Kavrayışı bir suç, doğumu bir ceza, yaşamı bir iş ve ölümü de bir gereklilik olan insan kendisiyle nasıl gurur duyabilir ki?
Schopenhauer
Schopenhauer
Üç kavram ile birlikte bir sentez ortaya getirip, mantıklı bir çıkarımda bulunabilerek
Öğrenecek öyle yaşamayı herkesin bir imtihanı var onun da imtihanı o
Ben duymuyorum. Duyanlar da sadece egolarını tatmin etmek istiyorlar.
insan kendiyle nasıl gurur duyar
Üstat, burada soru sormamış durum değerlendirmesi yapmış zaten :)
değerlendirmeli soru
insanı bu hale getirdin nasıl gurur duysun kendisiyle diyor :D
Bu durumda duymasın zaten :)
çözümü nedir
Azcık optimizm
polyannamıyız ki biz
Polyyanna olduk mu dedim ben?
optimizm
yani iyimserlik
çağrışımı polyanna oldu
hep iyimser olamıyorum çünkü dünya kötü
Çağrışımın doğru.
Ben de çözümü biraz iyimserlikte buluyorum. Pollyanna olalım demedim
anladım iyi düşünmek lazım evet ama kötüyede kötü düşünmek gerekiyor bazen
Objektif olalım veya.. Hep kötüye yormak da hep iyiye yormak da gerçekçi değil.
etrafta olanlara göre değerlendirmek yapıyoruz
Etrafta olanları işimize geldiği gibi yorumluyoruz bence
kötü ise kötü iyi ise iyi
ama iyi ve kötü kavramnını neye göre şekillendiriyoruz kafamızda o var değil mi?
iyi iyimidir
kötü de kötümüdür mesela
Bak işte olayı çıkmaza soktun. İyimserlik iyi düşünmek değil ki.. "İyi düşünelim iyi olsun, kötü düşünmeyelim kötü olmasın" durumundan biraz farklı bir şey optimistlik.
Olayların-iyi veya kötü- olumlu sonuçları olacağını düşünmek ve beklemek iyimserlik.
Bize çok da uzak da değil ayrıca ; "hayırlısı olsun" diyoruz ya işte o her işte hayır vardır noktası "optimizm" oluyor.
İyi kötü yok, hayırlısı var :)
hayırlısı neyse olsunda herşey iyi olmuyor ki
hepimiz musa ile hızırın hikayesini biliriz bazı şeyler şey oluyor ama neticesi hayor olabiliyor bazısı yakın zamanda bazısı uzak ama biz bunu bilemiyoruz
Tamam ben de onu diyorum işte iyi-kötü diye bakmıyoruz olaya sonucunun iyi olacağını ya da iyi bir şeye vesile olacağını düşünüyoruz hayırlısı derken. Bu da optimizm değil de nedir?
neticesine vakıf olamıyoruz bazen ghöremiyopruz bazende netice hayır olmuyor ki
bir iinsanın ölmesi bazen malının çalışnması ya da patlayan bombalar belki hayır gibi görünüyor ama şet belki şet gibi görünüyor ama hayır
biz zahire göre hareket ediyoruz yapacak bişi yok
Konuyu o şekilde tartışmak istemedim. Tamam kapatalım mevzuyu..
zaten bişi kalmadı söylenecek :9 diğer sorulardan devam edelim
Cevap
3Cevap
Cehaletinden ötürü 🙁
Zor sorular soruyorsunuz bayim 😬😊
Biilene golay
Her şey tezatıyla mevcut bu dünyada. Tezatlar olmasa denge ve anlam nasıl olurdu? Gurur çoğu zaman sorun oluştursa da bazı şeyler olmadan bazı durumlar anlaşılmıyor. Bu cümlede de olduğu gibi.
Duyamaz tabiki. Hayat ona sanki bir hayvana gösterilen değeri gösterir amaç ekosistem
Hayat mı yapar bunu başka insanlar mı?
Çevresindeki insanlar ve hayat şartları
Beynim yandı skskksks okurken
Sorgulayan bir beyne sahip olarak.
Vay be bu söz insanı kalbinden vurur kardeşim :)
Okuya okuya kafayı uçurdun genç.
İyi misin 😂
az sende okuda kafan gençleşsin :D
Bunu değiştirmek mesele de yürek lazım hepimize.
Yürekli insan gerek
Schopenhauer bu işi biliyor
Asam king
Acizliğinden duyar duyarsa
Doğumu neden ceza olarak görüyor acaba?
değrleendirme yapıyor
mesela derler ya sen bize ceza olarak mı verildin
evlat olsan sevilmezsin gibi sözlerin düzgünce yazımı bu
Yanlış değerlendirme bana göre.
bizimle paylaşırmısın doğru sunu
Paylaşmayı sevmiyorum :@
maymun zekalılık işite
neden öyle dedin
öyle olduğu için
maymun zekalı olduğu için mi gurur duyabilir
aynen
Acizliğinden ötürü
Çok mantıklı.
Duyamaz hakılısın.
biri beni duysun
lkimdir o :D
Duyamaz
Duyuyo muyuz
sesimi duyan var mıııııııııııııııııııııııııııııııı
Hocam nihilizm mi ☺️
Öyle mi sence?
Nalet biz.
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
En İyi Cevaplar