Ansızın gelen misafirlerden hiç hoşlanmam.
Bence 2-3 gün öncesinden haber verilmesi gerekiyor.

Ansızın gelen misafirlerden hiç hoşlanmam.
Bence 2-3 gün öncesinden haber verilmesi gerekiyor.

Bence saygısızlık. Ailen bile olsa önceden müsait misin diye sormalı. Çat kapı gelmeyi normal bulup evine giren çıkan belli olmayanları çok garipsiyorum.
Bir arkadaşımın evinde yatılı kaldığım sıra kültür şoku yaşamıştım bu yüzden. Gece gündüz eve gelen giden belli değildi. Bense gerekse 1 hafta önceden sorarım arkadaşlarıma müsait misiniz diye.
Evli olsun bekar olsun ne kimsenin evine çat kapı giderim ne kendi evime gelinsin isterim. Belki o an eşimle bir meselemiz var. Belki insan göresin yok , ya da ev toplu değil. Yıl olmuş 2025 telefon icat edilmiş herkes günler öncesinden plan yapabiliyorken kapıdayız aç diyen kişi açık bir şekilde kusur aramaya geliyordur ve bu ev sahibine saygısızlıktır. En azından benim evime böyle gelen kişiler bu niyetle geldiler şimdiye kadar. Habersiz gelene kapı açmamak bile bir secenektir. Geldik yoktun derse de müsait değildim derim. Sanki herker her an evini misafir gelecek gibi tutmak zorunda. Gün oluyor çocuk uyumuyor hasta oluyor. Tezgahta bulaşık , ben salonda uyumuşum çamaşırlar bir köşede okuyor insanız. Çat kapı gidilmesini doğru bulmuyorum. Evi kişinin mahremidir kahvehaneye gidiyor gibi elini kolunu sallayarak gidilmez edeptir bu. Kişinin anne babası olsa bile böyle. Bir söz vardır postacı kapıyı üç kere çalar diye. Üç kere çaldın açan yoksa geri dönersin. Ama günümüzde pek çok şeyde adab kalktı maalesef
Aynen öyle haklısın.
Dün mesela ben rahatsızdım. Bi akrabam aradı sana geliyorum diye. Bende kabul etmedim. Hayır 1 gün önceden haber vermek zor mu yani
Vallahi ben direk çatkapı gidiyorum dayımların ve eniştemlerin evine. Kuzenim de mesela bizim eve geldiği zaman direk zile basıyor geliyor. Bizim aramızda öyle bir samimiyetsizlik yok. Bence bu tarz düşünceler komşuluğu bitiren şeyler. Merasim yapmaya gerek yok
Saygısızlıktır, dediğin gibi 2-3 gün önceden haber verilmeli, insanların işi gücü oluyor, dinlenmek istiyor, sessizlik arıyor veya rahatsız oluyor. Habersiz gelmek yüksüzlük gibi bir şey
Aynı duyguyu çok iyi anlıyorum 😊 Bence de habersiz gelmek, samimiyet göstergesi gibi düşünülse de çoğu zaman insanların planlarını, ihtiyaç duyduğu alanı görmezden gelmek oluyor 🙈 Ev benim huzur alanım ve küçük bir hazırlık yapabilmeyi severim. Hepimizin farklı öncelikleri ve özel alanı var. En güzeli gelmeden önce ufak bir haber vermek bence de hem samimi hem de saygılı olur 💕 Sessizce bir mesaj bile atılsa içim daha rahat ediyor.
Cevap
40Cevap
haber verilmesi gerekiyor.
Bazen samimiyettir 5 dakika seni görüp gidicem demek ama çogunlukla, sıklıkla yapılan bir şey ise insan kendini, evini hazır hissetmek ister elbette haber verilmesi daha ince bir durumdur. Biraz ilişkinin içeriğine, karşındaki insanın tarzina da bağlı. Asiri titiz insansa , çok iyi ağırlamaksa beklentisi önceden haber vermeli kişi... Evde mutfak tamtakir olabilir , insanın cebinde agirlayacak parası olmayabilir, hasta olabilir en kritiği., eşinle kavga etmiş olur vs vs
Bazıları cümleye "annem babam bile gelse istemem" diye başlamışlar. Annem çat kapı gelecek olsa başım gözüm üstüne. İstediği gibi gelebilir. İnsanlar anne babaya "öf" bile denmemesi gerektiğini unutmuşlar. Ne biçim bir nesil.
Çat kapı gelenimiz oluyor. Ben rahatsızlık duymuyorum. Nedense seviyorum, hoş sohbet oluyor. Günümüz güzelleşiyor. Misafiri severim. Kimseye de surat asmam. Ne kadar da her şeyden rahatsız olan bir millet olmuşuz.
Ne haber versin ne vermesin. Gelmesinler daha iyi 😂😂 Yaprak dökümü necla modundayım sanırım kimse gelmesin yoklamasın etrafımda kalabalık istemiyorum hiçkimseyi çekecek halim yok 😂😂😂
Samimiyetle alakasi yok sen o rahatligi vermişin samimiyet boyutu böyle olmaz kişilikden gelen birşeydir samimiyet ama sen çat kapi gel rahatligini vermişsen eger geçmiş olsun
Hem saygısızlık hem de menfaat. Gidecek yer bulamayan kalacak yer bulamayan bana gelmeye çalışıyor. Allah'tan kapıda güvenlik var içeri herkesi almıyorlar
Bunu ancak çok sevdiklerimde önemsemem. Öyle ki gel kız beraber temizlik yapalım diyebileceğim, güvendiğim ve benim evim senin evin diyeceğim birinden. Aksi takdirde rahatsız eder.
Samimiyet olsa bile insan önceden aramalı, çok istisna durumlar dışında saygısızlık olarak görüyorum, ani ölüm kalım olur yangın olur bişey olur o an ortada insani bir olay söz konusudur ve zaten kusura bakma denilir ev sahibinin de anlayışla karşılaması gerek, öteki türlü keyfi bişey için aramadan giden cidden saygısızdır.
Ben de hiç hoşlanmam bu durumdan. Müsaitsem evime buyur ederim ama düzgün bir dille bir daha bu şekilde gelmemeleri noktasında uyarırım. Eğer müsait değilsem kapıdan çeviririm.
Daha çok şehirlerde yaşayanlar için elbette saygısızlık bence, haber edilmesi gerekiyor çünkü hepimizin bir işi olabiliyor.
2 çocukla asla hoş karşılamıyorum. Evin her yerinde bezler ve oyuncaklar varken kötü hissediyorum kendimi
çat kapi ziyarete gelenleri gorunce ben mutlu oluyorum evde oldukça... ansizin sevdiklerimi gormek huzur verici
Yatılı olarak gelmek isteyen misafirin önceden haber vermemesi saygısızlıktır.. bana göre... Çay kahve içmeye gelen buyursun gelsin tabiki...
Hayır saygısızlık değil ev sahibiler sonuçta spsnpssoslslsls
Ya şimdi ben evli olsam gelseler onların ben ta
Dünyalar güzeli eşimle vakit geçirirken mahallenin dedikoducusu ailemizin büyücüsü kapıyı çalsa Kapıyı onlara $okarım
Hadi komşudan komşuya tek kişi geçer gidersin belki de cümbür cemaat çat kapı gidilmesi saygısızlıktır.
yatili kalmayacaksa her zaman gelen gelsin. brnim isim olsa zaten evde olmam.
Sabah pijama atletle yatarken odaya girmedikçe sorun yok
Belki müsait değil insan haber vermek çok zor değil
Çat kapı gelene müsait değilim diyesim geliyor da ayıp olur diye işte
Ansızın gelmek uygun olmaz tâbi ama çok samimi arkadaşım ise zaten sıkıntı olmaz...
Kişisine göre bence. Çok samimi olmadığım biriyse ne alaka
En az 4-5 saat önceden haber vermeli bayramlar hariç.
Evde bulabilirse artık 😄 aramadan gelmez kimse bana komşudan hariç
Habersiz misafir sevmem samimi olmadığım kişi zaten gelmez de
Moduma göre degisio güzel moddaysam sevdgm kişi geldyse sıkıntı yk
En ufak şeyde herkese saygısız damgası yapıştırmam. Müsait olunmayabilir haber vermesi lazım
Yakınım dışında kimse habersiz gelmesin. Ben de hoşlanmam.
Bence saygısızlık. Hele bir de sürekli yapılıyorsa problem.
Fazla samimiyet saygısızlıktır. Ben habersiz gelenlere kapıyı açmıyorum.
Samimi isek gelsin yabancı isek haber versin evim müsait olmayabilir
Tamamen saygısızlık, samimiyet ve saygısızlık farklı seyler
Aniden gelen insanlardan hoşlanmam ev müsait mi ben müsait miyim Bi sorulması haber verilmesi gerek
Bazılarının yaptığı samimiyet, birçoğunun yaptığı saygısızlik
Kişiye bağlı bir durum. Yakın arkadaşlarım gelse sorun etmem
Saygısızlık ve samimiyetsizlik. Samimi insan yapmaz öyle. Belki ben evde olmayacağım...
Saygısız diyemem ama dikkatsiz umursamaz derim
Gelmeden haber verirse iyi olur ama habersiz geldi diye de kapıdan çevirmem
Saygısızlık benim evime benden habersiz gelemez kimse
Günümüzde saygısızlık olarak değerlendiriliyor, eskiden haber verme olayları yoktu...
Saygısızlık diyemem ama düşüncesizlik olabilir
Öyle bi ortamım yok evimi kimse bilmez ama birden gelende de hayır vardır🤪
Saygısızlık bence haber vermesi gerekir belki evde üstüm müsait değil veya evim kirli olabilir.
Kesinlikle saygısızlık. Evime habersiz gelecek kadar da kimseyle samimiyet kurmam. 🦋
Bana göre saygısızlık ya birisinin evine misafir gitmeden önce ara , müsait misin degil misin diye davet ederse git.
Neymiş haber verince "bize hazırlık yap" demek oluyor diye haber vermiyormuş bizim bi tanıdık 😂
Hiçbir türlü misafirden hoşlanmam otursunlar evlerinde niye elalemi rahatsız ediyorlar ki
Net saygısızlıktır annem babam dahi olsa haber vermeden gelmelerini hoş karşılamam acil durumlar hariç acil durumlarda tabiki cat kapı gelebilirler ama oturmaya habersiz gelemez kimse
Saygısızlık Allah'tan sevdiğim kişiler hep haber veriyor ama sevmediklerimiz vermez genelde.
Evime ansızın kimse gelemez geleni de almam almamışlığım da var
1 ay önceden randevu alalım mı pasazade hazretleri
Bana saygısızlık gibi geliyor ne kadar samimi de olsam
2-3 gün önce haber verilmesi abartı olur da bi gün önceden haber verilmesini isterim ama
Evet dün yoldayız geliyoruz dediler, evde değilim dedim. Yalan. Sizin skinizin keyfine göre mi yaşıyoz.
Yeni evliysem evet ama harici hayır ben misafir severim
Kendi annem babam bile olsa haber verilmeden gelişmesini hiç hoş karsilamam. İnsanlık hali, evim dağınık olabilir hasta olabilirim dolabim o an bombos olabilir. Yani bu tarz sürprizleri hiç sevmem. Hatta mümkünse evde yokmuş gibi davranırım.
Haber vermeden yapılan iş duruma göre hoş görülebilir kutlama gibi genelde saygısızlık olarak algılanır.
Saygısız eşimin ablası yapardır bir iki derken tavrımı koydum şimdi ayda yılda bir geliyor samimi olan insan haber verir bence diğerleri art niyetli
Saygısızlıktır, ev kişiye özel mülktür ve bence haber verilmesi gerekir
Türbanlı Aynur yengem istediği zaman gelebilir ewime😉
Haber verilmesi gerekiyor saygısızlık olur belki ev müsait değildir pistir
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?