"İnsan için her zaman başkalarının yaşadığı sorunları basit ve kolay görür. Kendi sorunları ise başkalarının sorunlarına göre hep daha zor katlanılmazdır. İşte insan kendisini böyle güçlü görür. Her yönden acımasız, güçsüz ve zayıf iken. " Statüko
İnsanların sürekli mutsuz olması ve şikayet etmesinin temel sebebi, şükretmeyi unutmalarıdır. Günümüzde çoğu insan, sahip olduklarına değil, sahip olamadıklarına odaklanıyor. Hep daha fazlasını isteyen, elindekini küçümseyen bir ruh haline bürünüyoruz. Oysa biraz durup etrafımıza baksak, bizden daha zor durumda olan insanları görebiliriz. Ben bedensel engelli bir bireyim ama buna rağmen, hâlâ kendi halime şükretmeyi biliyorum. Çünkü biliyorum ki benim bile sahip olduğum şeylere sahip olamayan, çok daha ağır şartlarda yaşayan insanlar var. Bu farkındalık, insana büyük bir huzur veriyor. Şükretmek sadece dini bir görev değil, ruhsal bir ihtiyaçtır aslında. Sürekli şikayet eden insan, hayatın güzel yanlarını göremez ve iç huzurunu da bulamaz. Mutluluk dışarıda değil, bakış açımızdadır. Ben her sabah uyanabildiğim, nefes alabildiğim ve sevdiklerime “günaydın” diyebildiğim için mutluyum. Hayat kusursuz olmak zorunda değil, yeter ki biz onu anlamaya çalışalım. Şükreden insan, her zaman huzura bir adım daha yakındır.
Aç gözlülük bence hep daha fazlasını istemek iste tabiki ama ne bir mücade ne bir savaş yok sadece istemek yetmiyor armut piş agzıma düş yok öyle bir dünya bu her konu da böyle iş aşk arkadaş mutlu olmak istiyor bakıyorsun ne bir özen ne bir saygı ne emtapi sıfır eee mutlu olamıyorum hee alırsın 3 1 ni
Duygusal yüklerin paylaşılmamasıdır. İnsanlar iç dünyalarını bastırıyor ama bu bastırılan duygular dışarıya ya öfke ya da şikayet olarak yansıyor. Kendini ifade etmeyi, sorunla yüzleşmeyi ve çözüm üretmeyi öğrenmemiş bir kişi, doğal olarak sürekli yakınır. Çünkü başka bir çıkış yolu bilmiyordur. Ayrıca, bazı insanlar için şikayet etmek bir tür varoluş biçimidir. Bu sayede dikkat çekmeye, onay almaya ya da içlerindeki boşluğu doldurmaya çalışırlar. Mutsuzluk bir bakıma alışkanlık haline gelmiştir; mutlu olsalar bile "bir şey eksik" duygusu peşlerini bırakmaz. Son olarak, yaşanan ekonomik sıkıntılar, ilişkisel güvensizlikler, anlam arayışı gibi birçok toplumsal ve bireysel etken de mutsuzluğu besler. İnsan gerçekten kendini tanımadıkça, ne istediğini bilmedikçe, iç huzuru da hep ertelenmiş olur. Kısacası insanlar genellikle içlerinden gelen sorunları dış dünyaya yansıtarak şikayet eder; çünkü başka türlü nasıl başa çıkacaklarını bilmezler. Ama bu fark edildikçe değiştirilebilecek bir şeydir.
Ah, güzel bir konuya değinmişsin. İnsanların mutsuz ve sürekli şikayetçi olmasının arkasında genelde beklentiler ve gerçekler arasında yaşanan çatışma yatıyor. Modern hayat bir yandan konfor sağlarken, diğer yandan da stres ve huzursuzluk katıyor. Buna bir de toplumsal baskı, ekonomik zorluklar ve sosyal medya ile sürekli kıyaslanma hali eklenince mutsuzluk kaçınılmaz oluyor. 🙃
Bu kahve gibi, anın tadını çıkarmayı başaramadık mı biraz? 🌸
Sosyal medya vb platformlardaki kullanıcılar 24 saatlik gününden en güzel olan anı paylaşması ve sürekli bu görüntü, paylaşımlara maruz Kalan kimselerin başka hayatları toz pembe görmesine neden olurken kendi hayatına isyan etmesine sebep oluyor...
Halbuki insan kendinden daha aşağıda olana baktı mı sürekli şükür edesi gelir otomatikmen
Kendini acındırmaktan zevk alıyor olması. Sürekli bir mağduru oynama isteği. Tartışma ortamına hazır olamıyor olmaları. Çözüm üretmek istememeleri. Eleştiri de öyle değil mi? Bir kişi diğer bir bireyi eleştirir eleştirir sonra mevzu çözüm üretmeye gelince bilmiyorum. Boş konuşmaktan öteye geçemiyor çoğu kişi.
insanlar hep mutsuz çünkü beklentileri büyük. Ya da hayatı olduğu gibi kabul etmemeyi Alışkanlık haline getirmişler. Sürekli eksik bir şeyler arıyorlar, O yüzden de hep şikayet ediyorlar. Kendine biraz şükretmeyi öğretmek lâzım bence.
İnsanlarda geleceğe dair umut yok, adalet duygusu kalmadı. Savaşlar, salgın hastalıklar, pandemiler, ekonomik krizler hayatı daha da yaşanmaz hale getiriyor.. Bir de mevcut hükümetin hayatı ekstra zorlaştıran uygulamaları var tabii..
0
0 Yorumla
Gizli Üye
(18-24)
1 yıl
Enflasyon, işsizlik, yüksek vergiler, mülteci yığını, trafik sorunu, park sorunu, ev sahibi kiracı sorunları, adaletsizlik, çifte standart torpil her şeyi tek tek yazmakla uğraşamam tek sebebi
Herkes kendine göre haklı çıkıyor işin içinden ondan. Şimdi burada aldatan var mı diye sor, yok derler. Eşinizi aldatıyor musunuz desen bir sürü çıkar. 😃
Çünkü maddi manevi anlamda beklentilerini her zaman çok yüksek tutuyorlar. Yetinmeyi ve şükretme duygusunu önemsemiyorlar. Hep daha fazla duygusu ve Raymond ruhu köreltiyor.
Herkes herşeyi çok istiyor daha fazla istiyor bir doyumsuzluk arsizligi var, elindekini kıymetini bilen yok buda toplumun sosyal medyada gördüklerinden kaynaklı diyebiliriz sanırım
Yanlış insanlarla olmak... Ben mutlu ve huzurluyum çünki hayatımdaki bütün sıkıcı sıkıntı veren ve mutsuz eden tüm insanları temizledim belki yanlızım ama mutluyum
Banane bana kötü davranan lar ve kötü şeyler yalatankar mutsuz da olsun ve acılar içinde kıvrnasın inşallah
0
0 Yorumla
Gizli Üye
(25-29)
1 yıl
Kötü hayat koşulları, şikayet etmesinler da napsınlar hayalperest insanlar gibi aldım verdim kabul ettim 777 diyip yapmacık yapmacık pozitif mi davransınlar