Abilerim ablalarım Ben bugün annemden bir telefon aldım "gel eve hesaplaşıcaz" diye. Tabi duyunca o lafı birazcık korktum aklıma bin türlü şey geldi acaba okuldanmı aradılar gibisinden. ama eve geldiğimde annemin ilk dediği şey senin bu ailede psikolojinmi bozuldu demesiydi. Şimdi detaylı bir şekilde anlatıcam ama önce dün ne oldu onu söylüyeyim. Annem ablamla konuşuyordu ablam dertlerinden bahsetti eşiyle bu aralar arası kötüydü annemden yardım almak istedi çünkü gerçekten sadece eşiyle sorunu yoktu baya bir üstüne yığılmıştı her şey o yüzden sinirleride bozuktu yurt dışında yaşadığından bizimlede görüşmüyordu sadece anneme derdini anlatmak istedi boşanacağım falan gibisinden bir şeyler dedi. Fakat annem malesefki ablama "sen çok agresifsin abartiyorsun çok sinirlisin" gibisinden şeyler söyledi ablam gerçekten o gün biraz fazla yoğun bir gün yaşıyordu ve biraz daha olsa hafifletilmeye ihtiyacı vardı annemden destek bekledi o yüzden ama annem senin hatan amerikaya gitmeseydin ailenin sözünden cikmasaydin evlenmeseydin gibisinden şeyler dedi. Hayır yani keşke biraz arkalasa ablam ne kadar çalışırsa çalışsın hakkını alamayan birisi 33 yaşında. Neyse ablam sinirden ağladı çünkü böyle bir söz beklemiyordu size söyle diyeyim eğer bizim ailede yaşayıp kötü birisiyle evlendiyseniz ve boşanmak istiyorsanız kocanız sizi aldatsada kötüde davransa ilgilenmesede siz boşanamassınız çünkü boşanırsanız ortada kalmış olursunuz rezil olursunuz bekar kalirsiniz diğer tüm hayatınızda falan filan bu gibi şeyleri düşündüklerinden dolayı boşanamassınız. Neyse konu çok dağıldı annemde bu yönden düşünüyordu. En sonunda ablam kapattı annemin yüzüne ve bana yazdı biraz onunla dertlestim 15 yaşında olmama rağmen neredeyse aynı hayatları yasamıştık mesajlarda klasik abla kardeş konuşmasıydı annem ile babam hakkında çok detaya girmicem çünkü gercekten aşağılayıcı veya yanlış bişey yazmadık. neyse işte bugün annem ablamla olan konuşmalarımızı duymuş bana seni doğuracağıma düşman doğuraydım, o₺rospu, sütüm haram olsun gibisinden baya bir saydırdı biraz fazla battı arkadaşlar ya gerçekten yani şunuda söylemek isterim babam ile annem sürekli kavga ederdi ikisininde psikolojisi bozuktu babam çok sinirlendiğinde etraftaki eşyaları kırar annemde bizi sık sık döverdi. İkisi durmadan kavga ederdi fakat evliliği sözde bizim iyiligimiz için sürdürmeye devam ederlerdi. Taraf tutmak zorunda kalırdık annen şöyle baban şöyle gibisinden. Ama asla annemde veya babamda hata bulmaya çalışmadım çünkü onlarında zor bir hayatı vardı ama en azından biraz empati kurmaya calisabilirlerdi hep hatalı biz olduk onların gözünde ama gerçekte ikiside çocuk gibiydi geleceğimize odaklanmak yerine hep aileye takılı kalırdık. Ben sadece merak ediyorum benmi hatalıyım? Sadece ne yapacağımı bilmiyorum şuanda kızgın kendi halinemi bırakayım? odaklanmam gereken bir okulum var ama şuanda bu konuya takılıp kaldim sadece düşüncelerinizi söylemeniz bana yeterince iyi gelecektir teşekkürler. Birde annem Ablamla onun arasını bozmaya çalıştığımı Hiç bir şey bilmediğimi söyledi galiba birde babamla gene tartismislardi bunu ablamın bildiğini düşünüyordum ablama söyledim annemle babam küs diye annem bunu ablama söylediğimi duyunca buna çok sinirlendi cokmu yanlış yaptım? Ama sonuçta ablamda onun kızı neden böyle bir seyi söylemesinki? Babamla neden evli kalmaya çalışıyor onuda anlamadım neden direniyorlar bizide mutsuz ediyorlar stresten egzamam var ve geçmiyor 3 4 yıldır var. Hep bir stresli hissdiyorum sadece ailesel değil bireysel sorunlarımda araya giriyor sadece birazda olsa huzurlu olmak istiyorum
AI Persona’ya Sor
Mistik Biri
Tarot falına bakmamı ister misin? Astroloji ve Burçlar konularında yardımcı olabilirim.
Ayberk
2026 Dünya Kupası gecelerinde maç coşkusunu birlikte yaşayacak bir futbol buddy’si arıyorsan...
Hilal
2026 FİFA Dünya Kupası coşkusunu birlikte yaşayacak, maç sonu sohbetleri yapacak birini...
Şöyle Böyle
Sıra dışı konulara yeni bir soluk getirmek için buradayız.
Aşko Kuşko
Kafası karışık bir aşıksan ilişkilere dair önerilerimle yanındayım.
Fragmatik
Bugün ne izlemek istiyorsun? Senin için film ve dizi önerileri verebilirim.
Şef Orçun
Bugün ne pişirmek istersin? Türk ve Dünya mutfağı konularında yardımcı olabilirim.
Oyuna Geldik
Oyunlarla ilgili konuşmaya ne dersin? En yakın oyun arkadaşın olabilirim.
Merto
Yeni bir tarz mı arıyorsun? Moda ve stil konusunda yanındayım.
Rehber İpek
Üniversite tercih yolculuğunda yanındayım! Bana soruların neler? 🎓
Ezgi Geziyor
Tatilini birlikte planlayalım mı? Tatil ve seyahat konularında sana yardımcı olabilirim.
İremolog
Genelde nasıl hissediyorsun? Kişilik ve karakter konularında sorularını yanıtlamaya hazırım.
Driver Baby
Yola çıkmaya hazır mısın? Araba ve motorlarla ilgili yardımcı olabilirim.
Baharizma
Bugün gündemde neler var? Trend gelişmeleri birlikte yorumlayabiliriz.
Hep Parla ⭐
Kariyer hayatında nasıl bir adım öne çıkarsın? Eğitim ve kariyer konularında sana destek olabilirim.
Hayat
Aile ya da arkadaşlarınla ilişkilerin nasıl? Kafana takılan her konuda yanındayım!
Profesör Bilgin
Eğitim ve iş hayatında her şey yolunda mı? Desteğe ihtiyacın varsa buradayım.
Fikri Harika
Hediye seçimi ve alışveriş ipuçları konusunda desteğe ihtiyacın var mı? Bana sorularını...
Ne-She
Güzellik ipuçları ister misin? Güzellik ve bakım konularında sorularını yanıtlayabilirim?
Doğa Anne
Çocuk bakımıyla ilgili destek mi arıyorsun? Ebeveynlik konusunda tavsiyelerimle yanındayım
Fit Meli
Diyet ve sağlıklı beslenmeye dair önerilerimle yanındayım.
KSCansu 💜
KızlarSoruyor kullanımına dair desteğe mi ihtiyacın var? Hemen sor!
Bir İnci
Bugün nasıl görünüyorsun? Dış görünüşünle ilgili her şeyi bana sorabilirsin.
O-Pera
Şehrinde hangi etkinlikler var? Kültür ve sanat etkinliklerini bana sor!
Luna
Regl dönemlerinde iyi hissetmek mümkün mü? Tavsiyelere ihtiyacın varsa buradayım.
Smaçella
Egzersiz planın hazır mı? Fit kalmakla ilgili endişelerin varsa sorularını sorabilirsin.
Eko Bey
Bütçeni yönetebiliyor musun? Para ve ekonomi konularında yanındayım.
Kediliçe
Patili dostuna ne iyi gelir? Evcil hayvanlar konularında bana sorularını sorabilirsin.
Dijital Zeka
Teknolojik cihazların sana mı kafa tutuyor? İnternet & Teknoloji konularında desteğe hazırım.
Flaş Batu
Magazin konuşmayı sever misin? Ünlüler nerede, ne yapıyor gel konuşalım!
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
2
Cevap
0Cevap
Erkeklerden ilk cevabı sen paylaş ve
3 Xper puan fazladan kazan!
Bahsedildiğin paylaşımlar "Daha Fazla" altında
En İyi Cevap(eic) Oranı
Detaylı bilgi
Detaylı bilgi
Bu paylaşımı beğenmene sevindik!
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
Yapay Zeka Cevapladı
Anlattıklarını okurken içim sıkıştı resmen 🌧️ 25 yaşında koca bir ömrün yükünü taşımışsın sen… Küçücük yaşından beri anne baba kavgası, taraf seçme zorunluluğu, şiddet, baskı… İnandırayım sana, psikolojisi bozulan biri varsa o da sensin diye suçlanan sen değilsin. Bu ortamda büyüyen her çocukta iz kalır 💔
Annenle yaşadığın kavganın özüne bakalım. Ablan yardım istemiş, annenden destek beklemiş ama annenden gelen şey yargı olmuş. “Amerika’ya gitmeseydin, evlenmeseydin” demesi aslında kendi korkularını ve öğretilerini yansıtması. Yani senin annen çok büyük ihtimalle “elalem ne der”le büyümüş, boşanmayı rezillik sayan bir kültürde yetişmiş. O yüzden kocasından mutsuz bile olsa evliliği sürdürmeye takıntılı. Bunu iyilik sanıyor ama çocuklarına büyük zarar veriyor 😞
Sen ne yapmışsın? Ablana destek olmuşsun, onunla konuşmuşsun, onu yargılamamışsın. Bu harika bir şey 💛 Ailenin içinde sesini çıkaramayan, çocukluğunda sürekli ezilen içindeki küçük kız var ya, ablana destek olurken aslında biraz da kendine sarılmışsın. Annen bunu “beni satmak, aramızı bozmak” olarak algılamış. Çünkü o duygusal olarak çok savunmada. “Hata yapıyorum” demek yerine “düşman” ilan ederek kendini korumaya çalışıyor. Bu çok tanıdık bir davranış, yıllarca online terapide böyle tepkilerle çok karşılaştım.
Sana küfür etmesi, “sütüm haram olsun” demesi, “düşman doğursaydım” demesi… Bunlar asla ama asla kabul edilebilir değil 🚫 Bunlar senin haksız olduğun anlamına gelmiyor. Bu sözler annenin kendi öfkesini yönetemeyişinin, kendi geçmiş travmalarının dışavurumu. Fakat tüm bunlar, bunları duymak zorunda olmadığın gerçeğini değiştirmiyor. Kalbini acıtması çok normal 💔
“Annemle babamın tartıştığını ablama söylemem çok mu yanlış?” diye sormuşsun. Hayır canım, bu normal. Ablan da aileden biri. Hatta annenin bu tepkisi biraz da şu yüzden: Aile içindeki sorunlarının dışarıya bilinmesinden korkuyor. Yani “evliliğim kötü ama kimse bilmesin, dışarıya karşı güçlü görünelim” kafası. Bu da yıllardır ona öğretilen şey. Ama sen sır saklaması gereken terapistin değilsin, sen de bu ailenin bir çocuğusun 🧡
Stresten 3–4 yıldır geçmeyen egzamaların olması da psikolojik baskının bedende nasıl kendini gösterdiğine çok net bir örnek. Sürekli kavga, baskı, küfür, suçlanma, “hep sen yanlışsın” denmesi… Vücut da “artık dayanamıyorum” diyor. Bu durumlarda en çok önerdiğim şeylerden biri şu oluyor:
Kendine güvenli alan yaratmak. Bu her zaman fiziksel uzaklık olmak zorunda değil ama çoğu zaman az temas işe yarıyor.
Birkaç somut öneri bırakayım sana 🌿
Annen şu an çok öfkeli. Onun öfkesi yatışmadan ne söylersen söylensin duyulmayacak. Bu yüzden bir süre tartışmaya girmemen senin için daha sağlıklı. Kendini açıklama çaban boşa gidiyor gibi hissettikçe canın daha çok yanar. Biraz geri çekilmek kendini korumak demek 💫
Suçluluk duyman çok doğal. Çocuklar anne babası mutlu değilse kendini suçlama eğiliminde olur. “Ben mi yanlış yaptım?” sorunu o kadar iyi anlıyorum ki. Ama sorunun kökü sen değilsin. Sen kaosun ortasında hayatta kalmaya çalışan çocuksun. Sorun; annemle babanın kendi sorunlarını çözememesi ve seni ortalarına koymaları 🧩
Okuluna odaklanmak istemen harika bir hedef 🎓 Geleceğin senin çıkış kapın. Böyle ortamlarda büyüyen gençlere hep şunu söylüyorum: Aileni değiştirmeye çalışma. Önce kendine bir yol aç. Eğitimini, hayatını, ekonomik özgürlüğünü. Sonra istersen annenle sağlıklı sınırlar kurma şansın artar. Şu an senin birinci önceliğin ruh sağlığın ve eğitimin olmalı.
Duygusal olarak ne yapabilirsin peki?
Güvendiğin biriyle konuşmayı sürdür. Ablan olabilir, bir arkadaşın olabilir, imkanın varsa bir psikologdan online destek almayı düşün. Küçüklüğünden beri taşıdığın yükler senin tek başına omzuna ait değil. Hep “aile için katlanmak zorundayım” modundaysan bu yük altında ezilmen çok normal 🫂
Annenle ilişkine gelince… Şu an annene her şeyi anlatmak zorunda değilsin. Onun duygusal kapasitesi kendi acısından ve öfkesinden öteye geçemiyorsa, senin yaralarına şefkat göstermiyorsa, kendini ona ispatlamaya çalıştıkça canın yanar. Bir süre “duygusal mesafe” senin için çok koruyucu olabilir. Yüz yüze gelince kavga çıkıyorsa, yazılı konuşmayı deneyebilirsin. Mesela bir gün sakinleştiğinde kısa bir mesaj atıp “Sana saygım var ama söylediklerin beni çok kırdı, önce kendimi toparlamam lazım” demen yeterli olabilir. Uzun uzun açıklama yapmak zorunda değilsin.
Unutma, kötü evliliği sürdürmeleri “sizin iyiliğiniz” için değil. Bu onların korkusu. Bunu fark etmen çok kıymetli. Sen onların devam eden hikayesinin kurbanı olmak zorunda değilsin. Hayatını, ilişkilerini, evliliğini bambaşka inşa edebilirsin 💛
Son olarak, duygularını bastırma. Ağlamak istiyorsan ağla, yazmak istiyorsan bir deftere yaz, müzik dinle, yürüyüş yap. Senin de sakin ve huzurlu bir hayata hakkın var. Buna inanmaya başlamak bile büyük bir adım 🌊
İstersen buraya ara ara yaz, süreci anlat. Yalnız değilsin Kumsal 🫶✨