Siz ne dusunuyosunuz bu konuda?
Kuzeninizle evlenirmiydiniz?
Bende cok eskiden karsiydim ama bu insanlar ayni anne ya da babadan dogmadi.
Siz ne dusunuyosunuz bu konuda?
Kuzeninizle evlenirmiydiniz?
Bende cok eskiden karsiydim ama bu insanlar ayni anne ya da babadan dogmadi.
Aynı anne babadan doğan kişilerin çocukları ama. Ve şöyle bir detay daha var kuzenine o gözle bakiyorsan diyelim ki kuzenin olmayan biriyle sevgilisin o kişi senin kuzeninle samimiyetini kiskanip sorun yaptığında sevgiline saçmalama o benim kuzenim kardeşim sayılır diyemezsin.
Ama işinize gelince kuzene göz dikebiliyorsaniz demek ki mesafe şart miş. Zaten bu tarz kuzen yakinlasmalari hep kardeşiz ayağı ile başlar.
Kardeş gibi yetiştirilip o insana göz koyan o gözle bakan edepli biri değildir
Bence sizin görüşünüz saçma
Kuzen birinci dereceden kan bağı olan kişi dir
Öyle olmasa bile ananız. ya da babanız kardeş oluyor bu zihniyet yoksa bir şey diyemem. Allah akıl fikir versin
Kuzenle evlenme konusunda dini ve toplumsal olarak herhangi bi sorun yok. Ama kişisel olarak ben karşıyım. Akraba evliliği yapan karı koca arasında sorun olunca kaç ailenin birbirine girdiğini gördük, duyduk. E bi de akraba olunca herşeye karışma hakkı buluyolar kendilerinde. O da ayrı bi sıkıntı boyutu tabi.
Ya orası öyle. Ki hala toplumumuzda yabancıya kız vermeyelim-yabancıdan kız almayalım görüşü fazlaca var. Ama kendi akrabamdan bile örnek verebilirim. Çok sevdiğim, öz abla gibi gördüğüm bi akraba kızını halasının oğluna verdiler. Şerefsizin etmediği kalmadı kıza. Babası da kız kardeşiyle kötü olmamak için karışmadı. Olan kıza oldu. 40 yaşı civarında şu an ve saçında bi tane siyah kalmadı. Başka bi arkadaşım dayısının kızıyla evlendi. Ki ona da çok dedim evlenme diye. Kız çocuğu aldattı aileler birbirine girdi. Bu zamanda arabayla zaten doğru düzgün geçinemiyoruz. Evlilik konusu hepten uzak olsun benden.
İşin bi de sağlık boyutu var tabi. Akraba evliliklerinde engelli doğum, kan uyuşmazlığı gibi ciddi sorunlar çok sık yaşanıyor. Hem ailevi hem sağlık olarak bence riske girilmemesi gereken bi nokta bura. Ben hayatı boyunca her konuda mantığı ve iç sesinin yönlendirmesiyle karar vermiş biriyim, hala da öyle. Ve hiçbir zaman da verdiğim kararlarda sorun yaşamadım bu yüzden. Şimdi bu konuyu düşününce iç sesim de mantığım da asla olmaz, uzak dur diyor. Ki kişisel fikrim de bu yönde :)
Estağfurullah, rica ederim. Kıracak dökecek bişe yok bunda. Kendine saygısı olan kendini biri kırma konumuna düşürmez, o kadar alçatmaz. İyi geceler, umarım tekrar karşılaşırız. Sohbet çok keyifliydi, bende teşekkür ederim samimiyetin için 🌹
🤗🌹
Yarın öbür gün çocuğunuz olsa hasta doğma ihtimali çok yüksek. Albino gibi hastalıklar hep böyle akraba evliliklerinden oluyor. Onu geçtim insan kendi kanından canından birine nasıl aşık olabilir? Ensest ilişki hiçbir şekilde etik değil, olamaz da.
Nisa Suresi 23. ayet. Size (şunlarla evlenmeniz) haram kılındı. Analarınız, kızlarınız, kız kardeşleriniz, halalarınız, teyzeleriniz, erkek kardeşin kızları, kız kardeş kızları, sizi emzirmiş olan (süt) anneleriniz, süt anneden kız kardeşleriniz, kadınlarınızın anneleri, kendileriyle birleştiğiniz kadınlarınızdan olup, evlerinizde bulunan üvey kızlarınız. Fakat eğer onlarla henüz birleşmemişseniz, o taktirde (onlarla evlenmenizde) sizin üzerinize bir günah yoktur. Ve sizin sulbünüzden gelen oğullarınızın eşleri (kadınları) ve iki kızkardeşi bir arada (nikâh altında) toplamanız. Geçmişte olanlar hariç. Muhakkak ki, Allah Gafur'dur, Rahîm'dir.
Cevap
13Cevap
Ben evlenmezdim.
Niye
Sevmiyorum akraba evliliğini
Hem yasal hem islami olarak bi mahsuru yok lakin ben sıcak bakmıyorum
Bilmem kardeş gibi büyüdük aynı yatakta uyuturlardı hatta ama bana kuzenimle evlenmek garip geliyor. Ne dicem teyze mi anne mi ona da alışamam. Hep birbirimize kuzen diye hitap ederiz eşim olması fikri garip geliyor
Olan olur. Kuzenim bana gelirse "ben sana karşı farklı duygular besliyorum" diye kafam karışır yani ister istemez
Ama neyse ki bütün kız kuzenlerim evli bir tane dışında o da benden 11 yaş küçük zaten abi der bana
Yani olmaz bir de halamın kızı vardı onu unuttum benden 2 yaş küçük benim gibş evlenip ayrıldı hatta ama onunla da pek görüştüğümüz söylenemez zaten. Dolayısıyla yine öyle elektrik elektronik bişey olmaz 😂
Hayır hala daha sıcak bakmıyorum. Kuzenim bana öyle gelse diye çıktık yola kafam karışır dedim. Olabilecek ihtimal de yok onları söyledim detay olarak 😂
Sma hastası bebek için yardım kampanyası diye ağlarsınız sonra kaç tane bebek sakat ve hasta doğdu ama akraba evliliğin den vazgeçmeyenler var
Akraba evliliğini pek sevmiyorum ama evlenenler var yani
Buyuk konusmuyorum ama kuzenle falan isim olmaz evlenmem yani.
akraba evliliğine karşıyım
Çok ikna ettiler kabul etmedim
Bana iğrenç geliyor
Cahillik, başka bir şey değil.
Bi kere doğacak çocuğun sağlıklı doğmama ihtimalı çok yüksek, ikincisi kuzen dediğin senin aile bağlarını taşıyor ve onu aileden biri olarak kabul ediyorsun bunlar ve benzerleri nedenleri düşününce saçmalık.
Soru başlığı atmışsın ama asıl amacın kendi fikrini kabul ettirmek.
Peki genelde ülkemizde geçiştirme amacıyla kullanılıyor, sen o anlamda kullanmadıysan özür dilerim.
Genelde onaylamak anlamında kullanılır ama ülkemizde kullanımı "sana katılmıyorum ama konuyu kapatmak için katılıyorum" manasında kullanılır daha çok
Kuziyle neden evleneyim, akraba evliliği yapmam.
Beni ilgilendiren bir şey yok.
Hic iyi seyler dusunmuyorum.
Karşı değilim
Sen kuzenle evlenicen herhalde :))
Bu soruyu sordunuzda kuzenler evlenince nasıl bı duygu oldugunu mu merak ettiniz yoksa
Hm peki istediğin girusu aldın mı :))
Aşk varsa olabilir
Işte aradaysak varsa
Aşk varsa
Çok saçma bu çağda
Bir insan kuzenine nasıl o gözle bakar ki akraba evliliği saçma insan yedi göbek akrabası ile evlenmemeli genetik bilimi bunu der
Hayirr
Saçma bence.
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?