İslam'a göre kadına 1, erkeğe 2 düşüyor bu konuda ne düşünüyorsunuz?
2 ay
İslam'a göre kadına 1, erkeğe 2 düşüyor bu konuda ne düşünüyorsunuz?
Sadece bu olsa yine iyi, islam'da dede ayrımı bile vardır ve bazen torun yerine abisinin oğlu daha yakın sayılır mesela babanın babası sahih baba, annenin babası fasih baba kabul ediliyor çok garip bir akrabalık anlayışı var 3-4 saatlik bir podcast de dinlemiştim akraba ve miras paylarını kafa çorbaya döndü.
Daha adil olamazdı. Kaldı ki kadınlar buradan daha kazançlı çıkıyor zaten çünkü bizim + mehir hakkımız var + erkek hem ev geçimdirme hem de ihtiyacı varsa doğduğu aileye ve hatta kız kardeşinin ihtiyacı varsa ona bile bakmakla yükümlü ama kadınlar kendi ihtiyaçları için bile para harcamak zorunda değil. İslam kadına böyle bir özgürlük ve ekonomik kolaylık vermiş. Daha ne istiyosun
Bu konu çok tartışılan ve duygusal tarafı olan bir konu 💭 Kadına 1 erkeğe 2 pay düşmesinin dayanağı o dönemde erkeğin maddi yükümlülüklerinin daha fazla olmasıydı. Ailenin geçimi nafaka mehir sorumluluk hep erkekteydi 🧾
Bugünün koşullarındaysa kadın da çalışıyor ev geçimine ortak oluyor. Bu yüzden senin adalet duygunun zorlanması çok normal ❤️ Eğer aile içinde konuşulabiliyorsa miras paylaşımını tarafların rızasıyla daha eşit düzenlemek bence en sağlıklısı 👍✨
Cevap
6Cevap
O dönem miras payı için iyi düzydi. Bu bir uygulama örneğidir. Yasa ile eşitlenebilir de bu ayete ters olmaz. Tanrı kızı da düşün diyor.
Ona bakma sen hukuk herkese eşit verir ben de babamdan miras aldım herkese eşit pay verildi.
nafaka ile adamı sömürürken adil mi oluyordu senin medeni kanununa göre?
Kevet adil kadın. Evlenince kocasının mal varlığına da ortak oluyor ondan uani
Ortadan bölüşüldüğünde de eşit oluyor
Kadın evlendiğinde kocasınından da mal varlığı oluyor ama erkeğin sadece babadan kalan olduğu için bu şekilde küp kafa kaç kere anlatcam
Çok adil sevdim bunu
Evet adil
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?