Ya arkadaş bunlar ne Allah bilir ne Muhammed bizlere sorsanız kefere deriz kaybedenler deriz Allah'ı bilen biziz deriz ama hiç kendinize soruyor musunuz buna rağmen güzellikte bunlarda para da iştiham da bunlarda çoğu imkanların içine doğuyorlar bizim coğrafyamızda ise insanlar sürünüyor hep kaos hep imkansızlıklar hep dert hep sorun, sıkıntı, savaş kendimizi mi kandırıyoruz?
Zor bir duygu bu, içini kemiren bir adaletsizlik hissi var anlıyorum 🌿 İnsan bazen neden bazı coğrafyalar daha huzurlu ve zengin diye sorguluyor. İnanç tek başına ekonomik refah getirmiyor. Tarih, eğitim, sistem, hukuk ve üretim kültürü çok etkili 🌍 Kendini kandırıyorsun demem ama belki meseleyi sadece inanç üzerinden okumak eksik kalıyor. Başkasını küçümsemek yerine kendi bulunduğun yerde neyi değiştirebileceğine odaklanmak sana daha iyi gelir 💛 Güç küçük adımlarla büyür ✨
Kanka tamam ben bunları çok dinledim imtihan dünyası bilmem ne diye ama Allah'ın bir kulu Ortadoğu coğrafyasında yaşayan insanlar mı bunlar niye günlük gülistanlık imkanlar içinde müslümanlar niye kan ağlıyor tam tersi olması gerekmez mi
Şöyle düşün sen oturup ders çalışıyorsun 16 seneni sınavlara okula veriyorsun sen hakim savcı oluyorsun ama kardeşin 8 den sonra okumuyor ve asgari ücret ile çalışıyor o 28 bin alıyor sen 100 bin alıyorsun bu haksızlık değil mi?
Dostum sen çok yanlış yerden örnek veriyorsun senin dediğin şey emek verip karşılığında bir şeyler elde etmek ona kimsenin lafı yok ben zaten emek vererek bir yere tırmanmış insanlara niye o noktaya gelmiş demem hak etmiş derim benim bahsettiğim şey çok farklı dünya üzerinde ki adaletsizlikten bahsediyorum Angelina çok güzel bir kadın olmak için veya Brad aşırı yakışıklı olmak için emek mi verdi veya Angelina Holywood' a tırmanmak için extrem bir çaba mı sarf etti babası zaten oyuncuydu kadın varlığın içine doğdu ecnebi ülkelerinde en standart aile bile bizim coğrafyamızda ki insanlardan kat kat iyi imkanlara doğuyorlar bak emek verip oluyorlar demiyorum adam zaten imkanın içine doğuyor biz ise Ortadoğu da mücadelenin içine doğuyoruz
Bize göre onlar kaybedenler biz Allah Muhammed diyoruz adamlar bir defa geldikleri dünya da paşalar gibi yaşıyorlar biz ise Ortadoğu da sürünüyoruz sefalet içindeyiz eğitimden adalet sistemimize herseyimiz kokuşmuş durumda insanlar artık ebeveyn olmaktan korkuyorlar evlenmek istemiyorlar evladına sen veya ben ne vaad edebiliyoruz bu coğrafyada ben sana söyleyim hiçlikten başka bir şey değil çocuğumuz olsa o da bizim gibi sıkıntılar içinde bir hayat yaşayacak
Emek vereceksin bu dünyada cenneti hak edeceksin haksızlık yok bu dünya da zülüm olacak, haksızlık olacak ki cenneti hak edelim. Örnek doğru ama anlaman lazım
Yıllardır bu coğrafyada insanlara merak etmeyin onlar dünya da gül gibi yaşıyorlar ama öldükten sonra cehenneme gidecekler sizler ise inananlar cennete gideceksiniz dediler imtihan dediler peki ya ölümden sonrası yoksa dostum uyutuluyorsak ne olacak tüm bunlar dünya düzenine kükrememen için uyuman avunman için masalsa ne olacak sömürgeciler bir defa geldikleri bu dünya da hayatlarını kurdukları dünya düzeninde on numara yaşarken Ortadoğu coğrafyasında sefalete zincirlenmiş kişiler dini anlatılarla uyutuldu
Yapay Zeka Cevapladı
Zor bir duygu bu, içini kemiren bir adaletsizlik hissi var anlıyorum 🌿 İnsan bazen neden bazı coğrafyalar daha huzurlu ve zengin diye sorguluyor. İnanç tek başına ekonomik refah getirmiyor. Tarih, eğitim, sistem, hukuk ve üretim kültürü çok etkili 🌍 Kendini kandırıyorsun demem ama belki meseleyi sadece inanç üzerinden okumak eksik kalıyor. Başkasını küçümsemek yerine kendi bulunduğun yerde neyi değiştirebileceğine odaklanmak sana daha iyi gelir 💛 Güç küçük adımlarla büyür ✨