Ben 22 yaşındayım ve dün evlatlık olduğumu öğrendim. Dünden beri sürekli ağlıyorum boşlukta hissediyorum yalnız hissediyorum ne yapsam bilmiyorum. Ama çok şükür ki annem de babam da hiç hissettirmediler hatta hiçte soylemiceklermis ama dün ben çok ısrarcı oldum ve bir şeyler dedim o yüzden korkularına söylediler hatta babam baya ağladı hep bu durumdan korkuyordum bir gün öğrenip cekip gitmenden çok korkuyordum dedi ve baya ağladı 🥺 keşke hiç öğrenmemiş olsaydım gerçekten yıkıldim çok üzgünüm boşluktayım kimsem yok gibi hissediyorum ama annem de babam da cidden bir dedigimi iki etmediler el bebek gül bebek büyüttüler her şeyin en iyisi olsun diye uğraştılar üstüme titrediler Allah onlardan razı olsun hep iyiliğim için çabaladılar ama yinede kendimi çok kötü hissediyorum fazlalık olarak görüyorum boşluğun içindeyim kimsem yok yalnızım artık eskisi gibi rahat davranamam bir şey isteyemem uzulmesinler diye uğraşırım yabancı insanlar gibi davranırım 🥺 bu durum beni çok üzüyor. Beni evlatlık aldıklarında ben 3 4 aylık falanmışım bebeklik fotolarım var hep çekip durmuşlar. Ama gerçekten şu an kalbimde çok ağırlık var Napcam bilmiyorum 🥺
Aile & Toplum konusunda 746 cevap paylaştı. Gerçekten travmatik bir durum. Ama z"aman her şeyin ilacıdır." derler ya. Çok doğru. Herkes bir gün travmatik bir olay yaşar. Ama zamanla buna alışırız. Sen de bu durumu eninde sonunda kabulleneceksin. Gerçekler acı olsa da bununla yaşamak zorundayız. Biyolojik ebeveynlerin olmaması o insanları anne-baba olmaktan çıkarmaz. Bu zamana kadar seni beslemiş, büyütmüşler. Sevgiyle, özenle, kendi çocukları olarak büyütmüşler seni. Onları da daha fazla üzme. Onları öz annen ve baban olarak görmeye devam et. Sevgiyle çözülemeyecek sorun yok.
04 Yorumla
Soran+1 yılZaten biyolojik olan kişiler ben kız olduğum için istememisler ve vermişler o yüzden umrumda bile değiller beni büyüten bu yasa getiren kişiler benim annem babam ya zaten değişen bir şey yok hala çok seviyorum onları ama tuhaf geliyor bi anda öğrenmek yabancı gibi hissederim diye korkuyorum ve öz çocukları gibi seviyorlar midir sence
Soran+1 yılBen onları bırakmam zaten onlar benim canım her şeyim. Zaten 2 3 aylikmisim bebekmisim daha o yüzden kendi çocukları gibi olmuşumdur çünkü her anlarıma şahit olmuslar
En İyi Cevaplar
Gizli Üye(25-29)+1 yılInan bana biyolojik Anne baba olması önemli değil o kadar tanıdığım insan varki kendi anne babaları ölse umurlarında olmayacak. Onemli olan gerçekten bu hayatta sırtını dayayabildigin anne baba diyebildiğin insanların olması yoksa aynı kan aynı can önemli değil zaten bak bebeklerinde beri sana bakıyorlar senin üstünde anne baba emeği var onların varsın annenden doğmuş olma o yine de senin biyolojik Annene göre daha çok anne. Belki seni doğuran kişi seni istemedi ya da seni buyutse ya da böyle annem babam olacağına olmasaydilar hiç daha iyidi diyecektin ama Allah seni kurtardı belki böyle hayırlı anne baba nasip etti sana herkes bu şansa sahip değil inan bana sokakta çöp toplayan çocuklar var kursağından lokma gecmediktwn sonra zemzehir hayat yaşadıktan sonra annen baban olsa ne yazar insan önce kendine
017 Yorumla
Soran+1 yılOrası öyle tabi benim mesela biyolojik olan kişiler ben kız olduğum için istememisler Vermişler ama beni sahiplenen ailem el bebek gül bebek büyüttü gözünden sakındılar ama canım çok yanıyor üzülüyorum ağlıyorum kötü bir his gerçekten ya hiç geçmezse 🥺 acaba beni öz evlat gibi görüyorlar midir
Soran+1 yılAnnemler dedi
- +1 yıl
Tm da sen , seni birakan ailene nefretle bak, onlari bulsanda onlara gitme diye oyle demis olabilirler. yani kesinlik yok. Herhangi bir evlatlik reddi belgesi var mı . Nedenlerinin yazili oldugu , yok buyuk ihtimal. O yuzden inanma onlada. Kizsin diye bakmiyoruz sacma bir nefen cunku. Sen cocukmussun kandirmislar artik gencsin inanma.
Soran+1 yılNapayım gidip gerçek ailemi mi bulayım. Bak gerçek aile bile demek istemiyorum her ne sebeple olursa olsun bi anne evladını hiç bir şekilde bırakmaz. Hadi diyelim ki öldü neden akrabalarından kimse sahip çıkmadı? Diyelim ki ölmedi neden beni bıraktı? Hangi sebepten olursa olsun bir anne evladını bırakmaz bırakamaz eğer bırakıyorsa ben o kişiye anne demem. Benim çocuğum olsa ben çocuğuma birlikte dışarıda kalirim aç kalirım açıkta kalirim hatta bebeğimle birlikte dışarıda donarak ölürüm ama kesinlikle bırakmam , annelik buna denir anlıyor musun? Beni bırakan kişiyle işim olmaz ben daha 2 aylikmisim , beni bu ailem sahiplendikleri zaman afedersin altım pişik olmus altımı bile degistirmemisler kıpkırmızımız hastaneye götürüp sahip çıkmışlar 2 aylıktan 22 yaşına geldim bu yaşıma kadar besleyip büyüttüler gözlerinden sakındılar bir dedigimi iki etmediler el bebek gül bebek büyüttüler şimdi sana soruyorum gerçek anne kim sence?
- +1 yıl
Sırf kiz dogmussun diye mi atmışlar sorusunun cevabini ariyordum. Ve cevabı hayırmis. Bu neden yuzunden biraksalardi o aile aile degilmis zaten. Ama bak benim takildigim tek nokta "ben kizim diye beni birakmislar"allah askina bu cok dusuk bir ihtimal, cocuk kandirir gibi kandirmislar seni ya. Onun disinda haklisin
Soran+1 yılİstenmeyen cocukmusum sonuçta ve bana ailem öyle dedi istememişler kız olduğun için dedi ne olursa olsun sonuç olarak istememişler
Soran+1 yılBence hiç bir neden affedilmemeli
Soran+1 yılBelki de gerçekten öyledir. Bir anne çocuğunu neden atar ki
Soran+1 yılOkumuyorum, güvenlik sertifikam var çalışmıyorum
Soran+1 yılSenin durumunda zor öyle anne babalarda var ne yazık ki. Çok şükür benimkiler öyle değil belki gerçek ailemle olsaydım bu derece mutlu olamazdım zaten çocuğunu sokağa atan anne babadan ne beklersin ki zaten benim 1 annem babam var o da şu an yanımda olan kişiler. Ben onlardan memnunum Allah onlardan razı olsun her şeyimi en iyi şekilde yapıyorlar hiç bir şeyimi eksik etmiyorlar sağ olsunlar ben istemesem bile zorla alıyorlar. Zaten dediğim gibi 2 aylikmisim öz evlattan farkım yoktur diye düşünüyorum
- +1 yıl
Sen ilerde evlenecegin adami Şu an taniyormusun , hayır. Peki o adamla evlendikten sonra o herseyin oluyormu evet. Demekki birilerinin senin bir seyin olmasi icin kan bagina gerek yokmus. Sizinkide ayni mantik. Manevi bag onemli , oda var zaten sizde. Bu durumu kafana takma artik:)
Soran+1 yılAynen öyle , doğru söylüyorsun :)
Bak biliyorum gerçekten çok zor bir durum ama ne güzel bir şey seni bebekken alıp büyütmeleri bunu sana gerçek anne baban yapmamış mesela
O yüzden onlar senin gerçek anne baban her şey biyolojik değil
Evet biliyorum gerçek anne babanı merak edeceksin ama emin ol onlar şu an başka bir yerde ikisi de belki de başka biriyle evlidir ve çocuklarıda vardır
Ya da annen evlilik öncesi birinden hamile kalmış olabilir yani bu ihtimallerin hepsi olabilir evet üzülebilirsin ağlayabilirsğn Ama lütfen karşındaki insanlara saygısızlık yapma onlar seni büyütüp bu yaşa getirmiş insanlar bunu senden rica ediyorum ve istediğin her an bana yazabilirsin sana destek olurum09 Yorumla
Soran+1 yılÇok teşekkür ederim 💖 Ben zaten biyolojik olan kişilere merak etmiyorum umrumda değiller çünkü ben kız olduğum için bırakmışlar beni ve benim öyle insanlarla isim olmaz. Benim ailem şu an yanımda olup bana destek çıkan kişiler değişen bir şey yok hala çok seviyorum saygım sonsuz ama tek düşündüğüm şey artık bu durumu bildiğim için rahat olamam çekinirim her şeyi isteyemem yabancilik çekerim gibi geliyor ve bu durum beni çok fazla uzuyor 🥺
- +1 yıl
Hiç öyle düşünme onlar sana bu yaşına kadar böyle bir şeyi hissettirmedilerse bundan sonra da olmaz çekinmeni gerektirecek bir durum da yok
Mesela benim babam öz babam ama hiçbir zaman aramızda baba kız ilişkisi olmadı konuşmayız mesela ben de ondan bir şey istemeye çekinirim hani öz olup böyle olan insanlar da var o yüzden ne güzel seni Seven ve sahip çıkan anne baban var Bunun kıymetini bil
Soran+1 yılÇok şükür ki öyle evet ama acaba beni öz evlatlari gibi görüyorlar midir ki
- +1 yıl
Tabii ki hem öyle olmasa senin için her şeyin en iyisini istemezlerdi. Gerçekten güzel bir ailede büyüdüğün için çok sevindim. Her şeyi kan bağı değil kan bağı olan ailelerde çocuklarına kötü davrana biliyor sen böyle şeyleri hiç düşünme zaten hayatında bir şey değişmeyecek çünkü seni bebekken aldılar
Soran+1 yılDoğru aslında orası öyle ama doğurmak başka öz evlat başka diyorlar ya doğurmadan annelik duygusunu tadamiyoruz ya mesela bana bi çocuk verseler ben öz gibi göremem gibi geliyor 🥺🥺
Soran+1 yılEvet aslinda böyle düşününce bu da mantıklı ya sonuçta benim içinde değişen bir şey olmadı büyük olsaydım alışamazdım bu duruma ama 3 4 aylıktım öz çocuktan farkım yoktur bence tek eksik doğurmamış olması olur zaten bebekmisim yani
Soran+1 yılÇok teşekkür ederim canım benim 💖
Aile & Toplum konusunda 598 cevap paylaştı. Yaşadıkların zor şeyler. Fakat çok da güzel bir aileye gelmişsin. Kendin de söylüyorsun bak. Kendini fazlalık gibi de hissetme sakın. Sadece bilmediğin bir şeyi öğrendin. Hayat yine senin hayatın. Ailen yine seninle.
03 Yorumla
Soran+1 yılEvet ama insan ister istemez yıkılıyor 22 seneden beri öz zannettim ama evlatlık olduğum ortaya çıktı çok üzüldüm yıkıldim ama 2 3 aylikmisim ya bütün ilkleri benimle tattilar bende onlarla tattım öz evlat olmuşumdur ya dimi
Soran+1 yılYaa herkes böyle dedi içim o kadar rahat ki çok şükür böyle bir aileye sahibim ❤
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
Cevap
27Cevap
şu an hissettiklerini çok iyi anlıyorum, şu an 25 yaşındayım bundan tam 12 yıl önce bende evlatlık olduğumu öğrenmiştim tüm dünyam başıma yıkılmıştı. Ergenliğin kapısında tüm hayatımın aslında bi yalan olduğunu, terkedildiğimi düşünerek günlerce kendimi bitirmiştim. Ama geçmemişti duyduklarımın etkisi. Asi ve başınabuyruk bir çocuğa dönüştüm, tüm bunların üzerine birde cinsel saldırıya uğradım ve kimseye söyleyemedim arkadaşlarım hariç o kişiyle hesabım mahşere kaldı. Sonra o arkadaşlarım sayesinde bu olay kendi yaşıtlarım arasında duyuldu ve yıllarca akran zorbalığına maruz kaldım. Biraz büyüyünce aşık oldum, yine bu yüzden türlü ithaflara ve psikolojik şiddete maruz kaldım. Kendi ailen tarafından bırakılmış terkedilmiş olmak insana beni zaten annem bile bırakmış herkes bırakır düşüncesiyle sosyal ilişkilerinde uyum sağlama problemi yaratır. Öz ailen tarafından mükemmel sevilmişsindir ama sen yinede hayatının bir yalan olduğunu öğrenince sevmenin ne demek olduğunu kafanda yanlış kodlarsın. Yine buda ilişkilerinde uyum sorunu yaşamama sebeb olur. Kafanda hep neden sorusu dolaşır, neden neden neden? İnan 12 yılda kafamda tüm olabilecek senaryoları yazdım oynadım ve hazırladım kendimi. Tabi o dönemler 16-17 yaşlara geldim hala asi ve aksi bir kızdım. Kafamın dikine giderek yaşadım. Hala içimde acısını taşıdığım insanlar var onlarlada kapatamadım o defteri. Gerçekten bir insan doğru şekilde nasıl sevilir bilmiyorum. Tüm bunlar beni gaddar ve acımasız bir insan haline getirdi. İnsanların korkup çekindiği, hala daha yaftalayıp bencil dediği birisi oldum. Hala aşamadım hala her gün benimle bu, öz ailemi bulsam bile mezara girene kadar unutamayacağım bir şey aslında. Şeninde öyle olacak çok üzgünüm.
Ama yinede kendini ayakta tutabilmek senin elinde, eğer o açıdan kurtulmak için çabalarsan dahada derine batarsın. Acını kabullenip, sürekli iyi tarafından düşünüp olumlu şeyleri kafana kodlaman lazım yani bununla yaşamayı öğrenmen lazım. Yoksa hayatta yaprak gibi ordan oraya savrulursun, savururlar.
Kimseye değil sadece kendine güven ve inan. Bu dünya çocuğunu karnında taşıyan annelerin daha herşeye muhtaçken bırakmaya mecburi sebeble ya da keyfi sebeble bıraktıran dünya. Ve sen bunu daha küçücük bebekken hissedip yaşamışsın annene muhtaçken annesiz hayata tutunmuşsun. O yüzden kendini harap ederek kendini bırakma.
Hep merak ediceksin, bulsan bile bu sefer onlarla nasıl bir hayatın olabilecekti onu merak ediceksin. Yani kader böyle yazılmış bir noktadan sonra herşeyiyle kabullenmek gerekiyor.
Sana hep ailenle alakalı iyi şeyler söyleyecekler, şanslı olduğunu yetimhanede büyümediğini annesiz babasız kalmadığın için çok şanslı olduğunu söyleyecekler. Evet çok şanslısın, şanslıyım annem ve babamla el bebek gül bebek büyütüldüm bende. Ama burada senin asıl hissettiğin o değil, sen zaten biliyorsun ki şanslısın ve ailen seni çok seviyor. şu an öfkeli olduğun için bunu dile getirmen çok zor ama öyle. Bunları hep duyacaksın yani bir süre sonra zaten cümle başlayınca sonunu dinlemeyeceksin.
Geçen zamanın bir telafisi yok maalesef, giden 22 yılını bir daha yaşayamayacaksın ama önündeki 22 yılını zehir etmeye hangi acı olursa olsun değer mi? İnan ki değmez.
Yaşadığın acının bir tarifi yok ve seni bu durumda olmayan hiç kimseye anlayamayacak, empati bile kuramayacaklar. O yüzden sen hep güçlü kal 🫶
Doğru sevmenin ne olduğunu unutma, ben biraz kötü zamanda öğrendim ergenlik döneminde olmamdan dolayı gelişen tüm duygularım yanlış temeller üzerine inşaa edildi, kalbimde hiç sönmeyen yangınlarla yaşıyorum. Sen bu yüzden kendine sahip çık 🫶 kaderde ne varsa o yaşanıyor inan ki gücümüz yok değiştirmeye.35 Yorumla
Soran+1 yılO kadar güzel şeyler yazmissin ki... Bu durumu gerçekten sadece yasayalar anlar ve özetlemişsin bütün duygularımı. Ama senin adına çok üzüldüm 13 yaşında öğrenmişsin çok çok erken mesela benimkiler hiç soylemiceklermis bir gün çekip giderim diye ben ısrar ettim tek çocuk olduğum için ve onlara benzemedigim için zaten şüphelerim vardı test yaptircam eğer öz değilseniz çekip gitcem ama sizden duyarsam hep sizinle olcam diye yeminler ettim anca öyle soylediler. Babam zaten yıkıldı çok ağladı hep bu andan korkuyordum bir gün bunu öğrenip çekip gidersin diye çok korkuyorum gitme falan diye ağlayınca içim o kadar yandı ki. Sağ olsunlar bir dedigimi iki etmediler el bebek gül bebek büyüdüm. Beni doğuran kişinin yapmadığını bu ailem yaptı. Önceki defteri açmak bile istemiyorum öyle kişiye anne baba demekte istemiyorum ne olursa olsun bir anne çocuğunu kesinlikle bırakmaz gerekirse dışarıda çocuğuyla donarak ölür ama bırakmaz. Hadi diyelim ki o kadın öldü hiç mi akrabası yok niye onlar sahip çıkmadı yani bu yüzden çok derin düşünmek istemiyorum ama kesinlikle onları bulmakta istemiyorum benim bir tane ailem var onlarda yanımda olan kişiler. Ben çok şükür ki senin yasadigin duyguları yaşamadım ama sen erken yaşta öğrenmişsin büyük ihtimalle bu yüzdendir yasadigin duygular. Ben bundan 1 hafta 10 gin öncesine kadar sabahlara kadar ağlıyordum kendimi yabancı hissediyordum çekiniyordum akraba evine gitmek istemiyordum dişliyordum kendimi ama çok şükür sadece 10 gün sürdü. Bu duruma ben çok şaşırdım toparlayamam kendimi hatta psikologa falan giderim diye düşünüyordum ama çok şükür öyle olmadı çabuk toparlandim bu da galiba ailemin ve akrabalarımın çok iyi davranması iyi bir şekilde büyümesinden kaynaklı diye düşündüm yani sonuçta 2 aylikmisim her anıma onlar şahit olmuş öz aileden daha özler bana. Arada bir düşünüp yine ağlıyorum bu hepte böyle devam eder çünkü senin de dediğin gibi anne bile bırakıyorsa herkes bırakır
Soran+1 yılDiye düşünmüştüm hatta ilk öğrendiğim zaman o psikolojiyle beni öz ailem bırakmış siz bırakmayın tek kalirim yoksa diye ağlamıştım
Soran+1 yılAma çok şükür rahatım iyi eğer bu ailem sahip çıkmasaydı şimdi kim bilir nerde olcaktim Allah onlardan razı olsun
- +1 yıl
Aynen öyle zaten şu an ki ailenin en büyük korkusu seni kaybetmek. Onların açısından bakarsan yıllarca en sevdikleri şeyin bir gün o gerçeği öğrenirse gidebileceği korkusu. Bizim anne ve babalarımız yıllarca bununla yaşadılar ve sen hiç farketmedin. İnan çok zor bir şey bir bebeğe annelik edebilmek. Onlar dünyada yapılabilecek en mükemmel şeyi yapmışlar benimkilerde seninkiler Allah razı olsun her zaman onlardan. Senin ailen zaten onlar akrabaların onlar. Çevrende çok sevdiğin arkadaşların vardır illaki sevgi kan bağıyla kurulmaz çünkü.
Birde şu an bu durum için çok erken ama bir gün sende anlayacaksın söylemek istediğimi. Diğer tarafada kızma, evet öfkelisin nefret bile edebilirsin onlardan ama öfke ve nefret en çok seni yorar. Affet demiyorum, onları tanısan ya da tanımasanda bir gün affedip affetmemek senin kendi içinde yaşayacağın bir şey. Affetmek zorunda değilsin ama öfke çok zehirlidir. Seni yer bitirir. Kimsenin ne şartlar altında yaşadığını neler yaşadığını nasıl bir kişiliğe sahip olduğunu bilemeyiz ki. Bundan 5-6 yıl önce asla böyle düşünemezdim ama 25 e gelince artık beynim otomatik böyle düşünmeye başladım. Evet hiç bir anne normalde evladını bırakamaz, gerekirse ölür ama bırakamaz ya derdim hep. Sonra ya insanlar neler yaşıyor Allah kimseyi o durumda bırakmasın demeye başladım. Böyle düşündükçe daha refaha kavuştum. Henüz senin için çok taze bunlar kendi içinde kendi kendini anlayıp yaşaman lazım. Ama senden önemli olan hiçbir şey yok bu dünyada sadece buna inan. Umarım çok güzel bir hayatın olur
boş yapmayı bırakacaksın ve seni daha kundaktayken alıp büyüten bu iyi insanlara tüm sevgini vereceksin. Hayat dediğin nedir? ana babalık dediğin nedir? niceleri varki doğurup doğurup atıyorlar sokağa. bunlar senin fizyolojik anan baban olunca bir şey mi oluyorlar yani? bu yönden bakarsan şuanki sana ana babalık yapan insanların senin öz ana babandan bile daha değerli olduklarını anlardın. şimdi boş işleri bırak ve git onları kucakla!
16 Yorumla
Soran+1 yılBenim zaten aileme lafım yok Allah onlardan binlerce kez razı olsun onlar benim canım ciğerim her şeylerim. Onlara bir şey olursa Allah korusun uzun ömürler versin ama ölürüm dayanamam. Ama insan ister istemez yıkılıyor öz zannederken bir anda evlatlık olduğumu öğrendim keşke gerçek çocukları olsaydım çünkü çok çok iyi insanlar cok seviyorum 🥺🥺 acaba öz evlatlari gibi seviyorlar midir ki gerçi 2 3 aylikmisim bütün ilkleri benimle yaşamışlar bende onlarla yaşadım öz evlat olmuşumdur dimi
Soran+1 yılYok 10 sene çocukları olmamış zaten onlarda evlat hasreti çekiyorlarmış sonra da beni bulmuşlar o zamanlar 2 3 aylikmisim
Soran+1 yılÇok şükür böyle güzel bir aileye sahibim
+1 yılÖncelikle kolay bir durum olmadığını anlayabiliyorum. Ama kimsesiz ve yalnız hissetme boşlukta hissetme. Çok güzel bir ailen var bu günlere getirmişler seni. Öz ailen belki böyle güzel bakıp büyütemezdi. Sevgi kalpten gelir ve aileniz sizi çok sevmiş bence onlara sarılın bu boşluk hissi geçecektir.
13 Yorumla
Soran+1 yılBiyolojik olan kişiler ben kız olduğum için bırakmışlar o yüzden öyle kişilerle işim olmaz ama bu durumu öğrenmem hiç iyi olmadi şu an kendimi çok kötü hissediyorum kalbimde ağırlık var hep ağlıyorum yabancılık çekerim rahat olamam diye korkuyorum ve öz evlat gibi sevebilirler mi ki beni 🥺
- +1 yıl
Bak canım gördün mü her şer görünende hayır vardır. Bu zihniyetteki insanlar ile büyüseydin bugün bu kadar kendine güvenen ayakları yere sağlam basan güçlü bir kadın olabilir miydin bence çok zor olurdu. Sana ne güzel yuva olmuş ailen sevgi içinde büyütmüşler. Ve inan ki seni öz evlattan ayırmıyorlardır. İçine kötü düşünceler getirme sakın. Seni destekleyen bir ailen var onlara sarıl her zaman da mutlu ol inşallah ❤️
Soran+1 yılGüzel dileklerin için çok teşekkür ederim amin inşallah sağol canım 💖
Yaşım 30 .1 sene falan oldu heralde öğrendiğim de. Nasıl öğrendin dersen , bir rakı sofrasında mecburiyetten söylediler. Beni büyüten annem babam değil. Arada hatrı sayılır bir abimiz den öğrendim. Tek yapabildiğim uzaklaşıp bir lavoba başında dişlerimi sıka sıka haykıra haykıra sessizce ağlamak oldu. Kendimi topladım. Döndüm eve. Bir mahalle çağırdağı var bekliyor amca yenge anne baba herkes tepkiimi bekliyor tek yapabildiğim hepsine tek tek sarıldım. Sonrası aynı senin gibi terk etmen den korktuk şöyle böyle 1 sene geçti kimseye kızmadım isyan etmedim ama 1 senedir nerdeyim kimim hiç bi fikrim Yok koca bir boşluk
01 Yorumla
Soran1 yılBenimde nerdeyse 2 sene olcak. 24 yaşındayım ama çok şükür ki alıştım artık hatta bazen unutuyorum bile çünkü gerçekten butun akrabalarim öz gibi hepsinden Allah razı olsun
+1 yılKendin de diyorsun annem de babamda beni çok seviyorlar. Peki neden boşlukta hissediyorsun bak işte ne güzel seni sahiplenmişler bu yaşa getirmişler sırf doğurmakla mı anne baba olunuyor sende onları anne baban gibi sev kabullen ve hiç boşlukta hissetme seni seven aileni de üzme bence🙏🙏
09 Yorumla
Soran+1 yılZaten üzmem çok seviyorum onları diğer kişiler beni kız olduğum için istememiş öyle insanlarla isim yok benim ailem şu an yanımda olan kişiler ama içimde boşluk var neden böyle bilmiyorum ama kötüyüm ya acaba öz evlat gibi seviyorlar midir
- +1 yıl
Bu zamana kadar hissettirmediler mi bunu sana?
Soran+1 yılHayır hissettirmediler
- +1 yıl
Nasıl yani seni büyüten ailen seni sevmedi mi yani?
Soran+1 yılPardon soruyu yanlış anladın evlatlık olduğunu hissettirmediler mi diye anladım. Beni çok seviyorlar üstüme titriyorlar gözlerinden sakınıyorlar bir dedigimi iki etmiyorlar Allah onlardan binlerce kez razı olsun ama öz evlat gibi severler mi ki
- +1 yıl
Başka çocukları var mi?
Soran+1 yılHayır
- +1 yıl
Ee bence bu yaşa kadar üvey olduğunu hissettirmediyseler. Bu yaştan sonra neden öz evlat gibi sevmesinler ki
Soran+1 yılÜvey deme ya 🥺 ben zaten daha 2 3 aylikmisim bütün ilklerime onlar şahit oldu 🥺
+1 yılUlan 35 yaşında, feleğin çemberine sokup çıkarmış adamım, bu gün ben öğrensem, gider anamın babamın ellerine sarılır daha bir şevkle öperim be. Onlar senin anne baban kızım, hayırdır neyin boşluğu?
41 Yorumla
Soran+1 yılYa ama zor bir durum Allah onlardan binlerce kez razı olsun ama canım çok acıyor neden bilmiyorum 🥺 bu his inşallah en kısa zamanda geçer. Öz evlat gibi seviyorlar midir ki
Aile & Toplum konusunda 730 cevap paylaştı. Doğurmakla anne baba olunmuyor maalesef. Annelik babalık kişilerin kendi eylemleriyle hak ettikleri bir müessese. Memnun olduğun bir annen ve baban var. Öz annesi ve babasıyla yaşayıp da annesiz babasız hisseden çok fazla insan var.
31 Yorumla
Soran+1 yılÇok şükür ailem çok iyi insanlar gözünden sakınıyorlar beni ama yinede içimde hiç geçmeyen yangın var çok kötüyüm ya öz evlat gibi seviyorlar midir acaba
Gizli Üye(30-35)+1 yılEvet çok zor bir durum ama doğurmakla ana baba olunmuyor işte madem üstüne titremişler böyle devam etmelisin bence öncesi nasılsa o şekilde bizide babam terk etmiş mesala babana içim acıdı okurken onların senden başka kimsesi yok onlara tutun hakları ödenmez gerçekten
08 Yorumla
Soran+1 yılHaklarını ödeyemem gerçekten Allah onlardan binlerce kez razı olsun ama canım çok aciyor 🥺 öz evlatlari gibi seviyorlar midir acaba
Cevap sahibi+1 yılTabiki seviyodur nasıl aglamış baban bir dedigini iki etmemişler sarıl onlara
Soran+1 yılKendimi yabancı hissediyorum 🥺
Cevap sahibi+1 yılYapma güzelim onlar emek vermiş evet seni dünyaya onlar getirmemiş ama okadarda sevmişler seni bu yaşa getirmiş hasta olunca başında beklemişler okutmuşlar her kararının arkasında durmuşlar şimdi sen söyle kime yabancısın seni dünyaya getirenleremi bu yaşa getirenleremi
Soran+1 yılBeni dünyaya getiren pislik ben kız olarak dünyaya geldiğim için bırakmış beni ve şu anki ailem destek cıkmış Allah onlardan binlerce kez razı olsun ama ister istemez üzülüyorum keşke öz olsaydım çünkü çok iyiler çok seviyorum ama 2 3 aylikmisim daha yani öz evlat olmuşumdur diki ya çünkü bütün ilklerime şahit oldular sonuçta
Cevap sahibi+1 yılAh ah güzelim ah anlıyorum 5 yaşında babamız bırakmış bizide öz olsak ne fayda bak hayata bir sıfır yenik başladım okula babalarıyla gelen kızları özenerek izlerdim onlar seni sarıp sarmalamış elbette üzülceksin bak babam agladı dedin ben çok uzatmıycam acını yaşa ama onlara sırt dönme emin ol onlar senden daha kötü durumda şu an binlerce soru işaretiyle kaldılar seni kaybetmekten korkuyorlardır büyük ihtimal sarıl onlara gerçek ailen onlar senin
Soran+1 yılBen onları kesinlikle bırakmam hatta onlara da diyorum beni kimse doğurmadı ben gökten sizin kucağınıza 2 aylık olarak düştüm , benim 1 annem 1 babam var onlarda sizlersiniz diyorum nasıl mutlu oluyorlar. Çok seviyorum onları onlar benim canlarım her şeylerim
Soran+1 yılSenin adına çok üzüldüm ama hayat herkese aynı şeyleri sunmuyor ne yazık ki ayrıca burası imtihan dünyası herkesin acısı farklı imtihani farklı oluyor Allah başka dert vermesin halimize çok şükür bin şükür üzülme balım
- Aile & Toplum konusunda 609 cevap paylaştı.
+1 yılYapacağın bi şey yok. Evet zor ve travmatik ama seni büyüten anne ve babanın daha cok üstüne düşmelisin, doğuran değil büyüten annedir🤍 hayatında bişey değişmesin
03 Yorumla
Soran+1 yılEvet ama canım çok yanıyor üzülüyorum ağlıyorum ya bu his hiç geçmezse 🥺 acaba öz evlat gibi seviyorlar midir
- +1 yıl
Niye sevmesinler askım, kedim var çocuğum gibi seviyorum öyle düşünme dedim ya doğuran değil büyüten annedir şanslısın böyle bir ailen var 🤍🌹
Soran+1 yılÇok şükür evet haklısın canım ❤
Sen evlatlık değil onların evladısın gerçekten. Senin ailen onlardan başkası değil. Ailen olmaları için genetik bağının olması gerekmez. Bunu kabul et.
03 Yorumla
Soran+1 yılAma bunu bir anda öğrenince ister istemez kötü oldum şoka girdim sürekli ağlıyorum
Soran+1 yılEvet doğru söylüyorsun inşallah eski halime geri dönebilirim
Onlarla konuş ve bir süre uzak kal. Bir yere git düşün ne yapacaksın ne yapabilirsin ona göre karar verirsin. Ama biraz uzaklaş o ortamdan
07 Yorumla
Soran+1 yılUzaklaşamam onları bırakamam onlar benim canım. Zaten beni bırakan kişiyle işim olmaz ne olursa olsun bir anne evladını bırakmaz. Benim çocuğum olsaydı ben bebeğimle dışarıda kalırdım aç kalırdım gerekirse donarak bebeğimle ölürdüm ama kimseye bırakmazdım annelikte buna denir. Hadi diyelim ki öldü hiç mi akrabası yok niye kimse sahip çıkmadı yani benim o tür insanlarla kesinlikle işim olmaz. Ben o zaman 2 aylıkmışım ve ailem beni sahiplendikleri zaman afedersin ama altım pişik olmus kıpkırmızıymış altımı bile almamışlar öyle bakmiyorlarmis işte direk hastaneye götürüp sahip çıkmışlar şu an 22 yaşındayım her dediğimi yapıyorlar bir dedigimi iki etmiyorlar ne istesem oluyor el bebek gül bebek büyütüldüm ve sağ olsunlar hiç hissettirmedile. Çok mutluyum çok seviyorum onları ama yinede içimde garip bir duygu var
Soran+1 yılAma ben kötü bir şey yapmıyorum ki sadece ağlıyorum 😄
Soran+1 yılİnşallah öyle olur :)
Soran+1 yılAslında hiç güçlü biri değilim çok çabuk yıkılan biriyim 🥺 ölmek istiyorum nasıl geçecek bu hayat böyle
Gizli Üye(25-29)+1 yılDoğurmakla anne ve baba olunmuyor bu zamana kadar onlar sana baktiysa gerçek ailen onlar bence onları bırakma senin gerçek ailenin yapamadığını o ailen yapmış elleri öpülesi insanlar demek ki onlardan uzaklaşmak yerine daha çok baglanmalisin
03 Yorumla
Soran+1 yılKesinlikle uzaklaşmam zaten diğer kişiler beni kız olduğum için bırakmışlar öyle insanlarla isim olmaz. Çok şükür şu anki ailem çok çok iyiler çok seviyorum onları ama içimdeki boşluk hissi gecmiyor
Cevap sahibi+1 yılSeni de anlayabiliyorum yaşadığın kolay şey değil ama eninde sonunda bunu öğrenecektin ama bunu unutup takmayip hicbirsey olmamış gibi onlarla yaşamalisin
Soran+1 yılEvet ama bu da zamanla olur galiba inşallah olur yoksa böyle hayat gecmez
Aile & Toplum konusunda 3b cevap paylaştı. Aynen devam edeceksin zaten yaşın büyük, eskisi gibi saygı göstermeye ve sevmeye devam etsen yeter.
13 Yorumla
Soran+1 yılÖz evlat gibi seviyorlar midir ki
Soran+1 yılİnşallah
Gercek annen baban kim bulmaya calisiyomusun peki. Cok degisik bir duygu ya
03 Yorumla
Soran+1 yılOnlar beni ben kız olduğum için bırakmışlar o yüzden umrumda bile değiller ama şu an ki ailem bana sahip çıkıp bu yasa getirmişler Allah onlardan razı olsun o yüzden doğuran kişinin bi önemi yok artık büyüten kişilerle çok mutluyum çok şükür zaten ben 2 3 aylikmisim öz evlat olmuşumdur dimi
- +1 yıl
Her cevabina baktim hep sonunda "oz evlat olmusumdur dmi " yazmissin.
Bak kardesim sen 2 yasinda iken sana nasilsalar simdide aynilar suanki ailen. Aradan 20 sene gecmis, seni oz evlat olarak gormeseler seni kapi disari ederler ki yapmazlar oyle bisey. Tek fark senin bunu yeni ogrenmen ve biraz endiselenmen.
Ben cevabi vereyim. Sen onlarin evladisin icin rahat olsun. burada biyolok bag onemli degil , gonul bagi onemli, benim ailemle biyolojik bag var ama 13 senedir ayriyim. cocukluktan beri Şu an 20 yasindayim. No problem
Soran+1 yılHaklisin aslında ben o zamanlar 2 aylikmisim yani her şeyime onlar şahit oldular bugün ilklerime onlar şahit atti üstünden 22 sene geçti ve hala aynılar hiçte fark ettirmediler sağ olsunlar ama işte bende yeni öğrendiğim için çok tuhaf duygular içerisindeyim
- Aile & Toplum konusunda 1,1b cevap paylaştı.
+1 yılGerçek kardeşlerinle görüştün mü ya da görüşecek misin, kaç kardeşin varmış?
04 Yorumla
Soran+1 yılBilmiyorlar babaannemin tanıdığı biri vermiş. Babaannemde annemlere arkasını aramayın sorgulamayın demiş. Biyolojik olan kişiler ben kız olduğum için beni istememişler o yüzden öyle insanlarla işim olmaz
- +1 yıl
Kardeşlerini bulacak mısın?
Soran+1 yılHayır umrumda değil
- +1 yıl
Eğer Müge Anlı'ya çıkarsan bize haber ver
İyiki seni evlarlık alnışlar ya yetimhane de büyüseydin
02 Yorumla
Soran+1 yılÇok şükür halime ama yinede üzülüyorum acaba öz evlat gibi seviyorlar midir
Çok şanslısın böyle bi aileye denk geldiğin için 💓
01 Yorumla
Soran+1 yılÇok şükür ama yinede üzülüyorum acaba öz evlat gibi seviyorlar midir
Çok ama cok farklı bi duygudur şimdi bence bu sateen sonra aynı yaşama devam et üzlmesinler
01 Yorumla
Soran+1 yılDevam ederim ama çok üzülüyorum acaba öz evlat gibi seviyorlar midir
Gizli Üye(25-29)+1 yılBence öyle anne babaya hiç yabancılık yapma benim anam babam öz evlatları olmama rağmen hiç düşünmediler beni inan evlatlık olup değer görmeyi tercih ederdim
01 Yorumla
Soran+1 yılİnsan ister istemez uzulup yıkılıyor acaba öz evlat gibi seviyorlar midir
+1 yılKeşke senin yerinde olsaydım 😉.. diyecek bir çok kişi var :)
01 Yorumla
Soran+1 yılBiliyorum çok şükür halime ama canım çok acıyor acaba öz evlat gibi seviyorlar midir
+1 yılBu yaştan sonra takılma fazla sonuçta büyütmüşler seni
05 Yorumla
Soran+1 yılÖz evlat gibi seviyorlar midir
- +1 yıl
Çoğu öz ebeveynden iyilerdir eminim, sorun da yaşamamışsın, bu yüzden bunu sorun etme derim, gerçek ailen belki hayatta bile değildir.
Soran+1 yılOnlar beni kız olduğum için bırakmışlar hayatta olsalar bile umrumda değil
- +1 yıl
Öyleyse hiç umursama elbette, öyle bir aileyi kim umursar ciddiye alır ki, zavallı kendini bilmez iki kişi işte..
Soran+1 yılAynen öyle
Aile & Toplum konusunda 2,4b cevap paylaştı. Abartıyorsun bence evet kotu durum ama olsun
00 YorumlaÖğrenmeseydin de hayat nir türlü ilerliyor. Geçmiş bitti artık geleceğe odakşan bence
00 YorumlaAile & Toplum konusunda 3,4b cevap paylaştı. Normal yaşayacaksın işte yine aynı ailenle depresyona falan gerek yok
02 Yorumla
Soran+1 yılÖz evlat gibi seviyorlar midir
Gizli Üye(30-35)+1 yılbebek gibi ağlama seni öz ailenden daha çok sevip sahiplenmişler onları üzme geçmişe değil geleceğe bak
00 Yorumla
Gizli Üye(18-24)+1 yılSakin ol evlenme yaşın gelmiş … zaten hayırla ayrılacaksın… güzelce evlen ailene teşekkür et kendi aileni kur artık
00 Yorumla
Gizli Üye(30-35)+1 yılSakin ol evlenme yaşın gelmiş … zaten hayırla ayrılacaksın… güzelce evlen ailene teşekkür et kendi aileni kur artık
00 Yorumla
+1 yılKardeşim eğer büyüten ailen onlar değer verip sevgi saygıda kusur etmedilerse artık anne ve babani aramana gerek yok anne ve baban zaten karşında eğer sevselerdi seni bırakıp gitmezlerdi
025 Yorumla
Soran+1 yılDiğer kişiler zaten benim umrumda değil ki ben bu aileme yük olur muyum ki düşünürüm artık bu durumu öğrendiğim için
- +1 yıl
Senin şu an istediğin ne diğer ailenemi gitmek
Soran+1 yılHayır tabiki biyolojik anne ve babam zaten beni kız olduğum için istemeyip vermişler onların yüzünü şeytan görsün umrumda bile değil o kişiler. Benim annem babam beni evlatlık alıp bu yaşıma getiren kişiler yani şu an yanımda olan kişiler ama ben bu durumu öğrenince çok boşlukta hissettim dünden beri ağlayıp duruyorum artık aileme yük olduğumu düşünüyorum beni bu yasa kadar getirmişler ama ben artık rahat olamam ki cekinirim 🥺 ama beni çok seviyorlar bende onları çok seviyorum ama bu durumla nasıl yasicam bilmiyorum
- +1 yıl
Ben mesela bu durumu öğrenseydim hiç üzülmezdim onlar için bir katkıda ben bulunurdum tabii ki de üzülürsün Şok olursun ama yani yapacak bir şey yok
Soran+1 yılBen sadece çekinirim yabancılık çekerim diye üzülüyorum
- +1 yıl
Bunca zaman yabancı gibi görmemişler seni sende onları görmemelisin şimdi acın taze böyle şeyler düşunmen normal bende aileden olmasa bile eski eşten çok çektim
Soran+1 yılÖz evlat gibi görüyorlar midir sence öyle seviyorlar midir
- +1 yıl
Kaç yaşındasın bunu ogrenebilirmiyim
Soran+1 yıl22 yaşındayım
Soran+1 yıl3 4 aylıkken almislar
- +1 yıl
Gençsin heralde seni bu zamana kadar seviliyolar işte dahada sevecekler cunki o aile gerçek aile kan bağı önemli değil yeterli insan olsunlar☹️☹️
- +1 yıl
Bende 21 yasindayim ama bende eski eşten çok çektim
Soran+1 yılHadi ya 21 yaş ve eski eş çok erken evlilik yapmissin canım ya neler yaşattı sana
- +1 yıl
Ohooo neler yasatmadiki tecavüz bile etti piskoljisi bozuktu benimde piskolojimi bozdu zorla kapandım onun yüzünden daha sayimmi
- +1 yıl
Herseyimi karisirlardi ben böyle bi hayat istemedim
Soran+1 yılOff çok zormus yaa valla adına çok üzüldüm kıyamam ya ama çok şükür kurtulmussun
- +1 yıl
Seninle istersen özeldende kız kıza konusabiliriz
- +1 yıl
Öncelikle hesabın olmadı lazim
Soran+1 yılİstersen instagramdan konuşabiliriz
- +1 yıl
Pekala
- +1 yıl
Senmi verirsin benmi veriyim
Soran+1 yılVer hesabını 😄
- +1 yıl
Hahahaha fake ha siyahkelebek233
Soran+1 yılAttım sjdjdjd
- +1 yıl
Gördüm
Aile & Toplum konusunda 2,1b cevap paylaştı. Ben olsam hiç bir şey değişmez zaten evlatlık gibi davraniyorlar 😅
00 YorumlaNeye ısrarcı oldu da öğrendin. Biyolojik anne babana nolmuş
03 Yorumla
Soran+1 yılBen tek çocuğum ve hiç benzemiyorum ve dün baya üstlerine gittim dna testi yaptırırım eğer anne babam çıkmazsanız çeker giderim ama sizden öğrenirsem hiç bir yere gitmem hep sizinle olurum dedim yeminler ettim ve söylemek zorunda kaldılar sonra babam baya ağladı bu bilgi bizimle mezara kadar gitcekti hiç soylemicektik seni üzmek istemiyorduk hep bu andan korkuyordum bir gün öğrenince çekip gitmenden çok korkuyordum falan dedi baya ağladı 🥺 biyoloji olan kişiler beni kız olduğum için istememisler
Soran+1 yılEvet maalesef
- Aile & Toplum konusunda 1,4b cevap paylaştı.
+1 yılSeni çok iyi anlıyorum bende öyleyim😞
07 Yorumla
Soran+1 yılEvlatlık mısın
- +1 yıl
Evlatlık değilim ama öleyim ikiside bana evladım gibi davranmıyor üvey gibi resmen
Soran+1 yılYa ama sonuçta öz 🥺 benim öyle değil maalesef
- +1 yıl
Öz ama sözde öz gerçeklikte sanki üvey
- +1 yıl
Gizlisin kimsin acaba merak ettim
Soran+1 yılboş ver canım
- +1 yıl
Söyle
+1 yılailenle yaşamaya devam edeceksin
03 Yorumla
Soran+1 yılÖz evlat gibi seviyorlar midir
- +1 yıl
hissetmiyor musun?
Soran+1 yılHissediyorum ama hani hep diyorlar ya doğurunca başka oluyor öz evlat gibi olmaz diye acaba öyle mi ki diye düşündüm
- Aile & Toplum konusunda 783 cevap paylaştı.
+1 yılo yasakadar anlayamadıysan iyi ana baba olmuslar
01 Yorumla
Soran+1 yılEvet Allah razı olsun çok iyi insanlar
Aile & Toplum konusunda 3b cevap paylaştı. Müge anlı sana yardım eder
10 Yorumla
+1 yılbir şey yapma seni seviyorlar.
00 Yorumla
+1 yılSabırlı olunuz, sakın olunuz
00 Yorumla
+1 yılBenim umurumda olmazdı
00 Yorumla- Aile & Toplum konusunda 1,6b cevap paylaştı.
+1 yılPsikolojik yardım al bence, çok kötü bir durum
00 Yorumla - Aile & Toplum konusunda 748 cevap paylaştı.
+1 yılHiç öğrenmemiş gibi yap bence
00 Yorumla
Gizli Üye(25-29)+1 yılkeşke snein yerine ben evlatlık olsaydım :(
02 Yorumla
Soran+1 yılÖz evlat gibi seviyorlar midir
Cevap sahibi+1 yılTabikide anlattığına gore hiç hissettirmemmisler ya
Gizli Üye(18-24)+1 yılNası fırst bulup yazdın buraya aq
03 Yorumla
Cevap sahibi+1 yıl@latidaas hsghdgs
Soran+1 yılDalga geçilecek bir konu değil
Nerde evlatlık almışlar seni
06 Yorumla
Soran1 yılYurda verilmemisim birisi vermiş beni. Noldu ki
Soran1 yılBilmiyorum ki. Ben 24 yaşındayım kütahyada vermişler beni
Soran1 yıl2001 doğumluyum
Gerçek anne baba yaşıyor mu
03 Yorumla
Soran+1 yılOnu bilmiyorum
Soran+1 yılAilemde bilmiyormuş , beni babaannem bir kadından almış
+1 yılBugune kadar nasıl anlamadın?
02 Yorumla
Soran+1 yılHiç hisstirmediler ki çok çok iyi insanlar sağ olsunlar sence öz evlat gibi seviyorlar midir
- +1 yıl
Elbette
- Aile & Toplum konusunda 4,1b cevap paylaştı.
+1 yılBişi olmaz devam et
01 Yorumla
Soran+1 yılÖz evlat gibi seviyorlar midir
Gizli Üye(25-29)+1 yılÜzülmeye yer arıyor gibisiniz.
03 Yorumla
Soran+1 yılNormal bir durum mu bu sence 22 yıldan beri anne baba sandığım insanlar aslında gerçek Annem babam değillermiş
Cevap sahibi+1 yılGayet normal. Seni de güzel büyütmüşler gerisine yorma kafanı.
Cevap sahibi+1 yılAsıl sevinmen gerek kim kendi kanından olmayan çocuğu kendisininmiş gibi sever ve büyütür ki.
Gizli Üye(18-24)+1 yılPolat Alemdar 2
00 Yorumla- Aile & Toplum konusunda 1,1b cevap paylaştı.
+1 yılDestek alabilirsin,
00 Yorumla
Detaylı bilgi
Bu paylaşımı beğenmene sevindik!
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer