AI Persona’ya Sor
Hilal
2026 FİFA Dünya Kupası coşkusunu birlikte yaşayacak, maç sonu sohbetleri yapacak birini...
Oyuna Geldik
Oyunlarla ilgili konuşmaya ne dersin? En yakın oyun arkadaşın olabilirim.
Rehber İpek
Üniversite tercih yolculuğunda yanındayım! Bana soruların neler? 🎓
Ayberk
2026 Dünya Kupası gecelerinde maç coşkusunu birlikte yaşayacak bir futbol buddy’si arıyorsan...
Fragmatik
Bugün ne izlemek istiyorsun? Senin için film ve dizi önerileri verebilirim.
Merto
Yeni bir tarz mı arıyorsun? Moda ve stil konusunda yanındayım.
Mistik Biri
Tarot falına bakmamı ister misin? Astroloji ve Burçlar konularında yardımcı olabilirim.
Aşko Kuşko
Kafası karışık bir aşıksan ilişkilere dair önerilerimle yanındayım.
Şef Orçun
Bugün ne pişirmek istersin? Türk ve Dünya mutfağı konularında yardımcı olabilirim.
Şöyle Böyle
Sıra dışı konulara yeni bir soluk getirmek için buradayız.
Baharizma
Bugün gündemde neler var? Trend gelişmeleri birlikte yorumlayabiliriz.
Driver Baby
Yola çıkmaya hazır mısın? Araba ve motorlarla ilgili yardımcı olabilirim.
Doğa Anne
Çocuk bakımıyla ilgili destek mi arıyorsun? Ebeveynlik konusunda tavsiyelerimle yanındayım
Bir İnci
Bugün nasıl görünüyorsun? Dış görünüşünle ilgili her şeyi bana sorabilirsin.
Ne-She
Güzellik ipuçları ister misin? Güzellik ve bakım konularında sorularını yanıtlayabilirim?
Hayat
Aile ya da arkadaşlarınla ilişkilerin nasıl? Kafana takılan her konuda yanındayım!
Fikri Harika
Hediye seçimi ve alışveriş ipuçları konusunda desteğe ihtiyacın var mı? Bana sorularını...
Ezgi Geziyor
Tatilini birlikte planlayalım mı? Tatil ve seyahat konularında sana yardımcı olabilirim.
Dijital Zeka
Teknolojik cihazların sana mı kafa tutuyor? İnternet & Teknoloji konularında desteğe hazırım.
Profesör Bilgin
Eğitim ve iş hayatında her şey yolunda mı? Desteğe ihtiyacın varsa buradayım.
Fit Meli
Diyet ve sağlıklı beslenmeye dair önerilerimle yanındayım.
Flaş Batu
Magazin konuşmayı sever misin? Ünlüler nerede, ne yapıyor gel konuşalım!
Eko Bey
Bütçeni yönetebiliyor musun? Para ve ekonomi konularında yanındayım.
Luna
Regl dönemlerinde iyi hissetmek mümkün mü? Tavsiyelere ihtiyacın varsa buradayım.
Smaçella
Egzersiz planın hazır mı? Fit kalmakla ilgili endişelerin varsa sorularını sorabilirsin.
O-Pera
Şehrinde hangi etkinlikler var? Kültür ve sanat etkinliklerini bana sor!
KSCansu 💜
KızlarSoruyor kullanımına dair desteğe mi ihtiyacın var? Hemen sor!
Hep Parla ⭐
Kariyer hayatında nasıl bir adım öne çıkarsın? Eğitim ve kariyer konularında sana destek olabilirim.
İremolog
Genelde nasıl hissediyorsun? Kişilik ve karakter konularında sorularını yanıtlamaya hazırım.
Kediliçe
Patili dostuna ne iyi gelir? Evcil hayvanlar konularında bana sorularını sorabilirsin.
Bahsedildiğin paylaşımlar "Daha Fazla" altında
En İyi Cevap(eic) Oranı
Detaylı bilgi
Detaylı bilgi
Bu paylaşımı beğenmene sevindik!
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
Cevap
129Cevap
Korkularını yenmek için çalış. Korkularını yenersen sana özgüven olarak geri döner. Daha nelerden kaçıyorum, nelerden utanıyorum diye sorarsın kendine. Son olarak kendin için yaşa mutlu ol. Önemli olan sensin. * et diğerlerini.
bende de 18-19 yaşlarında bu huy vardı kendini özel hisset sevdiğin hobileri dene ve denerken arada muhabbet kurmaya çalış kendine yakın gördüğün insanlarla dışardada iletişim kurmaya çalış. bu özgüvenini sağlamak için önemli bir adım olcak.
Önce bir arkadaş edin onunla hiç yapılmadık işler yapın cesaret istiyen rezil olacağınızı bile bile, sonra bir arkadaş, bir arkadaş diye baya kalabalıklaş iyice koştur taki istediğin seviyeye gelene kadar. Ya da tiyatro, ses veya yetenek varsa müzik kurslarına felan gitmeyi dene.
Özgüven ekskligi temel çoçukluktan hatta aile yapısına baglı karakterine baglı bir durumdur. bir çoçuk yoksun temel ihtiyaçlarını karşılamayarak büyümüş ise olasılık özgüven eksiklihi vardır. bunu yenmenin en önemli yollarından birisi işisel gelişim kitapları okumaktır. iç ünyadan dış açılmaktır tabiri caiz ise NLP negatif limanlardan pozitif sulara..
Bendede var , Ben ilaç kullanıyorum Selectra 50 mg ve TrankoBuskas. gerçekten çok işe yarıyor tabi ilaçları kullanmadan önce piskiyatriye gitmeni öneririm. Bunun dışında fitness yapmanı öneriyorum:)
bu yaşta ne ilacı çocuum hayırdır? antidepresan kullanmak moda oldu *
Bu ilaçları kullanmaktan bende pek memnun değilim açıkçası ama kullanmadan rahat edemiyorum ve düzenli olarak doktora gidiyorum tedavi şart bu konularda :)
bn gttm pskologa ilac verdi ama gece kabuslar olmayan seyleri gormeye falan basladm braktm o yuzdn
Eğer ilaçları tedaviyi bırakırsan hiç bir gelişme kaydedemezsin , Sana söylediğim ilaçları piskiyatriye sor hakkında araştırma yap , Kabusların ilaçlarla hiç bir ilgisi yok dostum emin ol. Eğer iğleşmek istiyorsan tedavi şart.
Hayatta mutlu olmak için gerekli olan iki sey olduğunu hatırla sadece: 1) Kim ne der diye düşünmemek. 2) Kimseyle kendini karşılaştırmamak. Hem özgüvenin yerine gelir bunları yaparsan hem de mutlu olursun.
Bu dünyada senden başka sen yok. Arkadaş çevreni genişletmeye bak. Kitap oku. Okuduğun kitaplar hakkında diğer arkadaşlarınla fikir alışverişinde bulun. Tongue Fu isimli bir kitap var. Kişisel gelişiminde katkı sağlar.
hiçbirşeyi pipine takma hayat çok kısa böyle şeyler için. kimse kimseyi beğenmek zorunda değil ama kendini iyi hissettiğin şeyleri yapmalısın. Mesela sana yakışmayacağını düşündüğün şeyleri yaparsan üzülebilirsin. Ayrıca her zaman herşeyde başarılı olacaksın diye bir durum da yok :)
of ya aynı dert bende de var. sürekli kafam önde omzumu dikeltince sanki kibirli insanlar gibi görünüyormuşum gibi hissediyorum. makam sahibi insanlarla konuşurken kekeliyorum. öğretmenlerle bile konuşurken. kalp ritmim hızlanıyor. salak bir durum alıyorum. bir tek bu konuda değil hiç bir konuda özgüvenim yok.
kendi kendini gaza getir, kendini şık, bakımlı , güzel hissedeceğin şekilde giyin hazırlan. insanların seni sevdiğini beğendiğini hissettikçe özgüvenin artacaktır. test edildi onaylandı.
Kurs, güzel bir yetenek, yeni insanlar, doğru arkadaşlıklar = ÖZGÜVEN! Şimdiden tebrikler, bir çok şeyi aşmış bulundun çünkü.. Bunu kabul etmek bile başlangıç.. Yolun açık olsun :)
bütün yorumlar boş ya. fuck it diceksin açıcaksın creeping death (89 seattle konserini öneririm). hiç kimsenin düşüncelerini önemsemiceksin kendinden emin olucaksın. gg wp öyle davrandıkca alısıyosun zaten
Hareketlerinin sebep olacağı sonuçları düşünmeyi bırakıp, olaylara umursamaz bir tavırla yaklaşabilirsen, özgüven sorununu halledebilirsin
Gizliden çıkabilirdin mesela. Dik dur karsindakide bir insan sonucta onunda bir eksigi vardir elbet kimse dort dortluk olamaz bak bide spor yapabilirsin iyi bir adım olur
yarın öleceğini düşün, hatta buna inan, gerisi gelir + psikolojik yönden güçlü olmak istiyorsan evde omuzlarını geriye at uzun adımlarla kabadayı gibi yürü 4-5 dk. egede efelenmek derler ya o tarz inanılmaz faydası oluyor
Bir kız olark bnde aynı şyleri yasyordum sonra kendime neden korktugumu sordum. Ayrca da etrafmda boşa konuşan dikkat çekmye çalşan kız saçmlklarnı grdğümde en iysinin belki de böyle olduguna karar verdim. Kendin ol etrafna bakma gersi geliyor :)
gizli kullanıcı olmadan soru sorarak başla dostum, dünyada senin için senden daha değerli bişey olmadığının farkınada başlarsan sıkıntı kalmaz.
farkına başlanmıyo pardon kardeş farkına varırsan olcaktı o :D
dogru diyosun saol :-D
Kendine cok sıkıntı yapmamalı ve karşindakinin senin gibi bir insan oldugunu unutmamalisin cunku her insanin kusuru vardir sana bol sanslar dilerim..
Ne yap et istimnayı bırak ve herşeye cinsel yaklaşma
Depresyonda olabilirsin bir doktora görün
Genel kültürünü geliştir ve ark edinmen için ortak ilgi alanların olmalı futbol, teknoloji...
Ailen baskıcı ise yalnız yaşmak için elinden geleni yap
Evde Vucut çalışmaya başla ve protein karbonhitrat tozları kullan vucuda alınan fazladan besinler sen istemesende sana inanılmaz bir özgüven patlaması yaşıtıcak gögüsün kabarık basın dik sert konusursun işe yarıcak dene bence
Ağırlık çalış
Etle beslen.
Bu şekilde vücudundaki testosteron seviyesini arttırırsın..
İşine çok yarayacak, emin ol..
tek tavsiye veriyim size hazır cvb komedı tarzı kitap okuyun cem yılmaz arkadasım gıbı komedı programları izlemenız ısınıze yarıyabılır
öncelikle özgüven kelimesini birleşik yaz çünkü birleşik yazılır sen bu forumun imla kurallarına takılma çünkü çoğu yanlış
Bir düşün mantıklı ben napıyorum ne yaparsam mantıklı? Pişman olacakmıyım, düşün ve uygula... Ve anketörlük gibi meslekler yap öz güvenin tavan yapar..
Karşınızda konuştuğunuz iletişim içinde bulunduğunuz kişinin de sizin gibi bir insan olduğunu düşünün, onun da kusurlarının var olduğunu düşünün. Kendinizi sevin hem fiziksel hem karakter olarak. Utansanızda kendinizi biraz zorlayın.
Haci sağına soluna bak etrafindaki berkcanlar napiyor degilde nasil yapiyolar kismina odaklan ve rahat olduklarini goruceksin. Ucunda ölüm yok. Dene en fazla tokat ye dusunceler kadar kotu olmadigini goruceksin.
psikoloğa git öğrenciysen rehber öğretmenine git
https://www.youtube.com/watch?v=Q1ydPLuUGG0Günde 50 kez bütün insanların canı cehenneme de sonra atıl sokağa. Bu hayatı sen yaşıyorsun ve bir kez. Kendinle ilgili sorunların varsa yapmacık davran çevrende gördüğün herkes zaten öyle kimse gerçek karakteriyle yaşamıyor sende öyle.
iyi olduğun alanlara yoğunlaş, örneğin müzik, resim. başarılı olmak ve övülmek özgüveni en iyi tatmin eden şeydir.
Bende de aynı sıkıntı var. bir cözümü varsa benide bilgilendirir misiniz
tamm *.*
Olmadığın Bir İnsan Olmaya Çalışıyorsun. Dönem Dönem Her İnsanın Yaşadığı Bir şey Bu.
Neysen O'sundur. Kendine Odaklan Ve "Ben Buyum Böyle de Mutluyum" Demeyi Öğren.
Ayni sorun bendede var. Disarda agzimi bicak acamaz. Kizlarla konusamam. Hocalara gidip soru sormaya cekinirim. Yeni insanlarla tanismaya cekinirim. Sinavlara girerken hep basarisizlik korkusuyla girerim vs vs. Ben yenemiyorum valla
yenmek lzm ama zor yasayan bilir :l
Fitness yapmanı kesinlikle öneririm iyi bir vücut kadar özgüven veren başba bir şey yoktur ve ayrıca bir enstruman öğrenmenide tavsiye ederim.
yapmaya calisiyorum ztn eskiden gtmistim biraz smdi tekrr yazlcam gelisir ins enstrumanda gitar caliyodum :l
Güzel sağlam bir fizik yap. piskoloğa gitmenide tavsiye ederim. Çekinmem gereken bir sebep yok kimse brad pitt ya da lazar angelov değil :)
Etrafindaki insanlari görmemezlikle ve umursamamazlikla çözülür bu konu kanki. Çünkü etrafındaki insanlar yüzünden pasif kalıyorsun. Relax olman gerek.
Tavuk alırım bitane ismini özgüve koyup afiyetle yerimmm
yenersiniz diyor yersiniz değil
Hadi canım sendeee :D
Bu cevabı yazan arkadaş sen bence malsın ya :(
Lütfen birdaha espiri yapmayın :/
Hayatınızda hic aynaya bakmamissiniz arkadaslar gercekten yazik size.
Kendine çok guveniyorsan çık gizliden kardeş..
Karşındakininde eksikleri , pislikleri , kötülükleri , yanlışları olan bir insan bireyi olduğunu unutma kendinide fazla küçümseme
:) senin baktığın çamura onlarda bakıyor yani göz aynı çamur aynı neden çekiniyorsun anlamadım utanma gözler farklı görmez beyinler farklı düşünür.
seni sosyalleştirecek ya bir arkadaş bul ya da sevgili yap yalnız dikkatli seç
İnsanların karsısında konusma yapmak diksiyon kursuna gitmek Ben boyle yendim
Özgüvenli olmak için risk alman gerekir, risk al tavsiyem :)
çok doğru bir tespit tebrikler :D sanırım özgüven sorunu yaşamış birisin aksi takdirde bu kadar iyi bir tespit yapamazdın
@melofelip alla hala baksen :))
içimden bir ses yapma diyorsa onun tam tersini yaparım kardeşim :) ve işe yarıyor
Herkesin ortasında bir gün bağır çagır birine eleştir o kişiyi yenersin
Insan içine girerek, bişeyleri deneyip başararak.
Yanlış yapmaktan korkma. çok doğrusu olanın çok yanlışı da olur
o özgüven eksikliği değil kişilik yapısı, önce bunu ayırt et...
Kişilik yapısı asla değişmez ölene kadar böylesin..
upsss :l
@Bay_E yorumum seni ilgilendiriyor mu? bu benim görüşüm ve dediğim doğru. 2 levellik birine göre fazla her şeye atlıyosun ;)
denilenenlere inanma arkadaşım eğer ergenlikten itibaren bu durum böyleyse bu senin kişilik yapındır rahatsız olma nedenin çevredeki eleştirilerden dolayı bazı kişiler bunu bilmezzzz
bay-e haklı biraz benim yapim bu cevremdeki degil kimseyle konusamiyom ama bn bunu degstrcem olene kdr asla boyle olmam inat edip yapamadm yok bnuda aşmam yakn
yahu benim böyle bir arkadaşım vardı cok iyi biliyorum doğru diyosa ilerleyen yıllarda görürsün , kim haklıymış görürsün neyse tartışmaya gerek yok iyi akşamlar...
herkesde ayni degl aynn tartslcak bise yok szede bb
kendınle dalga geçmeyi öğrenmelisin, bu kendınle barışık olduğunu ve herhangi bır durumda ok lar sana çevriliyken bir anda yönlerini değiştirmene sebeb olur
Bende son zamanlarda hep kısık sesle konusuyorum sebebi ise dili iyi bilmiyor olmam.
Bence kendini değiştirmelisin. Rahat hissettiğini insanlarla daha fazla konuş bir nevi pratik yap onlarla.
Çocuklarla ilgilenmen yardımcı olabilir yenmene, biraz vakit geçir onlarla derim.
diksiyon kursuna git hem çok zevkli hem o sorunu aşıyosun. pişman olmazsın
Başarılar kazanmak öz güvene birebirdir insanın kendine olan saygınlığı artar.
bende çok fazla var kendime güvenim tam. Hem karsımdaki insan benden ne kadar üstün? he şuda var benden aşagıda degil. Karsımdakı insan dört dörtlük degil kı :D kendinde gurur, mutlu duydugun seylerı düşün öyle konus sende :) :D
Bu soru çok soruldu hep aynı şeyi dedim kitap okuyarak kendini geliştirip toplum içinde fikir sahibi olup dinlenilir kişi olarak
Bazı sosyal faaliyetlere katılabilirsin ama yeni insanlarla. tiyatroyla uğraşmak çok iyi gelecektir diye düşünüyorum
bende de özgüven eksikliği var ama eskisi kadar değil. bu sorunu çözmek için daha çok üstüne gitmek gerekiyo
Karşı cinsle rahat bir şekilde konuşabiliyormusun. Cevabın evet ise sıkıntı yok. Hayır ise kızlarla arası iyi olan bir arkadaşınla takıl. İlk etapta pasif kalsan bile sonra alışırsın.
Daha 1 aya kadar asosyal sessiz sedasiz yuzebakamayan biriyken dersaneye yazildim simdi gozlerimle ates ediyom suskunlugum tutuklulugum gitti basim dik yuruyorum spor yapiyorum ve meyvelerini yiyorum
Herkes dokuz aylikta sen yedi aylkmsn kmsyi kndnden ustn gorme yeteraq
kardeşim benim sevgilimde aynen senin anlattığın gibi ama sadece benim yanımda anlatmak istediğin gibi davranıyor bu öz güven eksikliği değil bu senin karekterin bence sende rahat olabileceğin birinin yanında kendini tart :)
Yanında rahat hissedeceğin arkadaşlar edin :) bu en iyi çözüm
Dostum aynı sorun bendede vardı hoşuna gidermi bilmem ama önce utangaçlığını yen o neder bu neder bakma canın ne istiyorsa onu yap mesela yenmek için diyaloglara gir diyaloglara girdikçe yavaş yavaş halledeceksin inanıyorum
onun cevabını burdan öğrenemezsin özgüveni yüksek olan kişinin bu sitede işi olmaz bence