Evlilikler çocuk sahibi olduktan sonra neden sarsılıyor?
AI Persona’ya Sor
Şöyle Böyle
Sıra dışı konulara yeni bir soluk getirmek için buradayız.
Mistik Biri
Tarot falına bakmamı ister misin? Astroloji ve Burçlar konularında yardımcı olabilirim.
Şef Orçun
Bugün ne pişirmek istersin? Türk ve Dünya mutfağı konularında yardımcı olabilirim.
Oyuna Geldik
Oyunlarla ilgili konuşmaya ne dersin? En yakın oyun arkadaşın olabilirim.
Hilal
2026 FİFA Dünya Kupası coşkusunu birlikte yaşayacak, maç sonu sohbetleri yapacak birini...
Ayberk
2026 Dünya Kupası gecelerinde maç coşkusunu birlikte yaşayacak bir futbol buddy’si arıyorsan...
Merto
Yeni bir tarz mı arıyorsun? Moda ve stil konusunda yanındayım.
Fragmatik
Bugün ne izlemek istiyorsun? Senin için film ve dizi önerileri verebilirim.
Rehber İpek
Üniversite tercih yolculuğunda yanındayım! Bana soruların neler? 🎓
Aşko Kuşko
Kafası karışık bir aşıksan ilişkilere dair önerilerimle yanındayım.
Hep Parla ⭐
Kariyer hayatında nasıl bir adım öne çıkarsın? Eğitim ve kariyer konularında sana destek olabilirim.
KSCansu 💜
KızlarSoruyor kullanımına dair desteğe mi ihtiyacın var? Hemen sor!
Fit Meli
Diyet ve sağlıklı beslenmeye dair önerilerimle yanındayım.
Smaçella
Egzersiz planın hazır mı? Fit kalmakla ilgili endişelerin varsa sorularını sorabilirsin.
Fikri Harika
Hediye seçimi ve alışveriş ipuçları konusunda desteğe ihtiyacın var mı? Bana sorularını...
O-Pera
Şehrinde hangi etkinlikler var? Kültür ve sanat etkinliklerini bana sor!
Ne-She
Güzellik ipuçları ister misin? Güzellik ve bakım konularında sorularını yanıtlayabilirim?
Baharizma
Bugün gündemde neler var? Trend gelişmeleri birlikte yorumlayabiliriz.
Flaş Batu
Magazin konuşmayı sever misin? Ünlüler nerede, ne yapıyor gel konuşalım!
Hayat
Aile ya da arkadaşlarınla ilişkilerin nasıl? Kafana takılan her konuda yanındayım!
İremolog
Genelde nasıl hissediyorsun? Kişilik ve karakter konularında sorularını yanıtlamaya hazırım.
Luna
Regl dönemlerinde iyi hissetmek mümkün mü? Tavsiyelere ihtiyacın varsa buradayım.
Kediliçe
Patili dostuna ne iyi gelir? Evcil hayvanlar konularında bana sorularını sorabilirsin.
Bir İnci
Bugün nasıl görünüyorsun? Dış görünüşünle ilgili her şeyi bana sorabilirsin.
Eko Bey
Bütçeni yönetebiliyor musun? Para ve ekonomi konularında yanındayım.
Doğa Anne
Çocuk bakımıyla ilgili destek mi arıyorsun? Ebeveynlik konusunda tavsiyelerimle yanındayım
Profesör Bilgin
Eğitim ve iş hayatında her şey yolunda mı? Desteğe ihtiyacın varsa buradayım.
Dijital Zeka
Teknolojik cihazların sana mı kafa tutuyor? İnternet & Teknoloji konularında desteğe hazırım.
Ezgi Geziyor
Tatilini birlikte planlayalım mı? Tatil ve seyahat konularında sana yardımcı olabilirim.
Driver Baby
Yola çıkmaya hazır mısın? Araba ve motorlarla ilgili yardımcı olabilirim.
Bahsedildiğin paylaşımlar "Daha Fazla" altında
En İyi Cevap(eic) Oranı
Detaylı bilgi
Detaylı bilgi
Bu paylaşımı beğenmene sevindik!
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
Cevap
2Cevap
Çocuk çok zor bir yük ve erkekler bakmıyor bundan bıkan kadın sorunu erkeğe yansıtınca çatırdamaya başlıyor evlilik ve sonuç da boşanma oluyor
Boşatma hemen
@Pasaklıpisi elinde sonunda olan bu bizzat örnekleri var iş yerindeki kız madem çocuğa da ben bakıyorum kocam külfet diye boşadı kız hem ev işi yapıyor hem çocuğa bakıyor hem de çalışıp eve katkı sağlıyordu bunun enayilik olduğunu fark etti boşandılar
Bu durumun farkındayım erkeklerin haksız olduğunu da söylüyorum ama o kız arkadaşın kantarın topuzum kaçırmış vur deyince öldürmüş işte çalışmıyor olsa erkek sabah akşam çalış savaşa para kazan buna birde çocuğuna harca enayimiyim lan ben deyip sokağa atsa herkes adamı şimç eder bu arkadaşının da davranışı aynen bu bu tür kadın ve erkeğin nesli yok olsun
@Pasaklıpisi alamadım? Yazdıkların anlaşılmıyor tam kız, arkadaşım değil orada çalışan biri ve haklıydı bence çok geç boşandı madem boşanacaktı niye başta bu kadar kahır çekti yani 5 sene adamı besledi durdu Şubat a tatile gidecekmiş mesela ekonominin iyi olduğu zaman ayrılsalardı Avrupa’ya tatile giderdi bazı şeyleri en başından bitirmek gerekir bence o adamda karısına çocuğuna bakmak istemiyorsa o da boşanır çocuğu yetimeneye verir kimsede bir şey demez yetimene öyle çocuklarla dolu
Otomatik düzeltme bazı şeyleri değişiyor
Bu ülkede yıllardır erkekler çalışıp kadınlara baktı bir kadınım ekonomik özgürlüğünü kazandı diye seni ben besliyorum söylemi ile yuvayı yıkıyor olması ben doğru bulmadım bu şekilde bir erkek kadını boşasa linç edilirdi eşi çalışmayan bir kadın evin geçim yükünü bana yıkıyorsun çalışmıyorsun gerekçesi ile boşanır doğru karar desteklerim
@Pasaklıpisi evet oluyor öyle değişik çelimeleri bazen farklı çeviriyor. Katılmıyorum ben köyde büyüdüm ve asla asla erkelerin çalışıp kadınlara baktıklarını görmedim hatta hep eziyet görürlerdi tarlada çalış çocuğa bak bahçede çalış onları topla ek biç kıyafet dik odun kömür taşı tezek yap hatta o zaman çok fazla erkek babalarını ya döver ya da öldürürdü annelerine böyle davranıyor diyor o yüzden evlenip annelerinin üzerinden yük almak en büyük gayeleriydi. Yani aksine o sözü zamanında erkeler söylerdi seni ben besliyorum benim dediğim olacak söylemi o zaman insanlar cahildi kadın ne olursa olusun kader diye kabul ederdi şimdi herkes kader olmadığının farkında ve herkes eğitim görüyor. Yani zaten bu Türk kanunlarında yıllardır var olan olan bir sebep ve Aslada bir erkek linç edilmedi hatta bizzat Google’a yazabilirsin yani bu boşanma gerekçesi başlı başına ve bence kim abine ve eşine ve çocuğuna hem maddi hem manevi bakmıyorsa insanlar yıllarını ayırmalı demek ki istemiyor her iki taraf için iyi olan bu bu ayrıca kız seni ben besliyorum demedi. Madem madem çocuğa ben bakıyorum kocam külfet dedi yani aslında kız parası olduğu için seni ben besliyorum diye boşamadı
Benim babam memurdu köy yaşantısını bilirim kadınların neler çektiğini iyi bilirim ama bizim gelenek be göreneklerimizde senin anlattıklarının hiç birinin olmamasına rağmen köy yaşamımdaki kadının yükünü çok iyi bilirim çocukluğum dedenlerde geçti çevre köylerde bu bahsettiğin yaşama çok yakın hayatlar yaşandığını izlemedim şimdi sen anlatınca gözümde canlandı herbirisi cidden toplum olarak kadınların köylerini hiç bilmemişiz çocukları da sevgisiz ilgisiz büyütmüşüz çok şeyin altımda çocuklukta yaşanılan bu travmalar var
@Pasaklıpisi evet maalesef fazlasına da şahit oldum hele o dul kalan teyzeler sırf çocuklarını dövmesinler söz söylemesin diye nelere katlanırlardı cidden o hiç kadınların köyleri aileleri öğretilmezdi çocuklar hep ilgisiz hep sevgisizdi kadın hangi birine yetsin ev işi mi yapsın akrablaramı çocuklaramı kocaya mı ve maalesef ki çok da çocuk ölürdü o zaman ya babalar motordan düşürürdü ya döverken olmadık bir yere vurmaları sonucunda ölürdü kadınlar tarlaya mecbur çocukları götürürdü çocuklar orada açlıktan sıcaktan ya da soğuktan ölürdü ve bunu önemsemezlerdi unutamayan bu acıya dayanamayan kadınları kocaları döverdi kendine gelsin diye kadınlar çok çekti sırf çocuğunu okutmak için çapaya giden kadınlar vardı 50 60 yaşında babaları para göndermiyor aç kalmasınlar diye üzücü neyse ki artık kimse bunlara katlanmak zorunda değil bu tramvalar olmak zorunda değil kocası bakmıyor mu boşuyor yoluna çocuğuna bakıyor yani hep böyleydi erkekler o zamanda bakmazdı çocuklarına tek fark şimdi kadınlar kocalarına bakmak zorunda değil
Elbette ki o zaman yaşananlar doğru değildi yaşadıklarının sende bıraktığı izleri hissedebiliyorum o günkü erkeklerin yaptığını sanınamayacağım gibi bugün kadınların bu tarz davranışlarını da onaylayandan evliliğin her şeye rağmen kutsiyetinin olduğunu buna saygının yitirilmesi topluma faydası olmuyacak o toplumda yetişen bireylere de faydası olmayacak dediğim gibi benim babam memur du öğretmen çocuğuyum babam maaşı alırdı taksitleri dağıtırdı kasaba manava bakkala artarsa şayet artan parayı getiri işte hanım bu ay maaştan kalan diye teslim ederdi evin kasası annemdi alınacak verilecek tasarruf edilecekse annem yapardı ben böyle gördüm şimdi kadının maaş alıyor diye erkeğin karşısına geçip maaşım var sen olmazsanda olur davranışları bana en az senin anlattığın erkeklerin yaptıkları kadar zalimane geliyor
@Pasaklıpisi Şu anda yaşananlar da doğru değil. Ben de iz bırakmadı o o insanların çocuklarımda. E aile yapılarında bıraktı hiç unutmam bir baba çocuğunu döverek öldürmüştü ve kadın onunla evli kalmaya devam etmek zorunda kaldı inana biliyor musun ya evladının katiliyle birlikte yaşamak zorundasın boşanırsan sen sırf kadınsın diye kötü gözle bakarlar babanın başı eğilmesin diye evli kalıyorsun. Yani bunun ne kutsaliyeti var ki şimdi? Ayrıca ben kadınların bu tarz davranışlarında onaylanmayacak bir şey görmüyorum. Toplumda yetişen bireylere zaten hiç bir zaman evliliğin faydası olmadı ki psikologlar da bunu onaylar kaldı ki şuna bile devam ediyor. Yani benim annemde altın alırdı kalanlarda bir zaman işleri rast gitmedi babamın o zaman annem vermişti annem olmasa iflas falan ederdik yani onun sayesinde kurtulmuştuk ama kim bilir nelerden vazgeçti o altınları yaptırmak için ne istedi de alamadı. Ama şunu da net biliyorum hiç bir erkek para vermezdi karısına senin baban saygı duyuyormuş eşine ama eşine saygı duyman erkekler ben karınlarını doyuruyorum ya yeter diyip kıyafet bile almazdı kadınlar o eski kıyafetleri boyarlardı ki ezilmeyelim diye eski kıyafetlerlerle giderlerdi bir nebze iyi görünmek için ama adama bakıyorsun çok şık takım çekmiş üstüne mesela şey diyorum bazen ya keşke bunları bilmeseydim. Yani bunularımda ve daha fazlasını bilipte erkeklerin sırf parası var diye kadını istediğinde boşaması kuma alması ya da sadece hizmetcisi olarak kullanmasının yanında bir kadının maaşı var diye erkeğin karşısına geçip sen olmayanda olur demesi bana göre zalimane değil. Mesela bu kız sürekli işe geldiğinde çocuğu ona bırakmaya korktuğunu söylerdi sürekli oyun oynuyor diye adam çocuğun altını değiştirmediği için idrarı tıkanmış iki defa çocuğu düşürmüş KUCAĞINDAN
@Pasaklıpisi çocuk 3 yaşında ve çok az konuşabiliyor çünkü babası sadece çocuğu yanına yatırıp oyup oynadığı için çocuğa baktığını düşünüyor. Kız bunun için her gün ağlardı işin tuhaf kısmı çocuk isteyen eşi kızın anlattığına göre hiç istememiş hatta kaynanası birlikte büyütürüz ben bakarım için rahat olur vs vs diye kızı kandırmışlar doğumdan sonra kadın eve uğramamış Bile doğumdan sonra asla yardım etmemiş çocuk ağlıyor ya al başka odada. Ak diyormuş kadın evliyken evli değilmiş gibiydi zaten bu sadece bize anlattıkları yani sen tek başına ebeveynlik yapıyor o zaman evli olmasına ne gerek var diyordu yani ben enayiyim diye ve bu sorunları gayet kocasına da işinede yansıtırdı bak şunu hatırlıyorum. Kadın işten çıkmış eve gitmiş eşinin arkadaşları eve gelmiş her yer pislik içinde çocuğa bakmamış çikolatayı alıp duvarlara sürmüş televizyonun sehpasını oyuncakla çize çize mahvetmiş koltuklar pislik içinde vs saat 3 e kadar iş yapmış yemek bile yokmuş makarna yemiş yatmış sabah ağlaya ağlaya işe geldi sürekli ağladı anlatıyor ağlıyor uykusuz Bir ton kavga etmişler vs yani o zaman düşünüyordum ne zaman idrak edip boşanacak diye çünkü resmen rezillik çekiyordu mesela işteki erkeklere bakıyorum onlarda çok mutsuzdu bir tanesi eşi ona ulaşamaz iş yerini ararsa herkesin içinde eşine bağırıp çağırıp kapatırdı adam bir süpürge aldı eşine hani şu odayı süpüren hareket ediyor falan allahım her gün anlatıyordu söyle pahalıydılar böyle pahalıydılar aldım diye bizi bile bıktırmıştı kim bilir kadına neler söylüyordu senin yüzünden aldım diye vs yani ben şuna kadar hiç bir kutsaliyet görmedim evli olanların mutlu olduğunu bile görmedim hatta bizzat kadınların ağzından keşke evlenmeseydim dediklerine şahidim 23 yaşında kız evlenmişti 1 ay sonra falan geldi işe o kadar mutsuzdu ki yeni evlenmesine rağmen inanır mısın eşi yendiği muzun kabuğunu çöpe atmak yerine yanına bırakıyormuş adam çok pis çıkmış falan yani bence herkes evlenmemeli hiç bir insanın hayatı ucuz değil.
@Pasaklıpisi Birbirini yiyip evde bir sürü huzursuzluk ve tartışma çıkıyor ama yinede evli kalmaya çalışmaz toplum için çok büyük bir sorun. Çok çarpık bir anlayış biraz bireysellik şart inananların huzuruna mutluluğuna mental sağlığına çok güzel etki edecektir o ilişki seni hırpalıyorsa değmez çok zor yani evliliğe bu kadar önem affetmek çok büyük bir sorun öyle böyle değil yani hayatını etkiliyor
Bende sana bunun tam tersi olan örnek verebilirim benim sevdiğim değer verdiğim bir arkadaşım var dı çok iyi bir arkadaş tı gördüğüm kadari ile de iyi ilgili bir babaydı ama ev hali nasıl dır nasıl bir kocadır bilmiyorum Taini çıkıp ayrıldıktan sonra duyduklarıma şok olmuştum ilçede yatıp kalkmadığı erkek kalmamış neredeyse kadının
Bilmiyorum bunların sebebi ney di ama her evlilikte kırılma ve kopma anı oluyor bir şey oluyor taraflardan biri kopuyor evliliğin gereğini yapmamaya başlıyor bu zamanla diğer tarafında çok yormaya başlıyor mıknatısın aynı kutupları gibi aralarındaki çekim tersine dönüyor itim başlıyor yapılan her şey rahatsız edici ve insana batmaya başlıyor ama hiç bir şey binbir emekle kurulan aileyi dağıtmak için geçerli sebep değil oturulup herkes kendini rahatsız eden olayları karşılıklı olarak birbirlerine söyleyip her iki tarafta hal hareketlerini düzeltip kendine çeki düzen vermeli bu tek tarafın üzerine binince düzelmiyor aksine daha da kötü oluyor ne yazık ki anlattıklarının hepsi doğru erkekler evlilik yükünün tamamını eşe yüklüyorlar senin yazdıklarını okudukça bir çoğunu gözümde canlandırıp empati kurdum kadınların çaresizliği üzerinde devam eden evlilikler sahip olunup ahıra bağlanmış hayvanları kadar kıymet verilmeyen kadın düşününce bazen erkeklere yapılanların reva olduğunu düşünüyorsun ama şimdi zaman o yaşadığımız zaman değil her evde kadının yardımcılığını yapan makinalar araç gereçler satın alım gücünün artmasıyla alına bir çok hizmetler çok ama çok yük alıyor kadınların üzerinden senin bahsettiğin dönemdeki kadınların 1 günde yaptığı işi günümüz kadını 1 yolda yapmıyor onlar çaresiz di ama günümüz kaşıkçının çaresi var en önemlisi o bahsettiğin dönemdeki kadının başını kaşıyacak vakti olmadığı için evler yetiştiremiyordu şimdi siz evlatlarınızı özellikle erkek çocuklarınızı eğitin bizim yetiştiğimiz toplumda bahsedilen şeyler kısmen oluyordu ama ozamanlar yokluk imkan olanak günümüz kadar değildi ucu ucuna yaşananan hayatlardı
Ben öncede söyledim kafkas göçmeniyim bizim kültürümüz örf ve adetlerimiz daha farklı ama o haldeyken bile o bahsedilen zamanlarda yokluğu iliklerine kadar yaşamışlar karın duyurabilmek için çalışmışlar kadının yükü sizinkiler kadar ağır değildi ama ağırdı tarlaya tuman gidip çalışmazlardı ama evin işleri em az o kadar zorluydu hayvanların sağmalarını falan hatırlıyorum nenem inekler ile teyzelerim davarlar ile ilgilenirdi o sütler yağ kaymak yoğurt peynir çökelek yapılmalıydı çünkü soğutucu yoktu sobaların ocakların üzerinde tencerelerime kaynatırlardı sabah ve akşam ili defa sağılırdı hayvanlar sonra temizlik işleri yemekler kuzenlerim falan çok kalabalık sofralarımız olurdu bulaşır çamaşır bunlarda elde yıkanırdı ev temizliği yatakların serilmesi toplanması misafiri geleni gideni onların ağırlanması yani zordu kadının yaşamı ama mutluydular kadın erkek çocuk bugünkü imkanlar olsa iş yükleri 1/10 olurdu belki daha mutlu olurlardı şimdi mutlu olmak o kadar zor ki tatminsizlik almış başına gitmiş hiç bir şey insanı tatmin edip doyuma mutluluğa götürmüyor çok kolay olduğundan mı acaba
Erkekler baba olmanın yükünü omuzlayamıyor yük tamamen anneye kalıyor
Erkek genelde kendini dışarı atıyor kahve kültürü yeni arkadaş çevresi
O çocuğum bütün yükü anneye kalıyor emzir altını değiştir uyut hata olursa ilgilen sabahlara kadar başını bekle
Erkek bebeğin ağlamasına tahammül edemediğimden kendini dışarıda buluyor gece yarılarıma kadar gelmeyen ler oluyor
Ne zaman çocuk yürümeye koşmaya konuşmaya başlıyor ozaman baba olduğunu çocuğun aslında çok güzel bir varlık bir hediye bir emanet olduğunu anlıyor ama
Anne o eşki anne olmuyor artık
Eski “”
Kadının sorumluluğu fazlasıyla artıyor..
Neden sarılsın ki. Bizde sarsılmadı
Nasıl sarsılıyor