Ben başvurmadım küçükken düşünmüştüm sadece başvurmayı o kadar
0
2 Yorumla
Soran
+1 yıl
Yine başvurmuyorsun ki? Çıksa da gitmek zorunda değilsin zaten, 6 ay içinde hakkın yanmasın diye ABD'ye gir çık yapsan yeter. Bir gün lazım olur belki?
Paralıydı değilmi birde 6 ay içinde gitmek zorundayım ya o kötü ikinci kez deneyebiliyormuyuz bu arada
0
7 Yorumla
Soran
+1 yıl
Çıkana dek istediğin kadar başvurabilirsin.
Başvuru paralı değil ama çekiliş sonuçları açıklandıktan birkaç ay sonra ABD konsolosu ile mülakat yapılıyor. O görüşme gününde 300 küsür dolar ödeme yapılıyor + anlaşmalı bi muayanede sağlık kontrolünden geçmek gerekiyor ve oraya da yaklaşık 150 -200 dolar ödeme yapılıyor. Bir de banka hesabında 15Bin dolar + her aile bireyi için ekstra 5 bin dolar para göstermek gerekli. Yani tek gideceksen 15k eşinle gideceksen 20k doların olmalı hesabında.
Bu şartları sağlayınca mülakattan geçersen bir zarf veriyorlar ve 6 ay içinde ABD'ye girmen gerektiğini yoksa hakkının yanacağını söylüyorlar.
Ama illa taşınmak zorunda değilsin, gir-çık yapıp Türkiye'ye geri dönersen green cardı garantilemiş oluyorsun, ondan sonra ne zaman hazır hissedersen o zaman gidersin.
Konsolos mülakat başında Türkçe mi İngilizce mi yapmak istersiniz görüşmeyi diye soruyormuş, o Türkçe'yi de gayet iyi biliyor zaten. Ayrıca böyle bir seçenek sunduklarına göre dil bilgin mülakatı geçme konusunda çok önemli değil demek ki diye tahmin ediyorum.
Orta seviye ingilizcen varsa zaten taşınınca da temel seviyede kendini ifade edebilirsin ve 2-3 ay içinde ciddi seviyede gelişir.
Ben mesela küçükken çok ingilizce kursuna gittim ama rahat konuşacak seviyeye asla gelemedim, sonra tesadüfen Lübnanlı bir ev arkadaşım oldu, o Türkçe bilmediği için İngilizce konuşmak zorunda kaldım ve 2 ay içinde anormal derecede bir gelişme oldu İngilizcemde, yani orta seviye bilgi aslında konuşmak için gayet yeterli ama çekindiğimiz için konuşamıyorum, mecbur kalınca çözülüyor bu sorun :)
Hocaları yabancı olan bir kursa gidip kursun verdiği tüm imkanları son damlasına kadar kullanmanı öneririm.
Çoğu kişi sadece derslere giriyor ama birçok kursta etkinlik takvimi olur ve ders saati dışında muhabbet tadında konuşma pratikleri yapılır. Farklı saatlerde farklı etkinlikler oluyor listening, speaking, writing gibi, her yönün daha zayıfsa o etkinliklere katılabilirsin.
Gerçekten birçok kişinin bu etkinlik olayından haberi yok, bu yüzden verdiklerini paranın karşılığını alamıyorlar.
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
Cevap
3Cevap
Çıksa bile gidecek paran var mı mühim olan bu
Var ama yine de hemen gitmem. Gir-çık yapıp green vardı güvenceye alırım, daha da hazır hissedene kadar taşınmayı düşünmüyorum.
Ben başvurmadım küçükken düşünmüştüm sadece başvurmayı o kadar
Yine başvurmuyorsun ki? Çıksa da gitmek zorunda değilsin zaten, 6 ay içinde hakkın yanmasın diye ABD'ye gir çık yapsan yeter. Bir gün lazım olur belki?
Evet olur bak bakalım çıkarsa yaz
Paralıydı değilmi birde 6 ay içinde gitmek zorundayım ya o kötü ikinci kez deneyebiliyormuyuz bu arada
Çıkana dek istediğin kadar başvurabilirsin.
Başvuru paralı değil ama çekiliş sonuçları açıklandıktan birkaç ay sonra ABD konsolosu ile mülakat yapılıyor. O görüşme gününde 300 küsür dolar ödeme yapılıyor + anlaşmalı bi muayanede sağlık kontrolünden geçmek gerekiyor ve oraya da yaklaşık 150 -200 dolar ödeme yapılıyor. Bir de banka hesabında 15Bin dolar + her aile bireyi için ekstra 5 bin dolar para göstermek gerekli. Yani tek gideceksen 15k eşinle gideceksen 20k doların olmalı hesabında.
Bu şartları sağlayınca mülakattan geçersen bir zarf veriyorlar ve 6 ay içinde ABD'ye girmen gerektiğini yoksa hakkının yanacağını söylüyorlar.
Ama illa taşınmak zorunda değilsin, gir-çık yapıp Türkiye'ye geri dönersen green cardı garantilemiş oluyorsun, ondan sonra ne zaman hazır hissedersen o zaman gidersin.
Ne zahmetliymiş ya 🙄 birde gir çık yap diyorsun da ilk kez gideceğimiz için nerde kalacağız 😄
Tatil gibi düşün. Bi motelde falan kalırsın 2-3 gün. Bazıları aynı güne dönüş bileti alıyor konaklamada geri geliyor mesela.
Zahmetli değil aslında, başvuru ve mülakat olmak üzere iki aşama var sadece.
Sağlık kontrolü ve para mevzusu tamamiyle o ülkede hayat kurma kapasitesine sahip olduğun kesinleşsin diye yapılıyor.
Dil? Bana rehberlik birisi olmadan biraz çekinirim tek başıma orada İngilizcem orta
Konsolos mülakat başında Türkçe mi İngilizce mi yapmak istersiniz görüşmeyi diye soruyormuş, o Türkçe'yi de gayet iyi biliyor zaten. Ayrıca böyle bir seçenek sunduklarına göre dil bilgin mülakatı geçme konusunda çok önemli değil demek ki diye tahmin ediyorum.
Orta seviye ingilizcen varsa zaten taşınınca da temel seviyede kendini ifade edebilirsin ve 2-3 ay içinde ciddi seviyede gelişir.
Ben mesela küçükken çok ingilizce kursuna gittim ama rahat konuşacak seviyeye asla gelemedim, sonra tesadüfen Lübnanlı bir ev arkadaşım oldu, o Türkçe bilmediği için İngilizce konuşmak zorunda kaldım ve 2 ay içinde anormal derecede bir gelişme oldu İngilizcemde, yani orta seviye bilgi aslında konuşmak için gayet yeterli ama çekindiğimiz için konuşamıyorum, mecbur kalınca çözülüyor bu sorun :)
Vay be dil öğrenmek bencede önemli peki ben kendimi bu konuda nasıl geliştirebilirim şu an mecbur kalmalık bir durumum yok ben nasıl çözcem 😅
Hocaları yabancı olan bir kursa gidip kursun verdiği tüm imkanları son damlasına kadar kullanmanı öneririm.
Çoğu kişi sadece derslere giriyor ama birçok kursta etkinlik takvimi olur ve ders saati dışında muhabbet tadında konuşma pratikleri yapılır. Farklı saatlerde farklı etkinlikler oluyor listening, speaking, writing gibi, her yönün daha zayıfsa o etkinliklere katılabilirsin.
Gerçekten birçok kişinin bu etkinlik olayından haberi yok, bu yüzden verdiklerini paranın karşılığını alamıyorlar.
Bende başvurdum ama nedense hiç çıkacakmış gibi hissetmiyorum
Ben çıksa bile mülakatı geçememekten çok korkuyorum ya. Hani en başından çıkmasa sıkıntı yok, zaten beklemiyordum der geçerim.
Ama o kadar heveslenip mülakatta elenirsem çok koyar...
Öyle valla beklenti içerisinde ise insan saat kaçta açıklanıyor veya nereden takip edebiliyoruz sistemi?
Yarın 7'de açıklanıyor başvuru yaptıktan sonra sana verilen kod ile yine aynı siteden kontrol edebilirsin
Tamam dır çok teşekkür ederim umarım burdan iyi haberleşiriz
Bende de 😀