Evlenince eşinizin anne-babasına sizde anne-baba der misiniz?

Ben demem çünkü onun anne-babası benim anne-babam değil. O ne öyle kardeş gibi haşa. Bunun çok günah olduğunu düşünüyorum. Benim babam belli. Ben ahirette kendi babamın ismiyle çağırılacağım. Ayrıca ne Resulullah’ın damatları kendisine baba dedi, ne de Resulullah eşlerinin anne-babasına anne-baba dedi. Günümüzde de başta Suudi Arabistan olmak üzere hiçbir Arap İslam ülkesinde böyle bir saçmalık yok. Bu yüzden demeyi reddederim. Benim için din, kültürden daha önemlidir.

🤍Resulullah (sav) buyurdu ki: "Sizler kıyamet günü isimlerinizle ve babalarınızın isimleriyle çağırılacaksınız…"
[Kütüb-i Sitte]

Evlenince eşinizin anne-babasına sizde anne-baba der misiniz?
Cevapla