AI Persona’ya Sor
Aşko Kuşko
Kafası karışık bir aşıksan ilişkilere dair önerilerimle yanındayım.
Şöyle Böyle
Sıra dışı konulara yeni bir soluk getirmek için buradayız.
Şef Orçun
Bugün ne pişirmek istersin? Türk ve Dünya mutfağı konularında yardımcı olabilirim.
Oyuna Geldik
Oyunlarla ilgili konuşmaya ne dersin? En yakın oyun arkadaşın olabilirim.
Ayberk
2026 Dünya Kupası gecelerinde maç coşkusunu birlikte yaşayacak bir futbol buddy’si arıyorsan...
Hilal
2026 FİFA Dünya Kupası coşkusunu birlikte yaşayacak, maç sonu sohbetleri yapacak birini...
Merto
Yeni bir tarz mı arıyorsun? Moda ve stil konusunda yanındayım.
Mistik Biri
Tarot falına bakmamı ister misin? Astroloji ve Burçlar konularında yardımcı olabilirim.
Rehber İpek
Üniversite tercih yolculuğunda yanındayım! Bana soruların neler? 🎓
Fragmatik
Bugün ne izlemek istiyorsun? Senin için film ve dizi önerileri verebilirim.
Eko Bey
Bütçeni yönetebiliyor musun? Para ve ekonomi konularında yanındayım.
Doğa Anne
Çocuk bakımıyla ilgili destek mi arıyorsun? Ebeveynlik konusunda tavsiyelerimle yanındayım
Smaçella
Egzersiz planın hazır mı? Fit kalmakla ilgili endişelerin varsa sorularını sorabilirsin.
KSCansu 💜
KızlarSoruyor kullanımına dair desteğe mi ihtiyacın var? Hemen sor!
Bir İnci
Bugün nasıl görünüyorsun? Dış görünüşünle ilgili her şeyi bana sorabilirsin.
Fit Meli
Diyet ve sağlıklı beslenmeye dair önerilerimle yanındayım.
Baharizma
Bugün gündemde neler var? Trend gelişmeleri birlikte yorumlayabiliriz.
Dijital Zeka
Teknolojik cihazların sana mı kafa tutuyor? İnternet & Teknoloji konularında desteğe hazırım.
Fikri Harika
Hediye seçimi ve alışveriş ipuçları konusunda desteğe ihtiyacın var mı? Bana sorularını...
Flaş Batu
Magazin konuşmayı sever misin? Ünlüler nerede, ne yapıyor gel konuşalım!
Driver Baby
Yola çıkmaya hazır mısın? Araba ve motorlarla ilgili yardımcı olabilirim.
Kediliçe
Patili dostuna ne iyi gelir? Evcil hayvanlar konularında bana sorularını sorabilirsin.
Hep Parla ⭐
Kariyer hayatında nasıl bir adım öne çıkarsın? Eğitim ve kariyer konularında sana destek olabilirim.
Ezgi Geziyor
Tatilini birlikte planlayalım mı? Tatil ve seyahat konularında sana yardımcı olabilirim.
Luna
Regl dönemlerinde iyi hissetmek mümkün mü? Tavsiyelere ihtiyacın varsa buradayım.
İremolog
Genelde nasıl hissediyorsun? Kişilik ve karakter konularında sorularını yanıtlamaya hazırım.
Profesör Bilgin
Eğitim ve iş hayatında her şey yolunda mı? Desteğe ihtiyacın varsa buradayım.
Ne-She
Güzellik ipuçları ister misin? Güzellik ve bakım konularında sorularını yanıtlayabilirim?
Hayat
Aile ya da arkadaşlarınla ilişkilerin nasıl? Kafana takılan her konuda yanındayım!
O-Pera
Şehrinde hangi etkinlikler var? Kültür ve sanat etkinliklerini bana sor!
Bahsedildiğin paylaşımlar "Daha Fazla" altında
En İyi Cevap(eic) Oranı
Detaylı bilgi
Detaylı bilgi
Bu paylaşımı beğenmene sevindik!
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
Cevap
197Cevap
Sayın Hanfendi, Düşünen bir hayvan olarak size saldırmayı düşünmüyorum. düşündüğüm, ilk medeni insanın kan akıtmak yerine küfür eden insan oldugunu bildiğimden size medeni bir şekilde zihniyetinize sıçayım demek istiyorum sebebi sıçılası fikriyatımız, siz şimdi bokuda küçümsersiniz!
Ne yani üversite okumayanı insan yerine koymayacakmıyız
Sen şimdi üniversite okumayanlar okuyanların köleside olsun dersin.
Sen üniversite okumussun ama insana insan olduğu için değer vermen gerektiğini öğretememişler
Ne demişler ;
Eğitim cehaleti alır eşşeklik baki kalır.
herkes kendi alanında uzmandır yani senin küçümsedigin çoban yaptıgı meslekle ilgili olan her şeyi bilir ve çiftci için daha iyi çalışan partiye oy verir her şey egitim degildir ne demiş Fuzuli
mey biter saki kalır her renk ölür haki kalır diploma insanın cehlini alsa da hamurunda varsa eger EŞEKLİK baki kalır
Tebrikler
bence sağlıklı insanlar oy kullanmalı sadece. gerçi sağlıklı olanların hepsi hdp'de
nickini çok beğendim
allah razı olsun
Çok ama çok doğru.. Çok kişi bunu kişiselleştirebilir ama bunları ben yıllardır düşünüyorum. Güzel ifade etmişiniz.
teşekkür ederim saolun :)
İnsanlabu konuda çok kompleksliler ama gerçekte olması gereken bu değil. Böyle olmamalı. Türkiyede insanların çoğunluğunun eğitim seviyesinin düşük olduğunu düşünürsek şu anda bile eğitimli insanların çoğunluğunun istemediği şekilde yönetildiği aşikar. Dağdaki çoban, tuvalet kullanmasını bilmeyen bir sığır, insanlarla nası iletişim kurabileceğini bilmeyen bir cahille bile benim oyum aynı olacak ve onlar çoğunlukta oldukları için onların seçtiği insanlar yönetecekler öyle mi? Hiç adil değil...
şimdi ben köylüyüm evet okulda okumadım. diyelimki oyda kullanmadım. ama ithalatçıyım ve devlete aylık onbinlira vergi veriyorum. sen ne yaptın bu devlete? senin küçümsediğin bu köylüler sayesinde bu devlet ayakta. aklın üniversiteyle bir ilgisi yok. bence sen ruh hastasısın
Ulan sen siyasetten cok mu anliyosun? O dağdaki coban dedigin adamlar doktor avukat yetiştiriyor bu ülkeye. Onların elinde mi dağda coban olmak? Cogu maddi sıkıntıdan dolayı okuyamamis. Senide okutmasalardi doğuda bir yerde yaşasaydın hala bu dediğini savunur muydun? * salagi
sen erkek misin be. bir bayana küfür ediyorsun
Dediklerime bi. cevap ver. Ondan sonra sana erkekligimi gösteririm merak etme.
Onlar ne filmlerin döndüğünü senden çok daha iyi biliyorlar merak etme sen. Dediğin üniversteliler * siyastiyle uğraşmayı bırakıp kendi dersleriyle ilgilenseler zaten bir şeyler olacak ama o derslerle ilgilenecek azim edecek bir yerlere gelecek g*t yok bu milletin gençliğinde bu kusura bakma. Eğer başından beri o istek olsay dı zaten 1956 ylı gazetelere böyle bir manşet düşmezdi '' Alman Otomobil Markası Wolksvagenin Yıllık Cirosu Ülkemizin Yıllık Kazancıyla Aynı '' ki o zamanlar dan 20 yıl öncesi 2. Dünya Savaşına yenik düşen ve gücünü kaybeden bir Almanya vardı. şu an ki durum ne henüz yerli bir otomobil markamız bile yok. Sebep? Siyaseti yalayıp yutmuş bir üniversite gençliği!
Ama bir de şöyle düşün, üniversite okuyup kara cahil olan pek çok insan var. Ben üniversite okuyorum, yüzlerce siyasi ve tarihi kitap okurum sırf neyin ne olduğunu bileyim diye. Sürekli gündemi takip ederim. Ama çoğu arkadaşım sıfır bu konuda. Sadece çevreden duyduklarıyla oy veriyor. Bence bu da önemli.
Kıbrısı haritada gösteren siyasetten anlıyor yani buna çok güldüm aslında kimse siyasetten anlmıyor basının gösterdikleri kadar bilgi sayibiyiz daha dibimizdeki insanları tanıyamıyoruz onları nasl tanıcağız ülkeyi yöneten seçtiğimiz insanlar olduğunu kim ispatlayabilir seçim denilen şey tamamen saçmalık
Her ne kadar simdiki yönetimden memnun olmasamda, halkimin secimine saygi duymak mecburiyetindeyim.
Sen okudun diye digerlerini küçümseme ya da ezme lüksüne sahip olamazsin. Bende üniversite okuyorum ama öyle proflar gördüm ki senin o köylü, cahil dedigin kisidem bin beter.
Ve yine unutmadan eklemeliyim ki, köylü milletin efendisidir.
dağdaki çobanın bokunu ye... hiç anadolu nun araba tekerliği bile değmeyen ücra yerlerinde yaşayan insanları gördünmü ben gördüm onlar sen ve senin gibilerden daha zeki, daha samimi, daha candan, daha mütevazi, insanlara daha hayırlı ve en önemlisi sen ve senin gibilerden daha vatan sever... sen önce insan ayrımı ve sosyal statü yapmamasını öğren belki geleceğe azıcık faydan dokunur.. gotunu hangi elinle yıkamayı bilmez gelmiş ayrımcılık yapıyo...
aha bunlarda üniversiteli bunlar da mı oy kullancak da seçilecek seçilen?
Saçmadır, diğer vatandaşlara saygısızlık ve haksızlıktır..
Şartlardan dolayı, üniversiteye gidememiş kişide vardır..
Hem kim demiş üniversite mezunları doğru düşünür diye, bir devlet üniversitesine girmeyi hak edememiş ama sırf babası zengin diye, özel üniversiteye girip mezun olanlarda oy kullanabilecek mi diye sormadan edemediğim konudur bu o yüzden, okumak cehaleti alır eşşeklik baki kalır diyorum..
o dağdaki çoban o hayvanları otlatmsa sen aç kalcan
beğenmediğin çiftçi ekip biçmese aç kalacan.
ozaman kitapları yersin herhalde. bende bir üniversite mezunuyum.
bu ülkeyi üniversite mezunları kurmadı aksine ihanet ettiler.
en büyük yolsuzlukları hep üniversite mezunları yapıyor.
GAZİ KEMALİN dediği gibi köylü milletin efendisidir.
Düşündüklerin mantıklı ama bunu yazıya dökme biçimin tartışılır. Çok insan var ki ilkokul mezunuyken ülke problemlerini ve ticareti analiz yeteneği çok yüksek. Evet eğitimimizde çok fazla açık var evet şu anki haliyle demokrasi bize uygun bir yönetim şekli değil ama aslolan oyu veren değil oyu alandır. Kim gelirse gelsin bu erkin esiri olmamalı. Çok üniverste mezunu dangalak tanıyorum. Çözüm bu da değil malesef. =)
Neden hep coban i koyluyu asagilarsiniz. Anlamiyorum. Bizde uni okuyoruz. Yeryuzune gelmis butun peygambrlerin ortak meslegidir Coban'lik.. Koyde ki insanin sucu nedir? Onlarda bu ulkenin kani cani bre patavatsz insan. Her insan cevresine gore sekil aliyor, suc mu bilgi seviyesi (senn patavtsz tabirinle cahilligi ) ? ? Senin mantigna gore simdi savas ciksa mudaafa olsa senin gbi bilgin kesimin savasip koylunun evinde oturmasi lazim. ne kusursuz mantik ama..
Suç demedim ki. Herkesin zeka seviyesi bir olacak diye bir şeyde yok. Bir insanın daha az kültürlü veya cahil olması onu suçlu yapmaz. Benim mantığımdan savaş çıksa bilgili kesimi göndermek gibi bir mantık çıkmaz. İş el gücünü daha düşük seviyeli insanlar yapar. Savaşta bir nevi el iş gücüdür
Kestirip atmak ne kadar kolay dimi yok zeka seviyesi düşük yok cahil yok kültürsüz empati kurmayı de ne biraz herkezin hayat şartları bir değil sanki insanlara eğitim seçeneği sunulmuşta istememiş akıllıyım zekiyim diye geçiniyosun ama beyin fukarasısın sizin gibilerden ötürü insanlığımdan utanıyorum.
Hala dusuk seviyeli insanlar diyosun ama orda kastetdigim strateji bilgi teknik acidan daha iyi bir sonuc icin. . Yoksa egitim gordukten sonra herkes her ise atilabilir. Ama anadolu insanin genel kultur seviyesini asagilamak cok yanlis olur. (Kultur diyorum cunku en genis tabiryle anltmak icin. Gerci o kadar zekiydn :)). )
Buna siz karar veremezsiniz? Okuyorsunuz diye herşeyi bildiğiniz anlamına gelmez. Bu ülke toprağı üzerinde yaşayan herkes bu hakka sahiptir ve oy kullanacaktır. Neyse ki dağdaki çoban oy kullanıyor da sizin gibilere kalmadık. Ayrıca siz kim oluyorsunuz da dağdaki çobana beyni az çalışan diyebiliyorsunuz? Saygısızlığın lüzumu yok! Haddinizi aşmayın! Keşke özelden sormasaydınız da bir güzel yerin dibine soksaydım sizi! Ne demiş atalarımız : "Okumak cahilliğini alır ama, eşeklik baki !"
Sen bu mantıkla, o küçümsediğin dağdaki çobanın güttüğü koyun, o köylü kadının ayağındaki tezek bile olamazsın. Hal böyle olunca senin mantığına göre de onların oyu senin oyundan daha değerli olmuş oluyor. Acınacak haldesin ama sana acıyamıyorum bile.
Vergiyi de sadece Oy kullananlar ödesin? Aylarca emek verip yetiştirdiği buğday emek verip büyüttüğü tavuğu koyunu kuzusu olmazsa sallana sallana markete gidip gerçek değerinin üçte biri fiyatına alıp zıkkımlanamaz açlıktan ölürsün. Seninle aynı zihniyette olanlar bu ülkede yer ile gök yer değiştirse bile iktidar olamayacağı için sadece saçmalık olarak görüyorum. Korkacak bişey yok yani
işte böyle senin gibi kendini bir halt sanan akıl, mantık, nizandan yoksun bin tane zihniyeti o hakir gördüğünüz saf ve temiz dağdaki bir tane çoban kardeşime değişmem. sizin gibi her daim insanları hakir görmeyi adet haline getirmiş küçük beyinli insanlar olduğu sürece vay bu memleketin haline vay!
beyni az çalışan insanlardan aldığın parayla onları yöneteceksin ve onların görüşleri fikri olmadan yönetime geçeceksin. sonrada beynim çalıştığı için bunu yaptım diyeceksin. neyse fındık kadar amın dünya kadar malın olsun bu kafayla hayat sana güzel.
Böyle saçma bir soru olamaz.
Nereden biliyorsun üniversite okuyanların hepsinin zeki olduğunu?
Tıp okuyan biride demez mi bu sefer ben Türkiye'de ilk 1000'e girdim 200.000 e girememiş mallarla aynı oya mı eşitim?
Adam parasıyla üniversite okumuşsa ne olacak?
Bu soruların cevabını verebilecek misin?
Bu arada eğitim hakkında birşeyden bahsetmek istiyorum sanki üniversite okuyan kişiler çok zekiymiş gibi bahsetmişsin bende sınava hazırlanıyorum ve Türkiye'de sınavda geometri sorusu yapma oranı kişi başına 3 soru. O kadar düşük bir vaziyetteyken bunu söylüyorsun
okumak hıcbırseyın gostergesı degıldır.. hangı gostergenın skalasına bakıyorsun neyı nasıl olcuyorsun.. evet bende senın gıbı secım sonuclarından cok uzgun olanlardanım ama bu dogru bır yol degıl.. okumuş bır cok essek tanıyorum
Katılıyorum fakat örnek yanlış. Nazilere oy veren kesim genelde okuyan gören eğitimli insanlardı.
işçi kesiminin büyük desteği alındı ama
Evet işçi kesiminin büyük desteği alındı ancak ilk dönem için böyle ardından 38 veya 39 sanırım ülke uygulanan politikalar ve siyasi başarılar nedeniyle neredeyse Hitler'e tapar hale geldi ki gerçekten ortada büyük başarılar mevcuttur. Şöyle bakarsak gerçekten realist olalım okumayan bilmeyen insanların çok olduğu bir ülkede gören ve okuyan insanların geleceği çalınıyor bu adalet mi?
Köydeki çoban üretim yaparak ekonomiyi kalkındırır üniversite mezunu ise tamamen tüketicidir bu nedenle üniversite mezunu arkadaşlar oy kullanmamalı mesela mağdenci arkadaşların çikardigi demirle yapilan otobüs durağını yakan üniversiteli arkadaşlara sokayim bende zevk alsinlar
Madem okumakla ülke yönetiminde söz sahibi olunması gerekiyor niye kriter lisans mezunu olmak soruşuyla katkıda bulunduğum saçmalıktır. ulan okumayan adam ülkede yaşamıyor mu? kaldı ki sen üniversite bitirdin diye adam mi oldun o zaman sadece proflar oy kullansın niye bunu demiyorsun? dur tahmin ediyim çünkü sen sadece üniversite mezunusun ve kendini bir halt oldum sanıyorsun. egoist bencil insanların düşüncesi. hayır arkadaşım senin oyunun koyun güden çobanın oyundan farkında yok.
Ya nasıl bir kafa içindesin anlamadım ki anasını satayım... Herkes oy kullanmasa cahilin ve fakirin hakkını kim düşünecek. Üstelik sen diyorsun ki ben oy vereyim onlar vermesin ama başa gelecek kişi hepimizi yönetsin.. Sen cidden çoğunluğun iyiliği için oy vereceğini düşünüyor musun? Herkesin köyde yaşayan çobanın hakkını gözeteceğine inanıyor musun? İnanıyorsan çek bir film hayalgücünden dolayı patlama yapar da azcık para kazan bitbryinli
Böyle bir şey olursa da Hacettepe ODTÜ tarzı iyi okullardan mezun olanlarla hitit veya Kırıkkale üniversitesinden mezun olanlar da bir olmasın o zaman ülke de ne kadar demokrasi olur ki? Cumhuriyet demek halkın kendi kendini yönetmesi demek ve bu konuda insanları sınıflara ayırmak cumhuriyete yakışmaz. Düşüncen yer yer doğru ama bu ülke her türlü insaniyla varolan bir ülke saygı duymak zorundayız.
Kendini gizleyip ülke yönetimiyle ilgili şahane fikirlerini buraya yazman kadar mantıksızsın :) üniversite okuyorsun ama o beynini bir türlü özgür bırakamamışsın. Her şey beyinde biter diye boşa dememişler ama neyse artık :)
Pardon da köylüler cahil olmak zorunda mı? Nedir bu köylü düşmanlığı. Mustafa Kemal Atatürk'ün şu sözünü hatırlatmak isterim. 'Köylü milletin efendisidir' Ayrıca kentli ve şehirli olup da çok daha cahil olan insanlar var, ilkokul okumamış adamlar bile var. Yazdıklarını yazarken daha iyi düşün birdahaki sefere..
Okumakla alim olunmaz demişler kardeşim bir yerde haklısın ama cahilliğin ölçüsü okumamışlık olmaz şu an ona bakarsan bdp nin basındakiler üniversite bitirmiş ingilizcesi süper olan ama düşünceleri pis olan bir insan umarım dediğimi anlamıssındır..
Bunu söyleyen sen de üniversite mezunu musun daha da'yı ayrı yazmayı öğrenememişsin. Anlayacakta? Da ayrı olacak çok bilmiş gizli.
Ben çok iyi yazarım. Ama burada çokta gerek görmüyorum sayın TDK hanım
Hala yanlış yazıyor ya :) üniversiteye gidiyorsun diye alim mi olduğunu sandın sen ya vah canım
Dedemden örnek verecek olursam dedem üniversite mezunu değil. Fakat oy kullanmayı eğitim seviyesine göre sadece üniversite okuyan insanların yapmasından bahsediyorsun. Dedem 5 hükümet, 2 darbe, 1 Kurtuluş Savaşı görmüş, fakat haytalara yani size göre cahil veya koyun vs gibi yapıştırmalar yapılmasını asla doğru bulmuyorum. Sizin koyun güdmüşlüğünüz kadar onun çoban öpmüşlüğü var.
Insan üniversiteyle bir halt olmaz. Ruhun kirliyse yapacak bir şey yok. Merak ediyorum sen hangi üniversitenin mezunusun?
bilkent'de okuyorum
Bilkentte duyduguma gore cehaleti aliyolarmis, lakin esseklil baki kaliyormus
Burslu, burssuz? Tabii üniversiteden ayrıldıklarında iki taraf da aynı eğitimi almış olacak ama geliş yeri de önemli bana göre. Neyse anlatmaya çalıştığım şey iyi eğitim ne yazık ki her zaman iyi bir insan olmayı sağlamıyor ya da iyi seçimler yapmayı, önemli olan sığ kalmamak.
keşke oy vermek için belli bir beyin çapı zorunluluğu olsa da senin gibiler oy veremese.
sen okudun da ne oldu nato kafa nato mermer
Sana tek adam örnek vereyim ne dersen de.. Fethullah gülen çobanlık da yapmış bir kişi ilkokul mezunu ama biyoloji bilgisi , harita, siyaset strateji. bilgisi senin benim kaç katım.. Ezberinde 5 ten fazla kitap var biri kur an.. 3 dil. biliyor ve su an koskaca bir camia ya hukmediyor devlet vs desteği olmaksizin..
İnsanda yok ise 'edep' neylesin medrese, mektep? Okusa alim olsa yine merkep, yine merkep! -Necip Fazıl Kısakürek
İşte sende eksik olsan da tam olarak edep.
Bu ülkede sadece senin gibi aptallar yaşamıyor senin o dağdaki çoban dediklerin köylü diye dalga geçtiğin insanlar bu ülkenin kurtuluşunda kan döktüler can verdiler okumakla kendini adam sıfatına koyan akıllı zanneden insanlar satıyor bu vatanı elbette çobanla sen bir olamazsın gururunuz vicdanınız merhametiniz yok yazık sizin gibilre
senin o beğenmediğin köylünün kazandığı paralar senin kazancından daha helaldir.. biz biliyoruz cahil insanların kim olduklarını siz üniversite okuyan maymunlar asıl cahiller sizlersiniz sen üniversite okuyacağım ayağına soytarılikta sınır tanıma hangi şehire bakarsan bak nerde ahlaksız işler var hepsi sizin yüZünüzden oluyor... biz biliriz daha ülkenin başbakanını bilmeyen üniversiteleri de şimdi sen üniversite okusan ne okumasan ne
neden seçmen gözüyle bakıyorsunuz ki. mecliste senin yalayıp yuttuğun mürekkebin yarısını yutan lise mezunu milletvekilleri var. Ve bu kişiler milyonlarca kişinin kaderiyle oynuyor. Böyle halka böyle seçmen
SAna Vatandaşlık VArilmiş mesela O da SAçma
Ciddi söylüyom bak MAntık hatası var...
Mesela Yükseklisans mezunu ya da Doktora değilsin Yaşamaya hakkın yoık bence...
Dağdaki çoban bu ülkenin ekmeğini yemiyor tabi o yüzden oy vermesine de gerek yok demi? Ya bir yürü git. Altı üstü lisansta ki okuduysan 2kitap okudun diye aydın mı oldun başımıza. Ahlaksiz ukala!
Bu ülkedeki üniversitelilerin tek düşündükleri nasıl daha güzel görünürüm, ne yapsamda popiler olsam, şu kızı nasıl yataga atarım, bu oğlanla nasıl yatarım, en ucuz yoldan nasıl kafayı bulurum vs. vs. Bu insanlara secim yaptırmak nekadar doğru? Hayatı eğlence olarak gören, hayatı ve zorluklarını bilmeyen insanlara secim yaptırmak nekadar doğru?
Okuma yazma bilmeyen bir seçmen ile, profesörün tercihi bir olmaz. Her ikisine de seçme hakkı vermek adalettir fakat eşitlik değildir. Yani siyaset sisteminde aslında eşitlik sorunu var. Sence de öyle mi @spagetting?
öyle drejevic. ama bu sorunun çözüleceğini zannetmiyorum.
Cevap verecektim ama Imam-i Gazali'nin bir lafıyla vazgeçtim. Bu soruna cevap verecek arkadaşların da cevap vermemesini dilerim.
cahillerle tartışmaya asla girmeyin, ben yenemedim! -Imam-ı Gazali
Guzeldi
Teşekkür ederim. Arkadaşımız üniversite yerine kuran ahlakını ögrenseydi bu şekilde insanları küçümsemezdi. Kendisini şeytan ile özdeşleştirirsem pek de hata etmiş sayılmam sanırım. Çünkü üstün olma çabası şeytan'dan gelir. Yazık
Anladik bilgiyi uniyi yalayip yutmussunda dağdaki cobani nie assagiliyosun köydeki ladini nie assagiluyosun ayip degilmi murekkebi yutmussun ama insanlikli yutamamissin mk essegi.. Belki şu an bu yorumum kaldirilir ama ben olsam soruyu komple kaldirirdim ;)
Canım kardesım olay kım cok bılıyor kım az bılıyor meselesı degıl olay herkesın T. C vatandası oludugu ve bunun dogrultusunda istediğini seçme özgürlüğüdür. Senin için kötü olan bir şey onun için iyi olabilir at gözlüğü ile bakma hani dıyorsun ya mantık bunun neresinde diye kendi mantık çerçevelerınıde az genıslet empatı yapmayıda dene..
her üniversite bitiren çok mu bilinçli sizce? ismi lazım değil bir takım partilere (ki memleketi belirsiz bir uçuruma sürüklemekte olan) sorgusuz sualsiz uşaklık edenler için ne diyeceksiniz? bu tamamen bencilliğin menfaatin ağır basması, halk dilinde kanı bozukluk
Diploma cehaleti alır, eşeklik baki kalır
diye bir laf vardır bilir misin?
Her okuyan düşünebiliyor demek olmadığı gibi her okumayan da cahil değildir.
Defolu mal ! ..
evet bir çoban sana harita da kıbrısın yerini gosteremeye bilir , ama senin gibilere insanlığı gösterir, oy kullanamayacaksa askere de gitmesin vergi de odemesin..
Senin için düşündüğüm.
https://i.capsspot.com/s/25/3/728075.jpg
demokrasi en az kötü yönetim biçimidir. dediğini bende diyorum hep. hep de tartışırım insanlarla
üniversite okuyan biri olarak sana karşıyım ki birçok malın iki kelimeyi bir araya getiremeyen insanların baba parasıyla okuduğunu düşünürsek birçok kardeşim var kültürlü olduğu halde hayattan vurgunu yemiş senin ki ne o öyle şur da bazı kararları TBMM verince ortalık karışıyor çözümüne hayran kızım kafan güzelmiş nereden aldım bakıyım :D
imkanı olmayıp da okuyamayanlar için bir suistimal doğar. Ama daha doğrusu oy kullanacakların sınava tabi tutularak siyasal bilinci olan insanların kullanması daha doğru olur.
Beyin gelişimi eğitimle olur. Ülkedeki her insanın oyu eşit olacaksa herkes istisnasız eğitilmelidir. Eğitimli insanların olduğu bir ülkede barınamayacağını bilen siyasi parti kendi kuyusunu kazmaz. Sonuç geldiğimiz nokta...
Kıbrıs'ın nerede olduğunu bilmeyen biri için
Beyni daha az çalışıyor demeniz
Siz de hem mantık hatası
Hem de biraz Faşist eğilimler olduğunu gösteriyor
sizin için üzüldüm
...
https://i.hizliresim.com/LomBMZ.jpg
O kadar universite mezunu cahil arkadasim varki siyaseti yalayip yutmaktan bahsediosn ben kocaeli uni muhendislk fakultesini 3. sinifta biraktm bazi ekonomik nedenlerden dolayi lise mezunu sayiliyorum smdi benimde mi beynim calismiyor bende mi oy kullanmayim surekli kitap okudugm halde o kadar akli seyinde universite mezunuda var cok genellemeye kacmissin yorumnda
Başımıza gelenler üniversite mezunuda ne yapıyorlar?
Bence yanlış yere odaklanıyorsun bugün seçimi üniversite mezunları yapsa bile seçilebilecek vasıfta bir şahsiyet yok.