22 yaşıma girecem 1 ay sonra. Liseden sonra okuyamadım. Hayallerim vardı. Hep evde ailemin arkasını topladım sabahtan aksama kadar yemek yap ev süpür hizmet et çamaşır yıka ütü yap annemin ilaçlarını ver hastaneye getir götür köpek gibi muamele görüyorum. Şiddet görüyorum. Hor görülüyorum. Kimse beni anlamıyor. İşe girmek istedim geçen sene ama sosyal anksiyetem ve küçük iken yaşadığım taciz ve hayatım hakkında hiç bir şey bilmeyen aileleri sayesinde okuyup bir yerlere gelmiş arkadaşlarımın burnu yere düşse eğilip almayan okumus cocuklariya hava atan akrabalarimin ne yapıyorsun hala evde misin ne kazandın okuyor musun soruları yüzünden vazgeçtim. Kendimi tanıma fırsatım olmadı. Arkadaş edinemedim ortamım olmadı ailem dogru duzgun harclik ya da bir seyler satin almazdi hep ayni kiyafetler insanlar da yanima oturmazdi. Bu yil kendimi toparlamak istedim. Kendi imkanlarim dahilinde hedefler koydum İşte bunalimda olduğum için spor yaptım evde yediklerime dikkat ettim kilo verdim tekrardan sinava hazirlandim ama bu seferde kazanirsam ya yurt cikmazsa ya burs bulamazsam çalışamam da dolayisiyla okuyamam da ve yine 4 dört duvar arasinda kalicağımı hissettim. Çabalasam da bu ortamdan bu insanlardan kurtulamayacağım. Çünkü benim arkamda dağ gibi insanlar yok. Yapayalnızım.😞 Bu hayattan çok sıkıldım. Uzun süredir mutsuz ve ilgisizim. Kendimi cok degersiz hissediyorum. Buna son vermek istiyorum.
Bende arkamdan böyle bir not bıraksam gencim diye yaratan affeder mi😞?
Öncelikle bunları yaşayan bir insana ne diyebilirim bilmiyorum. Yaşadığın şeyleri yaşayanlar ancak seni daha iyi anlayabilir sanırım. Bu konuda kendimi konuşabilecek bir yetkinlikte hissetmiyorum. Aklıma şu geldi. Allah'ın rahmetinden hiçbir vakit ümit kesilmez, ümit kesmek günahtır. Aklıma bir kitaptaki okuduğum yazı geldi: Ailesi kesinlikle okuasına izin verilmeyen bir kız vardı. Babasından gizli bir şekilde mektup yazıyordu bir öğretmene. O öğretmen de kendisine diyorduki "Karşılaştığın olumsuz durumlarda 'neden ben, neden ailem engel oluyor, neden beni okutmuyorlar' şeklide önündeki engelleri düşünmek yerine 'bunu nasıl aşabilirim, bu sorunu nasıl çözebilirim, ailemi nasıl ikna edebilirim veya nasıl bir yol izleyebilirim' gibi 'Neden?' yerine 'Nasıl?' sorusunu sor" demişti. Görüyorum ki maşaAllah gayret var sende. Çünkü yaşadıklarına rağmen şu yaptıkların bence azim ve gayret isteyen şeyler; spor, kilo verme vs. Bunlara ek ne yapabilirsin bunu düşünelim. Öncelikle yaşadığın il merkezindeysen muhtemelen devletin sağlık hizmetleri binaları vardır. Orada psikologlar (yanlış anlama bu ilaç yazan değil senle konuşup derdini dinleyen türden) sana yardımcı olmaya çalışırlar. ÜCRETSİZ. İkinci olarak, eğer Diyanet'e sempatin varsa şayet, onların da toplum huzuruyla ilgili danışmanlık hizmetleri var. Dilersen telefondan da sana yardımcı olabilirler. Yani nasıl yardımcı diyeceksin, derdini dinler ve sana tavsiyede bulunur üstelik bayan olduğun için bayan olan birini de tercih edebilirsin. Buna nasıl ulaşacağını merak ediyorsan şöyle: bulunduğun ilin Google üzerinden il müftülük numarasını bul. O numarayı mesai saatleri içinde ara dini danışmanlık ve rehberlik numarasını telesekreter söyleyince o numarayı tuşla kadın mı erkek mi danışmanla görüşmek istediğini sorar muhtemelen. Öylece bağlanırsın.
Dua et. Bir de 1 TL bile olsa minnacık da olsa sadaka ver. Namaz kılıp dua et ama hayırlısını isteyi unutma lütfen. Hayırlısını iste. Allah'ım gönlüne ferahlık versin mutluluk huzur versin sana.
askm sen cok degerlisin kendini hicbirsey icin üzme ailen ne kadar şanslı senin gibi kendi ayakları üstünde duran simarik ve miyminti olmayan bir kızı olduğu icin maalesef degerini bilmemişler lütfen kendine deger ver sen cok degerlisin kimse icin kendini bu kadar yıpratma hayat hepimizin basına zor ve istenmeyen seyler getirir güç bunu kenara atmak degil karsina almaktır ve sen ne kadar güçlüsün ki butun bunlara karşı ayaktasın yanliz hissedersen ben hep konuşmak icin buradayım lütfen pes etme hersey gecididir
0
2 Yorumla
Soran
+1 yıl
Ben okumak ve burdan gitmek istiyorum ama kaygilarim var kazandigim zaman ya yurt cikmazsa ya burs veren olmazsa bunlardan kurtulamazsam diye korkuyorum istemedigim biriyle de evlenmek istemiyorum cok bunaldim her sey cok uzerime uzerime geliyor
askm kendine güven biliyorum yoruldun bir kerede kendine özen göster hep yorulmuşum iyi halis güzel bir yer kazan arkadas edin hep yapabilirim de hangi bolumu okumak istiyorsun
İnsanın hayattan beklentileri var ama bir de kader var. Benimde hayallerim vardı ama kısmet olmadı. Öğretmenliği çok küçük bir puanla kaçırdım. Hayatım biraz sıkıntılı geçti seninki gibi. Bence sabret Allah'ın takdiri neyse o olur. İnşallah iyi bir kısmetin çıkar evlenirsin
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
Cevap
2Cevap
Öncelikle bunları yaşayan bir insana ne diyebilirim bilmiyorum. Yaşadığın şeyleri yaşayanlar ancak seni daha iyi anlayabilir sanırım. Bu konuda kendimi konuşabilecek bir yetkinlikte hissetmiyorum.
Aklıma şu geldi. Allah'ın rahmetinden hiçbir vakit ümit kesilmez, ümit kesmek günahtır.
Aklıma bir kitaptaki okuduğum yazı geldi:
Ailesi kesinlikle okuasına izin verilmeyen bir kız vardı. Babasından gizli bir şekilde mektup yazıyordu bir öğretmene. O öğretmen de kendisine diyorduki "Karşılaştığın olumsuz durumlarda 'neden ben, neden ailem engel oluyor, neden beni okutmuyorlar' şeklide önündeki engelleri düşünmek yerine 'bunu nasıl aşabilirim, bu sorunu nasıl çözebilirim, ailemi nasıl ikna edebilirim veya nasıl bir yol izleyebilirim' gibi 'Neden?' yerine 'Nasıl?' sorusunu sor" demişti.
Görüyorum ki maşaAllah gayret var sende. Çünkü yaşadıklarına rağmen şu yaptıkların bence azim ve gayret isteyen şeyler; spor, kilo verme vs.
Bunlara ek ne yapabilirsin bunu düşünelim. Öncelikle yaşadığın il merkezindeysen muhtemelen devletin sağlık hizmetleri binaları vardır. Orada psikologlar (yanlış anlama bu ilaç yazan değil senle konuşup derdini dinleyen türden) sana yardımcı olmaya çalışırlar. ÜCRETSİZ.
İkinci olarak, eğer Diyanet'e sempatin varsa şayet, onların da toplum huzuruyla ilgili danışmanlık hizmetleri var. Dilersen telefondan da sana yardımcı olabilirler. Yani nasıl yardımcı diyeceksin, derdini dinler ve sana tavsiyede bulunur üstelik bayan olduğun için bayan olan birini de tercih edebilirsin. Buna nasıl ulaşacağını merak ediyorsan şöyle: bulunduğun ilin Google üzerinden il müftülük numarasını bul. O numarayı mesai saatleri içinde ara dini danışmanlık ve rehberlik numarasını telesekreter söyleyince o numarayı tuşla kadın mı erkek mi danışmanla görüşmek istediğini sorar muhtemelen. Öylece bağlanırsın.
Dua et. Bir de 1 TL bile olsa minnacık da olsa sadaka ver. Namaz kılıp dua et ama hayırlısını isteyi unutma lütfen. Hayırlısını iste.
Allah'ım gönlüne ferahlık versin mutluluk huzur versin sana.
askm sen cok degerlisin kendini hicbirsey icin üzme ailen ne kadar şanslı senin gibi kendi ayakları üstünde duran simarik ve miyminti olmayan bir kızı olduğu icin maalesef degerini bilmemişler lütfen kendine deger ver sen cok degerlisin kimse icin kendini bu kadar yıpratma hayat hepimizin basına zor ve istenmeyen seyler getirir güç bunu kenara atmak degil karsina almaktır ve sen ne kadar güçlüsün ki butun bunlara karşı ayaktasın yanliz hissedersen ben hep konuşmak icin buradayım lütfen pes etme hersey gecididir
Ben okumak ve burdan gitmek istiyorum ama kaygilarim var kazandigim zaman ya yurt cikmazsa ya burs veren olmazsa bunlardan kurtulamazsam diye korkuyorum istemedigim biriyle de evlenmek istemiyorum cok bunaldim her sey cok uzerime uzerime geliyor
askm kendine güven biliyorum yoruldun bir kerede kendine özen göster hep yorulmuşum iyi halis güzel bir yer kazan arkadas edin hep yapabilirim de hangi bolumu okumak istiyorsun
İnsanın hayattan beklentileri var ama bir de kader var. Benimde hayallerim vardı ama kısmet olmadı. Öğretmenliği çok küçük bir puanla kaçırdım. Hayatım biraz sıkıntılı geçti seninki gibi. Bence sabret Allah'ın takdiri neyse o olur. İnşallah iyi bir kısmetin çıkar evlenirsin