Açılmak istiyorum ama bunun sonuçlarından çok korkuyorum. Aslında korkum sadece başörtüsünü çıkarmak değil; sonrasında yaşayacaklarım. Anne tarafım oldukça eleştirel insanlar ve beni gördükleri anda konunun herkes arasında konuşulacağını biliyorum. Adımın akraba sohbetlerinde dolaşmasından, hakkımda yorum yapılmasından, insanların beni tanıyormuş gibi kararlar vermesinden korkuyorum.
En çok da annemle babamın arada kalmasından endişe ediyorum. Akrabaların onlara baskı yapacağını, "Kızınızı nasıl böyle bıraktınız?" gibi sözler söyleyeceklerini tahmin ediyorum. Onları üzmek istemiyorum ama kendimi de daha fazla görmezden gelmek istemiyorum.
Ortaokulda kapandım. O zamanlar bunun benim bilinçli kararım mı yoksa bulunduğum ortamın etkisi mi olduğunu ayırt edecek yaşta değildim. Şimdi lise bitmek üzere ve yıllardır içimde taşıdığım rahatsızlık daha da büyüdü. Kendimi aynada gördüğümde bazen kendim gibi hissedemiyorum.
Bir diğer zor tarafı da, başörtüsünün sadece bir kıyafet tercihi olmaktan çıkıp hayatımın her alanını etkilemiş olması. "Kapalısın, dans etme.", "Kapalısın, koşma.", "Kapalısın, dikkat çekme.", "Kapalısın, şöyle davranma." gibi sözleri o kadar çok duydum ki zamanla kendimi sürekli kısıtlamaya başladım. Belki kimse doğrudan yasak koymadı ama üzerimde görünmez bir baskı oluştu.
Lisede yapmak istediğim birçok şeyi yapmadım. İnsanların ne düşüneceğini hesapladım, kendimi geri çektim, dikkat çekmekten kaçındım. Şimdi lise hayatım bitmek üzereyken, sanki gençliğimin bir kısmını korkularla ve başkalarının beklentilerine göre yaşamışım gibi hissediyorum.
Açılırsam akrabaların konuşmasından, aile içindeki gerilimden, insanların beni yargılamasından korkuyorum. Açılmazsam da yıllardır içimde büyüyen bu mutsuzluğun devam etmesinden korkuyorum. İki tarafın da bedeli varmış gibi geliyor ve bu yüzden ne yapacağımı bilemiyorum.
Yargılamadan tavsiye verebilir misiniz? Ya da bu durumu yaşadınız mı tepkiler nasıldı?
En çok da annemle babamın arada kalmasından endişe ediyorum. Akrabaların onlara baskı yapacağını, "Kızınızı nasıl böyle bıraktınız?" gibi sözler söyleyeceklerini tahmin ediyorum. Onları üzmek istemiyorum ama kendimi de daha fazla görmezden gelmek istemiyorum.
Ortaokulda kapandım. O zamanlar bunun benim bilinçli kararım mı yoksa bulunduğum ortamın etkisi mi olduğunu ayırt edecek yaşta değildim. Şimdi lise bitmek üzere ve yıllardır içimde taşıdığım rahatsızlık daha da büyüdü. Kendimi aynada gördüğümde bazen kendim gibi hissedemiyorum.
Bir diğer zor tarafı da, başörtüsünün sadece bir kıyafet tercihi olmaktan çıkıp hayatımın her alanını etkilemiş olması. "Kapalısın, dans etme.", "Kapalısın, koşma.", "Kapalısın, dikkat çekme.", "Kapalısın, şöyle davranma." gibi sözleri o kadar çok duydum ki zamanla kendimi sürekli kısıtlamaya başladım. Belki kimse doğrudan yasak koymadı ama üzerimde görünmez bir baskı oluştu.
Lisede yapmak istediğim birçok şeyi yapmadım. İnsanların ne düşüneceğini hesapladım, kendimi geri çektim, dikkat çekmekten kaçındım. Şimdi lise hayatım bitmek üzereyken, sanki gençliğimin bir kısmını korkularla ve başkalarının beklentilerine göre yaşamışım gibi hissediyorum.
Açılırsam akrabaların konuşmasından, aile içindeki gerilimden, insanların beni yargılamasından korkuyorum. Açılmazsam da yıllardır içimde büyüyen bu mutsuzluğun devam etmesinden korkuyorum. İki tarafın da bedeli varmış gibi geliyor ve bu yüzden ne yapacağımı bilemiyorum.
Yargılamadan tavsiye verebilir misiniz? Ya da bu durumu yaşadınız mı tepkiler nasıldı?
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer