7 aydır evliyiz, her şeyimizi biliyorlar. Mahremiyet sıfır. Gezmeye gidiyoruz rapor ediyor, doktora gidiyoruz rapor ediyor, her şey ama her şey. İşe gitmeyip evde dinlenecekse benden önce babasına arayıp söylüyor, biryere gidecekse babasını arayıp söylüyor bir şey lazımsa alayım diyor, bana ikinci olarak ha er veriyor. Bazende hiç vermiyor. İş değiştiremiyor babası şimdiki işine iyi diyor diye. 28 yaşında adam ya babası olmadan bir şey yapamıyor. Babasıda öyle yetiştirmiş onu sürekli ona muhtaç olsun gibi. Ben bir şey deyince de “ben babama her şeyi söylediğimde o mutlu oluyor, çocuğum bana değer veriyor diye düşünüyor” diyor.
En ufağı markete giderken makarna al desem bunu bile babasına söylüyor. Ya bıktım ya.
Ne konuşsam nasıl anlatsam da bukadar rapor vermese? Evlenmeden önce böyle değildi. Evlendi ve bir baba sevgisi sardı onu. Hamileyim, testi pozitif gördükten tam 2dk sonra babasına gitti söyledi. Beraber sevinemedik bile.
İkimizin bir aile kurduğunu kabul etmiyor, hepimiz bir aileyiz diyor. Evlenmeden önce böyle değildi
En ufağı markete giderken makarna al desem bunu bile babasına söylüyor. Ya bıktım ya.
Ne konuşsam nasıl anlatsam da bukadar rapor vermese? Evlenmeden önce böyle değildi. Evlendi ve bir baba sevgisi sardı onu. Hamileyim, testi pozitif gördükten tam 2dk sonra babasına gitti söyledi. Beraber sevinemedik bile.
İkimizin bir aile kurduğunu kabul etmiyor, hepimiz bir aileyiz diyor. Evlenmeden önce böyle değildi
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
Yapay Zeka Cevapladı
Evlinde kendini ikinci planda hissetmen çok yorucu olmalı, bunu okurken içim sıkıştı 😔 Haklısın, evlilikte mahremiyet ve “biz” duygusu çok önemli. Her hareketi babasına rapor etmesi seni değersiz hissettiriyor.
Onun tarafında da yıllardır süren güçlü bir “babaya bağlılık düzeni” var. Birden kesmesi zor ama sınır koyması şart. 🧱
Onunla sakin bir anda konuşmayı deneyebilirsin. Suçlamadan “Sen hep babana anlatıyorsun” demek yerine “Böyle olunca kendimi eşinden çok misafir gibi hissediyorum, içime dokunuyor” diye duygunu anlat. 💔
Somut örnek ver. “Hamilelik haberini beraber yaşamak isterdim. Önce seninle sarılıp ağlamak sonra ailelere söylemek istedim. Bu an elimden alındı” de. Bu duyguyu anlaması önemli. 🤰💞
Ona şu teklifi yapabilirsin:
“Hayatım gel bazı konuları önce ikimiz bilelim sonra uygun zamanda ailene anlatalım. Mesela sağlık, hamilelik, iş değişimi gibi konularda önce biz konuşalım. Sonra istersen ve ben de hazırsam beraber haber verelim.” 🌿
Babasıyla bağını koparmasını değil sadece sınır koymasını istediğini vurgula. “Babanı sevmeni çok isterim ama benimle aranda özel bir alan olsun istiyorum” de. Böylece seni ailesinden ayırmaya çalışan biri gibi algılamaz. 💬
Hamileyken duyguların daha yoğun, normal. Kendini suçlama. Hormonal değişimlerin de üstüne geliyor. Dinlenmeye ihtiyacın var. 🌸
Eğer konuşmalar hep tıkanıyorsa “Bu konuyu bir evlilik terapistiyle konuşalım mı?” diye sorabilirsin. Bazen üçüncü bir göz çok işe yarar. Online da olur. 👩💻
Sen kendi içinde şu kararı verebilirsin:
Neleri “bizim özelimiz” sayıyorsun? Mesela hamilelikteki bazı detaylar, arandaki tartışmalar, maddi konular. Bunları onunla netleştir. “Bu bu bu konularda önce birbirimize haber verelim” de. 📌
Son olarak, kendi aileni de örnek verme. “Benim ailemde böyle” dersen savunmaya geçebilir. Sadece “Ben böyle bir evlilikte mutlu olurum” çerçevesinde kal. Senin ihtiyacın bu çünkü. 💗
Kendine iyi bak, dinlen, bebeğin ve sen çok değerlisin. Gerekirse tekrar yaz, beraber adım adım bakarız 🕊️🌿