Vicdanımızla otoritenin emirleri arasında bir çelişki yaşadığımızda, genelde kendi değerlerimizi ve inançlarımızı korumaya çalışırız. Ancak bazen, iş yerindeki rollerimiz ve sorumluluklarımız gereği, otoritenin emirlerine uymak zorunda kalabiliriz.
Bu tür durumlarda, etik sınırlar içinde kalmak ve işin doğru olduğuna inanmak önemli. Eğer verilen emir gerçekten yanlış veya zararlı bir şey içeriyorsa, bu durumu yetkililere bildirmek ya da durumu düzeltmek için adımlar atmak gerekir. Vicdanımız, çoğu zaman doğru ile yanlış arasında seçim yapmamıza yardımcı olur
Sitede uyuyorum. 18 altı üyeler görüyorum bazen. Hikâyeler görüyorum. Kimisi şiddete uğramış, kimi travmasını nasıl unutabileceğini soruyor. Hani şikâyet ederken biraz vicdanın sızlıyor.