Herkese merhaba,
Alevi olduğum için kimseyle arkadaşlık kuramıyorum. Tüm arkadaşlıklarım bu sebeple bitti. Saygı duyduğunu söyleyenler bile sonunda gerçek yüzleri ortaya çıktı. Dışlanmaktan çok yoruldum. Ne yapmam gerekiyor 😢
Herkese merhaba,
Alevi olduğum için kimseyle arkadaşlık kuramıyorum. Tüm arkadaşlıklarım bu sebeple bitti. Saygı duyduğunu söyleyenler bile sonunda gerçek yüzleri ortaya çıktı. Dışlanmaktan çok yoruldum. Ne yapmam gerekiyor 😢
Yalan söylüyorsun. Ben 5 vakit namaz kılıyorum tüm ibadetlerimi aksatmadan yaparım eşim Alevi. Cem evine de gider Alevi toplantılarına da. Birbirimize karışmayız ve çok mutluyuz. Üstelik ailesi de koyu alevi olmasına rağmen beni çok severler ben de onları. Ve çevremde hiç bir arkadaşım kimseyi alevi diye dışlamaz. Benim değerlerine dil uzatıp saygısızlık etmedikçe
Valla geçen Perşembe Cem’e gittim semah videosunu Instagram a koydum. Yakın bir arkadaş oyun havasına benziyor siz buna ne diyorsunuz diye hakaret etti
Koymasan geberirmiydin diğerleri camihe veya kilisehe gittiği zaman koyuyormu
Oda benim hatam evet haklısın. Ama bir yandan iyi oldu gerçek yüzünü erkenden gördüm 😇
Aslında turnusol gibi oldu semah videosu
Ne alaka bu? Mezhep ile arkadaşlığın ne alakası var. Bu nasıl bir saçmalık? Ne ayıp bişey bu ; bu zamanda hemde.. siz lütfen aldırmayın hiç böyle şeylere. Arkadaşlığa da böyle bişey karıştırılır mı ya 👍 ayıp ayıp , yazıklar olsun..
İbadetime oyun havası gibi dedi
Hiç kulak asmayın bile öyle şeylere. Maalesef böyle ahlaksızlarda çıkabiliyor. 👍 binbir çeşit insan var işte..
Çok teşekkür ederim 🌹❤️
Rica ederim, ne demek 🙏❤⚘
Eğer sürekli alevilikten bahsediyor ya da sünnileri aşağılayıcı konuşuyorsan haklılar yok bunları yapmıyorum diyorsan da yalan söylüyorsun öyleyse dışlanma konusunda. Tamam 1-2 si dışlamış olabbilir ama hepsi dışlamaz.
Ben geçen gün Instagrama semah videosu koydum paylaştım. Bana dediki oyun havasına benziyor falan diye hakaret ettş.
Bahsetmek neden kötü olsun ayrıca? Gerçek yüzümü görmem iyi olmadımı sence
Semah videosu koyman normal bir durum. Sünnilerde de maalesef cahil var ama birinin yaptığını hepsine mal etmen çok yanlış.
Evet öyle , ama ben güvenimi yitirdim Sünnilere karşı. Arkadaşımı mezhebe göre seçeceğim artık
Bu da senin cehaletin olur.
Bu yaşadıkların çok acı ve haksız 😔 İnancın yüzünden dışlanmak senin değil onların eksikliği. Önce kendini suçlamayı bırakman çok önemli 💔
Daha açık fikirli ortamlara yönelebilirsin: hobi kursları, gönüllü çalışmalar, online topluluklar güzel başlangıç olur 🎨🌿 Gerçek arkadaş zaten senin karakterine bakar. Az ama sahici insanlara odaklan. İstersen detaylarını yaz konuşalım 💛✨
Cevap
25Cevap
Benim de tanıdığım Alevi insanlar oldu arkadaşlar oldu hepsi iyi insanlardı ben hiçbir zaman Hakkında kötü düşünmedim onların
Benim Sünni bir arkadaşım ibadetimize oyun havası dedi
Herkes aynı değildir bence onu diyen arkadaşın zaten o niteliği taşımıyomuş müsterih ol arkadaş kavramı başka bişiy
İbadetime oyun havası gibi dedi
Bak sende diyorsun saygısızlık diye. Ben boşuna alınıp küsmedim ona
Bencede öyle. Ben ona spor gibi ya da domalmak gibi desem beni gebertirdi
Kendisinin ibadetini çok iyi görmesi saçmalık zaten onun
Genç hanım arkadasınıza kızmış ve kırılmışsınız belli. Bu bence onun çok umrunda değil kendinizi bunun için üzmeyin vuku bulan bu hadise de belliki dini değerlerle alay edilen bi durum söz konusu karşı tarafın empati yağmadığıda belli buna istinaden böyle bi arkadaşlığa arkadaslık diyemeyiz Sakin olmanız da fayda var.
Evet çok haklısınız. Kendisinin umrunda bile değil
İyi akşamlar
Bir de şu yönden bak. Seni dışlayanlar haddini ve kendini bilmeyen kalitesiz insanlar. Etrafından bunların bir bir elemmesi bence bir lütuf.
Sence ibadetime oyun havası gibi denilmesi alay etmek değil mi
Peki senin ibadetinle dalga geçenler müslümanım diyenler mı?
Evet Sünni olan bir kişi dedi bunu
O kendine müslümanlara aynen şöyle söyle " : "Ey iman edenler.
Bir topluluk bir başka toplulukla alay etmesinbelki de o alaya aldıkları kendilerinden daha hayırlıdır""
İnsanları aşağılamayı ve alay etmeyi Allah yasaklamıştır. Başka bir ayette de
“Onların Allah’ı bırakıp tapındıklarına sövmeyin alay etmeyin ki sonra onlar da haddi aşarakbilgisizce Allah’a sövüp alay ederler. Enam süresi 108. Ayet.
O cahillere aynen böyle soyle aynaya bakıp kendileri ne kadar Allah'ın emir ve yasaklarına uyuyolar bakalim
İlk ayet Hucurat suresi
Bu ayeti biliyorum evet
Bildiğini Bana değil onlara soylemeliydin :)
Ne alaka bende aleviyim hiç konu olmaz Alevi Sünni safi bilmeyiz
Geçen Perşembe semah videosu koydum instagrama. Bana dediki oyun havasına benziyor. Benim suçum ne şimdi
4 senelik yakın bir Sünni arkadaş
Sence oyun havası gibi demek saygısızlık değil mi
Kestim hemen zaten. Normal de çok iyi bir insandı çok iyi arkadaştı. Konu Aleviliğin gelince içinden canavar çıktı
Ne güzel özendim sana
Kyk da oda arkadaşım aleviydi. Muhabbetimizi kıskanan coktu yani karşına kötü kişiler çıkmış sadece
Semah ibadetine oyun havası gibi dedi
Bnde aleviyim, ne güzel sana gerçek yüzünü gösteriyor herkes
Aynen öyle valla
Semah ibadetine oyun havası gibi dedi
Söv söv Ahhahaha. Benimde sinirim bozuldu arkadaşlığı kestim
Biz herkese saygı duyuyoruz bize saygı duyan yok
Oyun havası lafı saygısızlık ve küçümseme amaçlı değil mi sence? Ben art niyet ararım valla
Sünnilerle arkadaşlık kurmayacağım artık
Hepsi aynı oluyor istisnasız. Ben hiç ibadetimize saygı gösteren görmedim. Hepsi oyun havası gibi deyip duruyor
Bana iyi davranıyordu her konuda ama bu konuda saygısız davrandı
Bende tahammülüm sıfır. Cahil oluyorlar genelde saygısız olanlar
Sünniler kkıskanç oluyor birde
bence boş ver bu şekilde sana iyilik ediyorlar. gereksizler hayatından çıkıyor.
Evet öylede oldu
Semah ibadetine oyun havası gibi dedi
Sünniler böyle oyun havası sanıyor. Ne kadar anlatsanda anlamazlar
Bence saçmalıyorsun benim en iyi dostlarım hep Alevi
🌹❤️
Herkesten vazgeçerim ama alevilikten asla kimseyede ihtiyaç yok çok şükür
Bende öyle helal olsun sana
Bizim ibadetimize oyun havası gibi dedi 4 senelik Sünni yakın bir arkadaşım
Kimseye eyvallahimiz olmaz evelallah biz bize yeteriz kurtulduğuna şükret bacım
Sence saygısızlık değil mi bu
Karakter terk etmiş onlari boş ver konuşmaya bile değmezler
Aynen öyle 👍🏻👏🏻
İyi de ne alaka gerçi bende sivasliyim deyince alevi misin diyorlar da
Ya ben ilk tanıştığımız zamanlar o namaz kıldığından bahsetti. Ben kılmıyorum dedim. Alevimisin dedi evet dedim. Ön yargı yapacağını nereden bileyim
İşte oda onun sorunu
benim var alevi arkadaslarim gırgır yapıyoruz arada o benimle ben onunla ama problemimiz yok
Geçen Perşembe semah videosu koydum instagrama. Bana dediki oyun havasına benziyor. Benim suçum ne şimdi
Ankaradaysan arkadaş olabiliriz beraber Cem’e de gideriz
İstanbuldayım
Bizi bizden başkası anlamaz maalesef
Kardeşim valla o kadar haklısın ki ne diyim sana
Ne diyeceğini de biliyorum
Ne diyeceğim peki?
Haklısın dedin ya onu biliyorum demek istedim
Anladım 😊
Senen Aleviler Sünnileri olduğu gibi kabul edioyorken onlar böyle olamıyorlar?
Katı yetişmişler çünkü rahat yetişmedikleri için
Ayrımcılık bence içlerinde var değişmezler
Bencede öyle
çevreni değiştirmen gerekebilir, aynı düşüncede insanlarla buluşabileceğin platformlar var, oradan arkadaşlık kurabilirsin.
Ne alaka be ben de aleviyim çokta arkadaşım var hiçbir zamanda dışlanmadım
Hayır neden ki. Geçen Perşembe semah videosu koydum instagrama. Bana dediki oyun havasına benziyor. Benim suçum ne şimdi
1 kişi böyle saçmaladı diye hepsi kötü niyetli olucak diye bir şey yok ben cem'e gittiğim zaman benimle gelen Sünni arkadaşlarım bile vardı her insan aynı değil
Sence saygısızlık mı oyun havası gibi demek
Evet sence değil mi
Bence hakaret. Çoğu alevi bunu saygısızlık olarak görüyor
boş ver
Yüklerden kurtuldun bunun harika var
Sözlere değil icraate bakınca doğruyu görürsunuz
Ben İlahiyatçıyım ve sünniyim... Mezhep takıntısı aptalca bir şeydir... Hiç umursamam. Alevi bir kızla evlenmek isterdim.
Sünni bir arkadaşım semah videosuna oyun havasına benziyor dedi
Bilmiyor. ben de bilmiyorum ayrıntılı ama seçimlere saygı duyarım... Aleviler de aleviliği tam bilmiyor ve yaşamıyor.
Bence biliyor ama kasıtlı olarak dalga geçmek için dedi. İnternette görüyorum oyunhavası gibi bu ne biçim ibadet diyorlar
İnsanlar sana alevimisin diye soruyormu işl defa duydum
Ya bir arkadaşım vardı namaz kıldığını söylemişti. Bende dedim ben kılmıyorum. Oda dediki alevimisin. Bende evet dedim
Bunun için gidenler bırak gitsin yanında durmayı isteyen zaten duracktır
Hayır neden ki. Geçen Perşembe semah videosu koydum instagrama. Bana dediki oyun havasına benziyor. Benim suçum ne şimdi
Bence o tip insanlarla zaten arkadas olma cok dar kafalılar
Evet. Sünni 5 vakit namazlı abdestli bir insandı
Bencede
Kendin gibileri bul eğer durum dedigin gibiyse. (Ki hiç sanmıyorum)
Alevi olsan ne yazar önemli olan insan olman insanlara davranış biçimin değil mi. Yaklaşımın mı yanlış ters davranıyor olabilir misin
bende aleviyim çok arkaşdıam var
nerde yaşıyosun öyle dışlıyolar
İstanbul
ee görüşelim biz zora sokma kendini sitanbul çokta verimli arkadaşlıklara al takibe beni
Kul uydurması bir düşünceyi kim niye kabul etsin ki?
Sünnilikte öyle ama
Alevilik ile İslam çakışıyor farkındaysan.
Ne alakası var? Arap mı olsaydık?
Alevilerde Müslüman
Kimse sana Arap ol demedi.
Dini araplaşmadan kabul ettik. Arap geleneklerini neden din sanıyorsunuz siz
Arap geleneklerinin din olduğunu söyleyen yok. Sen neden kendi kendine gelin güvey oluyorsun, onu anlamadım ben.
Kul uydurması dediğin için olmasın
Nobody: ...
Some Alevi's: We're not Arab.
ben de hristiyan olduğum için dışlandım hep
Kıyamam :(
bana tkp atsana bir şey sorucağım.
Siz boşverin onları
Seni dışlayanlar utansın önce kendine baksın🙏
İbadetimiz için oyun havasına benziyor dedi
Ben mi abarttım sence? Benim alınganlığımmı
Rahatladım. Belki ben abartmış olabilirim diye düşündüm
alevi candir
🌹❤️
Alevi olunca neden dışlıyorlar
Semah videosu koydum geçen, oyun havasına benziyor yok bilmem ne dediler
Ben onun kasıtlı yaptığını düşünüyorum alay etmek için
Boş muhabbet uğraşma öyle kafalarla
Geçen Perşembe semah videosu koydum instagrama. Bana dediki oyun havasına benziyor. Benim suçum ne şimdi
Çok cömertlerdir benim arkadaşlarım var ayırmam
Evet ben ona o kasar iyilik yaptım yardım ettim 4 sene boyunca. Ama benim ibadetime hakaret etti oyun havasına benziyor diye :(
Valla Alevi olduğumu saklayacağım artık
Artık Alevilerle arkadaşlık kuracağım
İstanbul
Sacmalik
Valla doğru diyorum yalan değil
Burcun ne
Kova
Tehlikesin
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?