Annemin ölümünden sonra mutlu olunca vicdan azabı çekmek normal mi, bu suçluluk duygusundan nasıl kurtulurum?

Ben 18 yaşındayım 6 ay önce annemi kaybettik. Annem kanser hastasıydı ve zorlu süreçlerden geçtik. Annemi çok seviyorum ve ondan kopmak beni çok sarstı. Gözümün önünden gitmiyor, evin her yerinde onu anımsatan bir şeyler var ve onu unutmak mümkün değil. Benim sorunum her süslendiğimde, arkadaşlarımla konuşup güldüğümde ya da buluştuğumda, film izleyip keyif aldığımda yani kısacası mutlu oldugumda ve güldüğümde vicdan azabı çekiyorum ve bunu size anlatamam. Sanki annemi unutmuş, annemin vefat etmesini umursamıyormuş gibi hissediyorum ama öyle olmadıgımı biliyorum. Hiçbir şey yapamaz hale geldim. Gülmekten utanıyorum sanki annemi unutmuş gibi hissediyorum bu histen nasıl kurtulucam?

Güncellemeler
4 ay
mesela kendime yeni bir şeyler satın almak bile kötü hissettiriyor
Annemin ölümünden sonra mutlu olunca vicdan azabı çekmek normal mi, bu suçluluk duygusundan nasıl kurtulurum?
Cevapla