahvenizi nasıl içersiniz?'' diye, sıra bana gelince ''Elimle tutar, ağzımla içerim.'' dedim. Bu cümleden sonra, kahvelerimizi içip kalktık, vermediler kızı.
Şaka lan şaka, nişandan sonrası yürümedi, ama o an, bu tip birşey canlandırmıştım kafamda, hala içimde uktedir, böyle bir cevap vermek. :D
napalım tatlım bir fincanınj 40 yıl hatrı varmışya
evde kalır malırsak o hatıra belki alırlar diye:)))
kiz kahveyi getirip goturruken yuruyusune filan bakiyolarmis.. cok guzel yuruyosa bu kizdan gelin olmaz olsa olsa manken olur diyolarmis asdfkjk :D
aynenn senden gelin melin olmaz cok guzelsin cunkim <33
simar simarr esmer guselim mikropumm ^,^
muaaaa :***
kaynanayla kayinpederi alistiriyomus iste istemeye geldiklerinde bile hizmet ettirmeye zaliimm kaynana kayinpederler asddjkj :D
Erkek tarafı o esnada kızın hamaratlığına ve kahve dağıtışına gore terbiyesine bakarmış eskiden diye biliyorum. Tuz muhabbeti de, görücü usulunde galiba kız elemanı istemediğini belli etmek istediğinde , onunkini tuzlu yaparmış. simdiki hepsi gelenekten ibaret
Türk kahvesi yani adı üzerinde, gelenek olduğu için.
Ama sen damata kola verebilirsin, sana izin var. :D
Hadi ya, tüh neyse o zaman bari bugün kola al da akşama ikram et enişteye, ayıp olmasın bana :/
Türk kahvesi daha niteliklidir. Gerek yapımı olsun gerek geleneksel açıdan olsun daha özeldir. Yapımı daha zahmetli olduğu için değerli bir misafirimiz geldiğinde o ikram edilir. Bence tadı da daha güzeldir ayrıca diğerlerine göre. :))
Benimde hep kafama takılan bir soru bu benzer bende sormustum;))
Kırk yıl hatır hesabı diyorum
sonrada diyorum neden bir fırçanın kırk yıl hatır var diyorum
al bir soru daha sana:D
şöle bir söz vardır... Bi fincan kahvenin bin yıl hatırı vardır..diye...adetten olduğu için kahve heralde.ben öyle tuz muz katmam adam gibi kahveyi veririm.
Yok öyle birşey. Amerika'da yok mesela. Hatta amerikan kahvesi de yapmıyorlar. Macaristanda öyle, İtalya keza öyle.
kahve yapılıyor adettendir ne güzel de içine tuz falan atma nedir arkadaş ya. yazzık, biz de insanız.
ne yani sex on the beach mi yapsinlar?turk kahfesi yapacaklar tabiki:D nedeni turk kahfesi kafa yapmiyor:D goruculuge gidenlerin ayik olmalari onemli diye dusunuyorum:Dsdfgh
Farklı bir bakış açısı, Türk kahvesi daha resmi tutup da sıradan her ortamda içtiğimiz 3ü1 aradalardan yapmak biraz tuhaf kaçacaktır.
Kahveyi tam kıvamında bol köpüklü lezzetli yapmak zordur :) O yüzden sanırım.
bana bir kahve yapanın 40 yıl kölesi olurum ama yokla bu o değildi :)
bilemedim şimdi :(
bilmem hiç yapmadım ama sonra ögrendimki farkında değilmişim nih hah haaa :D
Valla canlarını cok sevıyorlarsa ben bence yapmıyım. Nescafe yaparım ama asdfgh
kahve eskiden yemenden gelirmiş
uzak olduğu için değerli dostlara ikram edilirmiş ondan:)
adı üstünde TÜRK olduğu için :) başka bir memleketle yoktur sanırım adettendir
Kahve uyandırır.
Uyanık olsunlar diye :D
kahve guzelse kızda guzeldr duz mantik hayat kurtarir
tabiki içine evde ne kadar tuz varsa alayını boşaltmak için :S
bizimkiler whiskey yapmasını bilmiyor o yüzden türk kahvesi yapılıyo alman limonatası denendi bir ara tutmadı
Kahveyi yapan herşeyi yapar herhalde ondandır:D
poşet çay mı versinler anlamadım ne istediğini ?
siz nasıl seversinz efendim bilseydik expresso yapardık ayıp edıyorsun:)
Yenir akı ya da viski daha iyi olurdu kanımca pazarlık daha kızışır :)
Hangi ülkede kız istemeye gidiliyor
"Adettendir." diyip işin içinden sıyrılayım :)
adettendir diye güzel kızım =)
:D
boıncuğum türk kahvesi yaparlar çünkü kız türk eğer amerikada olsa cappuccino yaparlardı :)
gelenek ya da adettendir diye yapılır
Gelenek...
gelenekler...
gelenek görenek
alman kahvesi verecek değiliz yaa :D
Sen 3u1 arada yap.
Adet olduğu için.
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
En İyi Cevaplar