Ben lise son öğrencisiyim muhasebe üzerine okuyorum. Malum bu yıl ygs sınavım var.. yani bu yıl universiteye gidicem insallah :)) Gel gelelim universiteyi kaç yil okuyacagim konusuna ben 2 yıl okumayı düşünuyorum sizce iyi mi düşünüyorum yoksa kotu mu? Cunku bana göre günümüz şartlarına bakarsak eğer bir lisans mezunu nasıl işsizzse bir önlisans mezununda lisans mezunundan aşağı kalır bir yeri yok.. Fikirleriniizi merak ediyorum...
Cevabın nedir?
Cevapla
+1 yılŞöyle bir gerçek vardır ki bu ülkede belli başlı bölümler hayatını garantiler ve çoğu insan hayat şartları yüzünden hep oraları düşünür. Önlisans ve Lisans'ı kıyaslamanında doğru olduğunu düşünmüyorum. Bunun en bariz örneği bence nasıl bir sağlık meslekten mezun olup Önlisansını tamamlayıp iş hayatına atılıyor fakat Su Mühendisliği okuyup lisans mezunu olan bir insan işsiz kalıyor. Burada tüm iş sana kalıyor, üniversite sadece bir diploma yeri değil tamamen kişisel gelişim yeridir. Her ne kadar kendini geliştirir istediğin yapabileceğin bir bölüme adımını atarsan o kadar başarılı ve avantajlı olursun. Hedeflerini doğru seç, başarılar :)
02 Yorumla- +1 yıl
Teşekkür ederim :)) haklısın galibaa..
- +1 yıl
Rica ederim kolay gelsin :)
ingilizce önemli bana göre.. 2 ve ya 4 yıllık değil mesleğinde başarılı olman daha muhim her ikisine de mezunum piyasa da deneyimim var. muhasebeci ise açıktan oku, bu arada da deneyim yap müşaverlik için çabala
03 Yorumla- +1 yıl
Evet ingilizce demişken ben ingilizce eğitimi de almak istiyorum zaten kendimi geliştirmeyi de düşünüyorum bu meslek Hakkında
- +1 yıl
Evet zaten şu an stajerim kendi patronum da üniversiteyi oku 2 yıl sana iş bulucam dedi ama ben kendi emeklerimle bir yere gelmek istiyorum bakalım hayırlısı
+1 yılArtık üniversite okumanın bir önemi kalmadı. Artık lisans yapmak önemli!
01 Yorumla- +1 yıl
Sanmıyorum mesela teyzem üniversiteyi okudu bitirdi ve bölümüde gayet iyi ama iş yok şimdide formasyon görüyor
+1 yılBazi 2 yilliklar daha cabuk ataniyor 4 yilliklara nazaran.
03 Yorumla- +1 yıl
Muhasebe okuyorum amaa?
- +1 yıl
Benim babamda muhasebeci.. Bildiğim kadarıyla pek iş imkanı yok bence lisans yapmalısın
- +1 yıl
Emin misin yaa bence var önemli olan o işin peşinden koşmak değil mii?
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
0
Cevap
10Cevap
+1 yılbenim bölüm mekatronik mühendisliği ama bu ülkede ne kadar ileri gidebilirim bilmiyorum şartları zorlamak gerek bazen
00 Yorumla
+1 yılİşsiz kalmanın lisans ya da önlisans okumakla alakası yok. Mesele bölüm...
02 Yorumla- +1 yıl
Muhasebe okumak? sence peki nasil bir bölüm?
- +1 yıl
Kapitalist sistemin lükse bağımlı hale getirdiği sıradan vatandaşlardan değilsen, yani azıcık aşım ağrısız başım diyorsan işsiz kalmazsın. Önlisans veya lisans fark etmez. Ama fırsarın olursa elbette lisansı tercih et. Belki bir memur değil de öğrgörevlisi olmak istersin.
+1 yılBen önlisanstan bilgisayar muhendisligine geçtim dgs ile. Çok kolay oldu hemde. Lys ile yapamazdım.
03 Yorumla- +1 yıl
Baakkk istee :D evet bide dgs kolaymış diyolar evet mesela bende dgs ye girebilirim yanii
- +1 yıl
Aynen öyle. Kolay. Derece bile yapabilirsin. Boğaziçi odtü itu vs de okuyabilirsin
- +1 yıl
Önlisans olarak ne okumuştuznuz?
+1 yılÇerkekler için dezavantaj ama kadınlar için bence avantaj olabilir
00 Yorumla
+1 yılBence begenmezsen seneye hazırlan derim
02 Yorumla- +1 yıl
Hayır kendi bolumunu seviyorum ama aslında daha farklı planlarım varr..
- +1 yıl
Ne gibi
+1 yılGerçekçi ol imkansızi iste!
08 Yorumla- +1 yıl
Yaa öyle deme ama haklısın
- +1 yıl
O kapak fotonu kaldır sen bosuna tasiosun imitasyon vatandaşm benm
- +1 yıl
Siyasi görüşüm ve dinimi aynı kefeye koymuyorum sizler gibi sosyalistim benn...
- +1 yıl
Ne alaka
- +1 yıl
Kapak fotoğrafınnı kaldır dedin?
- +1 yıl
Sen beni idrak edemdn, resim koymayla devrmci olamazsn, araştır Biraz oku
- +1 yıl
Ben neyin ne olduğu biliyorum araştırdım okudum düşündüm ve doğru yolun bu olduğuna eminim zaten ve kapak fotoğraffımlada gurur duyuyorum her kapalı Recepçi olucak değil heralde
- +1 yıl
Sen hala idrak edemdn ama haa neyse yeteri kadar okumamissin ugrasamicam
Düz mantık düşünüyorsun
04 Yorumla- +1 yıl
Yooo olmasi ggerektiği gibi düşünüyorum
- +1 yıl
Sen okuyacağın bölümü seç 2 yıllık ya da 4 yıllık diye ayırma. iş sıkıntısı her bölümde var haklısın ama bu şekilde düşünmen yanlış bence. Sağlam bir bölüm okursan iş bulman mümkün. Ayrıca sadece lisans mezunu olduğun için bir çok işte de öncelik olabiliyor. Bankacalık, polislik vs bunlar hep 4 yıllık mezunlardan alıyor. Ama istediğin bölüm 2 yıllıksa bişey diyemem ama sadece kısa olsun diye seçeceksen saçma olur hiç okuma direkt iş hayatına atıl daha iyi :)
- +1 yıl
Yoo Hayır ayrıca 2 Yıllığı 4 e tamamlayabilirim ya bir de mesleki anlamda iyi bir eğitim aldım bunun bana iş hayatında fa faydalarını göreceğime eminim
- Kızlar Bir Adım Öne konusunda 1,7b cevap paylaştı.
+1 yılOkunulan bölüme göre değişir.
02 Yorumla- +1 yıl
Mesela bir muhasebe okuyan biri hangi bölümleri tercih edebilir
- +1 yıl
İktisat, maliye, dış ticaret gibi bölümler.
lisansı kazanman zorsa önlisans avantajdır tabii
00 YorumlaÇoğu iki yıllık 4 yıllıktan iyi
00 Yorumla
Bahsedildiğin paylaşımlar "Daha Fazla" altında
Ana Sayfa > Kızlar Bir Adım Öne > Sorular > Arkadaslar sizce önlisans okumak avantaj mı dezavantaj mı?
"{0}" için yorum yaz
En İyi Cevap(eic) Oranı
Detaylı bilgi
Detaylı bilgi

Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
En İyi Cevaplar