genelde dehb bozukluğuna sahip insanlar çok eğlenceli, sosyal, girişken, yaratıcı… olsalarda bu hastalığında zor yanları çok fazla. beyinlerinde dopamin seviyeleri düşük olduğu için sürekli haz odaklı olabiliyorlar ve bu da hayatlarını zorlaştırıyor. toplum dehb hakkında bilgi sahibi olmadığı için bu insanları anlamıyor bu insanlar eğitim hayatlarında öğretmenler tarafından baskıya sıkca maruz kalıyor siz ne düşünüyorsunuz
DEHB (dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğu) hakkında ne düşünuyorsunuz?
Dehb hastasıyım hatta daha geçen hafta koyuldu uzun zamandır farkediyordum ama sürekli erteliyordum üstüne gitmeyi çünkü yanında sosyal fobi ve okbyede sahibim zaten dehb genelde sosyal fobiye neden olabiliyor. Kapasitemi sürekli gösterememek işleri son dakkaya bırakmak çile verici oldu sürekli motivasyona ihtiyacım oluyor dopaminle alakalı olarak. bir şey çalısırken eğer sevmediğim birşeyse hemen müzikle ugrasmaya ve sevdiğim şeylere yönelme vs oluyor hatta bu pazar yds sınavım var ve 1000 kelime felan ezberledim son dakkaya bırakma olayı dlkgldfkgd hep aynı şeyler
aslında dehb bozukluğu takıntı, sosyal fobiye neden olmuyor, koşullar onu bu hale getirebiliyor. çünkü depresyonda olan bir bireyle aynı dopamin düşüklüğüne sahibiz bu da okul gibi yerlerde çok kolay baskı görmemizi sağlıyor. dehb’li bireyler için farklı bir eğitim kurumu oluşturmalı çünkü bu insanlar aslında altın yumurta gibi değerli. şu dünyada hiperfokus olayını gerçekleştirmek her yiğidin harcı değil yani… eğer bu yönden kullanılırsa bu insanlar çok ciddi başarılara imza atar amaa tabi toplum inatla bunu görmuyor ve dehb iyileştirilmesi gereken bir şeymiş gibi yaklaşmayı tercih ediyor : ))))
Dehb ile sosyal fobi arasında çok yakın bir ilişki var aslında dehb'e bağlı sosyal fobi diye çünkü zaten sfnin biyolojik altyapısı yok. Hatta kendinde bulabilirsin psikiyatriler ve özellikle psikologlara sorarsan bunu sana detaylıca anlatabilirler. Ben zaten özel eğitim alanında akademisyen adayıyım alanım bu oldu yani geçmiş olsun sanada. Çok ama çok zor dehbli insanlara tembel demeye devam he buarada yds yarın ve suanda kelime ezberliyorum ahahaa
evet bende onu demek istedim zaten. okul gibi yerler dehb bozukluğu olan bir insan için gerçekten çok tehlikeli çünkü egosunu seninle tatmin etmek isteyen dolu öğretmen var ve başarısızlığınla mutlu olucak, dalga geçicek öğrenciler… dehb yüzünden de bu sefer senin özgüvenin düşüyor. çocukluğum bu yüzden korkunç geçti ne zamana kadar okul denen hapishaneden kurtulana kadar🤡. artık yeni yeni kendimi buluyorum şu an çok sosyal ve girişken biriyim dehb bozukluğumun hiperaktif konuşkan yanını bastırmak yerine artık kullanıyorum
ve hayatta daha başarılı oluyorum birde olaylara siyah beyaz bakmasam daha iyi olucak 🤡👍her neyse kısaca dehb herkeste kendisini çok farklı gösteren bir hastalık ben okul hayatım dışında sosyal fobi sorunu yaşamadığım için bu kadarını anlatabiliyorum
aynen öyle aynur sosyal fobi durumunu epey aştım ben zaten dehb ile okb durumu kaldı bunlarda biyolojik kökeni sağlam durumlar zaten onlarında bir yolunu bulacağız. Tek sorun ertelemek bende
son iki aydır kullanıyorum ben, çocukluk ve lise dönemlerimde kullanamadığım için derslerim berbattı şimdi aradaki farkı daha iyi görebiliyorum. akademik hayatım için kullanıyorum sonra ben de bırakıcam
evet çocukken yerimde duramıyordum çevremde bilgisiz insan çok olduğu için şımarık, yaramaz gibi sıfatlara çok maruz kaldım ilkokul öğretmenim dışında bu konuda beni anlayan olmadı