Düşünceler önemli, oldukça önemli.
"İyiler erken gider bu hayattan, kötülere bir şey olmaz" diyerek kötüyü olumlayıp, iyiliği yok etmesi için kötülüğü çağırmış olmuyor muyuz?
Düşünceler önemli, oldukça önemli.
"İyiler erken gider bu hayattan, kötülere bir şey olmaz" diyerek kötüyü olumlayıp, iyiliği yok etmesi için kötülüğü çağırmış olmuyor muyuz?
Aslında şöyle birisi kötüyse kimse ona bulaşmak istemiyor herkes aman bana dokunmayan yılan bin yaşasın penceresinden baktığı için sanıyoruz ki kötülere bir sey olmuyor. Halbuki kısa vadede kazandığı dusunulsede uzun vadede kaybedenler hep kötülerdir. Keser de dönüyor sapta yani
Ya iyilerin vadesi o kadar uzun değilse😄
Gönül ister ki kısa vadede görelim ama :))) uzunda izlemesi de keyifli 😄
Günaydin🌸
Yok kötülere çok şey oluyor.. Tek sıkıntı kötülere olan şeyler onların pek umrunda olmazken iyileri vurması..
İyiler çabuk gider aslında olumlu bir yorum yapanlar için.. Çünkü bu dünyanın gelip geçici ve fanı olduğunu.. İyi olanların bu eziyetten dqhq çabuk kurtulduğunu ima eder.. İnançli biriysen mantıgı oturtuyorsun.. Peki mantikli mi çok değil bence.. Kötüyü olum lama olarak görmüyorum bu düşünceyi.. Kötü iyi algısı dışında kötü insanın vicdanı yukumlulukleri olmadığı için yaşadıklarıylq ilgili bir duygu hissetmemzleri.. Ben yaşadım tam böyle bir insanla.. Onu' bakış acılarını ve davranışlarını gördüm çevresindeki iyi insqnlara verdiği zararları bizzat yaşadım... :))
Aslında her ikisi de.
Doğada teneldenkötü diye nitelendirilenler hayatta kalıyordu çünkü güçlüydüler. Sonra insan bunu değistirmeye başladı, daha sempatik ve evcil olanlar çoğaldı göründüğü gibi.
Aslında insanlar arasında da durum bundan farksız. İşe yarayan iyiye bir şey olmaz ama birine fayda sağlamıyorza kötüye bir şey olmaz.
Birine fayda sağlamayan iyi iyiden sayılır mı?
İyi sıfatını haketmesi gerekmiyor mu önce?
Ahaha kötü demiyorsak iyi de diyemeyiz ona. Belirsiz onun ne olduğu 😄
Her iki tarafa da çekilebilir çünkü.
Etmeseydin bana ne🤣
Arafta bırakmayayım seni tamam 😅
Yok ama sjj
İyilik beyaz, kötülük siyahsa ikisinin kesiştiği noktada gri oluşur 😄
Olmalı aslında araf var, gri var ama iyilikle kötülüğün ortasında bir şey yok 😄
Neden yok? 🤣
İnsanlar ya siyah ya da beyaz olmayı tercih ettikleri için grileri hoş karşılamazlar.
Bu yüzden iyiliği ve kötülüğü keskin sınırlarla ayırdıkları için yok muhtemelen..
Oysa;
iyilere iyi, kötülere kötü olabilmekten geçiyor iyileri güçlendirmenin yolu.
Arkadaşlar yine araya giriyorum ama "insan, adem, beşer" gibi insanı tanımlayan her kelime aradağınız kelime bence 🙃 çünkü insan, iyi kötünün birleşimidir zaten 🙃
TDK'nın KS şubesi kabul etmez bence😂
İyilik ve kötülük gibi soyut bir kavram arıyoruz sjj
O zaman da normal kelimesidir muhtemelen. Normlara uygun anlamında 😅
Nasıl da biliyor ahahhaa 🤣
İyi ve kötü olabilen zaten insan, aynı dünya örneğindeki gibi o yüzden olmaz. Beşer de zaten onun yapıtaşını temsil ediyor o da olmaz.
Adem konusunun itirazını Firu'ya bırakıyorum eski feministlerden kim kaldı heyhey ndnxks
Normal de her şey için kullanılan bir orta nokta. Bizim aradığımız iyilik ve kötülüğün orta noktası o da olmaz 😂
Şu, Havva'nın iki çift lafına kanıp, cennetten kovulan Adem'den mi bahsediyoruz😂
Yoksa dünyayı cehenneme çevirip, dokunduğu her şeyi yokeden Adem'den mi?
Adem'in çok fazla zararı oldu dünyaya, insanlığa. Adem'in iyi olma ihtimali yok sjj
Lulu da bizim tarafa gelecek de zamanı var. Herşeyin bir zamanı var emekli feminist Organik 😂
Geçen gün Havva'nın yedirdiği elmanın gerçek elma olmadığını öğrendim ben mesela o günden beri bir şokum 😂😂 @Firu_Zen
Normal her şeye kullanılıyor olsa da anlam olarak normlara uyan anlamında. Ne iyi ne kötü, sadece kurallara uygunluk belirtiyor sonuçta 🤷🏻♀️😂😂 @OrganIQ
Tamam da tamam sjfjg
Puhaha çıvdıyıyoyum🤣🤣
@pinarkrty
Gel gel.
Bak, iyilik ve kötülüğün ortasını temsil eden bir kelime arıyoruz help we! 😂
@Pinarkrty illa iyi ile kötünün arasını net belirtmesi gerekiyormuş, kabul görmek çok zor 🤷🏻♀️😂😂
OGD patent verecek kızlar çalıştırın saksıları🤣🤣
Yanlış oldu pardon🫢ODK
@Firu_Zen çiçeğimin de dediği gibi ODK tarafından kabul görmek maalesef o kadar kolay değil @Pinarkrty 😂😂 zamanla alışıyorsun 😂
Tamam yok böyle bir kelime. Peki sizce neden yok?
Neden iyilik ve kötülüğün arasında kalabilecek şeyler için, onları ifade edebilecek bir kavram bulunmamış?
Asıl buna takıldım ben😄
@Pinarkrty Sırat da reddedildi, o şunun ortasındaki beyaz çizgi gibi oluyor 😀
Onun cevabı bende var ama siz biraz daha beyin fırtınası yapın 😂
Çünkü biraz iyi ya da biraz kötü diye bir durum yoktur. Ya iyi eylem vardır ya da kötü. Niyetinin iyi olması eylemin kötü olmadığını göstermez. Ya da aksi gibi...
İnsan ise her zaman içinde iyiyi de kötüyü de bulundurur. Saf iyi ya da saf kötü yoktur. Bu yüzden bir insanın ne iyi ne kötü olduğu durumları tasvir etmek için en ideal terim normal insan'dır bence 🤷🏻♀️
@wouldliketobeLulu sadece iyi olmanın insanı mutlu veya tatmin etmediğini hepimiz biliyoruz.
Dijital çağda her şey çok hızlı şekilde yayılıyor. Haliyle kötülerin kötülüğü de..
Değişmesi gerekiyor iyilerin güçlenebilmesi için.
Belki de cennete girmek için uğraşmak da iyiliğe kötülük bulaştırıyordu. Bir menfaat beklentisi var çünkü orada.
@firu_zen çiçeğim zaten insan doğuştan bencil bir varlık. Etik değerler büyüdükçe öğretilerle bize katılıyor. Hatta daha bugün bir bence yazdım bununla alakalı... Saf iyi olmak mümkün değil. Her yapılan eylemde bir çıkar vardır bana göre 🤷🏻♀️ şöyle kenara da atayım okumak isterseniz diye 😅
Bence de İnsan Doğuştan Homoeconomicustur ↗
@wouldliketobeLulu okuruz tabi ki🤩
Ne güzel ikiniz de bence yazmışsınız, üretiyorsunuz, ortaya bir şeyler koyuyorsunuz bravo size. Benden anca soru çıkıyor😄
Organik'i daha fazla bildirimle rahatsız edip, yormayalım. Cevabı bulmuş nasılsa 😇
Teşekkür ederim yorumlarınız için 🙏
Hayır ya cevabı bulmadım o cevap yok 😂
Sadece neden olmadığını biliyorum ve bu bildirimlerden rahatsız olmam, istediğiniz yere kadar devam edebilirsiniz.
-Tek boyut nokta gibidir orada tekillik vardır. Tek kavram. Mesela boşluk, buraya bke şey dahil edilemez.
-İki boyut çizgidir orada bir düzlem vardır iyi ve kötü de burada.
Üçüncü bir şey olamaz çünkü yer yok 😂
-Üç boyutta hacim ortaya çıkar oraya istediğimizi koyabiliriz araf da yer alabilir nötr de 😀
O yüzden cevap yok kavramsal olarak.
Belki yabancı dillerde vardır kelime olarak bu olamama durumu olarak ama kavramsal olarak yok 🙃
Çünkü yeri dar jsjsksk
Daha önce üzerine düşünmediğim çok güzel bir soru.
Halk arasında dile getirilen bir tez, bir yandan doğru bir yandanda temelinde iyilerin sessiz kalmasından kaynaklanıyor.
Kötü insanları ele alalım; İstediğini elde etmek için her yolu dener. Bu hangi amaç uğruna olursa olsun, ne yapması gerekirse gereksin karşısındakini zedelemek için peşini bırakmaz. Diğer yansan iyi insanlar ise; İstisnalar dışında pes etmeye ve kırılmaya müsait. Mücadele bakımından kötüler kadar başarılı değiller. Sadece iyi olmanın yeterli olacağı kabulleniş evresine geçerler. Aralarındaki bu farklılıktan kaynaklanır.
Sadece iyi olmanın yeterli olmadığını öğrendik. Mücadeleyi elden bırakmamamız gerektiğini de öğrendik.
Yorulsak da, kırılsak da pes etmiyoruz. Bu da cepte😄
Kesinlikle. Kötüler gibi tuttuğumuzu koparmamız lazım. 😸
Ama kötülüğün hırsı öfkeden geliyor. Çok tutkulu oldukları için amaç yolunda kırılgan değil. O yüzden ‘kötülere bir şey olmaz’ diyecektim ki dediğine gelip korumuş gibi oluyordum. Sorularını seviyorum Firu sürekli çelişkiye düşürüyorlar beni😸
Kendim düşünüyorum aslında 🫢
İçinden çıkamayınca sizi de yanıma çekiyorum 😂
Yaa canımsın 🫶🥰
Rica ederim. Benim için büyük keyif seninle yazışmak, beyin fırtınası yapmak 😍
Cevap
10Cevap
Oluyor da onlara normal geliyor o yüzden bizde bir şey olmamış sanıyoruz, ya kotu ler zaten bundan daha kötü ne olabilir ne insanlıktan nasibini almış ne medeniyet ten vicdan yok merhamet yok, bundan daha kötü ne gelebilir başına.
İnsanlar genellikle olayları kısa vadede değerlendirme eğilimindedir. Kötü davranışlarda bulunan birinin hemen ceza almadığını gördüklerinde, "Kötülere bir şey olmuyor" sonucuna varabilirler. Kötü davranışların sonuçları her zaman somut ve gözle görülür olmayabilir. Bir kişinin vicdan azabı çekmesi, sosyal çevresinden dışlanması gibi sonuçlar, dışarıdan gözle görülmese de önemli sonuçlardır.
Yaptıkları kötülüklerin; gerek canlarından gerek sağlıklarından gerekse mallarından çıkan çok kişi gördüm.
İnsanların, korkmaları, saygı duymamaları ve iletişim kurmak istememeleri yeterince azap zaten.
İyiliğin olduğu gibi kötülüğünde karşılığının olduğunu düşünüyorum.
olacağı varsa olur ama olmayabilir de. bir şey olacaksa da ya bizdeyken olur ya bizim sayemizde bulur. böyle durumlarda mevcut haline müdahale etmemek “sen daha dur” gibi bir söze denk geliyor aslında. bence çok tehditkâr bir eylem
İç gıcıklayıcı😄
iyi insan fedakarlık yapar zorluk çeker
kötü insan fedakarlık yaptırır rahat eder
böyle bir durum yaşanıyorsa evet fedakarlık yapmayı kabul ederek aslında kötüyü biz kollamış oluyoruz
kötüye bişey olmaz
yani kötü biri bir şey yaparken sadece kendi menfaatini düşünür her şeyi planlar kurnazlıkla kendini kurtarır ve sonuçta haksız bile olsa haklı olup su üstüne çıkabilir
bu yüzden de onlara bişey olmaz
Bu da geçen ki ebeveyn sorusu gibi aslında çiçeğim. Bir şey olmaz değil, bir şeyler olur... Ancak onlar zaten iyi taraflarını kaybettikleri için bundan etkilenmezler... Aksine hırslanırlar 🤷🏻♀️
Evet o sorunun devamı gibi oldu😄
Sadece yorum eşitliğini bozmaya geldim konu ile hiç bir alakam yoktur 🤣😂🤣😂🤣🤭🤭🤭
Neden peki😂
😂🤣😂🤣😂🤣 çok eğlenceli de o yüzden 🤣😂🤣 efsane eğlenceli güzel psikolojiye çok iyi geliyor 🤣😂🤣😂
Manyak 😄
Bazen geliyorum buraya moralim bozuk eşit yorumda olan soruları arıyorum eşitliği bozuyorum 🤭🤭🤭
selam.. yaşadığımız bu hayata bunların varlık ları bizleri ne kadar rahatsız et zede bir nevi alıştık ve kendi hallerine ve uzak durmak bırakmak gerek bence...
Hayır aslında noluyosa onlara oluyo sanırım sadece kötü olduklarını düşündüklerini için kendilerini güçlü göstermeye çalışıyolar.
Kötülere de her şey olur. Özellikle kötü liderlere. Bak Esed kaötı, Netenyahu kaçtı, Usame Bin Ladin yok edildi, Saddam Hüseyin yok edildi
Kötülere gerçekten bir şey olmaz. Düşünce ile alakalı değil. Onlar her zaman bir yolunu bulur.
Alakası yok adalet ortada kültürel dayatmalar ortada siz sanıyorsunuz ki o kültürel hiyerarşi kalktı hala var o ve gerçekten her ülkede var inkar edilse de var
Dediklerimiz dualar yerine geçermiş o yüzden her dediğimize dikkat etmemiz gerekiyor
Olur..
Bugün olmazsa yarın..
kavurdukları kalbin mutlaka acısını içlerinde yaşarlar.
Genellemeler yanlış, kimse kimseyi düşüncesiyle de koruyamaz bence
Onları hep biz var ediyoruz
Bana da öyle geliyor 🙄
Çok haklısın 👍🏻👍🏻👍🏻
Teşekkür ederim.
😄
Öyle denememiz gerekiyor bu şekilde korumuş oluyoruz yanlış bir cümle
Keske bisey olsa onlara
Kötüye bir şey olmaz iyiyi Allah korur
Yalan ya
Sen kendin ol kaybedeceksen de iyilikten kaybet
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?