Ilk defa borc isteyen arkadasa ne dersiniz?

Daha once hic borc alip vermedim. Yakin saydigim arkadaslarimdan biri obur gun 'bu ay eksiye dustum, bana maas gunumde geri odemek uzere biraz borc verir misin:?' dedi. Onun baska yakin arkadaslari ile aylik olarak borc alip verme aliskanligi oldugunu biliyorum. Bu yuzden her ay gelir gider dengesi bozuluyor. Onlarla simdi arasi bozuk ondan benden istedi muhtemelen. Simdi ona 1 haftalik yetecek kadar borc verebilirim. Ama obur maasini aldiginda bana odeceyeci icin, muhtemelen gelecek ayda yine eksiye duserve borca ihticayi olur. Bunu boyle dusunuyorum cunku; bu borc alma verme isleri onda aliskanlik yapmis durumda. Ben o furyaya karismaktan cok cekiniyorum ama ayni zamanda arkadasima imkanim oldugu halde Şu an yardim etmezsem utanacagim.

Ne yapmali bilemedim. Tavsiyesi olan var mi?

Ilk defa borc isteyen arkadasa ne dersiniz?
Cevapla