Neden gördüklerimizi doğru kabul ederiz?

İlkel atalarımız neden gördüklerini duyduklarından ya da başka hislerinden daha gerçek kabul etmeye başlamışlardır? Duyduğumuz bir şeyi yanlış hatırladığımizda yanlış duymuşum vb deriz ama gördüklerimizi sorgulamayiz. Gözümle gördüğüme mi inanacağım sana mı inanacağım sözü bile duyduklarimiza daha az güvendiğimizi gösteriyor.

Gördüklerimizi daha az sorguluyor olmamızın bir tehlikesi de internette gördüğümüz her videoyu her görseli gerçek kabul etmemiz. Ama artık görsel bilgi çağında yaşadığımız için gelecek nesiller gördüklerini sorgulamayı da öğrenecekler bence.

Siz ne düşünüyorsunuz?

Neden gördüklerimizi doğru kabul ederiz?
Cevapla