Evet Eşittir
Değildir
Yaşını ve cinsiyetini belirt, oyunu kullan:
Lütfen yaşını seç
Yakın zamana kadar erkekler üstün görülüyordu. hakları özgürlükleri daha genişti. Artık yavaş yavaş kadın üstün görülmeye başlıyor. Hukuksal açıdan öyle. Özgürlük açısından da. Mesela dışarıda ya da iş yerlerine eğer oradaki topluluk çok sığ değilse kadının kıyafetleri normal karşılanıyor. Bu çok güzel bir şey ve olması gereken de bu. Ama konu erkek olduğunda ne kadar entel bir popilasyon olsa da giyilen kıyafetler garip karşılanıyor. İş yerlerinde erkelerin şort eşofman giymesi yasak mesela. Güzel vücudumu sergilemek için sokağa dar bir tişörtle çıktığımda, bundan 50 yıl öncesinin türkiyesindeki mini etek giyen bir kadının mağruz kaldıklarıyla aynı tepkileri alıyorum. Hele kısa bir şort giydiğimde..
İlişkiler konusunda da değişyor her şey. Artık kadılar ilişkinin baskın tarafı kadınlar.
Eskiden kadınlar aşağılanabilir görülüyordu, şimdiyse erkekler görülüyor. Toplum da buna alıştı. İzlenilen komedi şovlarında erkeğe şaka yollu laf atılıp, hakaret edildiğinde çoğu izeyici güler. Ama aynısı bir kadına yapıldığında gülen olmuyor.
Film ve dizilerdeki kafası az çalışan çocuk rolünde hep erkekler oynuyor.
Şiddetin her türlüsünün kötü olması gerekirken sokakta bir kadına tokat atan erkek toplum gözünde kötü biriyken (ki zaten kötü biri) bir erkeğe tokat atan kadın kahraman, güçlü kadın ilan edilyor. Hatta erkeğin bunu hak ettiği bile düşünülebiliyor.
Şimdi hatırlamaya çalışalım kadına atılan tokat sahnelerinde ortam birden sesizleşir, gerilir. Bu tarz sahneler genellikle dram filmlerinde olur. Bir kadının erkeği tokatladığı sahnede erkek hak etmiştir (şiddetin hak etmesi mi olur ulan hıyar) yapılabilir görülür. Bu tarz yapımlar dram filmlerinde de görülebilse de genellikle komedi yapımaları ya da tiyatro sahnelerinde olur. Seyirci de bu şiddeti coşku ve kahkahalarla alkışlar. Alkış seslerini hatırladınız değil mi? Evet
Nedense hiç denk olamıyoruz. Hepimiz üstünlüğü elinde tutma ya da ele geçirme aşkıyla ölüyoruz.
Hiç kimse kimseyle eşit değil. Ama insan olarak toplumsal yaşantımızın gerektirdiği ve yasalarla temin edip bunu koruması gereken eşitlik kavramı her insan için cinsiyet fark etmeksizin olmalıdır. Ancak biraz dini ve biraz da yanlış aktarılan kültürün gerektirdiği ataerkil düzeni yıkamadım ne yazık ki…
neticede kadınlar daha nazik ve duygusal erkekler de daha güçlü ve düz düşünen canlılar.. Erkekler hayatta kalmaya odaklı bir modda yaşıyor olsalar da kadınlar daha detaycılar olaylara eşit bakmaları ve değerlendirmeleri mümkün değil
Cevap
11Cevap
Evet eşittir
Eşit değildir ama denktir , iki şeyin birbiriyle eşit olabilmesi için tamamen aynı olması gerekir ama kadın ve erkek ise birbirini tamamlayan avantaj ve dezavantajlarla vardır bu açıdan da denktir ama eşit değildir bu birinin diğerinden üstün olduğu anlamına gelmez
Hak ve hukuk olarak evet ya da öyle olmalıyız. Ama diğer konularda hayır değiliz ve olmayalım da zaten mümkünse
Giyim
Hayattaki roller
İş paylaşımları
Herkes kendine yakışanı yapsın
Dünyada var olma ve hak konusunda eşittir ancak duygusal ve fiziki olarak eşit diyemeyiz.
Duygusal olarak zaten bence de pek değiliz
Hak adelet ve hukuk için eşittir. Fiziken, duygusal veya başka şeyler nedeniyle eşit olmamak mümkündür. Her erkek de her erkekle eşit değil ki. Her kadın da kadınla… ama bazı noktalarda insan olmanın getirdiği eşitlik olmalıdır
Teşekkür ederim
İncilde kadın erkekten yaratıldı yazar ama Tanrı önünde kadın erkek ayrımı yoktur. Bunun dışında diğer ayetlerde kadınların aynı İslam ülkelerinde olduğu gibi bir miktar ezildiğini anlayabiliyoruz. Yani kadın toplumda erkekten aşağıdadır
Tabi ki eşit ama dünya ve ülkemiz kötü maalesef 😔🥺🙄
Matematiksel olarak kimse kimseye eşit değildir.
Kanun önünde eşittir. Onun disinda degildir.
Tabikide eşit deildir her canlının kendine özgü özelliği vardır her insan da eşit deildir
Hak ve ödevlerde herkes esittir günümüzde.
Kadın erkekten üstündür.
Evet Eşittir
Eşittir
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?