Ciao aşkolar
Beklentilerimin farkındayım ancak hangileri benim hangileri toplumun bana empoze ettiği sorumluluklar sonucu ortaya çıkan istekler bu kafa karıştırıcı. Gerçekten neyi istediğimi ayirt edecek bi yöntem var mı?

Ciao aşkolar
Beklentilerimin farkındayım ancak hangileri benim hangileri toplumun bana empoze ettiği sorumluluklar sonucu ortaya çıkan istekler bu kafa karıştırıcı. Gerçekten neyi istediğimi ayirt edecek bi yöntem var mı?

Toplumsal beklentiler toplum tarafından kişiye dayatılan beklentilerdir. tabi ki bunu fark etmen gerekiyor yani bir şeyi sen istiyorsan sen seviyorsan bu senin beklentindir bu kadar basit. bunun yöntemi yok aslında insanın kendini bilmesi ile ilgilidir. yani bir şeyi zorunda olduğun için mi yoksa istediğin için mi yapıyorsun asıl önemli olan bu. tabi ki bazı sorumluluklar vardır mesela herkes kendini geliştirmeli aslında bu bir kural değildir ama kendini geliştirmeden hayatta çok ileri gidemezsin: bunlar sadece örnek.
Dayatmaktan bahsetmedim entegre edilmesi küçüklükten itibaren bir çevre etkisiyle büyüyoruz bu daha çok empoze iyiyede iyi olmayanada yorulabilir ancak mesela bir araba ben bu arabayı gerçekten istiyor muyum yoksa popüler kültür etmenli olduğu için olsa da olmasada olur gibi mi istiyorum bunun ayrımı gibi ana fikir olarak arabayı istersin bu dayatma değil
Onu söylemiştim bende sanırım tam anlatamadım. öncelikle küçükken bir şey sana entegre edildiyse sen büyüdükçe ya da kendini keşfettikçe neyin doğru neyin yanlış olduğunu anlatsın. mesela bana da küçükken dini entegre etmişlerdi ama 14 yaşıma geldiğimde mantıksız olduğunu araştırarak anladım ve artık inancım yok. eğer bir şeye ihtiyaç duyuyorsan mesela araba konusunda eğer sürekli uzun yol gidiyorsan ya da yolda çok zamanın gidiyorsa araba alabilirsin bu bir ihtiyaçtır. ama sırf başkaları alıyor hava atmak için alıyorum diyorsan ya da birisi bir şey yaptığında ihtyiacın yokken o şeyi sende yapıyorsan toplum yüzündendir. yani bunu kendin anlayacağını düşünüyorum ben..
Diğer versiyondada sormuştum bu daha çözüm odaklı ve ayırt edici gibi geldi gercekten iyi yöntem bunu denicem ordaki birinin yorumuydu
I often go through similar problems and what I do is I write it all on a paper/journal. You can first list out everything you want in life. But when you write them you have to ask yourself different questions, for example "If I was free of my responsibilities and there was no pressure from anyone, then what do I really want from life?" or "If there was no one to judge me, what would I really wanna do?". You have to go on asking such questions and you might end up crossing off certain things, adding new ideas, and simplifying things. Using a journal has helped me a lot in such cases, hope it helps you too.
hayatta istediğiniz her şeyi listeleyebilirsiniz. Ama onları yazarken kendinize farklı sorular sormalısınız, örneğin "Sorumluluklarımdan kurtulsaydım ve kimsenin baskısı olmasaydı, o zaman hayattan gerçekten ne isterim?" veya "Beni yargılayacak kimse olmasaydı, gerçekten ne yapmak isterdim?" bu tarz bir uygulama gerçekten de işine yarayabilir sana faydalı olacağını düşünüyorum umarım çözebilirsin bu durumu.
Bence, hangisi seni daha çok heyecanlandırıyorsa, daha hevesliysen, üstüne hayal kurmak daha zevkliyse o senin kendi beklentindir.
Kalanı da toplum zırvalıkları.
Ya beyninde toplum onayı ve statü kodlaması varsa ve burada ilerlemende seni heyecanlandırıyor ve hayal kurduruyorsa bunu nasıl ayırt edersin bu yöntem çürük
Doğru, bende var o mesela.
Cevap
4Cevap
Kendi istek ve beklentilerini şuh bir kafa ile düşünüp bu yolda emin adımlarda ilerlersen eğer otomatikmen toplumsal beklentilerin içerisinden sıyrılmış olursun. Ancak kendi isteklerini tam manasıyla anlamaz ve toplumun beklentileriyle harmanlarsan bir süre sonra toplumun beklentileri senin beklentilerin olmaya başlar.
O sebeple yapmamız gereken önce oturup bir güzel ne istiyoruz nasıl istiyoruz kendimize bir çerçeve çizmek. Ardından bu çerçeveyi neden istiyor olduğumuza dair kendimize sebepler sunmak ve bu sebepleri gerçekten içimize sinecek şekilde kabullenmek. Sonraki aşama ise toplumun ne dediğiyle kimin ne düşündüğüyle ilgilenmeyip kendi çizgin doğrultusunda ilerlemek.
Toplumun istedikleriyle sizin istedikleriniz ortak olabilir. Aslında dış ortamdan bağımsız değiliz ve bu da bizi şekillendirebilir.
Bu arada günlerdir yoktunuz meraklandırdınız...
Kendi seçimlerin beklentilerinin sonucu ama çevre etkeni senin karakterine bağlı onu ayırt etmek epey zor.
Evet sen anlamışsın soruyu diğerleri anlamamış
Daha senin ayırt edemediğin bir şeyi tabii onların anlaması zor olacaktır.
Kendine doğeu soruları sorarak bulabilirsin ancak
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?