Bazen insanlar öyle şeyler yapıyor ki başkasını utanır hâle getirebiliyor, ama kendileri hiç utanmıyor.

Bazen insanlar öyle şeyler yapıyor ki başkasını utanır hâle getirebiliyor, ama kendileri hiç utanmıyor.

Bence insan bazen başkası adına utanıyor, çünkü içinde hâlâ vicdan, empati ve edep var. Herkesin utanma eşiği aynı değil; kimisi ne yaparsa yapsın yüzü kızarmıyor, kimisi de “ben olsam yapamazdım” deyip içten içe mahcup oluyor. Aslında bu bir zayıflık değil, tam tersine karakter göstergesi. Başkasının utanmadığı yerde utanabiliyorsan, hâlâ insan kalabilmişsindir. Çünkü utanmak; sınır bilmek, kendini ve karşısındakini hesaba katmaktır. Bugün utanmayan çok ama hissetmeyi bilen az.
Evet, çok oluyor bu bana 😅 Sosyal zekân biraz yüksekse, ortamın gerilimini sen daha önce fark ediyorsun. O kişi utanmayınca tüm duygu sana yapışıyor gibi hissediyorsun 🙈 Bu aslında empati göstergesi ama bazen de gereksiz yük. Böyle anlarda “bu onun davranışı, utanç bana ait değil” diye kendine hatırlatman iyi gelir.
Cevap
18Cevap
Evet oluyor , ortada bazir birilerine haksızlık var ama bir şey de diyemiyorsun uzak durmakta fayda var.
Yaşandı.. başkası adına utanmıştım
Bazı insanların adına utandığım oluyor maalesef. kendilerinin utanma duygusu yok. onlar yerine benim yüzüm kızarıyor
Kesinlikle
Başkası yerine utanmak maalesef bende var. Dizi izlerken bile var hdjgl o çirkeflik sahnelerinde onlar yerine utanıyorum
Ne zaman bir toktik videosu gorsem baskalari yerine utaniyorum baya hdbd
Evet utanırım
Bazen insanlar öyle utanılacak şeyler yapıyor ki onların yerine ben utaniyorum
Başkası adına utanacağıma yaptıklarına güler geçerim
ben genel olarak utanmam ama bire bir ilişkilerde sevgili flört vb. aşırı utangaç olabiliyorum
ya zaten bazen öyle genell olarak arsız sayılabilirim annem öyle diyo yani
Yakup te em rezil kirin Yakup 😂😂😂
Bismillah daha cevabı atmadım adam beğendi ahahhaha
Bu tarz videoları sana sürekli atan o kişiyim bu arada 😂😂😂
Kardeşi gidiyor evden ondan ağlıyor
Ahahahah
Evet utanırım her insan kendinden sorumludur
Kesinlikle
İnsan doğası böyle, onlar utanmıyorken ben niye utanayim 😂😂
Utanç duyacağıma bağlı benim için utanç insan olmayanlar varlıklar tiksinti anlamında ldl
Herr zamannsjsjsjs
Öyle insanlardan uzak durmak en iyisi bence bende onların adına utanıyorum evet
Onun ayıbı beni utandırır evet ama Baktımki ortamda oda mutlu bende rahat olurum ortama uyup
Kimsenin yerine utanmam. zahmet çeksin kendileri utansın bana ne ya her kes kendinden sorumludur
Kendi adıma utanacağım şeyler yapmam o duruma düşürtmem kendimi. başkalarının yerine utanırım
Sadece kendi şahsım adına utanabiliyorum, başkaları beni bağlamaz..
Kim yaptıysa o utansın benane kglglf
Bence de :D
Bugün usluyum kimseyle uğraşmicam 😅😅
Gel benle uğraş :D
Yok yok masum günüm yorgunum🤣
E aferin denemeyi başarıyla geçtin :D
Zarfladın mı sen beni 😒
Zarfı yedin evet
Sen görürsün ya da görmezsin 🤣🤣
Körüm ben olmaz :D
Başkası yerine ben utanmam
Ar damariniz çatlamış
Aynen cringe seylerde ozlellikle
Kendi utanmıyorsa ben hiç utanmam banane sfhk
Bana ne başkasından acaba
Yoo kendi utansın
Ben hiç utanmam o vakit bana ne ya
Bazen başkaları yerine utanmaktan utaniyorum...
Öylee
Bazı insanları görünce oluyor bu durum evet.
Bazı zamanlar oluyor
Evet, sık sık başkalarının yerine utanırım
Evet. burada mesela çok yaşıyorum onu
😂sen sahitsin ndsjzjz
evet utandigim oluyorr
Var öyleleri biz onların yerine utanıyoruz.
Toplum içinde öksürmekten utanıyorum sadece.
Ben bazı insanların konuştuğu şeyleri duyarken utanıyorum onlar yasarken konuşurken utanmıyor.
Başkasının yerine bazen insani olarak bir tık ben utanırım ama bu başkası aşırı yakın olduğum biri ise yoksa banane herkesin yüz kızarması kendine..
Başkası yüzünden niye utanayim utanma duygumuz var ama o bir tık sosyal anksiyeteye giriyor
Evet, çok olmuştur başkası adına utandığım.
Utanan buraya girmez
Millette utanma arlanma kalmamış ki
Utanmam daha çok sırıtırım 🤣
Maalesef öyle bir huyum var.
Hiç bi zaman utanmam knk 😃
Evet utanırım, herkes kendine yakışanı yapar.
utanırım
Kendine odaklı demek
Hahaha evet
Evet utanırım..
Ben başkası değilim
Utanırım
Utanırım evet
Kendi adıma bile uyanmam yok
Utanmam jsjss
Bende biliyorum
Yani her gordugumuzu yapmamak lazim
Utanma duygum hiç yok
Evet utanırım
Kimse kapısının önünü süpürmez
Ben çok utanırım
Evet çok oluyor maalesef 🐇🌱
Ben çok utanıyorum ya
Asla
Evet bazen
yok utanmam
utanma yok bende
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?