Aile ya da toplumda kıyafet baskısı yaşayan var mı? Bu ülke neden böyle sizce?

Merhaba arkadaşlar. Uzun süredir farkındayım ki üzerimde yoğun bir aile ve toplum baskısı var. Gerçi bu birçok Türk kızında var ve ben de bu şanssızlardan biriyim. Sadece bazı insanların bunu aştığını görüyorum ve nasıl merak ediyorum. Örneğin ailem baskı yapıyor. Abi baskısı anne baskısı vs. Genelde ailenin erkek üyeleri yapar bu baskıları bilirsiniz. Geçen alışverişteydik ailecek ve bir etek gördüm şöyle bir baktım alıp. Abim hemen atladı. O çok kısa değil mi giycen mi sen onu yoksa, bizden gizli mini falan mı giyiyorsun yoksa diye. Almadım henüz farkındaysan, bakmakta mı yasaktı pardon dedim tersledim. Sadece baktım ayrıca benim boyum kısa bu bana o kadar kısa olmaz dizime kadar gelir dedim. Çok aşırı kısa rahat edemeyeceğim bir eteği ben de giymem zaten salak değilim. Ailemin ve toplumun bu tavırları beni çıldırtıyor. Daha bu akşam ev sahibim ymeğe çağırdı muhabbet ederken oğlunun sevgilisinin kısa etek giymesinden yakındı bana. Birşey desem banane, demesem ona ne kızın eteğinden. Kendine ya da ailesine laf söz getirmemek için neden diken üstünde yaşamak zorunda bu ülkede kızlar? Bu ülkede bu insanlar neden bu denli müdahaleci? Bir de şöyle birşey var ki aileden, çevreden kurtulsan dışarıda bu baskı boy gösteriyor. Örneğin kalın siyah çorapla giydiğim diz üstü etekle yürüdüğüm sokakta iğrenç bakışlar... Sıkıysa giy birdaha. Giyeyim desen bakışlardan rahatsız oluyorsun. Sanırım yurt dışında yaşamaya ikna edebileceğim bir adamla evlenip modern bir ülkeye kaçıp kurtulacağım bu iğrenç toplumdan... Ne zaman herkesin birbirine saygı duyduğu, yalancıktan değill gerçekten ÖZGÜR olduğumuz, ÖZGÜRLÜĞÜ İLİKLERİMİZE KADAR HİSSETTİĞİMİZ bir ülke olacak burası? İsteğim çok mu ütopik?
Aile ya da toplumda kıyafet baskısı yaşayan var mı? Bu ülke neden böyle sizce?
Cevapla