Yani sizce bu konudaki özgüvenimi nasıl geri toplarım?

Ben lisedeyken çok içine kapanık bir kızdım. Sadece içine kapanık olmak neyse. Okulun ilk başında herkese ters davranışlarda bulunup insanlardan kendimi uzaklaştırdım. İnsanları neden tersledin diye hemen suçlamayın. Psikolog savunma mekanizması olduğunu söyledi. Sonra siniftakiler hakkında tuhaf tuhaf şeyler duydum. Mesela benim tikim vardı. Beni tikim yüzünden dışlamışlar. Hocalara ben sınıfta tikim yüzünden dislaniyorum diye belirtince yok sen biraz soğuk duruyorsun ya böyle insanlara karşı onlar da öyle tikin ve filan diye durumu bahane etmişlerdir. Yoksa hiçbir insan sırf tiki var diye dışlanmaz dedi. Yani bir insan soğuk duruşlu diye onun tikini bahane etmek nedir? Yani sen bana karşı soğuk olamazsın, ben de senin böyle bir şeyini bahane eder seni dışladıgımı söylerim diye yapılmış bir ego yarışı mı? Okulun popülerleri olan ve sür*tüklerden oluşan bir kız grubu vardı. Tamam onlarda bana karşı kin ve dışlama durumu filan yoktu. Benimle konuşuyorlardi. Ama onların da farklı zararları olmuştu. Mesela ben sosyal medyadan daha rahat konuştuğum için içlerinden biriyle mesajlaşırdım. O da mesajlarımı başkalarına gösterirdi. Sonra sınıfta bir çocuktan hoşlandığıma dair söylenti çıkarıp beni mahcup ettiler. Onun dışında bu kız benimle konusuyor diye ya ama bak ben seninle konuşuyorum, ben seninle okul bahçesinde oturuyorum filan diye küstah küstah konuşmalarda bulunurdu. Mesela bir şaka yapacaklar ve ben istemiyorum. O benimle konuşuyor diye kabul etmem gerekiyormuş. Eşyalarımı karıştırıp kağıtlarımı okurken yakaladım. Neymiş o benimle konuşuyormuş ondan benim eşyalarımı istediği gibi karıştırabilirmis. Yoksa bana yardım edemezmiş. Şimdi ben kendime şöyle bakıyorum. Sen sadece insanların acıdığı için sohbet ettiği birisin. Bir narsist tekrardan gelsin. Benimle ama bak ben seninle konuşuyorum diye bunu başıma kakip benimle sohbet etsin diye bekliyorum. Yani ben insanların acımadan da arkadaş olabileceği biri olamaz mıyım? Zaten arkadaşlık denilen şey acımak değil de karşılıklı olan bir sey degil mi?

Yani sizce bu konudaki özgüvenimi nasıl geri toplarım?
Cevapla