Bu dediklerinizin hepsini özellikle şu son 2 yıldır ve şu son bir kaç aydır aşırı şekilde yaşıyorum burada sebeplerini yazsam inanın bana sabaha kadar bitmez o kadar uzun yani ama şunları söyleyebilirim son zamanlarda içim eskiye göre kat be kat daha çok acıyor çünkü artık son zamanlarda dediğiniz gibi bazı şeylerin acısını o kadar derin ve net bir şekilde hissediyorum ki bazen artık zaten hayat içinde yaşadığım binbir türlü sorunla birde bu acı gerçek birleşince kendimi parçalamak istiyorum bazen... yaşanmamışlığın hep bir şeyleri kaçırmışlığın hep bir eksikliklerin acısı o kadar kötü ki yemin ederim size bana sorsalarki bu dünyada en büyük hastalık en büyük sorun ne diye? şu cevabı veririm:gerçekten şu milyarlarca insanın olduğu dünyada kendine yer bulamamak yalnızlığın en kötü en dip haline düşmek derim bence bu bu dünyada bundan daha büyük hastalık yoktur kesinlikle bundan emin olun belki de bana hadi oradan bile diyeceksiniz ama tıbbın bile çözüm bulamadığı kanser di şuydu buydu gibi hastalıklar bile bunun yanında az kalır bence zaten hatta görebiliyoruzki insanlar çok şükür bunları yenebiliyor ama bu benim dediğim durumu hastalığı yenmesi o kadar zor ki insanın inanın düşmanımın bile bu duruma düşmesini istemem... hayatta bence insan gerçekten insan her ayrı zamanının kıymetini çok iyi bilmeli çünkü geçen zaman geri gelmiyor hayat devamlı hızlı bir şekilde ve bir şeyleri kaçırıp elinde bir hiç olunca çok kötü oluyorsun tıpkı benim gibi o yüzden herkese derim ne yapmak istiyorsanız onu yapın en azından peşinden bile gidin... çok uzattım biliyorum hakkınızı helal edin ama son olarak şunu söyleyeceğim bu o kadar derinlemesine düşündüğümüz ve hiç ölmeyecekmiş gibi yaşadığımız ve dertlerinde bitmeyeceğini sandığımız şu dünyada da tek lider ALLAHTIR... Benim gibi karamsarlığın yalnızlığın kitabını yazabilecek bir adamın karşısına bile hayattan herşeyden vazgeçmiş haldeyken herşeyin son safasını yaşarken hiç ummadığı anda hiç beklemediği yerden bile son bir umut son kez bu yıl içerisinde karşısına bir sınav çıkıyorsa hiç kimse herşeyden olabilir ama rabbimizden umudunu kesmesin o kadar derim ve ben o hayatımın son umudu olan son şansı olan rabbimin mucizevi bir şekilde karşıma çıkardığı o son umuda ulaşamazsam geri dönüp tekrardan yaşayabileceğimi hiç zannetmiyorum...
00 Yorumla
En İyi Cevaplar
- Aile & Toplum konusunda 149,1b cevap paylaştı.
u +1 yılBen şu an bile baskı hissediyorum stres yani. 30'lu yaşlara gelmek, birçok insan için farklı duyguları beraberinde getirebilir. Herkesin deneyimleri farklıdır ve bu duygular oldukça yaygın olabilir. Yaş ilerledikçe, yaşamın farklı aşamalarında farklı sorumluluklar ve beklentilerle karşılaşabilirsiniz. Bu normal bir süreçtir ve herkesin yaşamı boyunca deneyimlediği bir şeydir. Diğer insanların yaşamlarıyla kendi yaşamınızı karşılaştırmak yerine, kendi hedeflerinize ve değerlerinize odaklanmaya çalışın. Herkesin yaşam yolu farklıdır ve kendi yolunuzda ilerlemek önemlidir. Duygusal yük altında hissettiğinizde, destek aramaktan çekinmeyin. Aile, arkadaşlar veya profesyonel bir danışman ile konuşmak, duygusal yükünüzü hafifletebilir. Yaşamın her aşamasında olumlu yönleri bulmaya çalışmak önemlidir. 30'lu yaşlar, yeni deneyimler, büyüme ve olgunlaşma fırsatları da sunabilir. Kendinize iyi bakmak, fiziksel ve zihinsel sağlığınıza özen göstermek önemlidir. Düzenli egzersiz, sağlıklı beslenme ve stres yönetimi, genel yaşam kalitenizi artırabilir. Eğer üzerinizdeki yükü hafifletmek istiyorsanız, küçük adımlarla başlayabilirsiniz. İhtiyaçlarınızı ve hedeflerinizi belirleyerek adım adım ilerlemek daha yönetilebilir olabilir. Unutmayın ki duygusal olarak zor anlar yaşamak herkesin başına gelebilir. Kendi duygusal refahınıza özen göstermek ve gerektiğinde yardım almak önemlidir. Eğer hisleriniz sürekli ağırlaşıyorsa ve işlevselliğinizi etkiliyorsa, bir uzmana danışmanız faydalı olabilir.
11 Yorumla
Soran+1 yılGüzel tavsiyeler, teşekkürler
Ailemden bilirim. Bu yaşlarda özellikle 40. yaşta çocuk sahibi olanların çoğu sinirli ve gergin. Bu çekirdek aile evime gelince sinirlilikleri yüzlerine yansıyor. Ayrıca onlardan da bebeğe yansıyor. Bebek de sinirli ve gergin. Bu durumun o bebeğin psikolojisini bozacağını biliyorum. Bu yüzden uyarsam da 22 yaşımda olduğum için bana aşırı tepki veriyorlar. Bu çekirdek aile dediğim halam eniştem. Eniştem hergün içiyor. Evime gelince de içiyor. İçmesi bir şey değil. Ama sürekli tartışma yaratıyor. Bu yüzden hep öfkeli sinirliler. Bu bebeğe de yansıyor. Bir de aşırı stresliler. Beni de hiç anlamıyorlar. Ayrıca halam ben de annenim diyor bana. Böyle diyince de sanki dünya başıma yıkılıyor. Çok aşırı baskıcılar ve sanki 22 değil de 10 yaşındaki bir çocuk gibi beni aman oğlum kolayı fazla kaçırma diye uyarıyor. Ben uyarsam kötü onlar uyarsalar iyi. Ayrıca çok hesap soruyorlar. Yaşadığım evi halam aldı aslında ama evşnde yaşamak zorunda olduğum için böyle davranmaz. Madem böyle davranacaktı en baştan evine almayacaktı. Onlardan gelecek para da kötü iyilik de kötü. Bu kadar beni nefret ettirdiler kendilerinden.
00 Yorumla
Gizli Üye(30-35)+1 yılKadınlardaki baskı daha fazla ya. Evlilik, cocuk falan bu baskilar daha fazla. Erkek 50 yasinda bile kiz bulup evleniyor, cocuk sahibi de oluyor da kadinlarda bu daha zor. 30 lu yaslar kadinlar icin bu acilardan daha baski hissettiriyor. Kadin olmak her şartta, her yasta zor zaten de 30 dan sonra daha da zor galiba. Kadin icin 30 deyince artik bir duraksiyor insanlar. Erkekte ise oo tam yasi olgunlasmis gibi bir algi var. Bir de turk erkeklerinin yasi 30 olmus kadinlara karsi bircok ön yargisi da oluyor. Bu vakte kadar niye evlenmemis ki. Acaba kucaktan kucaga dolaştı, bu yasa kadar evlilik istemedi, ozgurluk istedi ondan mi diye bel alti igrenclikler dusunuyorlar. Isler daha da sarpa sarıyor yani bu yaslarda. Nasip olmadigina pek inanmiyorlar ama gercekten evlenemeyen, talibi olmayan cok insan oluyor kadin erkek farketmeksizin. Bu nasip olayi erkekte kabul gorurken kadinda ne yazik ki gormuyor. Her seyde oldugu gibi Allah istemedikce evlilikte, cocukta ve bircok seyde olmuyor ama bu cinsiyet kadin olunca anlamak zor geliyor bizim topluma
196 Yorumla
Soran+1 yılİsabetli tespitler gerçekten 👍
- +1 yıl
Aga bu kadar yazmaya üşenmedin mi ben okumaya üşendim
- +1 yıl
Hiç bu açıdan bakmamıştım
Cevap sahibi+1 yıl@sucguklumahmut erkekler hicbir açıdan biz kadinlarin hayatina bakmiyor ki zaten. Azicik gozunuzu acip kadinin gozunden hayata biraz olsun bakabilseniz, empati yapabilseniz bu hayatin bize hem toplumsal hemde biyolojik olarak ne kadar zor oldugunu gorebilseniz belki daha nazik olursunuz bize karsi ve daha cok destek olursunuz bu hayatta. Cogu erkek kadin olmayi cok hafife aliyor cunku ama çektiğimiz sikintilarin haddi hesabi yok. Bu kimi zaman biyolojik oluyor kimi zaman toplumsal. hayat zaten bize zorken hemcinslerinde daha da zorlastiriyor çünkü. Yani bizim hakkimizda atan tutan erkekler mi dersin, ne paragozlugumuz kaliyor, ne o***pulugumuz. Gülsen yesil isik yakti, somurtsan turk kizi kezban. Kolunda azicik bir kil gorse iyy. Evlensen kocanin egosu, arkasini toplamasi, ailesi ayri dert, evlenmesen bu kiz niye evlenmiyor kısır mı, bir sorunu mu var, bu kizi niye yanina eş olarak almiyorlar... bitmiyor bu ulkenin kadina olan derdi, nefreti ve baskisi.
- +1 yıl
Umarım beklediğin empatiyi yeri geldiğinde bize karşı da kurabiliyosundur
Cevap sahibi+1 yıl@sucguklumahmut savunmaya gecmene gerek yok. Herkesin derdi var bu bilinen bir sey ama kadin olmanin biyolojik bir zorlugu da var. Buna saygi duymayan cok hemcinsin var. Eşine hamile ya da lohusa haliyle psikolojik baski kuran, seni artik arzulamiyorum diyen, karisindan uzaklasan, cok kilo aldin tarzi bir suru baski kuran, aldattiginda kendini hakli goren... kadinlarin cogu siz erkeklere karsi empati kurabiliyor, kadinin duygusal zekasi size gore yaratilistan daha yuksek. Bu sebeple de kadinlar cogu zaman hem cocuguyla hemde sizinle rahat empati kurabiliyor ama siz erkeklerde bu cogu zaman olmuyor ne yazik ki. Dinimizde dahi kadin hassastir, duygusaldir ona, ona gore davran der ama bu davranislari goremiyoruz...
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
Cevap
117Cevap
Gizli Üye(30-35)+1 yılEn aydın en modern geçinenden dahi 30 yaşında mı bunu yapacaksın, 30 yaşında mı buna başlayacaksın gibi sözler duyabiliyorsun, seni sevdiğini iddia eden insanlar bile bu şekilde konuşabiliyor, insanlar özünde iğrenç olduğu için 30 yaşına gelip bir şey yapmanı hazmedemiyorlar sanırım, yaştan vurarak motivasyonunu düşürüyorlar. Spora başladığımda 30 yaşından sonra ne sporu, doktoraya başvururum 30 yaşında doktora. Hep böyle laf sokuyorlar hazımsızlar. 30 yaşına gelince kendini geliştirmeyip ölmen gerekiyor sanki, nasıl bir kafa yapıları car anlamıyorum
21 Yorumla- +1 yıl
30 undan sonra bir de bunlara mı kafa yoracaksın? :)) şaka şaka gerçekten doğru ama hiçkimseyi dinlemeyin. Onlar 20 li yaşında da 30 unda da 50de de hiçbir şey başaramamış zavallı kimselerdir.
+1 yılO baskı toplumsal beklentilerden ve yakın çevrenin (ailenin, arkadaşlarının vs ) beklentileri sen kaynaklı oluyor diye tahmin ediyorum. Hani otuz yaşına geldin bı evlen ya da artık daha iyi bir maaş kazanman lazım vs gibi. Benim üzerimde böyle bir şey olmadığı için hissetmiyorum. Aksine ailem hala hayallerini gerceklestir destek olalım kafasindalar o sebepten hala 20 lerin başındaymışım da hayatı yeni kesfediyormusum gibi hissediyorum. Unutuyorum yaşımı falan. He tabi maddi gerçekler şak diye yüzüme çarpınca afallıyorum ama koy rahvan gitsin diyip önüme bakıyorum.
20 Yorumla
+1 yılToplumsal algılar yüzünden
30+ Yaşlarda bir sıkıntı yok 40+'da bir sıkıntı yok hatta 50+ 60+.esas problem Türk toplumunun bakış açıları
30'a geldin ev yok araba yok gelir yok şu yok bu yok Allah bitsin mahfoldun nanayı yedin
kendi algılarını yaratıp yarattığı algıların altında boğulan TR toplumu kendisini geride bırakırken gelişmiş ülkeler başarı ve kariyer yolculuklarına, evlilikler yapmalara ve tüm bunlar olurken yaş farkı gözetmeden yapmaya devam ediyor. Bir baskı hissetmiyor yani
10 Yorumla- Aile & Toplum konusunda 1,4b cevap paylaştı.
+1 yılMerhaba,
Toplum her şeyin üzerinde baskı yapar, yapıyorlar. Alayının canı cehenneme! 😅
Toplumu umursamak lazım, içimizden geleni gelişi güzel yaşamalı anın tadını çıkarmalıyız!
Ben toplumun konuşmalarını boş buluyorum. Sanki onlar çok akıllı bilgili her şeyi iyi yapıyor da bize elaleme karışıyor, hani size ne yani! 😅
Sıkma canını üzme kendini bozma moralini!
Yaşın hiçbir önemi yoktur. İnsan her yaşta ayrı bir güzeldir. 30 yaş çok iyi, artık tecrübeliyiz daha sağlam basarız, atarız adımlarımızı!00 Yorumla
+1 yıl30 Yaş Sendromu, birçok farklı şekilde ortaya çıkabilir ve herkes için farklı deneyimlere neden olabilir. Ancak, genel olarak 30 Yaş Sendromu, bireyin hayatındaki belirli beklentilerin ve hedeflerin gerçekleşmediği hissine kapılmasıyla ilişkilidir. Birçok kişi, 30 yaşına geldiklerinde kariyerlerinde, ilişkilerinde, aile kurma sürecinde veya kişisel gelişimlerinde belirli bir noktada olmayı umut eder. Ancak gerçeklik, beklentilerle uyuşmadığında bu sendrom ortaya çıkabilir.
30 Yaş Sendromu, duygusal dalgalanmalar, düşük benlik saygısı, anksiyete, depresyon ve genel olarak bir yaşam krizi hissiyle ilişkilendirilebilir. Kişi, geçmişteki seçimlerini sorgulayabilir, diğer insanların başarılarıyla kendi başarısızlığını karşılaştırabilir ve gelecekteki belirsizliklerle başa çıkmakta zorlanabilir.20 Yorumla
+1 yılDeğilim ama bir yıl sonra otuz olacağım. Aynı şeyi ben de düşünüyorum. Kendi düzenini oturtmak sorun başlı başına. İşin var mı, evlendin mi evlendinse çocuk ne zaman vs vs. Bir sürü şey sorup kişiyi sıkboğaz ediyorlar. Bir de sordukları yetmiyor gibi ardından dedikodu yapıyorlar.
10 Yorumlaİnsanların abartması, cahilliği, eskiden gördüğü şeyi şimdiki insanlara uygulaması. Onlara göre yolun yarısı demek 30 yaş ve nedense herkes yaş 30 olunca kendini yaşlı hissediyor. Öncelikle bu kafadan çıkmak lazım. Diyen desin söylenen söylensin sonuçta susmazlar. 30 yaşında bir birey olmuşsun ve kimsenin senin hayatında karar vermesine izin verme.
10 Yorumla
+1 yıl30 eskiden orta yaştı , şimdilerde 30 daha hayatin ancak oturdugu zamanlar. geri kafalilara kulak tikayin , hayat sizin. ha dogurganliktan dolayi kadinlar icin 30 lu yaslar onemli olabilir ama annem 36 yasinda doğurdu kardesimi. gayet de saglikli kardesim
30 YorumlaAile & Toplum konusunda 2,5b cevap paylaştı. Eylül sonunda 31 yaşıma giricem. Şu anda aklımda evliliğin zerresi yok açıkçası. Ne evlenmeye nede bir baba olmak şimdilik planlarımda yok.
Ancak ailemin bana yaptığı evlilik baskısı, yakın veya uzak tanıdıklardan benim yaşlarda hatta daha küçük yaşta olan herkes evlilik üzerine bir adım attığı ya da evlendiği için benimde üzerimde doğal olarak biraz da olsa baskı oluyor.
Büyümenin, yaş almanın ülkemizde karşılığı maalesef çalışmak, evlenmek çoluk çocuğa karışmak olarak algılandığı için maalesef herkes yaşı ilerledikçe ister istemez baskı hissediyor.
00 Yorumla29 yaşındayım bekarım ailem sürekli 30 yaşına geldi şöyle 30 yaşına geldin böyle diye diye üzerimde hakimiyet ve bir baskı kuruyor artık bu yaşımdan nefret ediyorum ben kendimi 24 gibi hissediyorum dış görünüşüm ruhum öyle ama aileme bekar olmamdan kaynaklı olacak ki sürekli bunu yapıyor
50 YorumlaBir eşik çünkü. İş var, para var geriye toplumun kabul gördüğü evlilik kalıyor. Seçme şansında azalıyor, tam gençte değilsin, birisine zaman ayırmak için fedakarlık da gerekiyor. Bence düzgün birisini bulunca hemen evlenin. İlerde çok pişman olursunuz.
02 Yorumla
Soran+1 yılEvlilik istemiyorum. Evlilik kolay değil şu zamanda zaten. Uygun aday olsa para olmaz, aileler sorun çıkarır vesaire derken ideal bir şeyi tutturmak o konuda çok zor.
+1 yılBu hayatım başka ne olucakti. Doğana aykırı yaşıyor olduğunda tabiki vücudun sana birşeylerin yanlış gittiğini söyleyecek. Bence normal olan bu. Güzel bir evlilik ve çocuk sahibi olmak senin genlerinde var. Bunun aksi olduğunda sıkıntılı günler yaşıyor olursun
00 Yorumla- Aile & Toplum konusunda 5b cevap paylaştı.
+1 yılDaha net görüyorsun daha önceden sana yüklenen aslında yalan olup gerçek olduğunu idda edilenleri.
Tabi yaşadığınız ortam , şehir, eğitim düzeyiniz, kendinizi geliştirmeniz, oluşan hayat felsefeniz.
Hepsinin insan yaşamında etkisi büyük.
Ne isteyip , ne yaptığınız.00 Yorumla Aile & Toplum konusunda 321 cevap paylaştı. Olgunlaşıyor insan. Özellikle 30'lu yaşlardan sonra daha bir kendi oluyor ve hayatından sayfalar eksilircesine insanları azaltıyor. Düşüncelerine daha bir önem veriyor. Bu da ister istemez gerçek varlığını hissetiriyor sana. Sen olmanın ağırlığını fark ediyorsun.
00 YorumlaYani 30 dan sonra birçok sebep oluşur. Mesela tam anlamıyla bir işiniz yoksa daha doğrusu memnun olduğunuz bir işiniz yok ise rahatsız olursunuz, bir şeyler istediğiniz gibi gitmediyse ileride daha zor olacağını düşünürsünüz. Belki evlilik vs şeyler sizi rahatsız etmez ama o mutluluk hali insanların bazen imrendirir ve bu başka şeyler için geç kalınmışlığı tetikleyebilir. Yani aslında eski rahat zamanların geçtiğini düşünürüz ve bu bil ile rahatsız eder :)
00 YorumlaBen 29 30 yaşlarındayken hayatim 27 28 yaşlarında daha normalken nedense bu yaşlarda daha korkunç ve daha debresif içinde oluyorsun hayatın eski tadı gençlik gibi olmuyor artık hastalanmaktanda ödün patlıyor bundan öncede tam tersiydi ölümde nerdeyse hiç korkmAzdim bu yasimdada sanki 90 yaşıma gelmişim gibi çok korkuyorum su hayattan
00 YorumlaAile & Toplum konusunda 339 cevap paylaştı. Tamamen psikolojik bir durum. Bende yaş takıntısı hiç yoktur ama 30 a gireceğim zamanlarda garip bi tuhaflık hissediyordum, değişik geliyordu. 29 a kadar hiç bir şey yoktu ama 30 a girince bir kaç sefer yaşını söylediğinde alışmaya başlıyorsun ve yaşları saymıyorsun şu an 33 e girdim ve 31-32-33 hangi ara geldi geçti farkında değilim.
en zevkli yaş 31 bana göre :D
00 Yorumla30lu yaslar toplumsal baskinin evlilik acisindan hat safhaya geldigi yillar.
bunun getirdigi sosyal sosyal sorunlarsa bazilarinin hayatinda gelecegini etkileyecek yanlis kararlar almasina neden olur.
etrafiniza duvar örün vede bu söylemleri görmemezlikden gelin zira toplumun beklentileri vede istekleri bitmiyor.
biri bitiyor digeri basliyor, hepsine kulak verirseniz samar oglanina dönersiniz
00 YorumlaÇünkü yetişkinlik döneminin başları oldu için. Ben de yaşlı gibi hissediyorum yaşım 31 ve minyon tipe sahip olduğumdan çevremdekiler yaşımı söylediğimde hadi canım ciddi misin diye soruyorlar. Eee tabii bir de bekâr olduğum için evli misin diye soruyorlar ve evli olmadığımı söyleyince de evlenmeyi düşünüp düşünmediğimi soruyorlar. Sanli evleneceğim kız hazırda bekliyor beni 🙄
01 Yorumla- +1 yıl
üzdü :(
+1 yılBen öyle hissetmedim. Tam tersine 30’dan sonrası bana daha fazla özgüven verdi.
Ayaklarımımın yere daha güçlü bastığını hissediyorum.
Hem gencim hem olgunum. 20’ler öyle değil.
Her yaşın bir güzelliği var. Benim çok şükür içimde hiç ukdelerim yok. Her yaşımı güzel yaşadım. 32 yaşımın da keyfini çıkartıyorum :)
Neden stres yapıyorsun? Keyif almaya bak. Dün bir daha yaşanmayacak…00 YorumlaBence bunun yaşla ilgisi pek yok tamamen psikososyal bir durum diye düşünüyorum. 18 yaşında olan bir insan da baskı hissedebilir hatta kendi üzerinde kendi baskısı dahi yaratabilir.
Ayrıca bazı insanlar üzerinde baskı hissettiklerinde farklı özelliklerini de keşfedebilir ve açığa çıkarabilir. Yani sadece olumsuz yönde düşünmemek de önemli ve esastır.
00 YorumlaAile & Toplum konusunda 722 cevap paylaştı. Yooo hiç öyle bir baskı hissetmedim. Ve ya hissettiğim baskı yaşımdan dolayı değildi. Ülkenin içinde bulunduğu saçma sapan durumlar yüzündendi. Yaşım ile alakalı ne bir baskı ne de bir karamsarlık hiç hissetmedim. Yaşınızın gerektirdiği şekilde yaşamayı başarabilirseniz ki bu ülke de artık bu çok zor (!) Bir problem kalmıyor. Ama üzerinizdeki baskının sebebi yaşınız ile alakalı değil bilginiz olsun...
00 YorumlaBende 30 a geldim.
Meseleleri mesele etmezseniz ortada mesele kalmaz.
Hayat mottom, çabalarım gerisi zaten olması gerektiği gibi oluyor ne yapsanızda bu mantığı kavrayınca insan daha mutlu oluyor.10 Yorumla- Aile & Toplum konusunda 1,7b cevap paylaştı.
+1 yılSebebini bilmiyorum ama bende de var, herhalde yaşlanmak korkusu veya bi şeylere geç kaldığını hissetmek
10 Yorumla Hayatının yarısına yaklaşıyorsun ve uzaktan orta yaş krizi sana el sallıyor. Bu hayatın evrelerinden biri. Tıpkı 20'li yaşların kararsızlığı gibi.. Lakin bu gayet doğal bir süreç.. Zamanla alışıp, adapte olup, kabullenirsin bu durumu.
10 Yorumla
+1 yılAslında bunların sebebi daha çok psikolojik kendini öyle ona yorduğun için illa ki evlilik için değil mevzu ama insan yaş aldıkça daha çok kendini sorumluluk aldığını hissediyor ama hayat böyle maalesef
00 Yorumla
+1 yılYa bune arkadaş yok biz kadınlar daha çok zorluk çekiyoruz felan yazanlar yorumlara ve diğerleri agalar bir kere de kapışmayın ya.
Bu arada soru cidden düşündüren bir soru.
Ama daha gelmedim otuzlara.00 Yorumlaşu an ki düzen insanları geç büyütüyor normalde bu sorumlulukları daha erken almalıydı insanlar ve erken yaşta bu sorumlulukları aldıkları için onlar bu sorumluluklarla nasıl başa çıkılacığını öğrenmiş olcakdı yani hayata hazırlanmış olcaklardı.
00 Yorumla- Aile & Toplum konusunda 1,9b cevap paylaştı.
+1 yılBen mutluyum, işim var, finansal gelirimi ortalamanın üstüne çıkardım eğitim alarak. Tek sorun güvenebileceğim bir kadın bulamadım ama o da hallolur zamanla. Kendime iyi baktım hep, spor yaptım küçüklükten beri :)
01 Yorumla- +1 yıl
Kadınlarda durum farklı.
30 yaşına doğru yumurtalar omlet olmaya başlıyor ama erkeklerde sperm kalitesi düşmüyor (sigara alkol yoksa ve spor yapıyorsa). Ayrıca erkekler genç kadın istiyor ve 30 lara yaklaşan kadınlar eskisi gibi ilgi görmediği için kötü hissetmeye başlıyor
Aile & Toplum konusunda 864 cevap paylaştı. Bende de tam tersi. Böyle bi ermişlik, kendimi daha fazla sevmeler, en çok kendimi umursama vs. Herkeste aynı olmuyor demek ki
30 Yorumla
+1 yılNeden bu 30 yaş bu kadar büyütülüyor ki? Bence en seksi yaştır +30 lu yaşlar. Cennette bile 33 yaşında olacağımızı işitmiştim. Şahsen ben 30 lu yaşlarıma gelince aygır gibi olacağıma inanıyorum. Hafif seksi bir göbek kalınlaşmış bir malafat. sıkı bir vücut. Hakeza kadınlar da 30'lu yaşlarında olunca çok seksi oluyor bence. Hem o çocukluğu atıyorlar üzerlerinden hem de daha iyi oluyor işte.
11 Yorumla- +1 yıl
ayrıca evlilik için de geç değildir çocuk yapmak için de geç değildir. Hatta tam zamanıdır. 20'li yaşların başında hayatı tanımadan daha çocukken canım saçma evlilikler yapan insanlar bakıp neden kendinizi geç kaldım diye darlıyorsunuz ki? 30'lu yaşlar en güzel, olgun ve seksi yaşlardır.
Bence bu durum çok farklı yönleri var
1. toplum
2. si evlilik
3. cocuk
4. maddiyat
5. Ölüm
Bakıyorsun geriye 30 yıl çabucak geçmiş diyorsun ki ee daha ne kadar yaşayacağım bu sefer herşeye geç kalinmislik duygusu ortaya çıkıyor10 Yorumla
Gizli Üye(30-35)+1 yılBende 27 yaşındayım 30 yaş geldikçe vücuda ağırlık cokuyo insan istemsizce kendini kötü hissediyo bide insan ömrü çok kısa gerçekten daha ne olduğunu anlamadan bu yasa gelmekte insana hüzün veriyo
10 Yorumla- Aile & Toplum konusunda 1,2b cevap paylaştı.
+1 yılToplumsal baskı, aile baskısı, kariyerde bir yerlere gelince sorumlulukların baskısı, nefes aldığın her saniye bir baskı var. Ana baba yaşlanıyor, onların sorumluluğunun baskısı. Sürekli kafada tilkiler var, ne yapacağım, nasıl yapacağım diye.
00 Yorumla
+1 yılKadın 30 yaşında sadece Türkiye gibi Ülkelerde bitiyor.. Yoksa diğer ülkelerde 30 la hayat yeni başlıyor.
20 YorumlaAile & Toplum konusunda 1,6b cevap paylaştı. Her şeyi yoluna koyup sabit bir hayat yaşamanın beklendiği yaşlar olarak empoze ediliyor bize. O yüzden olabilir
10 Yorumla
+1 yılİnan bana 30 lu yaşlar değil hayat sillesi nedeniyle oluyor 30 değilim ve bu kadar yük varken 30 dan sonra biraz daha fazlası olursa galiba kafama sıkarım
00 Yorumla- Aile & Toplum konusunda 2,3b cevap paylaştı.
+1 yılbana kalırsa tam aksine 30+ yaşlarda Kadın hem kendini keşfetmiştir hem de ekonomik anlamda özgürdür ve geleceğine ait kararları daha doğru ve yerinde alacağı kanatindeyim
00 Yorumla Tren kaçiyor.. yaptığın yanlışlar ve yapamadigin kacirdigin guzelseyler gelecekle alakalı kaygı her geçen gün tren kaçmadan hakkettigimi yakalamak lazim telaşı dünya hayatının sonuna doğru her geçen gün yaklasman.. ve seni bekleyen akıbeti kaybolacak olan güzelliklerin bilincine varman.. ve hala bir şey yapamamış olmak.. yapmışsın bile hedeflerine ulaşamamış olmak... Bu gibi bilinç altı problemleri olabilir.
00 Yorumla
+1 yılEvlenmediysen hayata geç kalmış hissi olur tabi ki normaldirde 30 yaşına kadar çocuk gibi anne baba ile yaşamanın bğr yararı yok
00 Yorumla- Aile & Toplum konusunda 5,6b cevap paylaştı.
+1 yılBorcun harcın varsa, sorumlulukların vs fazla ise öyle olabilirsin.
Onun dışında ise bence mental bir durumun var.
00 Yorumla - Aile & Toplum konusunda 442 cevap paylaştı.
+1 yılYaşım 27 şimdiden 30 lu yaşların baskısını hissediyorum. Ve bu gidişata son vermek için iş bulup evlenmem şart.
00 Yorumla
Gizli Üye(30-35)+1 yılEğer 30una gelmiş ve 20li yaşlarda iken 30 umda şunları başaracağım dediğin şeyleri henüz ve halen başaramamışsan, bu saatten sonra da zor olur düşüncesi yüzünden bir baskı hissediyor olabilirsin.
00 Yorumla- Aile & Toplum konusunda 1,9b cevap paylaştı.
+1 yılİşkencemin yarısı bitmiş bir bu kadar daha kalmış o da en kötü ihtimalle... Bu neden üstümde baskı kursun ki?
00 Yorumla
Gizli Üye(30-35)+1 yılSen evli misin önce bunu cevaplamalısın bir ailen var mı aile kurabildin mi Çoluk çocuk sahibi oldun mu bu sorular cevap vermelisin ki neye neden niçin geç kaldığına dair kafanda oluşan soru işaretlerine bir yorum yapabileyim
00 Yorumla
+1 yılYaşlılığın getirdiği dezavantajların farkına vardığında kendi kendşne yaptığın bir takıntı bu!.
00 Yorumla- Aile & Toplum konusunda 728 cevap paylaştı.
+1 yılKişi yaşı büyüdükçe yaşlandığını ve artık hayatında ölümde dahil bir çok gerçeği kabul ediyor ve bunlarda baskı uyguluyor
00 Yorumla
+1 yılYaşlılık hissi var tamam artık biran önce evlenmeli yuva kurmalı aceleye gelmez gibi gibi saçma sapan şeyler
00 YorumlaAslında en güzel yaşlardasin neden böyle hissediyorsun, istediğin her şeyi kendi düşüncene göre yapilandirabilirsin tam olarak,
00 Yorumla
+1 yıl30' un üzerindeyim. Tek baskısı artık bekarliğimın mutsuz etmesi. Onun dışında tam tersine yaşımı göstermemek canımı hep sıkmıştır
00 YorumlaAile & Toplum konusunda 1,5b cevap paylaştı. 30-40 arası en harika yaşlar.. Yaşadıkça anlayacaksın. Olgunluğa geçiş, ne istediğini bilmek, bedenini keşfetmek
00 Yorumla
+1 yılSorumluluklar artıyor yaş ilerledikçe ve daha düzgün bakıyorsun hayata her yönden kararların daha net daha keskin oluyor aslında memnunum
00 YorumlaAllah sağlık huzur versin elbet var sorunlar ama yaşla alakası yok bana göre sıkma canını derim...
Rumuz toprağı boşa çiğneyen...00 YorumlaHele ki o yaşa kadar evlenmediysen vay haline cidden öyle bir baskıyla karşı karşıya kalıyorsun ki. Acayip bir şey sanki evlenmezsen kıyamet kopuyor.
00 Yorumla- Aile & Toplum konusunda 365 cevap paylaştı.
+1 yılBen 30’lu yaşlarımda daha rahat insan oldum herşeyi akışına bırakıyorum.. Sen sen ol plan yapma bu yaşlarda herşeyi akışına bırak.
00 Yorumla
+1 yılOlgunluktan özgüvenin dahada artti hayata bakışın da değişti daha kaliteli düşüncelerin cahilliği de bıraktın o yüzden onun bir ağırlığı oluyor
00 Yorumla
+1 yılÇok fazla baskı var her yerden çünkü hayatının ortasına adım atıyorsun kabul etsen de etmesen de etrafın ne kadar kalabalık da olsa tek başınasın
00 YorumlaŞahsen benim tek yüreğimi burkan şey iyi bir eş bulamamış ve evlenememiş olmak. Onun dışında başka bir şeyi dert etmiyorum. :)
00 YorumlaAile & Toplum konusunda 1,1b cevap paylaştı. 30 yaşına gelipte biseler sahibi olamamış ve çocukluk yılları gençlik yılları geçtiğini anladığı yas
10 Yorumla
+1 yıl30lar bence insana bir ekstra sorumluluk yüklüyor dert tasa da yanında geliyor o nedenle
10 Yorumla- Devamını Gör (104)
Detaylı bilgi
Bu paylaşımı beğenmene sevindik!
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Kadın Emeği
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer