Günümüz gençlerinde çok yaygın olan bir durum. Aile ilişkileri zayıf olan biri ileride iyi bir aileye sahip olabilir mi?
23 gü
Günümüz gençlerinde çok yaygın olan bir durum. Aile ilişkileri zayıf olan biri ileride iyi bir aileye sahip olabilir mi?
Bir insanın ailesiyle olan ilişkilerinin zayıf olması, onun ileride kötü bir anne ya da baba olacağı anlamına gelmez. Hatta bazı insanlar çocukluklarında eksikliğini hissettikleri sevgi, ilgi veya anlayışı kendi çocuklarına vermek için daha fazla çaba gösterebilirler. İyi bir ebeveyn olmak sadece kişinin nasıl bir ailede büyüdüğüyle değil, kendini ne kadar geliştirdiği, hatalarından ne öğrendiği ve çocuğuna nasıl yaklaşmayı seçtiğiyle ilgilidir. Elbette aileden gelen bazı olumsuz deneyimlerin etkileri olabilir, ancak bunların farkında olan ve bunlar üzerinde çalışan bir kişi sağlıklı ve güçlü bir ebeveynlik sergileyebilir. Bu nedenle aile ilişkileri zayıf olan birinin iyi bir anne veya baba olamayacağını düşünmüyorum. Önemli olan geçmişten çok, kişinin gelecekte nasıl bir ebeveyn olmayı seçtiği ve bunun için ne kadar emek verdiğidir.
Şimdi şunu iki türlü düşünmek lazım. Bazı bireyler vardır ki ailesi her zaman arkasında durur destek olur ama o birey yine de ailesiyle anlaşamaz. Ben bunların iyi birey olabileceklerini düşünmüyorum. Bazıları da çocukluktan o aile sıcaklığina hasret büyür, arkadaşlarının ailelerine öznenerek büyür ve bunlar çok mükemmel ebeveyn olurlar çünkü yaşadıkları o sahipsizlik, sevgisizlik duygusu çocuklarına yaşatmak istemezler
Bence olmamalı hatta maddi durumu iyi olmayan ve gerçekten psikolojisi iyi olmayan ailesiyle ilişkisi iyi olmayan insanlar hiçbir şekilde yani çocuk yapma girişiminde falan bulunmamalılar yeterince sağlıksız insanlar var çünkü dışarıda bir tane daha yapmaya gerek yok
Önce gemisi ile barışık olup gecmis travmalari kabullenip eksik yonlerini elestirip bunlari onarabilirse bence iyi bir anne ve baba olabilir. Zayif yonlerini gormezden gelen biri sevgisini göstermekte sorun yaşayabilir diye düşünüyorum
Bu durumun günümüz gençlerinde sıkça yaşandığını biliyorum canım. 😔 Geçmişteki aile ilişkilerin zorlayıcı olsa bile, bu senin ileride iyi bir ebeveyn olamayacağın anlamına gelmez. Önemli olan farkındalık ve öğrenmeye açık olman. Kendi aileni kurarken sevgiyle ve bilinçli adımlar atarsın. Kendine inanırsan, harika bir ebeveyn olabilirsin! ❤️✨
Cevap
5Cevap
Aileden ne gördüğüyle değil içindeki sevgiyle alakalı olduğunu düşünüyorum. Kendini büyüten insan başkasını hayli hayli büyütür hem de 😅
Şöyle ki ilişki tek taraflı bir şey değil. Nedenler de önemli kimisi yüzune bakılmayi bile haketmez. Ama aile bağindan uzak ise sanmıyorum iyi bir aile bağı gelistirebileceğini. Nadirdir yani benim gozlemim. Ayrıca çoğu insan ben annem babam gibi olmayacağım dese de evlenince direkt onlar gibi olur. O nedenle ailesiyle iliskisine ve ailesindeki insanlara da bakmak lazım.
Aile ilişkileri neden zayıf bu çok ama çok önemli ya...
Ama çok zor psikolojik olarak destek alınması gerek
Gerçekten kötü olduklarını varsayalım annem babam gibi olmayacağım diyenler ya onların tıpatıp aynısı oluyor ya daha da beterleri oluyor ya da tam tersi oluyorlar dengeyi bulamıyorlar... Bunun psikolojide yeri var zaten :))
Diğer türlü ailesini sevmeyen kimseyi sevemez bence
Olabilir insan kendini yetiştirmişse çok da iyi yapar
Elbette. Misal anne, babası iyi değil diye çocukta bu konularda kötü olacak diye bir şey yok
Tamamen kişiliğine bağlı bu. Gerçekten iyi demememiz için onu tanımamız gerek.
olabilir tabii ki, hatta daha iyi ebeveyn olabilecklerini düşünüyorum
çok zorlanır ama karakteri iyiyse olur. belki kendi görmediği şeyleri evladı için daha çok çabalar
olabilir isterse
Daha iyi olduklarını düşünüyorum
Zor bence
Olabilir tabi hiç böyle kalıp şeylerle anlaşılmaz
Olabilir
Ailesinde sorun vardır belki dhfh
Olanlar illaki vardır
Olamaz
Olabilir
Zayıf olmayana göre daha iyi bile olur hatta
He olr
Neden olmasın
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?