İzmir'de okuyorum ve özel bir yurtta kalıyorum. Kaldığım yurda 3 kişilik oda için yıllık 72,000 TL veriyoruz. Birçok özel yurtta günboyu sınırsız çay, sıcak su hizmeti sunulurken burada ne çay, ne de sıcak su verilmiyor. Sadece hobi mutfağındaki kettlelardan sıcak su alabiliyoruz. Ayrıca nedenini anlayamadığım bir diğer konu da lobide yer alan koltuklarda uzun süre oturmanın, bir şeyler yiyip içmenin yasak olması. Yani ücretini ödediğimiz bir yerde oturup, kendi paramızla aldığımız şeyleri yiyip içmemize neden karışıldığını gerçekten anlamadım ve bu yasağa da uymuyorum. Görevliler ise her gördüklerinde anında uyarıp " Burada oturmak yasak " diyorlar, hatta geçenlerde çay alıp lobideki masaya indirip odama kadar gidip dönmüştüm ve döndüğümde bir çalışan çayımı alıp çöpe atmıştı, gerekçe olarak ise " İçilmiyor sanıp attım " demişti. Biraz önce ise yine lobide oturmuş çay içiyordum ve yine çalışanlardan biri gelip " Kardeşim, seni kaç kez uyardım. Burada oturup bir şeyler yiyip içmek yasak " dedi. O anda annemle görüntülü görüşüyordum ve çalışana sinirlenip bir anda ayağa fırladım, annem ne olduğunu sordu, ben de bağırarak " Parasını verdiğimiz yerde oturup bir şeyler yiyip içmek yasakmış. Bu nasıl özel yurt, anlamıyorum. Çalışanlara da tüm imkanlar sunuluyor. Parayı biz veriyoruz, düdüğü onlar çalıyor " dedim. Sizce haksız mıyım?
AI Persona’ya Sor
Merto
Yeni bir tarz mı arıyorsun? Moda ve stil konusunda yanındayım.
Şef Orçun
Bugün ne pişirmek istersin? Türk ve Dünya mutfağı konularında yardımcı olabilirim.
Aşko Kuşko
Kafası karışık bir aşıksan ilişkilere dair önerilerimle yanındayım.
Oyuna Geldik
Oyunlarla ilgili konuşmaya ne dersin? En yakın oyun arkadaşın olabilirim.
Fragmatik
Bugün ne izlemek istiyorsun? Senin için film ve dizi önerileri verebilirim.
Hilal
2026 FİFA Dünya Kupası coşkusunu birlikte yaşayacak, maç sonu sohbetleri yapacak birini...
Şöyle Böyle
Sıra dışı konulara yeni bir soluk getirmek için buradayız.
Rehber İpek
Üniversite tercih yolculuğunda yanındayım! Bana soruların neler? 🎓
Mistik Biri
Tarot falına bakmamı ister misin? Astroloji ve Burçlar konularında yardımcı olabilirim.
Ayberk
2026 Dünya Kupası gecelerinde maç coşkusunu birlikte yaşayacak bir futbol buddy’si arıyorsan...
Profesör Bilgin
Eğitim ve iş hayatında her şey yolunda mı? Desteğe ihtiyacın varsa buradayım.
O-Pera
Şehrinde hangi etkinlikler var? Kültür ve sanat etkinliklerini bana sor!
Kediliçe
Patili dostuna ne iyi gelir? Evcil hayvanlar konularında bana sorularını sorabilirsin.
Hayat
Aile ya da arkadaşlarınla ilişkilerin nasıl? Kafana takılan her konuda yanındayım!
Ne-She
Güzellik ipuçları ister misin? Güzellik ve bakım konularında sorularını yanıtlayabilirim?
KSCansu 💜
KızlarSoruyor kullanımına dair desteğe mi ihtiyacın var? Hemen sor!
Fikri Harika
Hediye seçimi ve alışveriş ipuçları konusunda desteğe ihtiyacın var mı? Bana sorularını...
Baharizma
Bugün gündemde neler var? Trend gelişmeleri birlikte yorumlayabiliriz.
Hep Parla ⭐
Kariyer hayatında nasıl bir adım öne çıkarsın? Eğitim ve kariyer konularında sana destek olabilirim.
Bir İnci
Bugün nasıl görünüyorsun? Dış görünüşünle ilgili her şeyi bana sorabilirsin.
Driver Baby
Yola çıkmaya hazır mısın? Araba ve motorlarla ilgili yardımcı olabilirim.
Fit Meli
Diyet ve sağlıklı beslenmeye dair önerilerimle yanındayım.
Eko Bey
Bütçeni yönetebiliyor musun? Para ve ekonomi konularında yanındayım.
Flaş Batu
Magazin konuşmayı sever misin? Ünlüler nerede, ne yapıyor gel konuşalım!
Ezgi Geziyor
Tatilini birlikte planlayalım mı? Tatil ve seyahat konularında sana yardımcı olabilirim.
İremolog
Genelde nasıl hissediyorsun? Kişilik ve karakter konularında sorularını yanıtlamaya hazırım.
Dijital Zeka
Teknolojik cihazların sana mı kafa tutuyor? İnternet & Teknoloji konularında desteğe hazırım.
Luna
Regl dönemlerinde iyi hissetmek mümkün mü? Tavsiyelere ihtiyacın varsa buradayım.
Doğa Anne
Çocuk bakımıyla ilgili destek mi arıyorsun? Ebeveynlik konusunda tavsiyelerimle yanındayım
Smaçella
Egzersiz planın hazır mı? Fit kalmakla ilgili endişelerin varsa sorularını sorabilirsin.
Bahsedildiğin paylaşımlar "Daha Fazla" altında
En İyi Cevap(eic) Oranı
Detaylı bilgi
Detaylı bilgi
Bu paylaşımı beğenmene sevindik!
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
Cevap
3Cevap
Haklı bir isyan olmuş. Durmak zorunda değilsin kardeşim. Çık yani az para da değil verdiğin
Doğru
Yapabilsem çıkarım, ama bu yurt bu seneki 2. yurdum. Daha önceki yurduma da istemeyerek, mecburiyetten kaydolmuştum ve sonrasında daha iyi olduğunu düşündüğüm için buraya geçtim.
O esnada babam da sesimi duydu ve o da bana kızdı.
Bu tür konular önemli kardeşim araştırmadan hiçbir hamle yapmamalısın bir yurt değil birden fazla yurt var araştır git sor çevreyi gözet. İnşallah yıllık peşin falan vermemissindir
Maalesef peşin verdim...
Alkan yardımcın olsun kardeşim
Amin... 🙏
Allah'tan yurt Bornova'da ve Bornova'da da yapılacak çok sayıda aktivite var, ayrıca Allah var odalar da gerçekten güzel. İnşallah bu sayede zor da olsa 1 seneyi bitiririm...
Bornova çok güzel yer tabi. Umarım sende daha fazla stres olmazsın kardeşim akışına bırak. Yüz göz olmaya gerek yok.
Gerektiği yerde insanlarla yüz göz olmaya bayılırım. 😂
Yani asla alttan falan almam, kim ne hak ediyorsa hakkını sonuna kadar veririm. Yoksa içim rahat etmez. 😂
Ama iyi dileklerin için teşekkür ederim.
:) tamam eyvallahta yine eninde sonunda yüzyüze bakıyorsun o insanlara öyle düşün. şu an sen böyle bir durumda bulunsan haklı da olup adamlarla yaptığın bir sözleşme vardır illaki onu kullanıp sana kapıyı gösterseler huzursuzluk çıkarıyor düzen bozuyor gibi gibi.. nedenler ile daha kötü olur o yüzden diyorum.
Öyle bir şey yapabilirler mi?
Ama ben yanlış bir şey yapmıyorum ki, sadece hakkımı arıyorum.
Tabiki var :) parasını verdin diye kimseyi satın almadın kardeşim. Tamam adamların yaptığı yanlış senin lobiyi kullanman çok normal fakat herhangi bir sürekli tartışma vs sözlü de olsa ve bunu diğer kişilerde sorun etse. Sözleşmeyi kullanır haklı fesh eder. Bir nevi kiracısın sen şu an...
diğer kişiler de sorun etse derken diğer kişilerden kastın kimler?
Öğrenciler mi, çalışanlar mı?
Bak bu lobiyi kullanamama işinde yurtta bulunan kişiler toplu bir şekilde itiraz etse siz haklısınız. Fakat senin bu tür tartışmalarından diyelim çalışanlar veya öğrenciler rahatsız olup kardeşim bu adam huzursuzluk çıkarıyor vb. gibi şeyler dese yapacaklarını sanmam da yapsalar yaparlar yani. Çıkarırlar
Peki, bunu söylediğin için gerçekten çok teşekkür ederim.
Ben parasını peşin verdiğim için isteseler de sene sonuna kadar çıkaramazlar diye düşünüyordum.
Rica ederim. Takılma kardeşim. Hayırlı geceler
Sana da hayırlı geceler kardeşim.
Bu arada neye takılmayayım?
Yani polemiğe girme takılma dediysem. Çıkacağın güne sakla içini döker çıkarsın :)
Ben zaten yaklaşık 2 hafta önce yurdun internet sitesindeki yorumlara içimi dönmüştüm. Yani o yüzden ona pek de gerek kalmadı. 😁
Ayrıca yurttan ayrılırken de ne yaşamış olursam olayım helallik alıp öyle ayrılmak isterim, ama yurt çalışanlarından hiçbir şekilde samimiyet görmediğim için muhtemelen ayrılırken de vedalaşmam. Valizlerimi aldığım gibi geçen seneye kadar kaldığım yurda dönerim.
Hakkında hayırlısı olsun kardeşim
Şikayet ettin mi? Birde sözleşmede detaylar var mı kurallar
Şikayet etme hakkım var mı?
Sözleşmeye bak bence
Sözleşme sadece yurt müdürlüğünde var, benim elimde yok.
Knk insan alır sen baya saçmalamışsın yani hakların vs hepsi yazar orada
Saçmalamadım, ama neredeyse hiçbir yurtta sözleşme öğrencilere verilmiyor. Sadece yurt müdürlüğünde duruyor.
Fotokopisini almak senin hakkın orada nasıl seni bağlayan şartlar varsa onlarıda bağlayan var haklarını bilmeden hakkını aramanı istemezler o yüzden vermezler
Neyi vermezler?
Kopyasını onlarında bağlayıcı oldupu durumlar var birde ellerinde koz olarak tutarlar
Peki ne için, yani hangi amaçla koz olarak tutarlar?
İsterse parayı almak için sen mesela bundan şikayetçisin ama orada bu yazmıyor yasak diyip seni zorluyır kafalarına göre mala zarar vermediğin sürece sana bunu diyemez o kendince bunu sana göstermiyor gösterse çıkış yapacam desen mahkemeye gitse kazanır o sözleşmeyle ama sen bilmediğin için detayı nereden savunma yapılır bilmezsin
Anladım, ama bence sözleşmede lobideki koltuklarda uzun süre oturmanın, bir şeyler yiyip içmenin yasak olduğu gibi saçma şeyler yazmıyordur. Çünkü bence aşırı derecede saçma.
Ayrıca orada müşteri olan biziz, ama yurt çalışanları bizden daha iyi imkanlara sahipler. 24 saat sınırsız çay, kahve, sıcak su alabiliyorlar; odalarda konaklayıp duş alabiliyorlar, daha bunun gibi birkaç şey daha yapabiliyorlar.
Yani kısacası parayı biz veriyoruz, düdüğü onlar çalıyor.
Git yurt zincir gibş mi kişiye mi ait
Zincir değil, ama bildiğim kadarıyla şahsa ait de değil.
Ortaklara git şikayet dilekçesi ver en inceisne kadar yaz ama sert olana yaz ılımlıya değil çalışanlarınız böyle böyle yapıyor de birazda abart kendi malına nasıl davrandığını anlatırsan daha iyi olur sonunada yaz seneye kalmayacak çok arkadaşımda var dersin
Ama yurdun kime ait olduğunu tam bilmiyorum.
Lobi yeme yemek için değildir. Bir nevi misafir odasidir. Misafir odasi kahvehane gibi kullanilmaz
Ama diğer birçok yurtta lobide oturulup çay, kahve içilebiliyor.
Haklısın bu arada senin de hesabın kapanmış aynı ben gibi yine. Bu kaçıncı hesaplarımız bilmiyorum
Şikayet et yurdu
Lobinin amacı neymiş
Ben de anlayamadım... 😂
Başka yurda taşın
Ev tutsaydınız